Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
A hő a kompresszorban is keletkezik. Ha megfigyeled a gyári darabokat akkor vagy folyadékhűtése van, ami egyenletes hőeloszlást és mérsékelt hőmérsékletet ad, vagy a hengerfal vastag és bordázott a léghűtés miatt, esetleg jó hővezetésű hűtőfelület van a vékony acélhengerre öntve/sajtolva, ami egyszerre elvégzi mindkettőt.
Nem azt mondtam, hogy nem működhet nélküle, de az élettartamnak biztosan nem használ. Ha fel van töltve bármi folyadékkal, már jó, de visszább írtam, hogy ha csak a beszívott levegő ezen a téren is átáramlik, akkor már sokat segítettél. A másik fele a dolognak indokolás mellé: nem akarhatunk okosabbak lenni a gyártónál...
Az egy használható megoldás, sokkal jobb, mintha üres lenne.
Nekem mindegy mit gondolsz róla. Ha lassan húsz éve megy nem lehet rossz. A gyártó autóra tervezte. Ahol eleve magasabb a környezeti hőmérséklet. Az olajozását is onnan kapta, ami újabb hőforrás. A hűtés ezt csak szinten tartotta. Ha magában egy villanymotorral használod sosem lesz olyan meleg mint az autóban hűtve.
Csak hiszed.
Egy 2 hengeres sűrítő már igen komoly hőmennyiség termelésére képes,átlagosan a villanymotor által rendszerbe befektetett mechanikus teljesítménnyel egyenértékű. Most ha meghajtja egy 4KW-os motorral akkor a 4000W-ot te bent hagynád egy egyszerű tágulási tartályban? Kell neki egy hűtőkör, de sima gravitációs vízhűtő kört nyílt tágulási tartállyal.
Képek.
Ami biztos hogy a kijövő levegővel semmi esetre se próbáld meg hűteni magát a sűrítőt!
1 amikor kijön a levegő forró,nem sokat segítene neki 2 a külső víztér amit hűtésre találtak ki nem viselné el a sűrítő maximális nyomását amin használod a kompresszort. Mindenképpen építs ki neki egy vízhűtőt , amennyiben nem , számolhatsz idő előtti erős kopással. Kompresszor szerelőként dolgozok láttam már 2W-os kompresszort is, de melóztam már 470KW-os kompresszorral is. A hűtés igen is elengedhetetlen. Lehet nehézkes picit kiépíteni de amennyiben ha kimarad akkor eléggé meg tudja rövidíteni a sűrítő használható élettartamát.
A 4000W nem lesz mind hő. Talán csak a 20-30%-a, de ez sem biztos. Annak a nagy része a nyomott oldalon lesz és kimegy a tartály felé. Már írtam, kéz melegnél sosem volt melegebb, még nyáron sem.
A sűrítődnek mekkora a maximális fordulata? Te mekkora fordulaton használod? Mekkora a kivett nyomás? Beszívott légteljesítménye? Hasznos szállított légmennyisége? Kíváncsi lennék mennyit is kopott az évek során. És NEM hülyeségből irkálom hogy TILOS hűtő nélkül használni mert volt olyan idős úr aki úgy hozott be hozzánk épített kompresszort amit nem hűtöttek és szétkopott. Mázilsta volt hogy csak kopott és nem tört,mert azért az olajat nem hagyta ki belőle így a hajtókar túlélte a dolgot kis hajlással, de a gyári felületek ahol a film olaj rétegnek ki kell alakulnia már szét voltak kopva. És igen dugattyúsnál a bevitt energiamennyiség közel 80%-a hővé lesz. Pár éve nyomom már nem kicsiben először én is nevettem rajta, később már nem. Volt olyan kompresszorunk amit összesen 6 és fél perc használat alatt hoztak vissza hogy cseréljük ki garanciába mert hibás. Kiderült hogy fordítva kötötték be nem figyelve a forgásirányra. A kompresszort termelt, viszont mivel a lapátok ellentétes irányba fújták a levegőt a sűrítő elég gyengén volt hűtve, a többit nem kell leírnom gondolom.
2800-as fordulaton megy. Kicsit gyors, de ilyen lehetőségek voltak itthon. 8Bar-nál kapcsol ki. Egy 60l-es autógáz tartályt tölt.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2018
Köszönöm a képeket! Illetve mindnyájatoknak köszönöm a hasznos tanácsokat, igyekszem megfogadni őket! Amint elkészül a szerkezet, megosztom veletek! Addig nem megenni egymást!
Sziasztok!
Van egy 50L kínai (Einhell, vagy Budget, vagy mi..) kompresszorom, amit egy ismerős kölcsön kért, eddig nem használtam azóta, most meglepődve tapasztaltam, hogy a fenekén a víztelenítő "szelep" hiányzik.. Gondolom leengedte a vizet, aztán elfelejtette... Mi ennek a pontos neve, illetve mérete? Hol lehet ilyet venni? (Akár ebay is jó.. Sőt.. Nem sürgős, ráéer a posta.) Csak nem tudom, mire keressek... Illetve azért lett most aktuális, mert ebből kettő is van nekem, így szeretném párhuzamosan dolgoztatni őket. Vagyis a két légtartályt egy csővel összekötném. A tartály végén van egy "vak csavar". Ezeket milyen megnevezéssel, mérettel kell keresni, hogy gyorscsatlakozót tudjak beletekerni? A linken is az elején látható csavarról beszélek, a tartály közepén. Bővebben: Link Köszönöm!
Szia, oda egy kondenzátum leeresztő hernyócsavarocska kell. Össze lehet kötni , de én már nem szövetet hanem a légszállítás és terhelés végett hidraulika csővel oldanám meg na meg annak a fittingjei nem eresztenek kb soha.
Ez egy előfeszítő rugós kis kúpos zárószelep.
A menetes furatba egy kis hüvely való, benne egy kúpos tányérral szerelt laza csappal. Alaphelyzetben a nyomás (és egy kis előfeszítő rugó) a kúpot rászorítja a hüvely peremére. A csap végén egy furatban egy gyűrű szokott lenni, ha ezt oldalra meghúzod, akkor a keletkező kis résen a nyomás kipréseli a kondenzátumit. Elengedve pedig magától visszazár. A menetet nem tudhatom, de lehetséges forrás. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2018
Szia!
Ebben valami kitekerős volt.. teljesen kimkellett tekerni... Ezek egyfajta menetemekeféssel léteznek? Átmérő ok, azt meg tudom mérni... De a menet típusa kérdés számomra...
Nehéz ügy, mert nem európai gyártású... A réznek látszó darabot ki kell szerelni és el kell vinni a teherautó alkatrész boltba...
Vagy egy szomjas esztergályosnak Az átmérő egyébként mérhető, a menetemelkedés pedig több menet méréséből osztással egész pontosan meghatározható, merikus menetnél 0,25 a lépésköz ebben a tartományban. Összehasonlításjént az M6 :1 mm a gyertyamenet emelkedése 1,25 A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2018
Amit írtam olyan volt benne.
Sziasztok
AirBrush-hoz szeretnék valami kis kompresszort építeni! Tartályosra gondoltam, mert tartály nélkülit találtam elég emberi áron! Merre felé érdemes indulni?
Sziasztok!
Bocsi, hogy ideszemetelek, de nem találok ehhez megfelelő topicot. Van egy lidlis autós mini-kompresszorom, amire 12V 15A = 180W teljesítményt írnak. A kocsimban a szivargyújtó viszont 12V 10A =120W teljesítményű. Kérdésem, hogy mi történik, ha rádugom a kompresszort? Használható így, csak kisebb teljesítménnyel üzemel, vagy leégeti a biztosítékot? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv, Ádám
Szia! Érdekelne, hogy hogyan akarod a komprinak elmagyarázni, hogy kisebb teljesítményen üzemelhet csak?
Természetesen jó eséllyel első indulásra kiveri a biztosítékot. Vagy nem, ha szerencséd van Sajnos a szivargyújtó csatlakozó egy elátkozott kacat, semmire sem való, főleg nem sok amper továbbítására. A silányabbak már 4-5 A-nél komolyan fűtenek, de 15A-t csodálkoznék, ha bármelyik is tudná tartósan . . . A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
Valószínűleg kiveri a biztosítékot. Használd közvetlen az akkuról.
Az a teljesítményfelvétel akkor igaz, ha teljes fordulaton jár, a maximális nyomást szállítva.
Ezeken a kis sűrítőkön általában 15-20bar a maximum. Üresjáratban nyugodtan indul a 10A-es biztosítékról is, és hacsak nem 3/8"-os vagy 1/4"-os bicikligumit fújsz vele, az autóknál szokásos 2,5-3,5bar nem okoz neki gondot. Egy 10A-es biztosíték legyen kéznél (egyébként is) de használhatod nyugodtan. Sok kocsinál a gyújtáskapcsolótól függ, hogy van-e feszültség a szivargyújtónál, ezt nemigen szabad nagyobb biztosítékkal használni, vagy a kapcsolóérintkező, vagy a reléje (ha van) fog tönkremenni. Fújtatáshoz pedig beszerelhetsz egy másik aljzatot is gyújtásfüggetlenül nagyobb keresztmetszetű kábellel, de az akkusarunál mindenképpen legyen biztosíték A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
Köszi szépen a sok választ, nagggyon hasznosak!
qvasz2: szerintem az alapismereteim sem teljesek ebben a témában, úgyhogy elméleti úton arra jutottam, hogy működhet úgy, hogy befolyásolja a teljesítményt, hogy hány Ampert kap, tehát ha tud 10bar-ra fújni 180W teljesítménnyel, akkor szűk keresztmetszet miatt le tud adni 120W-os és amellett csak mondjuk 5-6 bar-ra képes. Ezek szerint autógumit fújhatok vele, meg mondjuk labdákat. Köszi még egyszer!
A nyomást figyelve meg is mérheted a felvett áramot (és okulásként megoszthatod itt), ez a legbiztosabb megoldás.
Terheletlenül (szabad fújtatótömlővel) 1A alatt is lehet az áramfelvétel. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
Induláskor pedig akár többszöröse is a megadottnak
Idézet: „Terheletlenül (szabad fújtatótömlővel) 1A alatt is lehet az áramfelvétel. ” Na erre sem vennék mérget; én tápegységről próbáltam egy hasonlót, meg se nyekkent ! A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
Idézet: „hogy befolyásolja a teljesítményt, hogy hány Ampert kap” Ebben tévedsz, a biztosíték nem korlátozza az áramfelvételt, egyszerűen szétolvad (kiold), ha az áram nagyobb, mint amit elvisel, így nem lehet teljesítményt szabályozni vele, csak megvédi a vezetéket, hogy ne az olvadjon szét.
Az induláshoz elég a biztosíték hőtehetetlensége, nem csak a kisugározható hő, hanem a betét fajhője is segít. Persze egy áramkorlátos kis táp a tapadási súrlódáshoz kevés lehet.
De felpörgés után üresjáratban alig kell teljesítmény, csak a motor és a sűrítő súrlódási nyomatékát kell leküzdenie, levegőszállítás ugyan történik de a nyomása a maximálisnak kb 1-2%-a az is csak az áramlási és iránytörési veszteségek miatt. De ha netán mégis 2,5 ampert szipkázna, az se tragédia!
Hogy egy kicsit igazat adjak, megmértem az én autós kompresszoromat, 2,84A szabad kifúvással, de 14bar nyomáson is csak 6,5A. 1,41-szeres dugattyúátmérővel (dupla légszállítás) is ki kellene hogy jöjjön 10A-ből.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
A távol-keleten nagy tömegben való árusításra szánt termékeket a kereskedelmi láncok megválogatják (amennyire lehet), de a feliratozáson esetenként rajta maradhatnak a költői túlzások, és a "biztosamibiztosírjunkjósokathogynemilegyünkafelelősökhamégiskigyullad" adatok.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |