Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik!
Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Sajnos azt tudomásul kell venni, hogy a gyorshajtás nem jog. Ha valaki a belső sávban bóklászik 90-el, ehhez joga van, amíg elhalad a szélső sávban közlekedők mellett. Ha a szélső sávban gyorsabban lehet haladni szerinted, menj ki oda ugyan az a sebességkorlát vonatkozik rá. A jobbról előzés tilalma nem jelenti azt, hogy a szélső sávban haladva nem mehetsz el egy belsőben haladó mellett, csak szlalomozni nem lehet. Gondolom nem egyszer találkoztál már olyannal, mikor a 80-al menő kamiont előzi a 82-vel menő kilométereken keresztül teljesen szabályosan, hiszen joga van megelőzni a lassabb járművet(és egész addig bosszankodott, hogy mit totyog előtte a másik ).
Hihetetlen mennyit vitáztok ezen a témán. Tegnap Budaörstől a szokásos 5 perc helyett az I. kerület 1,5 óra - lépésben. Múltkor beszéltem az autópályadíj hiábavalóságáról.
Idézet: Ehhez képest jöjjenek a képek. Nem mellesleg számos busz elhaladt a leállósávban, majd mentő (ez rendben is van), de sok rendőrségi jármű megkülönböztető jelzés nélkül. Szerintem ez sincs rendben, de nagyon. „Az autópálya jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztott pályás út. Ez a legmagasabb besorolású közút, feladata a nagyobb gépkocsiforgalom gyors közlekedésének biztosítása több száz vagy akár több ezer kilométeren keresztül is. Az autópálya tervezési sebessége 140 km/h”
Jobbról előzni tilos, jobbra tartás van. Ez elég egyértelmű. Az más kérdés, hogy nagy az isten állatkertje. A körforgalom is élő példával szolgált tegnap. Nem lassú autóm van, csak féltem. A körforgalomba 100-al rongyolt be egy Passatos úgy, hogy már a két kerekem előtte bent volt a körforgalomban. Ennek ellenére a saját épségem érdekében - függetlenül attól mit mond a Kresz - el kellett engedjem. Nem mellesleg nyomja egy másik dolog is a bögyömet az autópályán való közlekedéssel kapcsolatban. Ha egy hölgy (elég jellemző, csak azért írom így) a három sáv közül a középsőben halad 130 helyett 80-al, akkor 3 sávot tart fel egyszerre - ezért is könnyen alakul ki mögötte dugó. A sajátját, mert ugye aki mögötte van az sem megy gyorsabban, a jobb szélsőt, mert van aki szabálytalanul arra előzi - ezzel is balesetveszélyes helyzetet teremtve és a belső sávot is, a szabályosan őt kikerülő, de nem túl gyors járművek miatt, akik a saját sávjaikban nem tudnak haladni a másik két idióta miatt. Egyszerűbb lenne betartani a "jobbra tarts!" elvet.
Ez is egy hugaricum, már, hogy (csak) azt verik az autosok fejéhez, hogy jobbrol elözni tilos, holott ugyanannak a szabálynak az elsö pontjában az áll, hogy jobbra hajts van, azaz ok nélkül az autopályán nem lehet a belsö sávban kocsikázni, sem 80-l, sem 130-l. Ki és hol hivja fel a tisztelt autosok figyelmét erre????
A "jobbrol elözni tilos" feliratokkal az M1-n szinte 10 km-nt osztották az észt. Ausztriában meg hajnali 4 orakor megbüntették a német soförünket, mert a tök üres autopályán a belsö sávban hajtott. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Ez köszönhető annak amiről egyszer már írtam. Tönkre kellett tenni a vidéket, és be kellett milliókat kényszeríteni a fővárosba, mert a multiknak az kényelmesebb, ha egy helyen tudják összpontosítani a munkaerőt, meg ugyanott el is tudják költetni velük a megkeresett pénzüket.
Én jelenleg egy kis faluban lakom, itt van hogy eltelik 2 óra is mire elmegy egy autó a ház előtt. Soha egy percet nem kell a közlekedésre rászámolnom bárhova megyek is. Ésszel gyorshajtani is lehet, mert nem veszélyeztetsz senkit (csak magadat a vadak miatt), meg ismered az összes autót, egyből kiszúrod ha beállnak valahova egy trafival. Autópályák egy agyrém, ahol csak lehet inkább elkerülöm és mellékutakon megyek. Pedig ugye épp a gyorsabb haladás érdekében lettek kitalálva.
Figyelj jól!!!
Kb. ugyanezt a helyet belinkeltem tegnap a GoogleMaps-en, azzal a különbséggel, hogy látszik rajta a pár méterrel korábbi ugyanolyan sárga fényvisszaverős tábla is. Szerinted Massawa vette a fáradtságot, hogy megnézze? A válaszából ítélve biztosan nem... Massawa egy karácsonyfát szeretne minden alacsony híd elé. Hiába mondjuk neki, hogy a sofőrnek több táblát is figyelmen kellett hagynia ahhoz, hogy a kapu alá érjen a busszal. Hiába mondjuk neki azt is, hogy ha nincs ott a kapu, akkor a híd teszi meg pontosan ugyanazt a busszal. De őt ez pontosan ugyanúgy nem érdekli, mint a buszsofőrt a tábla figyelmeztetése. Arra ugyanúgy nem reagált értelmesen, amikor próbáltam végiggondolni a körülményeket. Mert ugye a busz Budapestről indult, hazafelé. Ha messzebbről indult volna, és csak átmegy Bp-en, akkor nem itt megy, hanem az M0-on. Tehát innen indult. Szinte biztosra veszem, hogy egyenesen a déli vagy a keleti határig ment volna (meg onnan tovább külföldön, de az már nem a mi gondunk), hiszen a 4-es út kivezető szakaszán tervezett menni. Vagyis még nálunk ment volna 150-200 km-en keresztül. Miért nem vette észre a korábbi táblákat? Nem egyet, hanem többet!!! - Mert figyelmetlen volt. Legalább 4 esetben, nem csak egyszer... Akkor ugyanolyan figyelmetlen lett volna később is. Elnéz egy stoptáblát, egy piros lámpát, követési távolságot 90-nél... - Mert fáradt volt. Ebben az esetben elindulnia sem lett volna szabad! Ha az volt, akkor nagy eséllyel amint elhagyja a városok környékét simán elalszik. Jó esetben lemegy az útról, felborul a busszal és ugyanennyi sérült lett volna. Rosszabb esetben frontálisan ütközik egy szembejövővel, mondjuk egy másik busszal. Azt viszont sokkal kevesebben élték volna túl. - Mert barom és nem érdekelték a táblák. Akkor a piros lámpa sem érdekelte volna, meg az elsőbbség kérdése, meg a sebességkorlátozások. És ugyanúgy balesetet okoz a hátralévő úton. Ha szerencséje van, akkor nem. Majd egy következő alkalommal... Massawa azt is lazán figyelmen kívül hagyja, hogy ha nem a kapu vágja le a busz tetejét, hanem a híd, akkor (túl azon, hogy ez nekünk, magyar adófizetőknek a zsebéből többet húz ki, mert biztos, hogy sem a sofőr, sem a busz tulajdonosan nem fog fizetni ezért) a baleset sokkal súlyosabb lett volna. Ez a kapu leborotválta a busz tetejét. A híd nemcsak leszedi, hanem bele is préseli a felső szintbe a tető anyagát. Egészen pontosan az ott ülőkre nyomja. Azt kevesebben élték volna túl... De persze a kapu tervezője a hibás, annak ellenére, hogy maga a kapu egy súlyosabb helyzetet előz meg. Massawa azt felejti el, hogy nem az a kérdés hogy leszedi-e valami a busz tetejét, hanem az, hogy a híd vagy a kapu szedi le. "Ezt nem kell a youtubon bámulni meg magyarázni, ott áll évek ota ferihegyi uton, és senkinek nem jut az eszébe megkérdezni, hogy ugyan milyen jogon büntetik igy az ártatlan embereket, és a másik nyakába sozzák a felelöséget????" Ez is egy érdekes hozzáállás: Ha valaki egy lakó- és pihenőövezetben elhelyezett fekvőrendőrön átszáguld 60-70-nel és emiatt a felboruló autója kárt okoz az autómban, akkor azzal a fekvőrendőrrel a helyi hatóság engem büntet... Logikus... Egyébként "ott áll évek óta" és az elmúlt 12 évben egyszer sem volt hasonló baleset. Mert az összes többi magas jármű vezetője le tudott hajtani a gyorsforgalmiról arra a pár 100 méterre, amíg kikerüli a hidat... Azért írtam neked címezve ezt az írást, mert a leveled alapján Te értelmes vagy. (Azt, hogy másról mit gondolok, nem írom le. Gondolni bármit szabad... ) Vitázni csak értelmes emberekkel lehet és érdemes... Egyébként az is egy szint, ha valaki egyetlen mondatban 5 helyesírási hibát halmoz fel... Ez csak most tűnt fel, amikor bemásoltam az egyik mondatát. Nekem itt, ez a beépített szerkesztő szépen pirossal aláhúzta mindazokat a szavakat, ahol ékezethibát hagyott benne... Ja, persze, mert mindössze pirossal húzta alá és nem villogott, meg dudált neki...
Légyszives ne forgasd ki a szavaimat. Kizárolag erröl az egyetlen hidrol beszélek és nem karácsonyfa erdökröl szerte az országban.
Kettö. Többször jártam arra miután személyautoval - engem aligha érintett a magassági korlátozás, ezért fütyültem rá meg a táblákra is, van elég más tábla amire figyelnem kell. Ahogy itt a képekböl is látni az az egy ( ha müködik egyáltalán) tábla a csak pofon a semminek, azt igy felesleges felszerelni. Gondolod, hogy egy idegen soför, talán elöször jár az országban, ha netalán fel is villan a tábla, amit kétlek, tudja mit tegyen???? Nem, öt irányitani kell!!! Ki, mivel stb adja tudtára, hogy mit tegyen, ha magas a kocsija? A magasság jelzö KRESZ tábla csak arra figyelmeztet, hogy akadály van, a terelésröl nem szol egy szot sem, azt az utfentartonak és mérnökeinek kell kidolgozni, s nem a jármu soförjének. Itt senki semmi nem tett, csak felállitottak egy baromi kaput, ami lekaszálja a jármü tetejét utasokkal együtt. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Az M0 jelenleg autóút. Nem párhuzamos közlekedési szabályok vonatkoznak rá, mint például az M3 bevezető szakaszára. Tehát az M0-on nem kerülhetem ki szabályosan a belső sávban haladót, ott jobbról előzni tilos. Még akkor is, ha ő a belső sávban 80-nal megy, én pedig a szélsőben a szabályos 110-zel.
Nem a jogaival van bajom. Azzal, hogy direkt nem megy ki, miközben lehetősége van rá. Azzal nincs semmi bajom, ha a kilométer hosszú kamionsor mellett szabàlyos sebességgel végigmegy. De utána sem húzodik ki, mert ő 110-zel megy, annyi a szabàlyos, nehogymá más gyorsabban menjen.
"Még véletlenül se vagyok hivatásos, viszont a KRESZ szerint el kell engedned a szabálytalan gyökeret is, ha gyorsabb nálad " Na ezt magyarázd l nekem.
Szerinted ha én a megengedett sebességgel megyek és utolér egy kamion vagy bármilyen hivatásos sofőr akkor nekem el kell engednem mert ő túl akarja lépni a megengedett sebességet? Én feltartom azzal, hogy betartom a szabályokat? Nyilván a bunkó sofőr szerint neki joga van olyan sebességgel menni amilyennel akar mert ő a bunkó. És ha valaki nem akar véteni a szabály ellen az már feltartja, Érdekes felfogás..
Ez az érdekes felfogás a KRESZ része. Egyébként honnan tudod, hogy a te sebességmérőd atom pontos? Az autók 90%-ának csal a mérője 10-15%-ot méghozzá felfelé. Úgyhogy ha te óra szerint szabályos vagy lehet hogy valóban feltartod. Egyébként is felesleges és értelmetlen igazságosztó felvezetőautót játszani az autópályán.
A gyári beállítást elfogadom pontosnak. Az az irányadó. Egyébként nincs akkora szórás, hogy kényszerítsen, és joga sincs.
Viszont, ahol lehet, jobbra kell tartani. Kedvenceim azok akik azt hiszik, hogy a jobb szélső sáv (mindegy, mennyi van összesen) a teherautók számára van fenntartva.
Neked sincs jogod feltartani mégis teszed.
Pedig van akkora szórás, többször mértük, különböző autókaban.
A kezdetektől fogva kétsávos útról (egyiken én megyek és van a szembejövő) beszélek.
Ok de nem kényszeríthet senkit..Bár ezt a hivatásosok nem értik, mi az hogy nem lőhetem le?
Idézet: „személyautó, BMW kivételével nem jött közel, hogy toljon, a teherautó viszont igen. Nyugodtan megelőzhetett volna de a primtiív agyával úgy döntött, hogy majd engem tol mert ő a nagyobb. Nos én meg megvillantottam a féklámpát nem tudta hogyan taposson a fékbe. Rögtön tudta mi a követési távolság. Ezt általában majd minden teherautó sofőr eljátszotta.” Arra esetleg gondoltál, hogy mivel a nagyobb teherautó nem olyan fürge jószág, talán azért jön közel, hogy az előzés minnél rövidebb ideig tartson neki? Másrészről mivel a teherautónak nincs "orra", optikailag közelebb érzed, mint egy személyautót? A megvillantottam a féklámpáról meg megvan a véleményem.
