Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Véleményem szerint az eltöréses módszer inkább barbárság, mint célravezető módszer. Egyszer próbálj ki egy keményfém fúrót, rá fogsz jönni, hogy mással nem is érdemes üvegszálas nyákot furatolni. Nem kell azzal jönni, hogy milyen drága, mert bőven megtérül az ára. Ha máshol nem is de az iskoládban biztosan akad gép is hozzá a próba idejére..
Azért is tettem szürkébe. Ha nincs ló, jó a szamár is.
Nem az ára a gond a keményfém fúróhegyeknek, már tervezem egy ideje, hogy veszek egy készletet, de amíg nincs hozzá gép, addig feleslegesnek tartom. Hamarosan nekiállok egy kis direkt NYÁK fúrásra való oszlopos fúrógép építésének, csak az érettségin szeretnék már túl lenni. Meg legyen már melegebb, ilyen hidegben az esztergályosnak sincs kedve "fusizni" a suliban. Vagy veszek egy használt Csehszlovák ipari oszlopos fúrót. Meglássuk milyen árat mondanak rá. A sulis gépbe inkább nem fognám be, szemre 0,5-1mm a tokmány oldalirányú ütése. A nagy oszlopos fúrógépben viszont biztos működne, az jó pontos és finom járású, csak az meg négy szinttel lejjebb van, a lustaság meg nagy úr. Arról nem is beszélve, hogy múltkor a -5oC-t megütötte a hőmérséklet a hangárban. Persze ez mind hülye kifogás csak, a fő ok az, hogy egy hónapja rendeltem alkatrészeket, akkor akartam venni, csak kifelejtettem a megrendelésből, régebben meg sajnáltam rá a pénz. Olyan panelek készültek amikhez értelmetlennek tartottam. Mostanában kezdek olyan paneleket készíteni, amikhez már kellene más is az 1mm-esen kívül.
Idézet: Jól gondolod. Néha oszlopos fúrógépben is eltörök egyet-egyet. „Nem az ára a gond a keményfém fúróhegyeknek, már tervezem egy ideje, hogy veszek egy készletet, de amíg nincs hozzá gép, addig feleslegesnek tartom.”
0.8mm fúró kell legtöb helyre.
Ez így messze nem igaz. Én 0,4 - 3,1 mm-ig ajánlok egy készletet, 0,1 mm-es lépésekkel. Az alkatrészlábak igen változatosak és a túl nagy furat ront a mechanikai stabilitáson. A forrasztás is nehezebb, az eredmény pedig gyengébb, lévén több forraszanyag lóg a levegőben.
Ennek ellenére eddig mindent 1mm-esssel fúrtam. Persze aminek nagyobb kellett azt nagyobbal. Majd most fogok beszerezni kisebbeket is. Egyszerűen nem volt olyan gépem ami a 0,8mm-est megfogná. De most már van itthon precíziós tokmányom, ami 0mm-től fog (0-10mm). Három pofás precíziós tokmány, olyan szépen zárnak a pofák, még az olajat is kinyomják maguk közül. De ehhez már el kell egy jó oszlopos fúró, kónuszos befogatással. De mindenképp cserélhetően, mert ezt sajnálnám gyilkolni holmi vastag vasak fúrásával.
Ha szerzel oszlopos fúrógépet, akkor olyan fúrószárakat vegyél, amelyek szára egységesen 1/8", azt szinte bármilyen tokmányba be lehet fogni.
Ezek az ebay-os 10 darabos készletek mennyire megbízhatóak? Mert egy ilyen 10db-s készlet kerül annyiba mint nálunk 3db wolfram-vanádium fúróhegy.
Idézet: Panel ne kapjon olajat, fúró sem legyen olajos beihatja, valamennyi átvezetést okozhat. „még az olajat is kinyomják maguk közül”
Én vettem ilyet két dobozzal. Véleményem szerint elhasznált gyártósori darabok, van amelyik sorjásan fúr.
Zsír új tokmány, gyárilag korrózió ellen leolajozva, zsírpapírba betekerve.
De szerintem a tiszta olaj nem okoz átvezetést, legalábbis nem nagyobbat mint a kicsit megégett fenyőgyanta vagy flux maradvány. Aztán lehet tévedek...
Én vettem egy készletet, teljesen rendben vannak. 0,3 - 1,0 és 1,1 - 2,0 készleteket árulnak. Van 0,1 - 1,0 készlet is ha arra vágysz.
Hobbi felhasználásra 0,5 -től vékonyabb nem nagyon kell, 0,1 mm-es lépcsőnél nagyobb felbontás sem. A készlettel az a baj, ha egy eltörik, akkor nincs másik helyette. Annyira kemények, hogy egy egyszerű leejtéstől is eltörnek és minimum állványos gépben lehet csak használni 1,5 mm alatt (kézügyesség függő). Ettől függetlenül szerintem megéri az árát.
Újként hírdetett de valójában használt fúrószárakról azért gyorsan terjedne a hír. Én több darabot is megnéztem mikroszkóp alatt, jónak tűntek. Ettől függetlenül lehetnek benne hibás darabok, mint bármiben de azt állítani, hogy mindegyik használt, kicsit erős.
Úgy vásárolj, hogy a 0.8-ból fog a legtöbb fogyni, furatszerelésnél tipikusan használt ellenállások, kondik, ic. lábak, ic. foglalatok stb. ez a méret, messze a legtöbb furat. Nekem átlagos furatszerelt elektronikáknál kb. 10-20-szor annyi a 0.8 furat, mint az összes többi együttvéve.
Köszönöm, megpróbálom. Ha nem is lesz jó, 2,5€-ért megér egy próbát. Azoknak a színes gyűrűknek van valami konkrét céljuk? Ha magamtól kéne tippelnem akkor a CNC felhasználásban látnám értelmét, mint határológyűrűk (meddig fogja meg a "tokmány").
A keménységüket ismerem sajnos, a 16mm-es fúróhegyemet az ölte meg, hogy legurult az asztalról. A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2018
Én személy szerint úgy gondolom, hogy veszek 1 vagy 2 komplett készletet, meg külön pár 0,8mm, 1mm-est. Majd attól függően, hogy hogyan látom csomagban.
Elvileg a könnyebb azonosíthatóság miatt van rajta de nagyobb fordulatnál már csak hátrányként jelentkezik, CNC-s szakik le is szokták szedni.
Érdekes amit nagym6 ír, mert én pl. a 0,8 mm-est használom a legkevésbé. Szerintem vegyél két készletet, aztám majd meglátod, neked melyikből kell több.
Ic. lábakat, 2-4 raszteres ellenállásokat, kondikat milyennel fúrod?
Én nem tudom, hogy milyennel fúr Ő, de most lemérve az IC foglalat lába (lemezes) 0,6-07mm között szór, az 1/4W-os ellenállás lába 0,6mm körül szór, a kisebb kerámia kondik lába 0,4-0,5mm körül mozog.
De nekem eddig nem okozz semmilyen nehézséget az, hogy mindent 1mm-esssel fúrtam ki. Ha nagyon lusta voltam akkor még a lemezlábú trimereket is beleerőltettem az 1mm-es lyukba, pedig annak 1,2mm-es kell.
Én 0.8mm, 1mm, 1.2mm használok, ezekkel minden megvan. Nagyobbak már jórészt mechanikai szerelésekhez kellenek, 1.5mm, 2mm, 2.5mm, 3mm. Lábsorhoz ami merev, ha szoros lukméretet választunk, akkor nagyon pontosan kell pozicionálni a furatot, hogy bepasszoljon a lábsor, 1-2 tized eltérés már probléma lehet.
0.8mm-nél vékonyabbal már körülményes a fúrás görbül, könnyen törik, legalábbis nekem, nem használom.
Az olaj nem vezeti az áramot, szigetelő tulajdonképpen. Sőt vannak olyan nagyfeszültségű szakaszolók, amikben kimondottan ezt a tulajdonságát ívoltásra használják.
És az utcán található transzformátorokban is olaj van hűtőközegként... Szóval attól nem kell tartani, hogy "átvezet valamennyit" mert nem fog. Legfeljebb némi esztétikai hibát okozhat, de elektromosat nem... (Persze azt osztom én is, hogy éppen panelen nem sok keresnivalója van.)
Nem hűtőközegnek, csak hőközlő tömegnek plusz szigetelőnek. De ott spéci ú.n.: transzformátor olajat használnak. Nem tudom, hogy a hagyományos motorolajokban nincs-e valamilyen fémes adalék ami tényleg vezetést okozhat. Meg fúráskor is kerül bele valamennyi fém.
De a NYÁK lemezt tényleg nem kell olajozni. Bár lehet megérne egy próbál, hogy mennyivel bírná tovább a fúróhegy ha emulziót használnánk fúrás közben. Bár szerintem nem érné meg a küszködést, mert a fúrás után akkor vákuumkamrában ki kéne szárítani a beivódott emulziót mert az viszont tényleg okozhat átvezetést.
Pár éve vettem H2opok fórumtárstól karbid fúrókat. Úgy emlékszem, írta, hogy ezek használtak és a márkára rákeresve az ár is ezt tükrözte. 0,25-3mm között vettem több darabot, mind hibátlanul fúrtak. A 0,25-ös nem lett kipróbálva mert egy ILYENNEL fúrok. Ezt már biztos eltörtem volna, de a 0,5-ös fúróheggyel még nem volt gond. A fordulatszáma meglehetősen alacsony, de ez van. A fentiek és a következők miatt merem azt mondani, hogy ezek használt fúrók. Kettő dobozzal vettem. Több darab hornyában ott volt az üvegszálas NYÁK forgácsa, a fúrók márkája és/vagy típusa nem azonos. A 0,7-es és még valamelyik méret amelyiket használni akartam úgy fúrt, mint egy döglött HSS fúró. Annak nem látom értelmét, hogy új fúrók közé ilyeneket beleszórjanak. Bár nem ismerem a fúrók gyártási technológiáját, de azt sem tartom valószínűnek, hogy egy új fúró ennyire tompa legyen, mikor az "itthonról" vásárolt használt fúrót az ujjamon megtekerve tépi még a bőröm, olyan éles. Nem azt állítom, hogy nem használhatóak, mert nekem is van közte jó, de szerintem ezek nem a -fúró- gyártósorról jöttek le. Szerk.: Visszakerestem a kínai rendelést, 1232Ft-ért vettem a 20 darabot.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2018
Lehet, hogy te használtat kaptál de azt kizártnak tartom, hogy csak ilyet lehet kapni. Párszor vettem már eBay-ről ilyen fúrószárakat, makulátlan állapotúak voltak.
100 nF kerámia: 0,5. 4,7 µF tantál: 0,7. IC, IC foglalat: 0,7. 0,25 W-os ellenállás: 0,6. Egyéb kondenzátor: lábmérettől függő, nagyobb ellenállás szintén.
Szegény ember vízzel főz... pont erre céloztam, hogy valahogy élessé lehet ugyan tenni, de semmiképp sem lesz a gyári köszörülést megközelítő sem.
Kondik lábtávolsága eléggé szór, ha 0.8 fúróval fúrom, akkor is sokszor alig megy bele.
És még azt is tegyük hozzá a litániához, hogy a 800 Ft-os 10 db-os Kínai az valójában Made in Japan, speciel én eddig 6 csomagoz vettem és mind, mint a borotva...
Szerintem fölösleges ez a variálás. 0,8-asba legtöbb dolog belemegy. Igen, a 100nF kondi meg a 1N4148-as dióda lóg egy kicsit, de az ón megfogja. 2 alkatrész miatt nem fogok 10x fúrót cserélni.
Csatlakozóknak kell nagyobb és kész. Ami a szilárdságot illeti nem lógatok rájuk semmit. Viszont ha van egy ilyen készlet az ibéjről, akkor valószínűleg kihasználja az ember. |
Bejelentkezés
Hirdetés |