Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Hi
Megosztanád velünk ezt a kapcsolást? Csak ha az előgyújtás szabályzás nem jönne be. ![]()
De bejön....
Ok.
![]() ![]()
Üdv! Egy olyan kapcsolás érdekelne engem amivel lehetne csinálni egy olyan 2 ütemű motorra való CDI-t amiben lehet állítani hogy letiltson a motor egy bizonyos fordulatnál. Arra gondoltam vmi freki mérő kéne és egy potival lehetne megoldani hogy hol tiltson csak nem tudom hogy lehetne megvalósítani. Valakinek valami ötlete??? Vagy olvastam a másik XL-es gyújtásos fórumon hogy NYEMI-nek van egy ilyen rajza. Esetleg ezt meg tudnád osztani?? Nagyon megköszönném!!!
Szia kurtyka, egy kis türelmedet kérném, mert csak papíron van megrajzolva és fel kéne vinni a gépemre de, sajnos idővel nem nagyon vagyok mostanában elengedve. Esetleg hétvégén majd megpróbálóm felrakni. Üdv nyemi.
Szia Nyemi! Köszönöm szépen előre is! A dolog abszolút nem sürgős, sőt akár rá is ér nyárig is mert nekem most rengeteg dolog közbejött (többek között költözés) Amikor ráérsz nehogy ezért strapáld magad
![]()
Üdv!
Huzal ügyben kérnék segítséget.0,15-0,16 mm-es 210°C-os huzalra lenne szükségem. A gond az hogy az eddigi forrásom „elapadt”. Segítsetek honnan tudnék gyorsan nem óriás kiszerelésben beszerezni. Esetleg ha lenne valakinek egy maradék spulnija átvenném ,kb 100 méternyi kellene most extra gyorsan.
Sziasztok! engem konkrétan a CDI működési mechanizmusa érdekelne, lehet hogy le van írva itt a 600 oldal valamelyikén ha így va linkeljétek be nekme légyszi, vagy ha valaki tud egy jó leírást a működésről esteleg magyarul?
Hi
Egy kondenzátort töltünk fel nagyfeszültségre. Ezt a feltöltött kondenzátort sütjük ki a gyújtótrafóval. Elvileg simán párhuzamosan kapcsoljuk a trafó primer tekercsével. Gyakorlatilag ez egy kis ellenállású áramköri elemmel történik (tirisztor). A kondenzátorban tárolt energia hozza létre a rövid idejű szikrát. Tárolt energia=(1/2)*U^2*C. A feszültséget Voltban, a kapacitást Faradban kell behelyettesíteni. Jellemző gyújtási energia olyan 40...70mJ. Nyilván az erősebb jobb. Jellemző kapacitás értékek: 680nF-2uF, a feszültség nagysága pedig 200V-400V pl. Magyarul. A töltendő kondenzátort sorba kötjük a trafóval és a töltőáramkörrel (ami lehet egy szimpla tekercs is ![]() A gyújtási időpontot jelezhetik tekercses, HALL elemes jeladók. Nagyából ennyi, javítsatok nyugodtan.
Sziasztok!
Gondolkodtam , h a szívómotoros benzines kocsimat megchiptuningoltatom. Beszéltem egy budapesti chiptuningos céggel kérdeztem őket h kb mit módosítanak, annyit mondott a fickó h az előgyújtást írják át.Ez tényleg teljesytménynöveléssel és fogyasztáscsökkenéssel jár vagy nem érdemes rá áldozni? Köszönöm
szevasztok
leszimuláltam az előgyújtásvezérlőmet, pontosan úgy megy, ahogy akarom... egy kis segytségre lenne szükségem: egy olyan 50% os kitöltésú 4szögjelgenerátorra lenne szükségem oszcillátornak, ami 350KHz -+10% között változtatható, de a baéllított értéket setbilan tartja!! nem mászik nagyon el a hőtől stb.. 555 astabil képes ezek kielégítésére vagy inkább valami VCO val próbálkozzam? (azért nem kell kristály pontosság...)
felteszem persze, meg el is magyarázom...
kicsit hosszas lennn most .. lehet hogy cikket kellene írni belőle (CDI vel gyütt)... de egy exeles dokot felteszek .. ezzel számolgattam mindent! + a kapcsrajzát, ami a jelenlegi szimuláció.. (igyekeztem TTL- eket alkalmazni ..) 2 jeladóval megy, egyik (BE II a rajzon) csak az alacsony, alapesetben 441,5 n/m alatti tartományban dolgozik, és annyi előgyújtást ad amennyit a fizikai helyzete jelent, és konstans.. (indításkor kell.) a másik (BE I) a tulajdonkáppeni vezérléshez kell. ennek az imp. ideje kb megegyezik az ideális késleltetés idejével, minden szögsebességnél, (kb0,34ms al több, ez konstans érték!) innentől a többi már csak legózás a tárolókkal meg kapukkal, meg egy rakás Ha- Akkor feltétel átgondolása ![]() tina pro 6-os a szilulció.. feltehetem a fájlt hozzá ha kell valakinek. jah annyi még szükséges, hogy optoréses jeladóval megy, az optotranyó Földelt emmitteres kapcsolásban (mindkettő) , és a 74191 alacsony szintre előre, magas szintre pedig hátra számol
persze érthető, világos
![]() egyégként az oszc frekijével az előgyújtás meredekségét lehet állítani... gondoltam még arra is, hogy egy tilát is be lehetne építeni, meg akkor már egy RPM mérőt is, még gondolkozom ezeken... csá kösz részletesnek korántsem mondanám.. sok ha-akkor van benne ![]()
Szevasztok. Szétbontottam egy amerigo márkáju 50 köbcentis négyütemü robogó(kinai!) gyujtomodulját egy motorkerékpárszerelő kérésére, mivel nem tud a nagyker sem rendelni ilyet. A szerelő elmondta, hogy a blokk Honda jellegű. A csati 4 kivezetéses, és gerjesztőfeszültség helyett 12V-ot kap.Szétszedtem egy bizonyos szintig, és látszik is az inverter trafója.Kiderülr, hogy a z inverter tranzisztor(TIP41C) emitterellenállása szakadt. Rétegellenállás, bele tudtam mérni a közepéig (a beleköszörült spirál egy pontján volt elfüstölve) kb. 1 ohmra saccoltam. Be is indult az inverter(kb230V-ra töltötte a kondit, de csak egy szikrát produkál inditozás után. Rájöttem, hogy azért, mert a tirisztor bekapcsolva marad, és az invertert folyamatosan terheli.Az egy szikra után erőteljesen sipol is az inverter. Találkozott már valaki ilyesmivel?
Egyébként melegitéssel tudtam idáig kibontani,tovább macerás a fekvö alkatrészek miatt, meg mintha kvarcszemcse is lenne benne. Azon gondolkodok hogy még némi melegités után megprobálom kiemelni a trafot, a csatit, meg a szappanformáju kondikat, és bedobom acetonba, hátha az tovább bontja.
Látok benne 7 db tranzisztort is, biztosan elögyujtásszabályzós ez is már a 4 ütem miatt is, bár a lendkereket nem néztem meg(a paláston levö kiugró ívre gondolok)
A trafót inkább ne szedd ki. Nagyon sérülékeny tud lenni,ha kiszakad az egyik láb akkor kuka...
Egyébként ahogy látom visszarajzolható a kapcsolás,nem olyan bonyolult. Szerintem lesz ott még hibás tranyó,miegyéb,mert az inverternek le kell állni a gyújtószikra időtartamára,meg akkor is ha a pufferkondi feszültsége eléri a beállitott értéket. Üdv.
kedden megyek a szerelőhöz, megnézem a lendkereket, ha nem húz sok elögyujtást a peremív, megpróbálom samara modul +elötéttranzisztor, vagy optocsatoló+ wartburg kistrafó(kis áramfelvétel) összefércelni(már régebben csináltam ilyet és bejött) aztán nyugodt körülmények közt lassan lehet bontogatni az eredetit. Egyszer már dobtam acetonba honda dio inverteres gyujtást(daytona racing cdi) szétnyomta az acetun a trafot mint a sz@rt.Különben minden inverteres gyujtás oszcillátorát letiltják a gyujtás idejére? Multkor valahol láttam feltéve egy linket ahol uc3845-tel volt egy inverter, de a feszültségvisszacsatoláson kivül semilyen tiltás nem volt.Hogy is van ez? Ha megtalálom a linket, mad felteszem...
Az a helyzet,ha a szikra idejére nem állitod le az invertert akkor a begyújtott tirisztor feleslegesen terheli,ráadásul ha az inverter a tirisztor tartóáramánál nagyobb áramot képes szolgáltatni akkor az nem képes kikapcsolni. Ezért is volt neked csak egy szikrád.
Egyébként meg :óráslupe,és jó adag türelem! Volt amit szó szerint morzsányi darabokban szedtem szét,de nem használtam semmiféle löttyöt,nem is ment tönkre egy alkatrész sem.
Hi
Azt lehet tudni, hogy kb mekkora a szikra ideje, amire le kell állítani a cuccost?
2 féleképp lehet
![]() ha nem ragad be, akkor méréssel Uak alacsony szinjének idejét még egy egyszerű osztóval meg lehet mérni, = a tiri begyújtott idejével vagy próbálgatod ha beragad, akkor addig növeled míg meg nem gyógyul (vagyis inkább a maxtól csökkented az időt, majd ahol megragad attól kicsit nagyobb kell...) típustól függően az egyenáramú kisülésesnél kb 0,5-1ms alatt sül ki a kondi, a váltóáramúnál ez sokkal gyorsabb max 0,3ms (hagyományos trafóval kb 1µF-os kondival 300Vra töltve, CDI trafóval méggyorsabb!) csá
1ms bőven elég.
Hi
Csak azért kérdem, mert haverral számolgattunk (neki kell inverteres gyula), és hát ugye 300Hz a jeladó frekije max fordulaton. Ennek a periódusideje 3,3ms. ha ebből levonunk 1ms-et, akkor a maradék elég feltölteni a kondit?
Azért a 18000n/min nem kevés....
Milyen moci ez? De hogy a kérdésre is válaszoljak: az a~ 2.3ms bizony kevés,izmos inverter kell...
Mekkora kapacitást tölt?
És hány voltra? Egyszóval mennyi a tárolt energia?
Hi
Egy tuning simo, a max teljesítményt 16.000-en adja le. Egyébként ez az idő, gondolom függ a lendkerék átmérőjétől is nem? Amúgy nem tudom mekkora kapacitást, nem tudom mekkora feszre. Első körben 1u-400V-ra gondoltunk, a honda rendszerű CDI trafóval. Szóval olyan 80mJ körül van az energia. Van amúgy erre valamilyen képlet, hogy hogyan lehet meghatározni a kisülséi időt?
Az idő a lendkerék átmérőtől független,hiszen elvben mindegy mekkora az átmérő,a fordulatszám azonos.
Ami a tiéteket illeti az értékek jók,a töltési fesz lehet kissebb is.
Mondom én,hogy izmos az az inverter....
Kicsit számolgattam, remélem jó.
Hall jeladó, babszi lendkerék. Babszi lendkerék kerülete 219,28mm. A mágnes 5,6mm széles. 18.000-es fordulat periódusideje 3,3333ms. Szóval az impulzusom ideje (Amíg a mágnes a jeladó fölött van) 84,27us... Persze elviekben. Akkor az az ötletem ki is lőve, hogy az invertert addig tiltsuk, amíg a HALL aktív. Mindenképpen valami monostabil kellene oda... ![]() Bár mondjuk nem is értem, hogy miért ezzel foglalkozok, mikor a szabályzós elektronikát kellene abajgatnom... ![]()
Igen monostabil feltétlen kell. A szabályzás az más tészta,de azt egy hall jeladóval a babszi mágnessel nem tudod megoldani (a nyemi féle elektronikával),de más kapcsolással sem....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |