Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Sziasztok!
Ahogy látom megjelent elöttem egy kínai csoda most jönnék én a kínai sokatígérő csodámmal. A probléma a következő alapesetben ha nincs bedugva semmi akkor enyhe sistiri hallatszik ami nem lenne problémás de ha bekapcsolt állapotban dugom be vagy húzom ki a jack csatlakozót elég hangosat pukkan (érdemes lenne ellenállásal a bemenetet testre kötni ?) következő probléma ha táblagépet csatlakoztatok a védelem valami miatt aktíválódik ( uPC-s ic) ezzel mit lehetne kezdeni ? esetleg valaki megszerezte már a kapcsolási rajzát ? Róla lenne szó -> Bővebben: Link
A csövek nélkül nem szól, és ha audiojel nélkül megmozgatom, akkor hallani a csövek csengését, tehát nem egyszerű átkötések. Nyilván a hangra gyakorolt hatásuk nagyságát nem tudom, mivel nincsenek hozzá extra csöveim.
A torzítás az erősítő részben lép fel, a DAC kimenete tiszta, és simán Jack bemenettel is előhozható. Arra gondoltam, hogy a bemeneti ellenállást kellene nagyobbra cserélni, és akkor kisebb max. jelet kapna a végfokozat. (ha foglalkozni akarok vele, de ha ezentúl maximum 70%-ig húzom, akkor megoldva a gond) Csak az az érdekes, hogy az elvileg jel nélküli csatornán nagyon erősen hallható, míg a másikon alig észrevehető. Ha arról lenne szó, hogy az áthallás miatt megjelenik a torz jel a 0%-os csatornán, akkor a 100%-oson is ugyanannyira torznak kellene lennie, csak hangosan, szerintem.
Sajnos nem jellemző, hogy a csövek az izzáson kívül mást is csinálnának. Valószínűleg a fűtésen keresztül kap tápot a következő fokozat, ezért nem szól cső nélkül.
Kb. 11 perc után, de az előtte való is igen lényeges. A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2018
Bár a csövek tudnak üzemelni ilyen alacsony anódfeszültségen is, a kapott minőség nem biztos hogy egy DAC-ba ideális. Ezenkívül a néhány uA-nyi anódáram nagyon magas kimenőimpedanciát jelent, ezért a hangfrekvenciás sáv felső részének az átvitele is kérdéses. Mindez társul a gyenge áthallással, valamint a statikus zajokra való érzékenységgel. Magam is használok ECC82-t hangszer előerősítőnek 6-12V tápfeszültségről, de annak éppen a kellemes torzítása miatt van jelentősége. Viszont most nagyon hasonló hangzást sikerült elérni nagyon alacsony, mindössze 1,5V tápfeszültségről üzemelő JFET-ekkel. Sajnos egyre jobban elterjedt az a tévhit, hogy a csövek miatt jobban szól egy egyébként félvezetős valami. Bár valóban szépek a csövek.
Már a sztereó oldal megy a centert ki iktattam. Az real R oldal szép erőteljesen szól. A real L oldal is de az sokkal gyengébb mint az R.
Sziasztok!
A következőre gondoltam, ne röhögjetek ki.... Az erősítők méretbeli problémája többek közt a hűtőborda. Arra gondoltam, csináltam sok fetes kapcsolást és teljesen nyitott állapotban egyik sem melegedett( dimmerelt fényerőszabályzó pl) Mi lenne ha a végfetek gate-jét néhány megaherz frekivel megszaggatnám, mondjuk 4047-es ic-vel. Ugye az két kimenetű ellenfázisú jelet ad ki. Így a vezérlést szaggatva, a kimeneten hol nyitott hol zárt állapotú végfetek lennének. Vélemények?
Már kitalálták.......
A videóban azt mondja 13.45-nél, hogy nem tudja, hogy csinálnak-e valamit, vagy nem. Én egyébként azt olvastam anno rendelés előtt, hogy a visszacsatolásba van bekötve, és ezáltal színezi a hangot valamelyest, de simán lehet, hogy nem. Nem zavar az a pár plusz Watt, ami elmegy az izzásra, ha az NE5532 szépen erősít. Tisztában vagyok azzal, hogy 10K-ért nem lehet audiofil minőséget kapni. De ez mind nem is lényeges. Azért rendeltem ezt, mert a laptopom Jack kimenete kontaktos, kellett egy helyettesítő megoldás. Ha nagy impedancia követi (aktív hangdobozok), akkor a DAC rész kimenetét használom, sem az NE5532, sem a csövek nem kapnak feszültséget sem (az esetek 80%-a). Olyan DAC-ot szerettem volna, ami 24 bites és normálisan be van dobozolva, ilyen feltételekkel árban ezalatt nem találtam. Nem volt kérdés, hogy csinálnak-e valamit, a kérdéseimre pedig azóta sem érkezett válasz: lehet-e nyákmódosítás nélkül, alkatrészcserével csökkenteni az áthallást, és a csakis nagy kivezérléskor, az erősítő részben jelentkező keresztoldali torzítást?
Nézzétek el nekem, hogy nem értelek benneteket, hogy mért adtok ki olyan dolgokért pénzt ami nem is van örömötökre, és további kiadásokkal próbáltok csodát tenni, pedig az a csoda, hogy azért pénzt adtatok.
Talán jobb lenne előtte tájékozódni. Nem olvassátok el a tapasztalatokat, amik itt a fórumon kincsesbányaként vannak jelen.
Szia!
Ha ezt -többek között- nekem írtad, akkor elsiklottál afelett, amit az első kommentemben leírtam: Idézet: „a hangja és az ereje nekem teljesen megfelelő” Az is benne van az első kommentben, hogy a LED színét fogom rajta megváltoztatni, mert kék, és zavar. Ez egy 6 forintos hiba. Egy 6 forintos csoda. Esetleg kap új, jobb kondenzátorokat, mert ártani biztos nem árt, és szeretek forrasztani szabadidőmben. A másik, itt megkérdezett hibája olyan szélsőséges esetekben hiba, mint például szilveszterkor, egy kis, 20 fős buliban a bal oldalára ment a Master jel, a jobbra a fülhallgató jele, és tudtam, hogy ha sokat adok a fülesre, akkor az kint lesz halkan a Master-en is. Persze senki nem veszi ezt észre, én sem, mert nagyon halk, de ha nem pontos az ütem, és valahogy mégis ki lehet hallani, (mert pl. a Masteren szóló számban csend van) az ciki. Szerintem nem ez egy DAC elsődleges felhasználási területe, nem is várom el, hogy ilyen aspektusból out-of-box "csodás" legyen. A fórumot követem néhány éve, nem találkoztam még azzal, hogy 10K körül mi a legjobb DAC bedobozolva, készen. Mindenki épít, monoblokkok, egyedileg tekercselt trafók, saját nyákok, aranyozott kondenzátorok, nem a 10K kategória. Tájékozódok, mielőtt pénzt költök, az árbeli limit is azért létezett, mert egy 14K és 20K bolti árú fülhallgatóhoz, szerintem túlzás 50K-s DAC-ot venni, építeni. Eddig, otthon a laptop beépítettjét használtam, ami hallgatható volt (bár ettől hallhatóan rosszabb, ha töltőről üzemelt a gép, ha pedig rendezvény volt, akkor a Pio-k Wolfsonjai szépen megoldották a feladatot) Azt tudtam, hogy a TE7022 van a Fiio E10-ben, JDSLABS ODAC-ban, rossz nem lehet. És nem is az. Azt viszont észrevettem a fórumon az évek alatt, hogy egyre többször megy az OFF, a mellébeszélés szinte minden topicban, és válaszok nem érkeznek. Nekem az is elég lenne, hogy: "nem, mert az NE5532 ennyit tud" // "nem, a csöveknél van az áthallás" // "igen, cseréld ki ezt az ellenállást, kondenzátort, alkatrészt". Akkor megkapnám a válaszom, megvenném azt a 10 kondenzátort, meg a 2 LED-et és használnám amíg tönkre nem megy, 1 éve már működik, ha kibír még 2-t, tökéletes. De ilyen válasz még nem érkezett, csak mellékvágányok, hogy működnek-e a csövek, vagy ki miért veszi azt, amit vesz.
Megbántani nem szeretnék senkit, bocsi, ha túlzó voltam nálad.
Mert úgy jó neked, ahogy neked megfelelő, ez már igaz. Nekem is csak egy 5k-s Maxell van a fülemen a rádiót hallgatom vele már egy ideje a FH6-omat a bejáratás alatt sokszor. Olyan 360 óra táján tartok. Sokszor meglepnek a részletek, élvezem a térben a részleteket, pedig ez a kategóriájú hallgató nem illik az erősítőhöz. De még nem lesz pénzem jobbra, ez már csak bizony, ez van.
Sziasztok! Új vagyok itt és inkább értek az autóvillamossághoz, mint a szórakoztató elektronikához, de úgy alakult, hogy a birtokomba jutott egy sherwood rd6118r-es 5.1-es erősítő és ha már így alakult, örülnék ha működne is. A probléma, hogy gondolom a védelem miatt bekapcsolás után pár másodpercre kikapcsol. Ha nem engedem be a vezérlőhöz az alaplapról a védelmi, protection szálat, akkkor bekapcsolva marad, de nem szól így sem és a fejhalgatóból sem. A védelmi szálon 5v van jelenleg. Merre induljak el? Mely részen lehet hiba? Előre is köszönöm a segítségeket!
Ha a digitális rész rendben van, és ott 100%-os kivezérlés esetén direktben torzításmentes a jel, akkor egyértelműen az utána következő fokozat a ludas. A képekből sajnos nem egyszerű visszarajzolni a kapcsolást, mert nagy felületet takarnak a csőfoglalatok. Ennek ellenére több több fotó a csövek környékéről, segítene. Mivel hozzáférhetőek a foglalat lábai, üzem közben az egyenfeszültségeket meg kellene mérni. Ugyanúgy az NE IC lábain is. Elég az egyik oldalt, mert hát egyforma mind a két csatorna. Ebből kiderülhet, hogy ha rossz munkapontban van valamelyik erősítő elem. Lehet, hogy csak egyszerűen nagy erősítést állított be a tervező, ami egy-két ellenállás cserével orvosolható. Csak az kell hozzá, hogy sikerüljön legalább azonosítani az erősítés nagyságáért felelős ellenállásokat.
Mondjuk ha tekefonnal használod, akkor annak a kimenete úgy is füleshez van kitalálva, ezért ha a jack kábel túlsó oldalát terheld meg egy-egy 100 Ohm körüli ellenállással. Egyébként amikor csatlakoztatsz erősítőhöz valamit, mindig letekert hangerő állásban tedd, ugyanis soha nem tudni mekkora kimenő jele van a rákötöt forrásnak. Van itt néhány olyan egyén, akinek 5-10X nagyobb erősítő van a hangsugárzóra kötve. Nálam is gyakran így van. Ott ha pukkanik!
Hello, Fent a sárga részt olvasd kérlek el, tápfesz és kimeneten lévő egyenfesz ellenörzése legyen a következő lépés.
Ugyan nem ez, de egy Sherwood erősítőm nekem is volt valamikor régen, az szintén nem akart működni, folyton lekapcsolgatott. Abban szinte az összes elkó ki volt száradva a vezérlőpanelen, meg az előfok tápjában. Végig kell az összeset ESR mérővel mérni és a rosszakat cserélni, de gondolom ez sem sokat mond.
Üdv!
Szert tettem egy ITT HiFi 8041 erősítőre, hibásan. Bekapcsolást után semmit nem reagál. Tápfeszültségre rámérek, megvan a 2*34V váltóban, utána kiégett biztosítékokkal. Kicseréltem, egy hatalmas villanás, megint kiégett. a képen bekarikázott rész villant. Van valakinek tapasztalata, esetleg valami service manual? A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2018
A fejlécben le írtakat, ha követted még a biztosîtékot sem veri ki. Végtranzisztor zárlatra gyanakodnék első körben . És persze a hozzá kapcsolódó alkatrészek visszafelé szoktak pusztulni vele együtt.
Üdv.
Szétnézve az általános oldalakon.... nem lesz egyszerű a serice manual letöltése (fizetős oldalakon esetleg). Anélkül, pedig - bár nem lehetetlen - sokáig el lehet időzni.. A másik oldalhoz képest látszik, hogy valaki már javította.. ha a nem javított oldal még működik, akkor onnan le lehet mérni az értékeket, illetve ha valami elégett, felismerhetetlen, akkor segít a még működő oldal. Bekapcsolás előtt, 230V 100W izzó sorbakötve az erősítővel, és a durva hibákat kivédheted. A biztosíték kioldása, a végtranzisztorok valamelyike, vagy mindkettő zárlatára utalhat. Érdemes ezek és a meghajtó tranzisztorok mérése, kivétele.. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2018
Cseréltem benne a meghajtó tranzisztorokat, elvileg a műszer nem mutat zárlatot a végtranzisztoron, de nahyon fűt, ergó kuka. Kikötöttem, a másik fele is rossz, nagyon erősen torzít. Kap egy másik végfokot. Egy a baj, ami van itthon kéznél végfok, az plafon +/- 40V-ot visel el. Kb 5V-nyi feszültséget kellene eltüntetni, úgy hogy teljesítményt is áteresszen. Szerinted mivel lehetne legcélszerűbben megoldani? (Trafót megbontani elég macerás, azt legutoljára gondoltam)
Sziasztok! A center kimeneten van 0,8v egyen. Tápfeszt hol mérjek? Ami a trafótól megy a gretz hídakhoz, ott 30v ac van, ott nem 230-at kellene mérnem?
Elvileg, ha nem hídba van, a hangkimenet másik érintkezője "0" azaz föld.
Mivel lenne érdemes ezeket akkor meghajtani, ha nem telefont köt rá az ember? Még csak mostanába keztem el foglalkozni ilyesmivel nekem ez tünt kényelmesnek hogy füles csatlakozón keresztül halgatom
Szerintem , most már az a két darab 0.33 ohm -os 5W -os ellenállás is cserés lesz.
Sziasztok? Tudnátok ajánlani max. 20W körüli teljesítményű erősítőt ? Az se baj ha mono.
Szia! A feladat kellemesen letudható egy LM1875-tel. Bővebben: Link.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2018
Egy lángorgonához kéne ismertebb nevén "Ruben csöve".Egy 8ohmos és 30W os hangszóró van a cső egyik végén és ehhez kéne az erősítő, hogy zenét is tudjunk lejátszani rajta.
Nem feltétlenül kell, használható szimpla tápról is. A 2005-nél teljesítményben is többet tud és hangzását tekintve is jobb.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |