Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Aszinkron esetben hogy érdemes szabályozni a fordulatot?” Áttétellel. Mézpergető esetében megfelel a tárcsa+görgő. Gumírozott görgőt teszel a motorra és hozzányomod egy tárcsához. Ha először a széle közelében ér hozzá a görgő, lassan kezdi hajtani. Ahogy közelíted a közepéhez, egyre gyorsul. Ez a motor nem a legtökéletesebb hozzá, de megdöntve elég jó áttételváltozást lehet elérni. A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2017
Időzítéshez széles tartományban állítható időreléket lehet kapni. Az egyszerűbbeknél nem látod a hátralévő időt, de kijelzőset is találsz.
Köszönöm a válaszotokat! BUÉK nektek is!
Sajnos a motort és a mechanikai kialakítást nem áll módomban lecserélni még. A motor fordulatszáma alapján lett választva az áttételhez, egy régi kézi meghajtású pergetőt alakítottunk át. Ezért azt gondoltam, hogy a legegyszerűbb, ha elektronikusan valósítom meg a vezérlést. Az időrelé nekem is eszembe jutott, de én még nem találkoztam kijelzős változattal, elsősorban ezért vettettem el, viszont akkor utána nézek jobban, hátha találok egy megfelelőt. Ebből kifolyólag szeretném megkérdezni, ha kipróbálom az ssr-t vagy az időrelét, akkor kell diódát hozzá kötnöm? Ha jól tudom, ha a motort leállítom, akkor "visszarúg".
AC motor mellé nem szabad diódát kötni. Az az első bekapcsoláskor "kirúgna".
Soros ellenállás+kondenzátort lehet a relé érintkezőire kötni, de nem szokás. SSR-be beépítették a szükséges védelmet. Előfordul, hogy időrelében is van már beépített.
Szép estét mindenkinek.
1000 hála, és köszönet annak aki esetleg tudna nekem segíteni. Nagyon szépen megköszönném kedvességét. Kaptam egy KD 160 terménydaráló motort, s a mellékelném a képeket, segítségül. Csak hát darabokban, s nem tudom hogyan kössem be, hogy használni is tudjam. A kondenzátor az le van vágva róla, a végek még ott vannak , s az indító relé is külön van hozzá. Nagyon szépen megköszönném, ha valaki leírná, hogy hogyan tudnám életre kelteni a motort, mit hova kössek be? Előre is köszönöm szépen, az esetleges segítséget.
Szabályzat: Csak egy helyen kérdezz! A fórumon egy kérdést egyszerre csak egy helyre tegyünk fel. Amennyiben több helyre is beírjuk ugyan azt a hozzászólást, a moderátorok kérdés nélkül törölhetik hozzászólásainkat és ki is tilthatnak türelmetlenség és tiszteletlenség miatt.
Nagyon szépen köszönöm, a felvilágosítást.
Szia! EZ ugyanaz a motor bekötés (a belefirkált rész nemérvényes). Ha jobb képet tudnál mutatni a reléről, akkor azt is oda biggyeszthetném. Nem látszik jól de ha a színek stimmelnek akkor a fekete lesz a fázis és a jobb szélső átkötésre megy a nulla. A kondenzátor az a gumiszigetelésű érpár lesz.
Szép napot! Nagyon szépen köszönöm, az eddig leírtakat. Igen a színek stimmelnek a relénél, de rakok fel jobb képet a reléről délután. Most látom csak, hogy tényleg kinagyítva, nem jól kivehető a relé.
Ezek a képek, már jobban sikerültek.
A képek jól sikerültek. A következőképpen kell bekötni: EZ a kép lesz a kiindulási pont, tehát az itt látottak alapján kell bekötni a relét és a kondenzátort is a kapocslécre. A változás csak annyi volna, hogy a Te indítóreléden lévő fehér és fekete szálakat fel kell cserélni, mert azon fordítva van ez a két szín. Az áramtekercshez tartozó helyes színek a fekete és barna, a segédfázis indító pedig a fehér szál.
Tisztelt Imre
Sajnos a technika ördöge kikezdett velem. A kapott adatok alapján bekötöttem, de totálisan semmi sem történt. Sikerült, nagy nehezen egy, szétkapás előtti képet kerítenem. Már csak azért is mellékelem ezt a képet, mert az itt látható bekötés alapján, a kapocslécnél U jelre, s Y1 jelre történő bekötésre mutat csak életjelet. De csak ezekre, s ennél indulna, csak búg nem kezd el forogni. Most akkor, így mit javasol? Indító relét gondja van, most akkor? Mert, most azt nem kötöttem be, mert így akkor nem tudom mi van, hogy kössem be, mely vezeték hova a relénél ennél a felállásnál, a tapasztalatát szeretném kikérni. Ja és a kapocslécnél. a W be kötött kábel a motorhoz van rögzítve. Köszönöm szépen előre is a segítséget.
Ha minden igaz ezt próbáltam volna leírni ami a képen is látható. Ha így kötöd be annak indulnia kell. A relénél ne felejtsd megfordítani a fehér és fekete szálakat.
Sziasztok!
Hozzám került egy villany motor az adattáblája a képen. egy kérdésem lenne hogy lehetne e használni 230 V rol.
Lehetni, lehet, de harmat gyenge lesz, ha csak a 3 tekercsvég van kihozva (és nem 6, hogy deltába lehessen kapcsolni).
Mindjárt csinálok róla egy képet.
mert most 380 ra van bekötve.
Csináltam róla képet.
Buko lehet hogy át kell tekercseltetni.
Egy próbát megér, hogy leveszed a pajzsot, és megtalálod a csillagkötést (a másik 3 tekercsvéget). Kihozni, és deltába kötve működtetni 230 V-ról, kondival.
Szia!
A motor tekercsfejének a szétszedése nem nyerő . Ezeket tudnád kipróbálni. S ha nem akkor eladni cserélni stb.... Jófogás, Vatera stb Az 1500W/3f motortól 1f esetén 800W--max 1000W-t várhatsz. a fordulatszáma nem változik- A kondi meg 80--120 µF legyen de 400V-s ! A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
Miért nem nyerő? Ha ki tudja vezetni a másik három tekercsvéget, akkor deltába tudja kötni és mehet egy fázisról.
Szia!
A tekercsfej összekötve elsimitva méretre --utána belakkozva. a lakk "beégetve " ezt nem olyan egyszerű megbontani, megtoldani ujra rögziteni. Könnyen sérül a vezetéken a lakkréteg --s atekercsfejben sem lehet mozgó vezeték. Mert az élettartama "visszaesik" akár 2-t inditásig is.
Már csináltam ilyet én is. Évek óta működik. Természetesen nem kell szétbarmolni, utána lehet rögzíteni. Na meg ezeknek a motoroknak az értéke szinte nulla. Tele van a net a háromfázisú motorokkal, amik gyárakból, üzemekből valók. Vesztenivalója nincs. Ha így hagyja is megy, de átkötve is kisebb ereje lesz a névlegesnél, így meg annál is gyengébb.
Szép estét mindenkinek.
Segítséget szeretnék kérni, 220V-ról szeretném üzemeltetni az alábbi villanymotort. Abban szeretnék segítséget kérni, hogy a jelenlegi bekötésen, mit kell megváltoztatni, s utána hova kössem a fázist-nullát, s a kondenzátort? Segítséget, előre is köszönöm!
A 3 fázisra készült motorokat csak bizonyos esetben lehet 1 fázisról forgatni, és ott is jelentős teljesítmény csökkenésre, és drasztikus mértékű indító nyomaték csökkenésre kell számítani.
Azok a motorok köthetőek be így, amik deltában 3x240V-ról mennének, és természetesen csillagban 3x400 V. A kép alapján ez akár ilyen is lehet. Le kell venni az átkötést, és az azonos színű vezetékvégeket kell 1-1-1 tekercsnek tekinteni. Ezek kötési praktikusság okán nem egymással szemben lesznek (nálad szemen vannak, amit én még eddig nem láttam más motorban sosem). A 3 egyforma tekercsből egyet kinevezel főfázisnak, egy másikat meg segédfázisnak, és ez alapján kötöd be. A harmadik tekercs üresen marad, az itt nem focizik. Arról nem tudunk semmit milyen motor, ezért kísérletezni kell a kondi értékével, és annak indító, vagy üzemi változatával. Saját tapasztalatom alapján indokolt egy valamekkora üzemi kondenzátor, és még egy indító kondenzátor is e mellé, de még így is alig pörög fel ha terhelve van. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2018
A kötőtábla jelölései alapján ez két fordulatszámú (Dahlander) motor, amit a helyén egy fordulatszámon járattak. Ezért vannak az áthidalások és ezért azonos színűek a szembenálló végek. Máskülönben kézi vagy mágneskapcsolókkal lehetne váltani a fordulatszámot.
Be lehet kötni egy fázisra, de nagyon kicsi marad a teljesítménye. Jobban jársz, ha elcseréled vagy eladod és veszel egy igényeidnek jobban megfelelőt.
Most vesztettem el a fonalat: mitől Dahlander? Ahhoz több végnek kellene kijönni.
Tiszteletem! Jól van az csak már feledésbe merültek az ezzel kapcsolatos dolgok.
Köszönöm! Valóban régen találkoztam ilyennel, akkor is csak egyszer. Nem hagyott nyomot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |