Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Alapvető hiba: A tanulónak joga van !!!! részt venni az órán. Ezt minden tanuló tudja.
A tanuló, ha részt vesz az órán kötelessége........ Na ezt szinte egyik sem tudja, vagy tudja, de sz.rik rá. Amúgy igazad van. Ha a tanár úgy adja elő a tudást, akkor a gyerek figyel. De! Minden osztályban van néhány olyan gyerek, akit anno kitettek volna a Tajgetoszra. Nem testi korlátozottság miatt. Amióta megszüntették a kisegítő iskolákat, mondván majd a jó tanulók hoz felzárkózik a gyengébb, pont fordítva sült el a fegyver. A jobbak is szívesebben süllyednek a mocsárba. Csak 3-4 gyereket kéne a gyogyóba áthelyezni. Állítom legalább egy jeggyel emelkedne az osztály tanulmányi átlaga.
Sajnos lemaradtam róla. Nemrég újra nyitott a gyulai Aldi. Tízen pár éve bezárták, most kinyitott.
Nyitási akcióban ez a párátlanító volt 24 ezerért.
Pedig alapok nélkül nincs tudás. Például ezt a videót is időről időre felteszik ide, hogy nekik miért nem működik. Pedig ha hetedikben nem a telefonját cseszteti a pad alatt fizika órán ez nem lenne kérdés.
Épp az a baj, hogy az alapokat sincs idő rendesen megtanítani, mert a hasznos alapok kiteszik mondjuk a tananyag 5%-át, de a maradék 95% leadására is kell idő.
Szerintem aki akarja meg tudja tanulni az alapokat.
Szerintem napi 8 óra iskola és 1-2 óra otthoni tanulás mellett a franc se akar alapokat jól megtanulni.
Uraim, kedves Fórumtársak!
Úgy általában mindenkinek, ki itt állást foglalt életviteli ügyben, politika mentesen. A fórum is a társadalom egy kis szelete, így megmutatja alkotóit. Hiszem mindannyiunk közelében ott a páka, ha nem is füstöl. A tevékenykedés, segítségnyújtás összeköt bennünket, és ezt jónak tartom, ezért vagyok én is itt jelen. Az pedig, hogy ki mit, miért, hogyan csinál én tiszteletben tartom, mert az az egó része, magánügy. A probléma onnan fakad, amikor valaki a maga dolgait általánosítani akarja, amikor a véleményét másoknak irányadónak tünteti fel. Innen vége mert ez már az említett politika tartománya. Nem akarva senkit meggyőzni, véleményezni, de értetlenül olvastam, hogy a szülő sajnálja gyermekét, mert estefelé tanul. Én úgy gondolom, hogy a sajnálat negatív reakció, leszívja a sajnált energiáját, és emellett nem kínál megoldást a megszorultnak. És ha számítógép előtt, vagy a telefonján élvezné az életet, sem tennénk jól, ha ebben támogatnánk, gondolom én. De ha megmutatnánk, hogy lehet könnyebben megtanulni egy anyagot a tapasztalatlan gyermeknek, még sikerélménybe is fordulhatna a dolog, fáradság, és görcs helyett. Gondolom ti is tapasztaltátok, hogy mekkora energiát szabadít fel a siker. Véleményem, hogy nem etikus elvárni mástól, ha én a szög helyett az ujjamat szoktam ütni, és a barátom akar lenni, akkor neki is ezt kel tennie. És most az én egómról: csodálatos színpada az KTME-006-nak 220 üzemóra táján. Elek
Márpedig tanulás nélkül nincs tudás. Persze kell hozzá akarat is, mert anélkül nem megy. Sokkal könnyebb azokat a dolgokat megtanulni, amik érdekelnek. Az nem is munka inkább szórakozás. Persze ha valakit semmi nem érdekel, az nehezen tanul bármit.
Már leírtam amit a témáról gondolok, ismételgetni magam fölösleges, ha nem akarod megérteni akkor úgyse fogod. Szóval én kiszálltam.
De ezeket, tisztelet a kivételnek semmi sem érdekli. Max a facebook, a telefon, meg valami hülye játék a gépen, telefonon. Meg a dugás. 15-16 évesek, mint a nyulak.
De lehet nem csak a gyerek a hibás. Talán egy valamit kihagytál.
Nem irigykedünk. A "semmi nem érdekli" a rossz példamutatástól is van (aminek az elemzése nem idevaló). Persze nagyban hozzájárul az oktatás leépítése is.
Talán ez is az oktatás szerepe lenne, hogy segítsen valamit találni amit érdekesnek találhat adott diák. Csak az általam korábban említett példán keresztül, gyakran ennek pont az ellenkezője sül el. Száraz tananyagból baromi nehéz leszűrni, hogy mi az ami engem érdekel.
Akik az iskolában éjjel nappal tanulnak -pontosabban magolnak-, nagyon jól szerepelnek ötösök, nem biztos, hogy az életben talpraesettek lesznek. Pedig tudják a tankönyv minden betűjét, azt is hogy melyik szó hányadik oldalon van. És jön az élet, sokan közülük itt lesznek gyengék, éppen a logikamentes, minél többet bemagolós tanulás miatt. Volt osztálytársaimat nézve közel sincs összefüggés a jó tanulási eredmény, és az életben sikeres jó teljesítés között. Az akkor keveset tanult, gyengének gondolt gyerekek jó része remekel az életben. Talán mert nem purcantak ki a suliban, erőiket másra hagyták.
@ pjg Idézet: Ezzel nagyon egyetértek, hatalmas nagy hiba, sőt még annál is nagyobb hiba.„Amióta megszüntették a kisegítő iskolákat, mondván majd a jó tanulók hoz felzárkózik a gyengébb, pont fordítva sült el a fegyver. A jobbak is szívesebben süllyednek a mocsárba. Csak 3-4 gyereket kéne a gyogyóba áthelyezni. Állítom legalább egy jeggyel emelkedne az osztály tanulmányi átlaga.” Más, igaz régen volt. Amikor technikusi tanfolyamra jártam, akkor volt 4 szaktantárgy, amiért oda mentünk, és 5 egyéb teljesen más felesleges, nem a szakmához tartozó jog, társadalom valami, meg ilyesmi haszontalan tárgyak. Egy minden iskola utáni elvileg szakmai technikus képzésen már mi a francnak egyéb teljesen más akármiket tanulni. És ez több volt mint a szakmai. Jogásznak nem kell pld. induktív jeladóról tanulni. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2018
Az a könnyebb út. Pont mint a nem tanulás.
Nézd, sokkal értelmesebben is tudom az időmet tölteni, mint hogy a szalmabábozásodra reagáljak.
Akkor tedd azt.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2018
Jó ideje élvezettel olvasom, hogyan próbáljátok megmondani a tutit oktatásügyben. Nem vagyok tanár, diák voltam éppen eleget, de oktatok szakmát és 4 évig üzemeltettem oktatási intézményeket. A legnagyobb probléma szerintem még mindig a túlzott központi irányítás, az egyéni gondolkodás és kreativitás teljes száműzése és kiirtása az oktatásból. Ezt kompenzálandó, hogy mégiscsak igazolják az oktatás és az iskolák létjogosultságát (és mert hatalmas biznisz ez is) egy csomó olyan tárgyat és anyagot tömnek a diákok fejébe, ami vagy valakinek a privát érdeke (tanárnak, cégnek), vagy valamilyen kulturálisnak álcázott maszlag. Nap mint nap hallom a panaszokat a gyerekeimtől és mások gyerekeitől is. Nyilván ezeket azért szűröm, mert nem tudok nebulóról, aki ne kente volna be az iskola négy sarkát szalonnával, hogy elvigyék a kutyák. De azért van pár dolog, ami szerintem mindenképpen rossz. A diákokat túlterhelik (mondván teher alatt nő a pálma). Nemrég, egyik nap én hoztam haza a két gyerekemet. Megláttak a patakparton pár gyereket játszani és sírva fakadtak, hogy nekik nincs is gyerekkoruk, mert délelőtt- nap közben a suliban vannak, utána meg olyan mennyiségű a házi feladat, hogy este 11-12-ig leckét kell írniuk. Egy példa: a lányom földrajztanára eredetileg egy megcsömörlött, életúnt térképész. Ergo térképeket rajzoltat minden órára a gyerekekkel. A lányom 6-8 órát ült egy-egy ilyen térkép fölött a rajzolással. Szépen megcsinálta, beírogatta a kért településneveket a vaktérképre (természetesen régi neveket, hogy nehezebb legyen), majd óvatosan összetekerte, bevitte órára és kapott egy egyest rá. Emiatt nem tudott készülni a többi tárgyból, amiből egy nap 3-ból is dolgozatot irattak, hiszen a gyerek mindent elbír. Igaz, hogy a dolgozatokat hetekig nem javítják a tanárok, mert azt meg ők nem bírják. Másik kedvencem az informatika. A fiam zsákszámra hozza az ötösöket. Informatikus végzettséggel azért ki-kikérdezem őket mit csináltak, mit tanultak az elmúlt 7-8 év alatt? A válasz: játszottunk egész órán. Megtanultuk bekapcsolni a gépet, MS Paintban kellett rajzolnunk. Mondanom sem kell, hogy feláll a szőr a hátamon a kreativitás és a naprakészség teljes hiánya miatt ezektől. Más ismerőst folyton lehülyegyerekezik a tanárai, holott abban a gyerekben több értelem és tudásvágy van, mint némelyik professzorban. 2 mondat alapján olyan dolgokat következtet ki, hogy rácsodálkozom. De rosszul magyaráznak neki. Néha pedig ha ráérez valamire, a tanárai nem tudnak neki válaszolni. Ez szerintem egy tanárra nézve azért szégyen. A másik kedvencem, amikor a tanárok panaszkodnak a fizetésük miatt. Na ezt nem fejtem ki bővebben, mert így is sok a jóból.
Kérdésem volna a jó angolosokhoz. Mit jelent magyarul a "tracker"? Mert netes szótárak szerint nyomozó, vadász. De elektromos szövegkörnyezetbe nem passzol bele ez a két kifejezés. Pl. most olvastam, hogy "Moon-noise tracker", de a holdzaj-vadász kicsit hülyén hangzik szerintem.
Előre is köszönöm!
Talán a nyomkövetés, nyomozás, követés lehet a megfelelője. Bár nem tartom magam jó angolosnak .
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2018
Hát igen, valahogy így van.
És a tanári fizetés, na az meg a másik téma. Szerintem a tanárnak kellene a legjobban fizetett munkavállalók között lenni, mert ő képzi a jövő embereit. A valóság azért más. És szinte bármilyen eredménnyel jutni tanárszakokra, mert ugye a szakma (hivatás) presztizse és anyagi megbecsültsége a béka valaga alatt, és a felvételi ponthatár is ennek megfelelő. És bejutnak a leggyengébb képességűek, akiket máshova nem vesznek fel. És ha végeznek, akkor közülük aki rendelkezik bármilyen versenypiacon használható tudással, az nem tanárnak megy, hanem a piacra, esetleg külföldre. Tanárnak csak az megy, aki vagy egy elhivatott őrült (ez kb. 1%), vagy nincs jobb ötlete. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2018
Ebben a szövegkörnyezetben inkább nyomkövetőnek fordítanám.
Jól megmondtad a tutit te is. Bár a megoldást nem említetted, mint szakmai oktató. Szerinted mi a megoldás, te hogyan oktatod tutin a nebulóidat?
"A legnagyobb probléma szerintem még mindig a túlzott központi irányítás, az egyéni gondolkodás és kreativitás teljes száműzése és kiirtása az oktatásból." Szerintem a jelenlegi oktatásban meghatározó szerepeket betöltőknek jobb is ha valaki(k) megmondják, hogy mit csináljanak. Hiába adnának nekik lehetőséget. Még a fiatal, értelmeseknek se. Úgy ahogy vannak, az egészet ki kellene pucolni, fejétől a farkáig. "egy csomó olyan tárgyat és anyagot tömnek a diákok fejébe, ami vagy valakinek a privát érdeke (tanárnak, cégnek)" Ezt kifejtenéd? Tanárnak prívát érdeke? Mi érdeke fűzödne ehhez? Cégnek? Például? Egy cég nem ide fog áldozni. Válogat esetleg és külön elviszi magához oktatásra. Csak úgy. Azért mindenki nézzen magába is. Mennyit foglalkozik otthon, szabadidőben a gyermekeivel. Mennyire próbálja a normális úton tartani. Mikor veszi ki a kezéből a tabletet, mobiltelefont és viszi el a patakpartra játszani. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2018
Idézet: „Mert ma úgy tesz az oktatás, mint ha nem lenne mindannyiunk zsebében/asztalán/táskájában legalább egy eszköz, amivel eléri az emberiség teljes tudását az interneten.” Az a probléma, hogy az adott információ megtalálásának képessége nem egyenlő a tudás elsajátításával. Ahhoz például, hogy a komolyabb (akár szakmai) számításokat, levezetéseket megértsd alapokra szükség van, amit már meg kellett eddig tanulnod. Ha itt a guglizást a szorzótáblától kell kezdeni, nehezen jutsz el bárhová. Idézet: „Tanárnak csak az megy, aki vagy egy elhivatott őrült (ez kb. 1%), vagy nincs jobb ötlete.” Ezt a statisztikai adatot honnan vetted?
És ha nem a tanár hiába, hogy nem jó tanár? Sajnos szerintem nem a tanár mondja meg, hogy mit tanítson. Vannak felette állók is.
Igen. Ezért gondolom én is úgy, -mint visszább írtam- amelyik szakmához nem kell komolyan a matek, legyen elég a 20 cm-es egyenlet megoldás kis számokkal, amin az elvet megtanulja és meg is oldja, ne legyen bonyolítva 2 méteresre ugyanaz milliárdos nagyságrendű, mellette hat tizedesig számokkal, mert csak belegabalyodik, utána már semmit nem ért az egészből.
Tbarath, Nedudgi köszönöm a válaszokat. Őszintén szólva ezért nem szeretem az angolt egy szónak van egy rakás teljesen más jelentése...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |