Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Amit freddyke linkelt azok is kétoldalas furatgalvanizáltak.
De beírod a "prototype pcb" szavakat a keleti áruházak keresőjébe, és dömperszámra adják a találatot...
Köszönöm a sok hasznos infót.
Még egy kérdésem lenne. Egy megközelítőleges időt kérhetnék arra hogy a gyári p20 lakkot milyen messziről, mennyi idő alatt lehet levilágítani egy 25 Wattos 365 nm es uv kompakt e27 fénycsővel? Csak nagyjából hogy mégis honnan induljak. Köszi üdv.
Minimum 10 perc.
Ki kell kísérletezni. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2018
Sziasztok
Megjött az uv kompakt fénycső neki is ugrottam újra és elsőre sikerült is. Igazatok volt, az izzó nem olyan volt amilyen ehhez a munkához kell. Tanulság? Felejtsétek el a rovarcsapda kék izzóját Nekem házilag ez a minőség tökéletes. Köszönöm a sok segítséget!
Szép munka !
Teheted keress bakelit nyákot (2oldalas nincs), mert az üvegszálas gyorsan megöli a HSS fúrókat.
Azt azért fűzzük hozzá a dologhoz, hogy a bakelit panel sokkal sérülékenyebb, könnyebben feljön róla a réz fólia stb.
Nem HSS fúróval kell fúrni. Nehogy már azért használjon bárki is gyenge minőségű nyákot, hogy ócska fúróval is tudja azt fúrni.
Szerbusztok. Maratókádat építek jelenleg és az lenne a kérdésem hogy milyen ragasztót használjak üveg és műanyag összeragasztásához ami erős és saválló esetleg kétkomponensű vagy valamilyen szilikont ragasztó a megfelelő?
Üdv.
Azt azért hozzá kell tenni, hogy ezeket már csak állványos géppel érdemes használni, nagyon ridegek.
Meg azt is hogy szorítani is jobban kell mert teljesen más az élkiképzése mint a HSS-nek. Amikor életemben először fúrtam ilyennel, ugyanúgy két ujjal lazán tartottam a fúró asztalán a nyákot ahogy azt egyébként szoktam, és úgy felkapta az asztalról a nyákot hogy csak néztem.
Sőt azok közül sem az olcsó lötyögősőkkel.
Igen ,ez mind igaz de jó munkát csak jó szerszámmal lehet csinálni . A hobbi nem arról szól (legalábbis nálam) hogy sz@r szerszámmal csináljunk valami sz@rt ...
Azért építettem cnc gépet hogy ne kelljen kézzel-állványossal fúrnom a nyákokat (utáltam ezt a részét a nyákkészítésnek)
Igen, sajnos az egyetlen megbízható rögzítés a satu.
Kézzel pedig nem lehet a forrszem közepére pozicionálni, (és merőleges helyzetben ott tartani) a fúrót, és ha az alkatrészlábak engednek is 50-150 mikron elcsúszást, még a szemnek is jobb, ha szabályosan raszteren ül minden. A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2018
Ezért én biztos nem építek CNC-t. Azt a havi 1-2 nyákot eddig is kifúrtam az oszlopossal.
Nem is kell.... de ha építesz, akkor egy darabig van mihez panelt gyártani.
Én megrendelésre készítettem nyákot 8 évig azért kelletta cnc , de miután abbahagytam a nyákolást azért még mindig volt mire használni (most épül a második és tervben van a harmadik is )
Idézet: Az olcsó gyenge fúró -HSS ha njól tudom- hosszabbra hagyva befogva, kicsit oda tud görbülni a forrszem közepéhez, azaz önmagát odahúzza, mivel nem vág-fúr igazán jól. A keményfúró éles marad, az bárhol egyből fúr, nem húzza be magát. Én ezért inkább a lággyal fúrok. „Kézzel pedig nem lehet a forrszem közepére pozicionálni”
Meg 10-20 ft darabja. Én is azt használom.
Egy bakelit panelen fúrni 10-15 furatot még a fekete szerszámacél fúró is használható, de hogy egy üvegszálas panelen mind a 60-80 furat egyformán tökéletes legyen, ahhoz végig éles kell maradjon... ha pedig több panel van, akkor szinte biztos, hogy HSS E7, vagy keményfém kell.
Esete válogatja, hogy tényleg jó-e az olcsó.
Kifúrtam én egyel 200 furatot is. Persze 40-50 után már sorjásodott a széle, de még fúrt. 200-nál már fúrni is nehéz volt, kezdett botra hasonlítani
Kérdés mit készítesz. Ha fúrás után nem gond a sorják csiszolása akkor nincs ezzel baj, vagy ha egyébként is minden furat forrasztva lesz nem szoktam a sorjacsiszolással vesződni sem. Persze ha nem lesz a furatba ültetve valami akkor nem szép.
Ha szitázás megy rá, vagy fotós lötstop lakk, akkor semmi sorja nem maradhat.
Ha sorjázni kellene, egy pl. 3-as fúrószárral, csak úgy, az ujjak közt pörgetve, lehet süllyesztést csinálni, ez az alkatrészlábak bevezetésében is segít....
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2018
Igaz, de házilag nem szitázok, lötstopot is ritkán rakok.
Ha olyan nyák kell akkor nyilván nem a 200 furat után kopott fúróval fúrom, vagy legyártatom.
Valahogy talán meg lehet élezni... de egy gyakran használt 0,8-as fúró köszörüléséhez már szinte mikroszkóp kell, és 4-600-as kő!
Van egy +4-es szemüvegem, ez mint egy erős nagyító. 8-10 db. fúró van használatban, ezeket cserélem ha eltompulnak, utána mindet köszörülöm picike fogorvosi finom kövön nyákfúróval kis fordulattal. Begyakorlott mozdulatokkal jó lesz. Egy előnye, hogy mindenhova bevezeti magát ez a fúró enyhe nyomással indítva, pont jó helyen lesznek a furatok.
Most ezért lehet meg leszek kövezve, de én az 1mm-es HSS fúróhegyet úgy szoktam "megélezni", hogy eltöröm. 10-ből 8-szor sikerül úgy törnie, hogy marófej szerű lesz az eleje és gyönyörű sorja nélküli furatokat csinál. Persze csak addig amíg el nem kopik megint.
Ha sorjás a panel én is 2,5mm-es éles fúróheggyel szokom sorjátlanítani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |