Fórum témák
» Több friss téma |
Így sikerült quad!
És most már az R35-R36 ki cserélésével bátrabban szól,de ezt majd a komolyabb hangfalak megmondják,hisz a Videoton 50W-tól azt hiszem nem kell csodát várni.
A fotó nem igazán informatív. Pl éppen nem látom rajta a problémás ellenállást, illetve annak megoldását. Közelíts rá az egyik panelre, lehetőséget adva nekünk a nézegetésre.
A méréshez fűzve az egyik bd nem volt beforrasztva de ez avval is gázvolt. ha jól emlékszem
Én az ellenállást úgy oldottam meg, hogy van a tördelhető ic foglaltat,és abba beleszúrtam az ellenállás végeit,és keményforrasztással rögzítettem! Ebből így sose melegszik,vagy jön ki.
Ezt az ic foglalat dolgot nem nagyon értem, meg nem is látom, vagy a panel hátulján van?
Kemény forrasztás? A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2018
Kemény forrasztás alatt én azt értem, hogy két féle oónt használok. A, az egyik a lágy, a! Amit forrasztás után hamarabb felmelegít a páka. A kKemény pedig az, meg amit már nehezen melegít meg újra. Llehet, hogy a több ollóm ólom végett, nem tudom.
A tőrdelhető ic IC foglalat meg a piros színű szivacsba van beleszúrva, csak mintaként. Nagyon jól lehet efféle kinyes kényes dolgokra használni. Jaa!! NyákYÁK-on ne keresd az IC ic fekete műanyagját, mert le szedtem azt is, és úgy van beforrasztva, lehet, azért nem látod. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2018
Moderátor által szerkesztve
Ez a forrasztás variálás mire jó, az ellenállás nem olvadhat ki a forrasztásból.
Azt látom, hogy ott az ic foglalat a szivacsba, csak nem értem hol, és hogyan alkalmaztad az ellenállás lábánál. Te írtad: Idézet: . „hogy van a tördelhető ic foglaltat,és abba beleszúrtam az ellenállás végeit”
Szia! A 60 V körüli méréseredmények hogyan jöttek ki? Például a T3 emitternél lévő mérési ponton az R12-őn eső feszültségnek kéne megjelenni, az 58 V nem tűnik reálisnak.
Kérlek tekintsd át még egyszer! T7, T8 nélkül nem vizsgálható a kapcsolás. Ha nem akarod, hogy esetleg füstöljön T9, T10-et kiveheted, nélkülük is beállnak az egyenfeszültségek és 100 ohm-os hangszóróelőtéttel a hangját is vizsgálhatod óvatosan kivezérelve.
A test ponthoz mérve a piros a pozitívhoz a két zéner melegszik rendellenesen. a táp +-42V.
Én úgy képzelem el, hogy a precíziós foglalatból kivett két "lábat". Ebbe beledugta az ellenállás- huzalt, és még forrasztással is rögzítette. Aztán ezt a "komplexumot" forrasztotta a panelbe.
A kemény forrasztás nem volt szerencsés elnevezés, mert az mást jelent (450°C alatti forraszanyag-olvadáspontig lágy, e fölött kemény-forrasztásról van szó). A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2018
A zener melegedése normális, ha R4, R5 előtét ellenállások értéke a mérőábrán is jelzett 3 k körüli.
Javaslom a mérés megismétlését, például a T1 emitterén testhez képest aligha jelenhet meg 62 V, ± 42 V tápfeszültség mellett.
Rövid és felületes tanulmányozás alapján az első 3 dolog ami feltűnt nekem.
1. Van néhány 2 W-os ellenállás a panelon. Ezeket én úgy képzeltem el a tervezéskor, hogy a panelbe forrasztáskor kb. 3 mm-el a panel síkja fölött kellene lenniük. Így jobban hűlnek, és kevésbé öregítik a panelt. 2. Drámaian vékonynak tűnik a hűtőlemez. Ez így nagy kockázatot jelent. A javasolt vastagság 5 mm. Ez lehet hajlítva, de akár lehet egyenes lemez is, amire a borda nagy felületen csatlakozik. 3. Talán csak a fehér kulimász miatt, de mintha a tranzisztorok alatt olyan csillám lenne ami több tized mm vastag. Ez nem jó -nem is értem miért gyártják-. Ide (és máshová is) a 0,09 mm vastag szigetelés a jó választás.
Az összes 2 W-os ellenállás sőt! A Zéner diódák alatt is kB 1 cm-re van a paneltól csak ez a képen valóban nem látszik.
A hűtőlemez 2,vagy 3 mm-er de a nagy hűtőborda által hosszabb zenélgetés után is kellemesen langyos (szinte szoba hőmérsékletű) volt a végtranzisztorok teteje maga a hűtőborda az meg hideg. A végtranzisztorok alatt nem csillám van szigetelésként,hanem szürke színű szilikon anyag (nekem ezt mondták a legjobbnak) alatta vékonyan megkent hűtőpasztával a biztonság kedvéért szerintem ezt láthattad fehér kulimásznak. Igazából nálam a panelben a rengeteg tapogatás alatt R30-R31 ami piszkosul fűt! Meg talán a T2-T4 az ami úgy melegedett a többi alkatrésznél nem tapasztaltam különös melegedést. Közbe most néztem vissza a képeket amit felraktam ide hát tényleg eléggé pixeles! De 2MB-nál nem enged nagyobb képet felrakni. Nálam tű éles a kép csak a Paint programmal ezt nagyon elrontom. Köszönöm a tanácsodat,meg az észrevételeidet,na meg a dicséretet ez jólesik.
Én idegenkedek az említett szigeteléstől, nálam nem vált be. Remélem neked nem lesz bajod vele.
Sziasztok! Ejutottam odáig, hogy megjöttek a tranyók, potik és minden be is lett ültetve.
Panelek nélkül élesztettem egy valószínű 60-as izzóval sorba kötve a betáppal. Az izzó fel sem villan és a puffereken megjelenik a jelenleg +-30,6Vdc. Ebben az esetben ráköthetem a végfokokat a tápra? Nem szeretném ha elszállna valami. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2018
Szia! Kisütött kondikkal fel kéne villanni az izzónak bekapcsoláskor. Ellenőrizd az izzó bekötését és süsd ki a puffereket, majd próbáld újra.
Az erősítőt is feszültségmentes pufferekre kösd rá! Amúgy jók a kondik, mekkora a névleges kapacitásuk?
A kondik kisütött állapotban vannak bekapcsoláskor. Ha az izzó bekötése nem lenne jó, akkor szerintem nem jelenne meg a kondikon a DC feszültség sem. Először közben volt a lágyindító is és a relé is kattant benne. Aztán kikötöttem, de ugyanúgy megvan az egyen feszültség a puffereken.
A kondik 4700mikrósak.
A lágyindító miatt lehet, hogy elmarad az izzó felvillanása, de nélküle a 4700 µF kondik töltését jeleznie kéne.
Akár az izzó foglalatában is lehet zárlat, hogy egy példát említsek bekötési hibára. A legegyszerűbb lenne az egyenfeszültségű táp kimenetét rövidrezárnod, így bekapcsolva az izzó teljes fényerővel világít. Óvatosságból ezt a tesztet egy biztosítékon keresztül oldanám meg.
Vettem egy másik izzót, mert ami itthon volt az fehér üveggel rendelkezett. Az izzó bekapcsolásnál felvillan és el is alszik. Rökötöttem a végfokokat és izzóval próbálva ugyanez a jelenség.
Kimeneten van egy minimális feszültség. Bal 2,9mV, jobbon pedig 1,2mV. Ez így jó vagy valami nem okés?
Az ám! Adtam neki jelet és kötöttem rá egy 4w-os és 8ohmos RFT TV hangszórót és torzításmentesen szól mindkét oldal. Kicsit hajtom így aztán jön az éles próba a normális hangdobozaimmal!
Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek, de főleg neked Reloop!
Úgy néz ki, hogy minden rendben, csak annyit vettem észre, hogy kikapcsoláskor úgymond pukkan és picit reccsen egyet. Ez mitől lehet? Orvosság ellene?
Építsd koppanásgátlót! Bővebben: Link
Alkotó-féle Quad405 tápegységén mekkora ellenállásértékre kell változtatni az R1 4,7kOhm ellenállást, ha a tápfesz nem a rajzon megadott +-50V, hanem +-70V. Növelni kell az ellenállás értékét, de mennyivel?
Szia!
Elektronikával foglalkozóknál az Ohm törvénye alap. Nem bonyolult kiszámolni, hogy a zener árama a rajzon 7mA. Ha 20V-al megemelem a feszültséget ugyan ekkora áram mellett egyszerűen számolható az ellenállás értéke. Gyakorlatban E24-es ellenállás sorban a legközelebbi érték 7,5KOhm. Remélem tudtam segíteni! Üdv: Gábor A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2018
Ha megoldható még egy tekercs a trafón, akkor találsz jobb védelmet is, amivel elkerülheted a jelentős többlet feszültség elfűtését.
Toroid trafó a táp. Házilag nehéz tekerni rá plusz szekundert.
Ha lyukas a közepe (nincs teleöntve), akkor jobb megoldás néhány méter drótot beletekerni.
A rajzon látható R22-R26 pozicióban valóban ellenállást kell beépíteni(330 ohm), vagy hibás a rajz,mert máshol viszont ott 330n -szerepel ? Segítsetek légyszíves mert ezen elakadtam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |