Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Kaptam egy kompresszort ami szerintem Csepel lehet. Ha nem akkor javítsatok ki! 2db gyűrű hianyzik belőle. Honnan tudnék ilyet beszerezni? De ha már lenne akkor mind a 8-at cserélném. Nem szeretném kidobni a szerkezetet, mert elég jó állapotban van és építenék egy kompresszor belőle. Köszöm a segítséget!
Ha máshol nem, itt biztosan.
Köszi szépen! Közben utánanéztem és kiderült, hogy ZIL és nem csepel.
Nem kötelező hülyetelefonon választ írni. Jó hozzá az "eszesszámítógép" is.
Gondoltam, mert a Csepel egy hengeres. Legalább is amelyiket én láttam belőle. De teljesen mindegy, méret alapján bármihez csinálnak.
Te is gödörbe futottál. Nézzél szét az üzletekben hány olyan kompresszor van ami két mágneskapcsolós? Olyan meg ezrével ami nulla mágneskapcsolós. Megveszed, hazaviszed, bedugod és megy amíg a nyomást el nem éri. Ha elérte leáll. Ha meg leesik a levegőnyomás elindul. Drágább típusoknál már létezik motorvédelem. mondom ezt mint szervizes.
Amiről meg TE írogatsz az munkaadók (gyárak, vállalkozók) követelménye ahol a munkavállaló a rákényszerített gépen (kompresszor) végez munkabérért munkát. Ha eközben baleset éri perelheti a munkaadóját. Illetve adott kompresszorról nincs ismerete, a használati utasítását mint vásásárló és tulajdonos (ÁSZF) nem olvasta és tette magáévá. Na, ebben az esetben a kompresszorral munkát végző dolgozó betanított munkásnak, operátornak minősül. Védelme messze nagyobb, pusztán jogi okokból. (egy munkaadó sem akar hetente pereket) Ott a gépnek le kell állni ha hibát észlel...tekintve hogy lehet épp egy fél analfabéta, tegnap még bozótot irtó alkesz dolgozik vele. Ott a gép nem indulhat vissza a hiba elhárultával ...ott a gépet le kell zárni (lakattal) ha meghibásodás történik rajt, vagy ha szétszedik...nehogy valaki aki nem tud róla bedugja és elindítsa. Legjobb példa erre egy asztali vagy bakköszörű. Megveszed a Praktikerben és hazaviszed, a kézi kapcsolóját elfordítod és megy. Ha áramszünet miatt leáll (és nem Idézet: lévén a biztosíték kiolvad, a kismegszakítót meg lehet lenyomni ) akkor ha az áramszünet megszűnik, és te elfeledkeztél róla hogy kikapcsold, forogni kezd újra...manikűrözi adott esetben a macskát...vagy gazdáját ha őkelme odadugja a mancsát.„zárlat alatt lenyomja a biztosítékot” Szóval HOME vásárlásnál létezik a saját felelősség esete amit az ÁSZF-ben olvashatsz. Cég meg más kategória. Ott a munkaadó felel érted. Más: a Idézet: nem tudom mit takar, mert többféle létezik. Sok villanymotorban gyárilag van PTC vagy bimetall kapcsoló a tekercsfejben. Ha nincs éppenséggel nem nagy kunszt rakni bele ha már csapágyazásra egyszer szétszedi az ember. Messze a legolcsóbb, ár/érték aránya jó. Profi vagy nagyobb teljesítményű kompresszor amúgy is frekvenciaváltós. Mint elhangzott, a kompresszor kopás/élettartam a fordulattól függ. A legtöbb 2KW környéki frekvenciaváltó már tudja fogadni a nyomás érzékelő analóg jelét és a fordulatot a nyomáshoz állítja. Nincs indítgatási áramlökés, nincs plusz zajterhelés, és a hűtés is jobb. Tudja fogadni a motor PTC jelét illetve pontosabb levegőnyomás értéken tartást tud biztosítani. Ez precízebb pneumatikus gépeknél vagy autófényezőknél jól jöhet.„hővédő” Robbanómotoros kompresszor hajtásoknál nincs mód a hajtásvezérlés ki-be kapcsolgatására és a nyomás értéken tartására csak lefúvószeleppel. Ez szimpla energiapazarlás. Kis méretű házi kompresszoroknál meg elegendő a nyomáskapcsolóval való ki-be kapcsoltatása a motornak. Home használatra úgy hidrofor mint kompresszor esetében én a két nyomáskapcsolós rendszer híve vagyok. Egyik a maximum nyomás...másik a minimum nyomás érték beállítására szolgál, természetesen a kimenő levegő ágban nyomás szabályzóval. Kevesebb ki-be kapcsolgatás. Mint látható a variációk száma végtelen. Viszont több mint marhaság olyan dolgokat megkövetelni egy "szakember" által épített géptől (amit az esetek 99%-ban csak ő használ) amit ugye a kereskedelmi forgalomban legálisan kapható hasonló teljesítményű gépek sem tudnak. Megjegyzem....a legdrágább vezérlés a frekvenciaváltós/nyomásérzékelős is kijön cirka 30 ezerből. 2KW-os frekiváltót használtan már 20 ezerért is láttam és az aliexpress-en 10 dolcsi körül adják a nyomás érzékelőket. Nyomás érzékelő És ha azt nézzük egy frekvenciaváltóban már benn a fázis asszimmetria figyelés, áramhatárt lehet állítani ami ugye a lassú bimetallos hőkioldók utódja, valamint tud rámpaidőket, ami pont kompresszoroknál előny, akkor nem biztos hogy ÉN mágneskapcsolókkal vacakolnák a XXI. században, ami hajlamos lehet beégni az induktív kapcsolgatásától. Persze Szigorúan értékesebb kompresszorokról beszélünk....hasznot termelő feladatokra.
Szerintem első körben nézd át, nehogy elkerülje a kordé a szamarat.
Egy gyűrű készlet dugattyúnként 2500Ft. Ha a csapágyak is rosszak akkor a javítás felejtős. Csapágyak, szimmering, gyűrűzés + olaj többe fog kerülni. 6-10 ezerért már felújított vagy komplett működő (keveset használt) van.
A csapágyak rendben vannak, már megnéztem őket.
Ha így tudod az árát a gyűrűknek, akkor biztos tudsz forrást is ahonnan ennyiért be tudnám szerezni őket.
Szia Payne09, nekem van egy ilyen kompresszorom,ha érdekel.
Szia! S rendben van a gép? Milyen árat gondoltál érte?
Sehogy sem kotelezo valaszt irni.
Hiaba irom meg egy laptopon 2 hetente, ha nincs rajta internetkapcsolat. Postagalambbal lassan mukodik.
Sziasztok! Autó klímakompresszort nem lehetne használni kompresszornak? A mágneskuplung jó lenne tehermentesítőnek.
https://www.youtube.com/watch?v=IBVcL9O7pIA https://www.youtube.com/watch?v=OQS0dqmaDVk
Persze hogy lehet de nagyon keves a legszallitasa.
Elképzelhető, hogy ezért nem alkalmazzák, köszi.
Kevés a légszállítása... aztán hamar be is fog sülni!
A klíma közeg elegyedik a kenőolajjal ,ez keni a csapágyakat, dugattyúkat mindent.. itt ugye a kenés megszűnne..
Hol tudok Budapesten gyorsan TK200-as kompresszorhoz alkatrészeket beszerezni ? Tömítést, szelepeket, gyűrűket ?
Esetleg kivágnám én a henger tömítést de nem tudom hol és milyen anyagot vásárolja...bár inkább megvenném mert azt a pár szár forintot inkább rászánom ahelyett, hogy bénázzak... Jelenleg így néz ki a cucc... Jah és valaki segíthetne a szelepeket hogyan kell összerakni...mert ez már meghaladja a képességeimet...nagyon köszönöm.
Tessék, a robbantott ábrája a kompresszornak:TK-200 rajz.
Nem volt másfél perc megtalálni google-val.
Köszönöm...de az én szelepem nem hasonlít erre...
Persze hogy nem mert egy csepelt linkelt.
Itt a tk200: http://www.draspo.hu/wp-content/uploads/2014/08/term_katalogus_csonka.pdf A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2018
Tömítést - ha én magamnak (saját részemre) kellene összeraknom a kompresszort - sima kartonpapírból csinálnék. Be kell olajozni a hengertömböt, rá kell fektetni a kartonlapot, és az megadja a körvonalakat, hogy hol kell vágni.
A retegelt karton nem a legjobb anyag tomitesre.Nyomas hatasara elmozdulnak a retegek.
Ha mar fusi megolas, inkabb hasznalnek muszaki rajzlapot.
Mi annak a "szelepnek" a neve, ami a teherautókban, buszokban a kompreszort üresjáratba kapcsolja, majd ha egy bizonyos érték alá csökken a levegőnyomás, újra tölteni kezdi a tartályokat?
Sziasztok,
Van egy Csepel kéthengeres kompresszorom aminek az egyik dugattyúja megadta magát. Már nem most, de közvetlenül egy felújítás után, még a hónolás is látszódik a hengeren. Tud valaki segíteni, hogy hol lehetne beszerezni egy ilyen dugattyút? PálDugattyút már kérdeztem, de nem válaszoltak még a levelemre. Köszönöm,, |
Bejelentkezés
Hirdetés |