Itt csak egy kérdés van, ha valaki meg tud elözni téged jobbrol, akkor neked lett volna kutya kötelességed lehuzodni a jobb sávba, hogy balrol ( szabályosan) tudjanak megelözni. Téged mint sofört senki nem hatalmazott fel a másik sebességét minösiteni. Az a ö sara, rád viszont vonatkozik a KRESz szabálya, hogy jobbra tarts. Azaz ha valaki hátulrol jön, akkor el kell engedned.
Mostanában egyes országokban bevezettek egy meglehetösen baromi szabályt ( eddig senki nem tudta megmagyarázni, hogy ez mit is jelent), márhogy a tolakodás is büntetendö. Pontosan sehol nincs leirva, de sajnos már van egy két ismerös, akit emiatt komolyan megbüntettek, mert állitolag villogtak az elötte halado autora, meg közel mentek. ( ez van irva a a német rendörségi jegyzökönyvbe, de hogy az mit is jelent konkrétan azt nem tudom. Az viszont meglehetösen félrevezetö, hogy az auto 60-80 kmh-val a belsö sávban feljelenthet ha rávillogsz -( mert ugye tolakodsz) ahelyett, hogy lehuzna a külsö sávba. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Ha előzési szándéka van jelzi. De hanem indexel és kilómétereken keresztül szinte a lökhárítóra akaszkodva követ, pedig nincs szembejövő forgalom akkor joggal feltételezem, hogy nem előzni akar.
Leírom még egyszer, hogy két sávos útról beszélek. Egy a szembejövő a másik meg az amelyiken én haladok. Értve. Szóval menjek le az árokba mert jön a tulok? Egyébként én tudom, hogy mi az a jobbra tarts a KRESZ-ben, tehát kihúzódom jobbra . Többször írtam, hogy a szabályoknak megfelelően vezettem. Abba benne van az is hogy a jobbra tarts szabályt is betartottam.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Tagadhatatlanul vannak barmok az utakon, azonban azt nem hinném, hogy minden teherautó sofőr ezt eljátszotta. Valószínüleg nagyon lefelé csalhat az órád és ő szeretett volna a szabályos sebességgel haladni. Előzni pedig vagy nem tudott, mert nem tudott annyira felgyorsítani vagy nem akart a gyorshajtàs bűnébe esni.
Idézet: „megvillantottam a féklámpát nem tudta hogyan taposson a fékbe. Rögtön tudta mi a követési távolság.” Idézet: „és kilómétereken keresztül szinte a lökhárítóra akaszkodva követ,” Ez a kettő üti egymást. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Felháborító, hogy jelzem neki, nem tartja be a követési távolságot. Igaz? Ha én látom a hűtőrács mintáit akkor valószínűleg közel van. Hidd el feltudom mérni, hogy mi van túl közel és mi nincs. Lehet neked furcsa de még képes vagyok rá.
Ez akkor az arra jogosítja, hogy nem tarja be a követési távolságot? Azt nem azért találták ki, hogyha váratlan ok miatt kell az előtte haladónak hirtelen fékeznie, akkora mögötte jövőnek legyen ideje, távolsága megállni, vagy elkerülni a ráfutást?
Miben?
Bocs, korábban autopályárol volt szo.
Az én példám nem az autópályáról szólt.
Az elsö szolgálati soförünk volt ilyen. Az, hogy benzint sporoljon, az uton ráragadt egy kamionra 5-10 m távolságbol ment utánna néhány 100 km-t....
Nem, dehogy felháborító. Fékezgess be elötte csak nyugodtan.
Félreérted. Igen, van ilyen barom. De szerintem a lehető legrosszabb ötlet, egy ilyen elött a féket nyomkodni. Gondolom azt is fel tudod mérni, ha olyan közel van, hogy látod a hütőrács mintáit, és ő annyira magasan ül, hogy nem igazán veszi észre a féklámpád? Ilyen esetben, kirakom az indexet jobbra és leveszem a lábam a gázról. Ennyi. Meg fog előzni és mindenki megy tovább békésen.
Ha rávillantottad a féklàmpát és rögtön tudta, hogy mi a követési távolság, akkor, hogy tolt kilométereken keresztül a lökhárítóra akaszkodva? Vagy több kilométer tolás után döntöttél a féklámpavillantásról?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |