Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Köszönöm!
Lenne egy kérdésem...kérlek ne kövezzetek meg érte.
Van egy ilyen motorom: http://www.electricmotorsport.com/emc-r-me0708-pmdc-motor-24-48v-8-...k.html Kompresszort szeretnék hajtani vele... Hogyan tudom ezt üzemeltetni 220 voltról ??? Motor adatlapja
Eladod és veszel az árán két kész kompresszort.
![]() Kellene hozzá egy 3-5 kW-os trafó egyenirányítóval vagy DC tápegység, +egy lágyindító elektronika. Persze lehet kisebb is, ha kisebb kompresszorod van. Az első "csupán" negyedannyiba kerülne, mint a motor, a második valamivel kevesebbe. Itt többen keresnek ilyen képességű motort biciklivel száguldozásra.
Nekem egy 24-48V-os 4 LE-s motor kéne a Scwalbéra.
erbe Jól mondja, tudok is rá egy vevőt.
Üdvözletem !
Van egy evig villany motorom ami 2,2 kw 1420 fordulatú volt. Át lett tekercselve 2800 fordulatúra ami nem is lenne baj csakhogy 380 helyett 230 voltra. Az lenne a kérdésem hogy átlehet e-kötni 380 voltra ? Vagy csak 230 volton kondenzátorokkal lehet működtetni Mennyi lehet így a kw-ja ? Mennyibe kerülhetnek hozzá a kondik +nyomógomb körülbelül ? Köszönöm !
Mit értesz 380 illetve 230V-on? Talán 3 illetve 1 fázist? Pontosan kell ezt definiálni, csak így lehet pontos választ is adni. 230V is lehet 3 fázis!
Foto kellene a bekötő doboz belsejéből.
A kötő dobozba 4vezeték van bekötve a két középső összekötve.
A négy vezetékes kivezetés azt jelenti, hogy 1 fázis 230V-ról használható.
Tehát 3 fázis 400V-ról nem haszálható.
Szevasztok motormágusok!
Van egy régi mosógép motorom. Sajnos nincsen meg a táblája és így nem tudom az adatait. Most két drót van csak a csatlakozójába dugva és csak akkor indul, ha meglököm...valószínűleg kondis volt. A fordulata elég magas, úgy 3.000.-körülire saccolom. Hogy kéne bekötni, hogy használni tudjam? Csináltam egy pár fotót, hátha valaki felismeri...
Szia! Szerintem a felső sor csatlakozói a centrifuga működéshez tartozik, ezért a rózsaszín vezetékhez és a vele egy sorban lévő szabad kivezetéshez beiktatsz egy 16µF állandó üzemi kondenzátort, akkor működnie kell. Nekem ilyen motor volt az első fűnyíróm motorja. Alsó-felső ventillátoros, jól bírja a hosszabb üzemet is. Sajnos csak egy irányba forog ha jól emlékszem.
![]()
Súlyos darab az biztos...erő is van benne? Én egy 150mm átmérőjű, 5-centi széles csiszoló korongot hajtanék vele, ha viszi. Jelenleg egy 900W-os fúrógéppel csiszolok, de az nagyon hangos. Az persze erősebb, de talán ez is bírná, ha megkínálom a kondival...
![]()
Ha ezt köszörű építésére akarod használni, készülj fel, hogy esetleg kevés lesz.
Odatartod az anyagot, és néhány másodperc mulva kb le is fullad, főleg ha bátraban rá is nyomod. Ha jól rémlik, van egy ugyanilyenem, ha érdekel előlomolom, talán azon van adatlap... Köszörűhöz inkább három fázisú motor ajánlott, persze ha nincs, jó az egy fáziusú is, de akkor abból nagyobb teljesítményű kell(ene)... Én egy faipari tárcsacsiszolót akarok majd építeni belőle, arra talán elég lesz. A fát jobban harapja a csiszolótárcsa, kissebb teljesítménnyel is megmunkálható mint az acél/alumínium... A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
Ez tévedés. A fa jobban fékez.
300W-os köszörűvel símán lehet dolgozni. Egy 300-as motorral hajtott 150mm-es tárcsacsiszóló megáll ha nekinyomod a fát.
Lehet igazad van, én abból indultam ki, hogy a fát általában nem "ész nélkül" szoktuk nekinyomni a csiszolótárcsának, de a vasat bizony odakell rendesen, hogy vigye is, ne csak "simogassa"...
Nem köszörű, hanem fémcsiszoló korong...olyan anyagból van, mint a dörzsi a mosogató szivacson...
tulajdonképpen "szálrahúzza" a rézlemez felületét, de finoman, nem kell nagyon rányomni... Tulajdonképpen a finom felületi csiszoláshoz is kell a kajak, ha neki nyomod, de majd meglátom..."próba cseresznye"... ![]()
Simogatáshoz biztos jó lesz az...
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
Ja és ha megvan az adatlap, megköszönném...akkor legalább tudom, hogy mennyi a kevés...
![]()
Ha jól emlékszem 550W körüli a teljesítménye. Ez a motor nem nagyon alkalmas csiszolási munkákra, mert nyitott a motortest és azon beáramlik a hűtőlevegővel együtt a szálló por és belül lerakódva a tekercseknél okozhat problémát.
![]()
Hűha, az talán elég erős lesz...a porra én is gondoltam, de lesz elszívás, meg egy laza motorburkolat is felülről, hogy azért legyen hűtés is...
![]()
Hasonló mint a tied. Két üzemű mosó/centrifuga motor. A tiéd se lehet sokkal "combosabb".
Mosó üzemben szerintem kézzel simán meg lehet fogni, el se indul, olyan "hatalmas" a nyomatéka. Sőt megkockáztatom akár centrifuga üzemben sem... Méretei.: D = 160mm, L = 170mm. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
Van azért combosabb is.
Jó tudni, a tiéd biztos újabb típus, az enyém van vagy 30 éves...
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
Ha tényleg 550W-körül van, akkor milyen kondit lenne célszerű vennem?...lehet, hogy a nyomaték miatt nekem is kell egy üzemi, meg egy indító?...vagy az csak a 400V-oshoz kell?
Bocs, de csak a "rezekhez" értek egy kicsit... ![]()
A kisebb fordulatú motor 50W körül, a nagyobb akár 250-300W os is lehetett. A régi mosógépek alacsony centrifugálási fordulatszámmal mentek. Nem kellett komolyabb teljesítmény.
Ne haragudj, rosszul emlékeztem a teljesítményére de a kondenzátor értéke az 16uF. Megtaláltam az adattábláját mert akkoriban leesett a motorról és elraktam, hogy meglegyen. Annak ellenére, hogy 90W a teljesítménye, ahhoz képest egész jól vitte a füvet a 28cm pengével megállás nélkül egész délelőtt nagy melegben.
![]()
Köszi szépen...én is lemértem a motoromat: D=185mm, L=190mm és nagyon nehéz...azért mondtam, hogy súlyos "egyéniség". Lehet, hogy megpróbálom ideiglenesen egy "deszkamodellel" összeállítani, hogy viszi-e a csiszoló korongot, mielőtt egy komolyabb állványt hegesztek neki.
Üdvözletem!
Van egy régi orosz gyártmányú állványos köszörűm. Egy billenőkapcsoló található az elején, a deknibe mindössze három szál vezeték fut be a motortól, ezek egyike gondolom a fázi a segédfázis és a közös nulla. Volt egy mágneskapcsolós bimetálos szerkezet a deknin belül, de sajnos elégtek az érintkezői ezért az ki lett belőle kötve. Remélem jól gondolom és ez volt a segédfázis kapcsolója. A probléma az, hogy nem tudom miként működik ez a segédfázisos indítás. Elég lenne egy nyomógombbal helyettesítenem a tönkrement szerkezetet a motor felpörgéséig? Kimértem a tekercseket. Nincs különösebb eltérés közöttük ellenállásilag'. Megoldhatom így a dolgot? A válaszokat előre is köszönöm.
Mehet a nyomógomb .
Tisztelt mindenki, mennyire kivitelezhető az, 3F esetén, a teljes elektromos hálózat újra van építve. Ennek a régi aluvezetékek és kókler munka volt az oka. És hogy a motor Y ba kötöm be a hálózatra, de mivel nekem kell 230V a vezérléshez (mágneskapcsoló + motorvédő + visszajelzés) és a hálózatban van L1 L2 L3 PE N és az egyikről lopok (L1+N 230V-ot) az jó nem ?
elnézést ha nem épp vagyok egyértelmű A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |