Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   32 / 62
(#) erbe válasza Horv hozzászólására (») Dec 31, 2017 / 1
 
Idézet:
„Aszinkron esetben hogy érdemes szabályozni a fordulatot?”

Áttétellel. Mézpergető esetében megfelel a tárcsa+görgő. Gumírozott görgőt teszel a motorra és hozzányomod egy tárcsához. Ha először a széle közelében ér hozzá a görgő, lassan kezdi hajtani. Ahogy közelíted a közepéhez, egyre gyorsul. Ez a motor nem a legtökéletesebb hozzá, de megdöntve elég jó áttételváltozást lehet elérni.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2017

Pergető.jpg
    
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Dec 31, 2017 /
 
Időzítéshez széles tartományban állítható időreléket lehet kapni. Az egyszerűbbeknél nem látod a hátralévő időt, de kijelzőset is találsz.
(#) Horv hozzászólása Jan 1, 2018 /
 
Köszönöm a válaszotokat! BUÉK nektek is!

Sajnos a motort és a mechanikai kialakítást nem áll módomban lecserélni még. A motor fordulatszáma alapján lett választva az áttételhez, egy régi kézi meghajtású pergetőt alakítottunk át. Ezért azt gondoltam, hogy a legegyszerűbb, ha elektronikusan valósítom meg a vezérlést.

Az időrelé nekem is eszembe jutott, de én még nem találkoztam kijelzős változattal, elsősorban ezért vettettem el, viszont akkor utána nézek jobban, hátha találok egy megfelelőt. Ebből kifolyólag szeretném megkérdezni, ha kipróbálom az ssr-t vagy az időrelét, akkor kell diódát hozzá kötnöm? Ha jól tudom, ha a motort leállítom, akkor "visszarúg".
(#) erbe válasza Horv hozzászólására (») Jan 1, 2018 / 1
 
AC motor mellé nem szabad diódát kötni. Az az első bekapcsoláskor "kirúgna".
Soros ellenállás+kondenzátort lehet a relé érintkezőire kötni, de nem szokás. SSR-be beépítették a szükséges védelmet. Előfordul, hogy időrelében is van már beépített.
(#) Horv hozzászólása Jan 1, 2018 /
 
Rendben, köszönöm!
(#) iop2w hozzászólása Márc 6, 2018 /
 
Szép estét mindenkinek.
1000 hála, és köszönet annak aki esetleg tudna nekem segíteni. Nagyon szépen megköszönném kedvességét. Kaptam egy KD 160 terménydaráló motort, s a mellékelném a képeket, segítségül. Csak hát darabokban, s nem tudom hogyan kössem be, hogy használni is tudjam. A kondenzátor az le van vágva róla, a végek még ott vannak , s az indító relé is külön van hozzá. Nagyon szépen megköszönném, ha valaki leírná, hogy hogyan tudnám életre kelteni a motort, mit hova kössek be?
Előre is köszönöm szépen, az esetleges segítséget.
(#) vargaf válasza iop2w hozzászólására (») Márc 6, 2018 /
 
Szabályzat: Csak egy helyen kérdezz! A fórumon egy kérdést egyszerre csak egy helyre tegyünk fel. Amennyiben több helyre is beírjuk ugyan azt a hozzászólást, a moderátorok kérdés nélkül törölhetik hozzászólásainkat és ki is tilthatnak türelmetlenség és tiszteletlenség miatt.
(#) iop2w válasza vargaf hozzászólására (») Márc 6, 2018 /
 
Nagyon szépen köszönöm, a felvilágosítást.
(#) VIM válasza iop2w hozzászólására (») Márc 6, 2018 / 1
 
Szia! EZ ugyanaz a motor bekötés (a belefirkált rész nemérvényes). Ha jobb képet tudnál mutatni a reléről, akkor azt is oda biggyeszthetném. Nem látszik jól de ha a színek stimmelnek akkor a fekete lesz a fázis és a jobb szélső átkötésre megy a nulla. A kondenzátor az a gumiszigetelésű érpár lesz.
(#) iop2w válasza VIM hozzászólására (») Márc 7, 2018 /
 
Szép napot! Nagyon szépen köszönöm, az eddig leírtakat. Igen a színek stimmelnek a relénél, de rakok fel jobb képet a reléről délután. Most látom csak, hogy tényleg kinagyítva, nem jól kivehető a relé.
(#) iop2w válasza iop2w hozzászólására (») Márc 7, 2018 /
 
Ezek a képek, már jobban sikerültek.
(#) VIM válasza iop2w hozzászólására (») Márc 8, 2018 / 1
 
A képek jól sikerültek. A következőképpen kell bekötni: EZ a kép lesz a kiindulási pont, tehát az itt látottak alapján kell bekötni a relét és a kondenzátort is a kapocslécre. A változás csak annyi volna, hogy a Te indítóreléden lévő fehér és fekete szálakat fel kell cserélni, mert azon fordítva van ez a két szín. Az áramtekercshez tartozó helyes színek a fekete és barna, a segédfázis indító pedig a fehér szál.
(#) iop2w válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
Tisztelt Imre
Sajnos a technika ördöge kikezdett velem. A kapott adatok alapján bekötöttem, de totálisan semmi sem történt. Sikerült, nagy nehezen egy, szétkapás előtti képet kerítenem. Már csak azért is mellékelem ezt a képet, mert az itt látható bekötés alapján, a kapocslécnél U jelre, s Y1 jelre történő bekötésre mutat csak életjelet. De csak ezekre, s ennél indulna, csak búg nem kezd el forogni. Most akkor, így mit javasol? Indító relét gondja van, most akkor? Mert, most azt nem kötöttem be, mert így akkor nem tudom mi van, hogy kössem be, mely vezeték hova a relénél ennél a felállásnál, a tapasztalatát szeretném kikérni. Ja és a kapocslécnél. a W be kötött kábel a motorhoz van rögzítve.
Köszönöm szépen előre is a segítséget.
(#) VIM válasza iop2w hozzászólására (») Márc 10, 2018 / 1
 
Ha minden igaz ezt próbáltam volna leírni ami a képen is látható. Ha így kötöd be annak indulnia kell. A relénél ne felejtsd megfordítani a fehér és fekete szálakat.
(#) golem hozzászólása Márc 27, 2018 /
 
Sziasztok!

Hozzám került egy villany motor az adattáblája a képen.
egy kérdésem lenne hogy lehetne e használni 230 V rol.

P1000571.JPG
    
(#) granpa válasza golem hozzászólására (») Márc 27, 2018 /
 
Lehetni, lehet, de harmat gyenge lesz, ha csak a 3 tekercsvég van kihozva (és nem 6, hogy deltába lehessen kapcsolni).
(#) golem válasza granpa hozzászólására (») Márc 27, 2018 /
 
Mindjárt csinálok róla egy képet.
mert most 380 ra van bekötve.
(#) golem válasza golem hozzászólására (») Márc 27, 2018 /
 
Csináltam róla képet.
Buko lehet hogy át kell tekercseltetni.
(#) granpa válasza golem hozzászólására (») Márc 27, 2018 /
 
Egy próbát megér, hogy leveszed a pajzsot, és megtalálod a csillagkötést (a másik 3 tekercsvéget). Kihozni, és deltába kötve működtetni 230 V-ról, kondival.
(#) Atis57 válasza golem hozzászólására (») Márc 27, 2018 /
 
Szia!
A motor tekercsfejének a szétszedése nem nyerő .
Ezeket tudnád kipróbálni. S ha nem akkor eladni cserélni stb.... Jófogás, Vatera stb
Az 1500W/3f motortól 1f esetén 800W--max 1000W-t várhatsz. a fordulatszáma nem változik-
A kondi meg 80--120 µF legyen de 400V-s !
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
(#) Tomi111 válasza Atis57 hozzászólására (») Márc 27, 2018 /
 
Miért nem nyerő? Ha ki tudja vezetni a másik három tekercsvéget, akkor deltába tudja kötni és mehet egy fázisról.
(#) Atis57 válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 27, 2018 /
 
Szia!
A tekercsfej összekötve elsimitva méretre --utána belakkozva. a lakk "beégetve "
ezt nem olyan egyszerű megbontani, megtoldani ujra rögziteni.
Könnyen sérül a vezetéken a lakkréteg --s atekercsfejben sem lehet mozgó vezeték.
Mert az élettartama "visszaesik" akár 2-t inditásig is.
(#) Tomi111 válasza Atis57 hozzászólására (») Márc 28, 2018 /
 
Már csináltam ilyet én is. Évek óta működik. Természetesen nem kell szétbarmolni, utána lehet rögzíteni. Na meg ezeknek a motoroknak az értéke szinte nulla. Tele van a net a háromfázisú motorokkal, amik gyárakból, üzemekből valók. Vesztenivalója nincs. Ha így hagyja is megy, de átkötve is kisebb ereje lesz a névlegesnél, így meg annál is gyengébb.
(#) iop2w hozzászólása Márc 30, 2018 /
 
Szép estét mindenkinek.
Segítséget szeretnék kérni, 220V-ról szeretném üzemeltetni az alábbi villanymotort. Abban szeretnék segítséget kérni, hogy a jelenlegi bekötésen, mit kell megváltoztatni, s utána hova kössem a
fázist-nullát, s a kondenzátort?
Segítséget, előre is köszönöm!

SAM_2487.JPG
    
(#) Alkotó válasza iop2w hozzászólására (») Márc 30, 2018 / 1
 
A 3 fázisra készült motorokat csak bizonyos esetben lehet 1 fázisról forgatni, és ott is jelentős teljesítmény csökkenésre, és drasztikus mértékű indító nyomaték csökkenésre kell számítani.
Azok a motorok köthetőek be így, amik deltában 3x240V-ról mennének, és természetesen csillagban 3x400 V. A kép alapján ez akár ilyen is lehet.
Le kell venni az átkötést, és az azonos színű vezetékvégeket kell 1-1-1 tekercsnek tekinteni. Ezek kötési praktikusság okán nem egymással szemben lesznek (nálad szemen vannak, amit én még eddig nem láttam más motorban sosem).
A 3 egyforma tekercsből egyet kinevezel főfázisnak, egy másikat meg segédfázisnak, és ez alapján kötöd be. A harmadik tekercs üresen marad, az itt nem focizik.
Arról nem tudunk semmit milyen motor, ezért kísérletezni kell a kondi értékével, és annak indító, vagy üzemi változatával. Saját tapasztalatom alapján indokolt egy valamekkora üzemi kondenzátor, és még egy indító kondenzátor is e mellé, de még így is alig pörög fel ha terhelve van.
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2018
(#) erbe válasza iop2w hozzászólására (») Márc 30, 2018 / 1
 
A kötőtábla jelölései alapján ez két fordulatszámú (Dahlander) motor, amit a helyén egy fordulatszámon járattak. Ezért vannak az áthidalások és ezért azonos színűek a szembenálló végek. Máskülönben kézi vagy mágneskapcsolókkal lehetne váltani a fordulatszámot.
Be lehet kötni egy fázisra, de nagyon kicsi marad a teljesítménye. Jobban jársz, ha elcseréled vagy eladod és veszel egy igényeidnek jobban megfelelőt.
(#) granpa válasza erbe hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Most vesztettem el a fonalat: mitől Dahlander? Ahhoz több végnek kellene kijönni.
(#) VIM válasza granpa hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Tiszteletem! Jól van az csak már feledésbe merültek az ezzel kapcsolatos dolgok.

Dahlander.jpg
    
(#) granpa válasza VIM hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Köszönöm! Valóban régen találkoztam ilyennel, akkor is csak egyszer. Nem hagyott nyomot.
(#) Alkotó válasza VIM hozzászólására (») Márc 31, 2018 /
 
Megszokott a szemben történő tekercsvég kivezetés? Én még ilyet nem láttam, nekem durván zavaró.
Következő: »»   32 / 62
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem