Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Kb akkora "pazarlás" 10ekm-re levetítve, mint 3-4 doboz cigaretta. + kitudja hány baleset...
De ilyen alapon a klímát is kitilthatnánk, mert az már 3-5kW teljesítményt is elvesz, és 100km-re vetítve már simán 1 liter pluszt is benyelhet a motor. Fel nem kapcsolás helyett jóval többet lehet spórolni ha már itt tartunk a helyes keréknyomás beállításon. A Skoda egyes modelljein (Roomster) jól kitalálták, hogy már gyújtáskor világít az összes helyzetjelző.
Nem hinném, hogy csak a szemem a bűnös, ugyan is, ha egy régi lovas szekérre felszegelt "macskaszem" akad az utamba, az most is virít, mint állat.
Idézet: „Csak a mi gyerekeink és unokáink számára lesz élhetetlen az a bolygó, amit rájuk hagyunk...” Erről beszélek!
Idézet: „Kb akkora "pazarlás" 10ekm-re levetítve, mint 3-4 doboz cigaretta.” Rossz hasonlat! A Golyóbis ugyan is nem számol a dohányosokkal! Ez csak a pénzzel foglalkozók eszköze! A golyóbis a kiaknázott szénhidrogének áldozatává válik. Ezeket nem a dohányosok idézik elő, hanem a féke vesztett felhasználók, akik elrendelik a kocsinként 100-200 Wattnyi világítást nappal, meg stb... Ja, hogy így jobban látszik?! Hát persze! Nem kellene menni, mint a meszes, aztán 90-el is oda lehetne érni, ahová kell! Na de persze rohannunk kell! Csak azt nem tudom, hogy hová?! A vesztünkbe? Szerintem igen!
Idézet: Meg aki a wc-re is kocsival megy. A tőlünk 200m-re lévő boltba egyedül én megyek bicóval, mindenki kocsival. Sokszor tele a parkoló, akkor majdnem messzebb találnak helyet, mint ahonnan jöttek . Itt lehetne legtöbbet spórolni. „féke vesztett felhasználók, akik elrendelik a kocsinként 100-200 Wattnyi világítást nappal” A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2018
Logikailag értelmezve, ha élhetetlen számukra a bolygó, akkor nem fognak èlni. Ha élnek, akkor élhető. Az, hogy milyen szinten, más dolog. De az ősember számára is élhető volt, számodra is az. Csak mások a körülmènyek. Hogy kinek volt élhetőbb, érdekes kérdés.
A természet önszabályozása majd elintéz mindent és ez így van jól.
Ha már megemlítetted a klímát!
Bennem már rég felvetődött a kérdés, miért kompresszoros klíma van a járművekben? Ugyanis létezik abszorciós hűtő is. Ami fűtéssel hűt. Bár a hatásfoka rosszabb, de fölös hőből van a motor végén (kipufogórendszer) gazdagon. Ergo, ingyen lenne a klíma üzemeltetése. De peltier elemekkel még a generátor is kiváltható lenne. Ami szintén spórolás. Ráadásul ezek a megoldások mozgó alkatrészeket sem tartalmaznak, így kisebb valószínűséggel hibásodnak meg.
Egy hosszabb önindítózás után nagy árammal kell gyorsan visszatölteni, minél előbb tele legyen az akku. Ezt más nem tudja, csak a generátor emberi áron és méretben.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2018
Idézet: „Ez abból is adódik, hogy sok autón állítható menet közben is a lámpa magassága. Azt ezért a legfölső állásba tekerik, mert úgy "jobban" látnak.” Ez nem egészen így van... Ez a lámpa-állítás arra van kitalálva, hogy amikor az "üresen" (sofőr + anyósülésen egy utas) vízszintes autó csomagtartóját telepakolod nehéz bőröndökkel és még a hátsó sorba is beül 3 db. 90 kilós utas, az kissé hátrabillen. Vagyis az eleje megemelkedik és a lámpa felfelé kezd világítani. Ilyenkor kell a lámpákat a legfelső állásból lejjebb csavarni. (Az én mostani és előző autóm is ilyen volt és ez így szerepelt a használati utasításban!) Vagyis az az alapállapot, hogy a lámpák a legfelső állásban vannak, és ekkor kell(ene) jól beállítani! Így, ha az egyszerű vezető elállítja, legfeljebb alacsonyabbra tudja csavarni, az meg nem fog tetszeni neki, és visszaállítja a helyes pozícióba. Vagyis ha jól van beállítva (leginkább a szervizben, hiszen gyári beállításról van szó) nem fordulhatna elő ez, csak akkor, ha telerakja a kocsi hátulját és ekkor nem csavarja lejjebb. De általában nem így használjuk az autókat, vagyis legtöbbször nem a felcsavarás a probléma, hanem a hibás beállítás. Elvileg minden izzócsere után illene ezt elvégez(tet)ni. Ha szervizben cserélik az izzót (L.: beszélgetés...), akkor nekik meg kellene ezt csinálniuk. Egyébként időnként vannak fényszóró-beállításra "ingyenes" akciók...
Akkor nem
Ezen már gondolkoztam én is, amúgy az utasszállító repülőn ilyen abszorpciós hűtő van, a peltier az nem jó mert rossz a hatásfoka, akkor inkább villanymotorral hajtott kompresszor.
Ez szerintem már nem az élhető kategória. Hozzáteszem pattoghatunk mi itt Magyarországon, mert ez egy szúnyogpuki nagyságrend az amerikai, kínai és indiai szennyezés mértékéhez képest. Ezt a természet úgy fogja önszabályozni, hogy mi is megsülünk.
Idézet: „a peltier az nem jó mert rossz a hatásfoka” Pontosítssunk! A fűtés-hűtésre használt peltier elemeknek van nagyon rossz hatásfoka fordított használatban. A zsámbéki Lámpamúzeumban van kiállítva egy II. világháborús (német vagy orosz) áramfejlesztő petróleum lámpa. Úgy nez ki, mint egy hagyományos, csak kb 3x akkora. Az üvegbúrát a legvastagabb részénél egy hűtőbordákkal ellátott gyűrű veszi körbe, és állítólag annyi energiát volt képes termelni, hogy az akkori katonai rádiót tudta üzemeltetni. Azok pedig még "kajáltak" rendesen. Ez azért komolyabb hatásfokot feltételez.
Katonai berendezéseknél nem a hatásfok a leglényegesebb szempont. A lényeg az, hogy a semmi közepén is van annyi villamos energia, ami képes egy adót működtetni.
Egyébként abban hőelem (két különböző fém érintkezési felülete) van, jó sok, sorbakötve. Annyira "atombiztos", hogy még ma is működik, ha mellette minden felrobban, akkor is, max a lámpabúrát kell cserélni. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2018
Üdv! A WC-re is kocsival... Hát ez túlzás!
Vidéken laktam egy telek nélküli házban. Az ajtó előtt egy keskeny "veranda" oldalt semmi, csak lépcső. Hátul a pottyantós. Kb 12-15 m. Oda nem mentem kocsival. Nem is fért volna be. De motorral rendszeresen. A lépcső sem volt akadály.
Hőelemek tömkelege volt rajta. A belsővégét a lámpa melegítette, a külsejét a huzat hűtötte. Az oroszok rádiókat működtettek vele. A kis fény meg hulladék volt.
Hűtőbordák voltak kívülről körbe, láttam én is Zsámbékon. Most miért nincs egy sem. Nyilván a konnektorral nem versenyképes, de a Zsámbéki lámpamúzeumon kívül sehol nincs már ilyen.
Ezt a Seebeck-elemes (nem Peltier, mert az a fordított üzem) petróleumlámpát az oroszok használták sok helyen (tajgán) a polgári rádiókhoz. 2 Voltot adott le, arról ment a fűtése a csöveknek, illetve egy vibrátorral csináltak anódfeszt.
Azt hiszem, a BMW kiserletezett vele anno, pontosan klimat kivantak volna vele mukodtetni, ha jol emlexem*emlékszem, valami ThermoElectricGenerator (TEG) volt a roviditese.
*Hogy mit csinálsz?! A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2018
Moderátor által szerkesztve
Idézet: „A mai autók tíz meghibásodásából legalább hét elektronikai jellegű.” Szintén totalcar, számomra az idézet a cikk releváns része, de ha valakit érdekel, akkor Bővebben: Link
Ezért írtam. Szép új világ.
De bezzeg ha csapágyas a kerék, vagy leszakadt / kilyukadt a kipuff, kilyukadt a féltengely gumiharmónika, szivárog a tank, 10 éves a fékfolyadék, nagyobb felni van az autón és lapos a kerék, átrepedt a henger fala, kivan rohadva az autó alja, stb stb ezeket meg nem jelzi semmi....Hát hol van a fejlesztői gárda ilyen téren?
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2018
Hát nem tudom, tegnap estefelé végigkocsikáztam az Üllöin stb.Ferihegytöl Gazdagrétig. Egyetlen félszemü kocsit láttam, de lehet, hogy megint csak szerencsém volt.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2018
Ma reggel amíg vártam a buszt, kb 3 perc alatt egy elől kancsi, majd nem sokkal később egy hátul kancsi autót láttam. Mind a kettőnek a bal félteke nem világított
A hőelem hatásfoka sokkal kisebb, mint a félvezetős Peltier elemé. A hűtőkészülékeknél a kompresszoros hatásfoka a legjobb, ezután az abszorpciós majd a Peltier. Nem érdemes autóban villannyal hajtani a kompresszort, mert annak az előállításának és átalakításának is van hatásfoka, mégis előfordul, mikor nem a motortérben van a kompresszor, hanem független hűtőegységet telepítenek, pl. hűtőkonténer.
Ma indul útjára az égi internet.
A technika jócskán előrehaladt, már csak tv műsorok kellenének. Ez viszont elmaradt.
Műsor is van, csak a neten jön. Meg virtuális, egyre inkább...
Dupla nyereség! Van internet olcsón és a sok műholtól árnyék a földnek. Ha ilyen ütemben szemetelik tele a közeli űrt, ember, izé, űrhajó legyen a talpán aki ütközés nélkül ki tud menni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |