Fórum témák
» Több friss téma |
Be lehet tenni helyette, kicsit nagyobb lesz a fesz a kimeneten. (szikraköz majd lekorlátozza)
A kimeneti áram még kisebb. (tehát nagyobb karámra nem az igazi, de 10-20m-re szerintem elég lehet.
Azt írták egy Opeles autóvill fórumon, hogy az újabb gyújtások (talán éppen a DIS?) nagyobb fogyasztásúak, mint a régebbi trafók, mivel nagyobb a szükséges bevitt energia az üzemanyag szegény befecskendezés miatt. (hatásfok így jó) Ott példának hozzák, hogy az új GM motorokat ezért szerelik többpólusú gyertyával gyárilag, mivel ez is a jobb égést segíti.
Mit tudsz erről?
Szia!Sniperx!Ugy van ahogy mondod, ezek a gyujtótrafók már nem is "I" vasúak hanem zárt vasmagot alkalmaznak, az áram felvétel a fentebb leirt primérellenállás következtében jelentős, de a gyertya hézag is 1.2mm körül és a jobb gyujtás miatt több polusú, ami a középső pólushoz a külsők forgácsolással köralakúra vannak kiképezve.Az égést már rontani kell a levegő N-jének oxidációja miatt/ NOX/ egr szelep- ami az említett tipusnál a legtöbb problémát okozza. Villanypásztornál maradva Tv sorkimenővel is próbálkoztam, de folyt az áram mindenfele, igaz az oszci az 15625 körüli maradt a trafó miatt és ez természetesen nem folyamatosan hanem mint egy burst müködött. az időállandóra nem emlékszem , de erre a célra én a tirisztoros megoldást tartom legjobbnak, de 500mA-s táp elyett 2-3 A felvételü 4-5Khz oszcit alkalmaztam, a rajzon szereplő tirisztor van 800V-os ban is azzal üzembiztosabb. Üdv!
Ja és a hagyományos megszakítóstrafó ide jobb,persze ezt szubjektíve mondom/primér ell.:0.8-1.4Ohm./Sok sikert!!
Nem tudom, érdekel-e valakit, de ezt tapasztaltam: a második pásztort épitem, (oldman féle) és valahogy kinyirtam a BU326A-t, kézreesett egy BD249 és beraktam helyette, lecsökkent a szikraköz. Aztán a kezembe eső legelső N-es fetet beleraktam, és megint müködik tökéletesen.
Lehet, hogy a BD nem nyitott ki rendesen? Próbáltad a felső ellenállást (5,6k) 4,7k-ra, vagy kisebbre cserélni?
barany165: Sajnos nem csak Opel betegség az AGR (EGR)
Az már ki van cserélve, valamint az egyik hozzászólásomban lévő módositások vannak kieszközölve. Csupán érdekességként irtam, hogy fettel is megoldható a dolog.
Szia! A FET melegszik-e?Tehát szükséges-e hüteni?Üdv!
Miért is ne menne fettel? A másikra kérdeztem a nyitást.
Elvileg fetnek kisebb vezérlés is elég, akkor a BU-ra tervezett tuti nyitja. Fesz rúgásokat hogy viseli? (mert a BU326 abszolut nem melegszik, feszt is bírja, no meg régi tv-ből olcsón beszerezhető)
Eddig még nem nagyon tünt fel, hogy melegedne, a biztonság kedvéért raktam rá egy kis hűtőbordát.
Eddig még csak szobakörülmények közt vizsgálgattam, földelés nélkül, kisakkuról. Max 2 percig ment egy huzamban. Az esőzések miatt a másikat nem mertem kint bekapcsolva hagyni huzamosabb ideig. Viszont ha nem stabil megoldás, elromolhat, akkor az nálam biztosan el fog romlani mihamar
Helló mindenki.
Mi a helyzet akkor, ha a kutyám már harmadszor szedi szétt a villanypásztort (azon kivül hogy bolond a jószág)? Tul kicsi a szikraköz (1 cm)? Vagy gyorsabbra kellene állitani az áthuzási időt? Köszi.
Mekkora a táv, amin még átüt a szikraköznél? (esetleg tedd messzebb, így magasabb fesznél csattan csak le)
Természetesen akkor nézve, amikor a terhelés rá van kötve a kapcsolásra! Az ismétlési idő mennyi? (kutyánál simán lehet 0,5s körüli is) A negatív pólusát leküldted földeléssel rendesen??? (így üt nagyot a jószágon, hacsak nem repül, miközben bontja a drótjaidat) Így nem nagyon rágcsálná egy kutya sem, az tuti.
A kb 8 méter hosszu rézhuzal végén 1,5 centit hagytam szikraköznek, ez a maximum amin még megy az ív (egy elpukkant autóhifis biztositékból lett kialakitva, két 4-es csavar van kétoldalról belemenetmetszve, viszont mikor bele volt ragadva egy milliméter nagyságu cindarab a két pólus közt féluton, akkor majdnem 3 centit is engedett áthuzni), ez előtt kb másodpercenként 1-et sült ki, mostmár feltekertem kicsit gyorsabbra. A 12 voltos akku pozitiv ága van jelölve a rajzon földelésre, azt szúrtam 5-ös gömbvassal kb 80 centi mélyen földbe, az elején, meg a kialakitott szikraköznél is csináltam egy ilyet.
8m végén van 15KV ezek szerint. Tehát a karám üt rendesen. A földelés akkor rendben van, ha jók a kontaktusok is. Ezt érdemes megnézni. Vaspálca körül nedvesen tartani a földet!
A sűrűbb impulzusok majd elveszik a kedvét a próbálkozástól. Nem lehet, hogy nem működött rendesen, amikor lebontotta? (pl esős idő esetén lehúzott valahol) Nekünk elég nagy (kb 65kg) és vehemens kutyánk van, de ő is tiszteli már a vezeték környékét. Haveromnál a dog sem kicsi, de ő sem mer 50cm-nél közölebb merészkedni hozzá. Szóval kitartás! Én néha rá szoktam nézni a működésre próbaképpen a következő módon: egy szigetelt rézdróttal odamegyek a karám legmesszebbi pontjához, ahol a földbe szúrom a rézdrót végét, ahogy csak tudom. (10-15cm) A másik végével közelítek a karámhoz. Az áthúzásból látszik, megvan-e a fesz rendesen.
Lehetséges, hogy az éjszakai-hajnali páralecsapódás áthuzatta a seprünyélre, viszont a nyeleket azóta kicseréltem fém csőre (erre van müanyag távtartóval 7 centi távtartva a huzal rögzitve). Amióta gyorsitottam rajta, mintha kerülné a huzalt elől (az utcafront felőli tiszafákat védi). A hátsót (ez 50 centi magasan van, a kertet védené a jószág akcióitól) sajna átugorja, valszeg ez is megütötte már. Ezt a pálcák körüli nedvesentartós dolgot majd még kipróbálom.
szia
én is voltam igy csak a szomszéd kutyályát akartam távoltartani hát belevezettem a 220-at a drótkeritésbe reggel három kutya ott fekütt dögölve a kerités mellett de a szomszéd kutyálya nem
Nagyon ügyes És ha ember fogja meg akkor jegyed van a sittre. gratulálok
sziasztok
meg tudjátok nekem azt mondani h kutyának milyen vill. pásztort érdemes készíteni? (100 illetve 200 m-es kerítéshez) előre is köszönöm
Hi
ugyanolyan kb 1-2 kV-os jó lesz, nekem is ilyen van itthon, és a németjuhász sose próbálkozik. tektonic sztorija egy kicsit sántít, a kutyák nem tom honnan de valahogy megérzik, hogy mibe van áram. volt, hogy zárlat volt a villanypásztorba, a kutyám meg már mászott is át a kerítésen. üdv
köszi a választ egy rajzot fel tudnál rakni? am mennyire ártalmas ez emberre (félre ne értsd nem fogdosni akarom)
Sziasztok!
Én is villanypásztort akarok építeni. Csak nem tudom, hogy melyik kapcsolást válasszam. Olyan kellene ami kb. 2 km-es drórot elbír és még rendessen üt. Egy zsiguli gyujtótrafóm van. Én erre gondoltam. Kép: HivatkozásSzerintetek ez jó lehet? Ha valaki tud egy jó ütős kapcsolást az légyszi rakja fel. köszi üdv: peti0227
szerintem 2 km dróthoz az autó gyujtótrafó már kevés lehet. Ezek, mint pl amit belinkeltél, és az előzők nagy része 2-300 m kábelhoz vannak tervezve, vagy kevesebbhez. Ahhoz, hogy neked ekkora távolságban is elfogadhatóan szikrázzon, üssön, valami nagyobbra van szükséged.
mi lenne ha két gyujtótrafót kötnénk párhuzamosan??? ha nagyon hülye ötlet nem kell leordítani uli
Hi
ha ezt most tőlem kérdezed akkor nem tom. mert ez egy canon másoló nagyfesz panelja, ami folyamatos nagyfeszt szolgáltat, később rájöttem, hogy ez nem jó mert így nincs az a szigetelés amit ne égetne szét, ezért csináltam egy 555-ös astabil multivibrátort és arra kötöttem rá, hogy másodpercenként adjon szikrát, így már jó lett. az előbbi hozzászóló egész jó áramkört tett föl, bár nem teljesen világos, hogy minek bele 2db 555-ös ic? "mennyire ártalmas ez emberre " elvileg túlélhető. üdv
köszi a választ
hát akk nem kéne fogdosni és elvileg élnék is tovább
tesóm túlélte
akk én is túl fogom remélhetőleg
Sziasztok!
Találtam egy 220V/ 8000V-0,02A es trafót. Arra gondoltam, hogy ebből elég vad villanypásztort lehetne csinálni. Csak nem találok sehol 230-as meghajtású kapcsolást. Ha valaki tud egyet az légyszi tegye fel. köszi üdv: peti0227
Üdv. Az eredeti kapcsolást én valami német oldalon láttam (electric fence néven) mintha olyasmi lenne róla irva, hogy az egyik folyamatosan adja a jelet, a másik meg ezt a folyamatos, sürü jelet szaggatja, pl 1másodpercenként sül ki, 5-öt, 10-et, de azt a másodperc töredéke alatt, sokkolószerüen (ha jól vettem ki a szövegkörnyezetből)
Szevasztok
már évek óta gyártok villanypásztorokat , ugy látom hogy Peti rajza elfogadható , csak a végére Fettet használj pl. IRF 730 vagy IRFP250 .igy jobb lesz a hatásfok. egyébként km-reket is be lehet vele keriteni, ha a karóknál a szigetelés megfelelő. A teljesitmény egyszerüen növelhető, ha 2 gyujtótrafót kötsz párhuzamosan |
Bejelentkezés
Hirdetés |