Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Jó az elgondolásod, úgy kell csinálni! Egyik fázis és a nulla a 230v a vezérlésnek.
Köszi így is csináltam minden motornál csak meg akartam bizonyosodni róla, hogy jól csináltam e. Köszönöm
Szeretnék mellesleg választ kapni, ha a rendszer 3F-ra biztosítva van pl 3*16A C kismegszakítóval minek külön kismegszakító? Legalábbis sok kapcsrajzon ez külön fel van tűntetve :/
Mert technikailag úgy korrekt, hogy ha a vezérlés áramkört külön lebiztosítod. Értelemszerűen nem C16-os kismegszakítóval. Ennek egyik oka az, hogy a vezérlés nem olyan keresztmetszetű vezetékkel van kötve mint a főáramkör. De ennek értelme főleg a nagyobb teljesítményű felhasználásokban van, ahol 32A-re vagy még nagyobbra van a főáramkör biztosítva (több tíz, száz kW-os motorok). Ilyenkor szoknak tipikusan egy 6A-es kismegszakítót beépíteni a vezérlésáramkör betáplálására. Másrészt a vezérlésáramkör a főáramkörtől függetlenül is áramtalanítható kell hogy legyen. De a 6A nincs kőbe vésve, függ a vezérlés áramfelvételétől.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2018
Köszönöm a kielégítő választ, így értem esetemben miért mondja a TMK-s, hogy a körfűrészhez, kompresszorhoz, esztergához ez bőven elég.
Az viszont igaz hogy a kábelkeresztmetszet változást minden esetben biztosítani kell. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2018
Hali!
Most hozták hozzám ezt a villanymotort, hogy üzemeljem be. Újra van tekercselve, 1500W, a fordúlatát nem tudom. A képen jól láthatók a kivezetések. Melyik tekercsen kell kevesebbet/töbet mérni? Segéd fázis/főfázis. Milyen kondit rakjak? Üzemi, indító, indítórelé/nyomógomb stb.
A főfázis ellenállása kisebb, segédfázisé nagyobb. Jó eséllyel a főfázis fekete, a segédfázis kék lesz.
![]()
Mindig a főfázis a kisebb ellenállású. Kondiméret a rajzok közt.
Nagyon keveset foglalkoztam egy fázisú motorral. A segéd fázisnak addig kell áram, míg a motor felpörög?
Az attól függ, van állandó kondenzátoros és van indítókondenzátoros motor is. Ez szerintem indítós lesz, mert a nagyobb gyári egyfázisúakat így alakítják ki.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2018
Tehát a segédfázisra indításkor nyomogombbal rányomok egy megfeleő érlékű kondit?
Ismételten szeretnék tapasztalatok alapján olyan jellegű segítséget kérni, hogy adott egy motorvédő hőkioldó 3F, ezen van állítási lehetőség az automata illetve a manuális visszakapcsolásra leoldás esetén. Három gép esetében amikor 2.8KW villanymotorról beszélünk körfűrész esetén, a kompresszor és az eszterga 2 KW körüliek. Melyik gépnél melyik beállítást érdemes használni? Főleg a miértje érdekel mert elvileg az NC kör ha megszakít és a mágneskapcsoló elejt és amíg nem nyomom meg az NO gombot addig elvileg a teljes áramkör bontva van.
Munkavédelmi szempontból köszörűnél és esztergánál tilos az automata visszakapcsolás. Kompresszor mehet.
Köszönöm
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2018
Moderátor által szerkesztve
Üdvözlet! Én értelmezem rosszul, hogy a 3 gép egy motorvédőről megy?
Igen te értelmezed rosszul, minden motor külön áramvédővel van ellátva. A fő kérdés az volt melyiket milyen módon lehet és szabályos használni. (automata vagy manuális visszaállítás)
Értem.Akkor tovább megyek. Milyen ez a motorvédő? Önműködő visszaállítással még nem találkoztam.
Szerintem hőkioldóról van szó valójában, ami a motor védelmét látja el. Ezért nevezi "motorvédőnek".
Azoknál (bizonyos gyártmányoknál) van ilyen beállítási lehetőség.
Ez egy telemecanique lr2 d1308 + lc1 d09 10 mágneskapcsoló ilyennél a kék kis pöckös ami ráadásul reteszes aminél az egyik reteszen egy m betű van míg a másik állásban egy autó.
Igen hőkioldó elnézést kérek a helytelen fogalmazás miatt!
Sziasztok!
Hogy szokás motorvédőt választani 3f villanymotorhoz? Van egy 4kW 1440 fordulatú EVIG villanymotorom. Delta - 380V - 8,8A az adattáblán. Milyen motorvédőt kellene hozzá rendszeresíteni? Illetve hány amperre kellene beállítani? (Csillag-Delta kapcsolóval lenne indítva.) Egy ilyen jó lenne hozzá?: Motorvédő 6 - 10A (MOV2-10) A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2018
Igen jó lehet, feltéve, hogy a Y/D közös ágba lesz elhelyezve.
400V-on egy kicsit több is lehet, ajánlott terhelésen megmérni a valós áramot és úgy beállítani. Miért kell egy 4kW-os motort Y/D-ban indítani? Talán nehezen felpörgő szerkezetről van szó?
Sziasztok
https://www.kephost.com/images/2018/02/07/E1nb1114b123dfa7608.png A képen látható kapcsolási rajz feladta a leckét esetleg tudna segíteni valaki, hogy lehet megoldani a helyes összekötést ?
3*16 A-ren előfordul, hogy 3 kW 2800-as motor sem indul el.
A hőkioldót a névleges áramra vagy picit afölé kell beállítani. Normál terhelésnél nem fog leoldani.
Hiszen ez még semmi, csak néhány kapcsoló.
![]() Valami tájékoztatás nem ártana hozzá.
Jobbra balra kell forogni a villanymotornak, vészleállítóval meg áll a gép, a trafo a világításhoz kell 24V os lámpa van az esztergához.
Sziasztok.
Lenne egy villanymotorom ami régebben betonkeverőn volt, de most fúrógépre tenném, tettem, de sajnos fordítva forog. Hogyan kellene átkötni, hogy változzon a forgásirány. A motorból kijövő bal oldali vezeték zöld, a másik kettő talán barna. A mostani bekötés: Bővebben: Link Köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |