Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik! Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Lapozás: OK   70 / 113
(#) ktamas66 válasza Triger hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Sajnos azt tudomásul kell venni, hogy a gyorshajtás nem jog. Ha valaki a belső sávban bóklászik 90-el, ehhez joga van, amíg elhalad a szélső sávban közlekedők mellett. Ha a szélső sávban gyorsabban lehet haladni szerinted, menj ki oda ugyan az a sebességkorlát vonatkozik rá. A jobbról előzés tilalma nem jelenti azt, hogy a szélső sávban haladva nem mehetsz el egy belsőben haladó mellett, csak szlalomozni nem lehet. Gondolom nem egyszer találkoztál már olyannal, mikor a 80-al menő kamiont előzi a 82-vel menő kilométereken keresztül teljesen szabályosan, hiszen joga van megelőzni a lassabb járművet(és egész addig bosszankodott, hogy mit totyog előtte a másik ).
(#) kameleon2 hozzászólása Jún 1, 2018 /
 
Hihetetlen mennyit vitáztok ezen a témán. Tegnap Budaörstől a szokásos 5 perc helyett az I. kerület 1,5 óra - lépésben. Múltkor beszéltem az autópályadíj hiábavalóságáról.
Idézet:
„Az autópálya jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztott pályás út. Ez a legmagasabb besorolású közút, feladata a nagyobb gépkocsiforgalom gyors közlekedésének biztosítása több száz vagy akár több ezer kilométeren keresztül is. Az autópálya tervezési sebessége 140 km/h”
Ehhez képest jöjjenek a képek. Nem mellesleg számos busz elhaladt a leállósávban, majd mentő (ez rendben is van), de sok rendőrségi jármű megkülönböztető jelzés nélkül. Szerintem ez sincs rendben, de nagyon.
(#) kameleon2 válasza ktamas66 hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Jobbról előzni tilos, jobbra tartás van. Ez elég egyértelmű. Az más kérdés, hogy nagy az isten állatkertje. A körforgalom is élő példával szolgált tegnap. Nem lassú autóm van, csak féltem. A körforgalomba 100-al rongyolt be egy Passatos úgy, hogy már a két kerekem előtte bent volt a körforgalomban. Ennek ellenére a saját épségem érdekében - függetlenül attól mit mond a Kresz - el kellett engedjem. Nem mellesleg nyomja egy másik dolog is a bögyömet az autópályán való közlekedéssel kapcsolatban. Ha egy hölgy (elég jellemző, csak azért írom így) a három sáv közül a középsőben halad 130 helyett 80-al, akkor 3 sávot tart fel egyszerre - ezért is könnyen alakul ki mögötte dugó. A sajátját, mert ugye aki mögötte van az sem megy gyorsabban, a jobb szélsőt, mert van aki szabálytalanul arra előzi - ezzel is balesetveszélyes helyzetet teremtve és a belső sávot is, a szabályosan őt kikerülő, de nem túl gyors járművek miatt, akik a saját sávjaikban nem tudnak haladni a másik két idióta miatt. Egyszerűbb lenne betartani a "jobbra tarts!" elvet.
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 1, 2018 / 1
 
Ez is egy hugaricum, már, hogy (csak) azt verik az autosok fejéhez, hogy jobbrol elözni tilos, holott ugyanannak a szabálynak az elsö pontjában az áll, hogy jobbra hajts van, azaz ok nélkül az autopályán nem lehet a belsö sávban kocsikázni, sem 80-l, sem 130-l. Ki és hol hivja fel a tisztelt autosok figyelmét erre????
A "jobbrol elözni tilos" feliratokkal az M1-n szinte 10 km-nt osztották az észt.

Ausztriában meg hajnali 4 orakor megbüntették a német soförünket, mert a tök üres autopályán a belsö sávban hajtott.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
(#) Ge Lee válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Ez köszönhető annak amiről egyszer már írtam. Tönkre kellett tenni a vidéket, és be kellett milliókat kényszeríteni a fővárosba, mert a multiknak az kényelmesebb, ha egy helyen tudják összpontosítani a munkaerőt, meg ugyanott el is tudják költetni velük a megkeresett pénzüket.
Én jelenleg egy kis faluban lakom, itt van hogy eltelik 2 óra is mire elmegy egy autó a ház előtt. Soha egy percet nem kell a közlekedésre rászámolnom bárhova megyek is. Ésszel gyorshajtani is lehet, mert nem veszélyeztetsz senkit (csak magadat a vadak miatt), meg ismered az összes autót, egyből kiszúrod ha beállnak valahova egy trafival.
Autópályák egy agyrém, ahol csak lehet inkább elkerülöm és mellékutakon megyek. Pedig ugye épp a gyorsabb haladás érdekében lettek kitalálva.
(#) lazsi válasza ktamas66 hozzászólására (») Jún 1, 2018 / 1
 
Figyelj jól!!!
Kb. ugyanezt a helyet belinkeltem tegnap a GoogleMaps-en, azzal a különbséggel, hogy látszik rajta a pár méterrel korábbi ugyanolyan sárga fényvisszaverős tábla is.
Szerinted Massawa vette a fáradtságot, hogy megnézze? A válaszából ítélve biztosan nem...

