Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
.A gyújtás kimaradást villamossági szaki szerint le lehet tesztelni a következőképpen.Kb 40 km/h sebességnél 5-ös sebességbe kell kapcsolni és padlógáz!Ha nem a gyújtás a hibás akkor rángatás nélkül lassan fel kell gyorsulnia.Ha gyújtás kimaradás van akkor rángatni fog.Ilyenkor megnő a nyomás a hengerekben amit egy gyengélkedő gyújtótrafó vagy hibás gyertyakábel zárlatos gyertyapipa is okozhat.
Ezt ha tenyleg igy van kiprobaltam de nekem szepen gyorsult.
Ha ismered a három hengerezés/égéskihagyás érzését, akkor ez ezek szerint nem az.
Lehet,h.amikor hirtelen gázra lépsz, rögtön több benzin kellene és azt nem tudja teljesíteni a szivattyú..? Üzemanyag nyomást és szállítási mennyiséget.
Ez annal azert enyhebb razkodas inkabb torpanas.
Azaz, erre lyukadtam ki en is es ez a következő cel hogy a kornyeken valaki kimerje nekem. Bővebben: Link Az elektromos üzemanyag-szivattyúk rendszerint vagy az öregedéstől, vagy a tankba jutott szennyeződéstől mennek tönkre. A gyengülő motor nem képes a megfelelő üzemanyag-mennyiség szállítására, így erősen terhelt üzemi állapotban, illetve magas fordulatszámon a motor elerőtlenedik, végül le is állhat. Előfordul olyan helyzet, mikor szennyeződés felszívása miatt a pumpa (és így a motor is) leáll. Ez az iras is ilyesmire utal. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
Sziasztok, egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy az autóm műszerfalvilágításához tartozó biztosíték beleolvadt a biztosítéktábla foglalatába... A gyári 7,5A-os biztosíték volt benne, nem értem miért nem szakította meg az áramkört a zárlat alatt...Aztán megnéztem a lámpakapcsolóm mehetett tönkre, mert abból kiindulva pér vezeték teljesen szétégett. A vezetékeket ki tudom cserélni, viszont a biztosíték foglalat nem igazán menthető meg. Az egész táblát nem szeretném cserélni. A kérdésem, hogy azokon a helyeken, ahol gyárilag "üres" biztosítékok vannak, mire szolgálnak? Nem csatlakozik oda vezeték és a gyári leírásban is csak annyi van, hogy "üres". Azt meg lehetne oldani, hogy az egyik ilyen helyre kötöm be a kiégett biztosíték vezetékét? Vagy hülyeség? Köszönöm!
Azok a helyek pont ezért, vagy az esetleges utólag beépített készülékek miatt vannak. használd nyugodtan.
Szia, Ilyen kontakt-hiba miatt szokott előfordulni, megnő az átmeneti ellenállás, felmelegszik, majd beég. A lámpakapcsoló szintén az "állandó lámpázás" mellékterméke. Célszerű a tompított körbe egy relét berakni. Az üres helyek az esetleges többi funkciók miatt vannak fenntartva, /ABS,TCS, ESP, elektromos tetőablak, bármi.../ nyugodtan berakhatsz oda egy új foglalatot, s biztit.
Ez a csont, már jól körbe lett rágva. Ha a gyújtás körben minden cserélve lett, marad az ütemanyag köre. Esetleg megnézheted még a légmennyiség érzékelőt. A régebbiekben vákuumos volt, ebben nem tudom, próbáld megkeresni.
Igen!
Köszönöm mindenkinek a segitseget!
MERCEDES G-klasse .W202 C 220. Cdi. AutomataVáltos. 2000es év. EZS Probléma!
Merci spécik segitségét várnám reménykedve! A fenti hiba elháritására alkalmas-e ez a megoldás : Vásárolni egy bontott ,de müködő motor ECU-t és egy EZS-t +ELV-t egy kulcsal legalább.,ami az elöbbi vezérlővel szinkronban ,és ugyanabban az autóban müködött..,A szóbanforgó szet ugyanilyen évjáratú,motorkodú,felszereltségű stb autóból származna. Sok vezérlő az MB-n az alvázszámhoz van kódólva., jelen esetben ez a set csere egy mülödő megoldás volna??? Esetleg mire kellene ügyelni vásárláskor? Km -óra állás nem játszik szerepet. Köszönök minden segitséget! És mi volna a helyzet csak egy használt ,de jó EZS+ELV+ Kulcs beszerelésénél? Ha Ugyanolyan paraméterű autóból származna. A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2018
Akkor egyet értek, szivattyú gyanús. Meg kell mérni..
Üdv!
Itt nem tudom kapsz-e választ, de próbáld meg az Index fórumon a Mercedes-Benz Cars topikot. Saját gondomra is ott kaptam választ.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2018
Köszönöm a segítséget. Egy olyan kérdésem lenne még, hogy a biztosíték lábához csatlakozó saru az mennyire autó specifikus? Megtaláltam a gyári cikkszámot, maga a csatlakozó így néz ki:
Kábel saru Nem az ár miatt kérdezem, hanem jó lenne hétvégén összeraknom, hogy könnyebb legyen dolgozni menni és nem tudom ilyet hol keressek, mennyire kapható külön. A lámpakapcsoló már úton van. A tompított körbe relé beszerelés alatt mit értesz? Jó lenne legközelebb megelőzni, az ilyen bajt, de eddig úgy voltam vele, hogy a zárlatra van kitalálva a bizti 30 éves BMW-ről van szó, így a csatlakozók, kapcsolók nem mai darabok benne. A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2018
Két normál saru is megteszi, legfeljebb áthúzod a vezetékez a helyén, s úgy dugod rá, pont passzol. A tompított kapcsoló kivezetését kösd a relé egyik tekercsére, a másikat a földre, a nagy áramút, egy vastagabb + ra, a kapcsoltat pedig a tompítottak vezetékére. Így nem a kapcsolón folyik át a 2x55, vagy 100W os égők árama, hanem a 30A -es relén, ami simán elviseli. A kormánykapcsolód, csak a relé meghúzásához szükséges pár 100mA -rel lesz terhelve. Ha a refi-ben /is/ nagyobb izzók vannak oda is rakhatsz egyet, s a kapcsoló "örök" életű lesz. A 2 55W os izzó, 8,5 A-t fogyaszt a 100W os a dupláját. nekem 2db 100 -as volt refiben, most cseréltem ki led-re, az csak 2x2 A-t fogyaszt legalább 1,5x nagyobb fénynél. Mondjuk NCT-re mindig visszarakom az eredeti "gyertyafényeket", mert volt már hogy kötekedtek.... Ja a tompítottban meg 2x55W HID van, 8000K az sem gyengusz, a kékes fény nagyon jól átvilágít a ködön, szakadó esőn. Minden ami fehér, záróvonal, az oszlopok kékes fényt kapnak, s tökéletesen látszik az út vezetése. Lehet otthon szigorúbban veszik, mint itt, de nem szeretnék senkit elütni, mert fekete ruhában van a sötét estében....
Szia!
Köszi...,próba cseresznye..., üdv
Tehát akkor EZ a hiba nem lehetséges. Ez a beázás a relétáblánál is előforduló jelenség ezeknél a típusoknál, ott a tűzfal alatti résznél és a főrelé meg az üzemanyag relé lábai lehetnek még kontakthibásak.
Szia, köszi a segítséget. Ma megforrasztottam az összeégett kábeleket és kicseréltem a lámpakapcsolómat egy másikra. Ezen már a gyári két állást lehet használni. Az enyémen csak egyet engedett a hiba után...gondolom ott lehetett valami gubanc. A fényszóróm működik rendesen, viszont a háttérvilágítás nem jó. Az összes műszer működik, világít meg minden, csak ami a háttérvilágítás körbe van kötve az nem. Kb. 6 vezetéket kellett újraforrasztanom, de lépésről lépésre csináltam, nem hiszem, hogy összekavartam őket...A biztosítékot úgy kötöttem be, hogy átraktam egy üresbe és azt a vezetéket, ami a háttérvilágításé rákötöttem sima saruval. De semmi. Egy olyan kérdésem lenne, hogy ezen a vezetéken, ha ráadom a világítást és a háttérvilágítás is világít normális esetben, akkor 12V-nak kellene megjelennie? Mert most nem jelenik meg...Nem tudom hogy induljak el tovább. Megnéztem a vezetékeket, az összeset épnek láttam. El is vihetném egy autóvillamossági szakemberhez, csak direkt azért vettem az autót, hogy minél több dolgot magam csinálok meg rajta, eddig sikerrel Gondolom egy kapcsolási rajzzal előrébb lennék...Azt lenne jó tudni, hogy a világításkapcsolónál hogy vannak a vezetékek kiosztva...pl. a háttérvilágítás kapcsolásánál melyiken kell megjellennie a 12V-nak...
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2018
Ha a műszerfal háttér-világítására gondolsz, azt simán rákötheted a helyzetjelzőre, ha jól emlékszem az volt ami beégette a biztosítékot. Ezek után, lehet valami zárlat is a körben, egy direkt + vezetékkel tudod tesztelni, főleg ha A-t is tudsz mérni úgy 10A-es állásban, ha gond lenne, ne szálljon el a műszer. Ha úgy sem megy vedd ki a műszerfalat, s nézd át, nem égett -e el egy fólia, vagy hozzá menő vezeték.
Köszi, megnézem a kábeleket megint. A háttérvilágítás több helyen van úgy mond. A fényszóró kapcsolónál van 1 izzó, akkor van 2 izzó a műszerfalnál, van 1 izzó középen a manuális óránál és még van egy izzó a középkonzolnál a fűtésvezérlésnél. Na ezek egyszerre nem működnek...innen gondolom, hogy valahol a kapcsoló környékén kell keresnem. Zárlat esetén a zárlatos rész felől kezd felmelegedni a vezeték? Mármint hülye kérdés, mert onnen égett le pár vezeték, de végignéztem mindet és az égett rész kb. 10 cm után épek maradtak a kábelek, így meg volt mit kell kijavítani. A biztosíték felöl nem égett meg a vezeték. 2 kábel volt, ami elszakadt, amikor bontottam a köteget, azt megnézem elsőnek, hogy tuti jót forrasztottam-e be. Hátha...
Sziasztok!
Lada Níva 1,7 2000-es évjáratú, központi injektoros gépjárműbe szeretném pótolni a szélvédő mosó berendezést. A mosó motor sarus csatlakozású. A gyári hely környezetében található 2 pár sarun nincs feszültség a kormánykapcsoló működtetésekor. Tud-e nekem valaki segíteni, egy vezetékszínnel vagy biztosítékhely számmal?
Mellékelem a kapcsolási rajzát, a 22 számú alkatrész a szélvédő mosó szivattyú.
Köszönöm!
Szia, sikerült megoldani. Két vezetéket felcseréltem véletlenül. Azzal még mondjuk nem oldódott meg, mert utána a helyzetjelző kapcsolásával elkezdett forogni az önindító... ott már gondoltam, nagyobb a baj. Aztán belül a tűzfal előtt 5 centire 3 vezeték szét volt még égve... azokat újraforrasztottam és most már működik rendben minden. Köszi a segítséget.
Sziasztok. A képen egy relés kapcsolás skicc látható, konkrétan a gázolajelőmelegítő rendszer a 60°C-os hőre szétkapcsolóval. Ide került egy dióda, és egy led, a leddel sorban 2K ellenállás, ami nincs a rajzon. A led arra hivatott, hogy a műszerfalon visszajelezze a kis hőmerő piktogrammal, hogy a motor hideg. Eddig 12V 1,2W T5 izzóval jelezte vissza és tökéletesen működött. Pár hete azonban kicseréltem ledekre a kontroll visszajelzőket. A biztonság kedvéért az előtét ellenállásukat kicseréltem 580 Ohmról 2K-ra. Kb 20 visszajelzőből 18 db gond nélkül működik. Ennél, és a tompított világítás visszajelzőnél azonban 4-5 felkapcsolás-kapcsolás után a led tönkrement. Azt javasolták a xenon trafó betáp kábeleihez az 56b és 31 közé mindkét oldalra tegyek párhuzamban diódát, így nem hat vissza a ledre kikapcsoláskor. Ez megtörtént azóta a tompított visszajelző rendeltetésszerűen működik. Egyedül ez az 1 db kék led megy tönkre állandóan. A relé vélhetően visszarúg és a led nem viseli el ezt. Nem mertem a relé meghúzótekercséhez sorba kötni diódát, ugyanis a relé 86-os lába a generátor D+ kivezetésén van, a 85-ös 60°C-ig testen, nehogy zavart okozzon a generátornak. Mit javasoltok? Mindenképp a leddel szeretném visszajeleztetni, kék sapkás izzó alig volt látható fényű, és színben sem nyerte el tetszésem.
Üdv!
Az a kék led mindig ki fog menni egy idő után ha 13,8 V ot kap! egy előtét ellenállást is tegyél a 15 és a led anódja közé. kb 600 ohm, normál 20mA es lednél.
Van előtét ellenállas 2K Ohmos a leddel sorban, csak nem rajzoltam a skiccbe, mint azt írtam lent.
A 200mA-es tekercsű relé szerintem visszarúg oldáskor a lednek, valahol olvastam akar 80V-al is visszahat a másodperc tört része alatt. Védő diódát tehetek a relé tekercsével párhuzamosan?
Szia!
Egy zénert tegyél vele párhuzamosan.
Természetesen, a motorokra is szoktunk, pont ezért, de a 4,7 es zener is kell, /ha jól emlékszem, a kéknek, 3,x volt kell/ mint fentébb is írták.
Szia!
A relé vezérlését alakítsd vissza eredetibe!A relé 87 lábáról kell levenni a kapcsolt +12 voltos jelet és oda bekötni az 1kohm/LED soros visszajelzőt,nyilván a ledet így fordítva testre kell kötni! Ha erős a fényerő akkor lehet növelni az ellenállás értékét!Így semmiféle károsodás nem érheti a ledet!Mi már csak Bosch diódás vagy ellenállásos reléket használunk az induktív visszarugások miatt de az jóval drágább megoldás neked! Üdv.
Sziasztok!
Clio2 nagy gáznál torpanános probléma, biztos emlékeztek. Nos megnéztem az üzemanyag szivattyú relét és hozzá egy másikat, a barna a szivattyú. Az ott meg van égve ugye? Ezt tuti cserélem, szerintetek okozhatta a problémát? |
Bejelentkezés
Hirdetés |