Massawa egy karácsonyfát szeretne minden alacsony híd elé. Hiába mondjuk neki, hogy a sofőrnek több táblát is figyelmen kellett hagynia ahhoz, hogy a kapu alá érjen a busszal.

Hiába mondjuk neki azt is, hogy ha nincs ott a kapu, akkor a híd teszi meg pontosan ugyanazt a busszal. De őt ez pontosan ugyanúgy nem érdekli, mint a buszsofőrt a tábla figyelmeztetése.

Arra ugyanúgy nem reagált értelmesen, amikor próbáltam végiggondolni a körülményeket.
Mert ugye a busz Budapestről indult, hazafelé. Ha messzebbről indult volna, és csak átmegy Bp-en, akkor nem itt megy, hanem az M0-on. Tehát innen indult. Szinte biztosra veszem, hogy egyenesen a déli vagy a keleti határig ment volna (meg onnan tovább külföldön, de az már nem a mi gondunk), hiszen a 4-es út kivezető szakaszán tervezett menni. Vagyis még nálunk ment volna 150-200 km-en keresztül.
Miért nem vette észre a korábbi táblákat? Nem egyet, hanem többet!!!
- Mert figyelmetlen volt. Legalább 4 esetben, nem csak egyszer... Akkor ugyanolyan figyelmetlen lett volna később is. Elnéz egy stoptáblát, egy piros lámpát, követési távolságot 90-nél...
- Mert fáradt volt. Ebben az esetben elindulnia sem lett volna szabad! Ha az volt, akkor nagy eséllyel amint elhagyja a városok környékét simán elalszik. Jó esetben lemegy az útról, felborul a busszal és ugyanennyi sérült lett volna. Rosszabb esetben frontálisan ütközik egy szembejövővel, mondjuk egy másik busszal. Azt viszont sokkal kevesebben élték volna túl.
- Mert barom és nem érdekelték a táblák. Akkor a piros lámpa sem érdekelte volna, meg az elsőbbség kérdése, meg a sebességkorlátozások. És ugyanúgy balesetet okoz a hátralévő úton. Ha szerencséje van, akkor nem. Majd egy következő alkalommal...

Massawa azt is lazán figyelmen kívül hagyja, hogy ha nem a kapu vágja le a busz tetejét, hanem a híd, akkor (túl azon, hogy ez nekünk, magyar adófizetőknek a zsebéből többet húz ki, mert biztos, hogy sem a sofőr, sem a busz tulajdonosan nem fog fizetni ezért) a baleset sokkal súlyosabb lett volna. Ez a kapu leborotválta a busz tetejét. A híd nemcsak leszedi, hanem bele is préseli a felső szintbe a tető anyagát. Egészen pontosan az ott ülőkre nyomja. Azt kevesebben élték volna túl... De persze a kapu tervezője a hibás, annak ellenére, hogy maga a kapu egy súlyosabb helyzetet előz meg.
Massawa azt felejti el, hogy nem az a kérdés hogy leszedi-e valami a busz tetejét, hanem az, hogy a híd vagy a kapu szedi le.

"Ezt nem kell a youtubon bámulni meg magyarázni, ott áll évek ota ferihegyi uton, és senkinek nem jut az eszébe megkérdezni, hogy ugyan milyen jogon büntetik igy az ártatlan embereket, és a másik nyakába sozzák a felelöséget????"
Ez is egy érdekes hozzáállás: Ha valaki egy lakó- és pihenőövezetben elhelyezett fekvőrendőrön átszáguld 60-70-nel és emiatt a felboruló autója kárt okoz az autómban, akkor azzal a fekvőrendőrrel a helyi hatóság engem büntet... Logikus...
Egyébként "ott áll évek óta" és az elmúlt 12 évben egyszer sem volt hasonló baleset. Mert az összes többi magas jármű vezetője le tudott hajtani a gyorsforgalmiról arra a pár 100 méterre, amíg kikerüli a hidat...

Azért írtam neked címezve ezt az írást, mert a leveled alapján Te értelmes vagy. (Azt, hogy másról mit gondolok, nem írom le. Gondolni bármit szabad... ) Vitázni csak értelmes emberekkel lehet és érdemes...
Egyébként az is egy szint, ha valaki egyetlen mondatban 5 helyesírási hibát halmoz fel...
Ez csak most tűnt fel, amikor bemásoltam az egyik mondatát. Nekem itt, ez a beépített szerkesztő szépen pirossal aláhúzta mindazokat a szavakat, ahol ékezethibát hagyott benne... Ja, persze, mert mindössze pirossal húzta alá és nem villogott, meg dudált neki...
(#) Triger válasza lazsi hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
A sas nem kapkod legyek után.
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Légyszives ne forgasd ki a szavaimat. Kizárolag erröl az egyetlen hidrol beszélek és nem karácsonyfa erdökröl szerte az országban.
Kettö.
Többször jártam arra miután személyautoval - engem aligha érintett a magassági korlátozás, ezért fütyültem rá meg a táblákra is, van elég más tábla amire figyelnem kell.

Ahogy itt a képekböl is látni az az egy ( ha müködik egyáltalán) tábla a csak pofon a semminek, azt igy felesleges felszerelni.
Gondolod, hogy egy idegen soför, talán elöször jár az országban, ha netalán fel is villan a tábla, amit kétlek, tudja mit tegyen????
Nem, öt irányitani kell!!!
Ki, mivel stb adja tudtára, hogy mit tegyen, ha magas a kocsija? A magasság jelzö KRESZ tábla csak arra figyelmeztet, hogy akadály van, a terelésröl nem szol egy szot sem, azt az utfentartonak és mérnökeinek kell kidolgozni, s nem a jármu soförjének.
Itt senki semmi nem tett, csak felállitottak egy baromi kaput, ami lekaszálja a jármü tetejét utasokkal együtt.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
(#) Triger válasza ktamas66 hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Az M0 jelenleg autóút. Nem párhuzamos közlekedési szabályok vonatkoznak rá, mint például az M3 bevezető szakaszára. Tehát az M0-on nem kerülhetem ki szabályosan a belső sávban haladót, ott jobbról előzni tilos. Még akkor is, ha ő a belső sávban 80-nal megy, én pedig a szélsőben a szabályos 110-zel.
Nem a jogaival van bajom. Azzal, hogy direkt nem megy ki, miközben lehetősége van rá. Azzal nincs semmi bajom, ha a kilométer hosszú kamionsor mellett szabàlyos sebességgel végigmegy. De utána sem húzodik ki, mert ő 110-zel megy, annyi a szabàlyos, nehogymá más gyorsabban menjen.
(#) otvenkilenc válasza bbb hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
"Még véletlenül se vagyok hivatásos, viszont a KRESZ szerint el kell engedned a szabálytalan gyökeret is, ha gyorsabb nálad " Na ezt magyarázd l nekem.

Szerinted ha én a megengedett sebességgel megyek és utolér egy kamion vagy bármilyen hivatásos sofőr akkor nekem el kell engednem mert ő túl akarja lépni a megengedett sebességet? Én feltartom azzal, hogy betartom a szabályokat? Nyilván a bunkó sofőr szerint neki joga van olyan sebességgel menni amilyennel akar mert ő a bunkó. És ha valaki nem akar véteni a szabály ellen az már feltartja, Érdekes felfogás..
(#) zolika60 válasza otvenkilenc hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Ez az érdekes felfogás a KRESZ része. Egyébként honnan tudod, hogy a te sebességmérőd atom pontos? Az autók 90%-ának csal a mérője 10-15%-ot méghozzá felfelé. Úgyhogy ha te óra szerint szabályos vagy lehet hogy valóban feltartod. Egyébként is felesleges és értelmetlen igazságosztó felvezetőautót játszani az autópályán.
(#) otvenkilenc válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
A gyári beállítást elfogadom pontosnak. Az az irányadó. Egyébként nincs akkora szórás, hogy kényszerítsen, és joga sincs.
(#) Bakman válasza otvenkilenc hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Viszont, ahol lehet, jobbra kell tartani. Kedvenceim azok akik azt hiszik, hogy a jobb szélső sáv (mindegy, mennyi van összesen) a teherautók számára van fenntartva.
(#) zolika60 válasza otvenkilenc hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Neked sincs jogod feltartani mégis teszed.
(#) Bakman válasza otvenkilenc hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Pedig van akkora szórás, többször mértük, különböző autókaban.
(#) otvenkilenc válasza Bakman hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
A kezdetektől fogva kétsávos útról (egyiken én megyek és van a szembejövő) beszélek.
(#) otvenkilenc válasza Bakman hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Ok de nem kényszeríthet senkit..Bár ezt a hivatásosok nem értik, mi az hogy nem lőhetem le?
(#) Triger válasza otvenkilenc hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Idézet:
„személyautó, BMW kivételével nem jött közel, hogy toljon, a teherautó viszont igen. Nyugodtan megelőzhetett volna de a primtiív agyával úgy döntött, hogy majd engem tol mert ő a nagyobb. Nos én meg megvillantottam a féklámpát nem tudta hogyan taposson a fékbe. Rögtön tudta mi a követési távolság. Ezt általában majd minden teherautó sofőr eljátszotta.”

Arra esetleg gondoltál, hogy mivel a nagyobb teherautó nem olyan fürge jószág, talán azért jön közel, hogy az előzés minnél rövidebb ideig tartson neki? Másrészről mivel a teherautónak nincs "orra", optikailag közelebb érzed, mint egy személyautót?
A megvillantottam a féklámpáról meg megvan a véleményem.
(#) Massawa válasza otvenkilenc hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Itt csak egy kérdés van, ha valaki meg tud elözni téged jobbrol, akkor neked lett volna kutya kötelességed lehuzodni a jobb sávba, hogy balrol ( szabályosan) tudjanak megelözni. Téged mint sofört senki nem hatalmazott fel a másik sebességét minösiteni. Az a ö sara, rád viszont vonatkozik a KRESz szabálya, hogy jobbra tarts. Azaz ha valaki hátulrol jön, akkor el kell engedned.
Mostanában egyes országokban bevezettek egy meglehetösen baromi szabályt ( eddig senki nem tudta megmagyarázni, hogy ez mit is jelent), márhogy a tolakodás is büntetendö. Pontosan sehol nincs leirva, de sajnos már van egy két ismerös, akit emiatt komolyan megbüntettek, mert állitolag villogtak az elötte halado autora, meg közel mentek. ( ez van irva a a német rendörségi jegyzökönyvbe, de hogy az mit is jelent konkrétan azt nem tudom. Az viszont meglehetösen félrevezetö, hogy az auto 60-80 kmh-val a belsö sávban feljelenthet ha rávillogsz -( mert ugye tolakodsz) ahelyett, hogy lehuzna a külsö sávba.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
(#) otvenkilenc válasza Triger hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Ha előzési szándéka van jelzi. De hanem indexel és kilómétereken keresztül szinte a lökhárítóra akaszkodva követ, pedig nincs szembejövő forgalom akkor joggal feltételezem, hogy nem előzni akar.
(#) otvenkilenc válasza Massawa hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Leírom még egyszer, hogy két sávos útról beszélek. Egy a szembejövő a másik meg az amelyiken én haladok. Értve. Szóval menjek le az árokba mert jön a tulok? Egyébként én tudom, hogy mi az a jobbra tarts a KRESZ-ben, tehát kihúzódom jobbra . Többször írtam, hogy a szabályoknak megfelelően vezettem. Abba benne van az is hogy a jobbra tarts szabályt is betartottam.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
(#) Triger válasza otvenkilenc hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Tagadhatatlanul vannak barmok az utakon, azonban azt nem hinném, hogy minden teherautó sofőr ezt eljátszotta. Valószínüleg nagyon lefelé csalhat az órád és ő szeretett volna a szabályos sebességgel haladni. Előzni pedig vagy nem tudott, mert nem tudott annyira felgyorsítani vagy nem akart a gyorshajtàs bűnébe esni.
Idézet:
„megvillantottam a féklámpát nem tudta hogyan taposson a fékbe. Rögtön tudta mi a követési távolság.”

Idézet:
„és kilómétereken keresztül szinte a lökhárítóra akaszkodva követ,”

Ez a kettő üti egymást.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
(#) otvenkilenc válasza Triger hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Felháborító, hogy jelzem neki, nem tartja be a követési távolságot. Igaz? Ha én látom a hűtőrács mintáit akkor valószínűleg közel van. Hidd el feltudom mérni, hogy mi van túl közel és mi nincs. Lehet neked furcsa de még képes vagyok rá.
(#) otvenkilenc válasza Triger hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Ez akkor az arra jogosítja, hogy nem tarja be a követési távolságot? Azt nem azért találták ki, hogyha váratlan ok miatt kell az előtte haladónak hirtelen fékeznie, akkora mögötte jövőnek legyen ideje, távolsága megállni, vagy elkerülni a ráfutást?
(#) otvenkilenc válasza Triger hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Miben?
(#) Massawa válasza otvenkilenc hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Bocs, korábban autopályárol volt szo.
(#) otvenkilenc válasza Massawa hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Az én példám nem az autópályáról szólt.
(#) Massawa válasza Triger hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Az elsö szolgálati soförünk volt ilyen. Az, hogy benzint sporoljon, az uton ráragadt egy kamionra 5-10 m távolságbol ment utánna néhány 100 km-t....
(#) Triger válasza otvenkilenc hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Nem, dehogy felháborító. Fékezgess be elötte csak nyugodtan.
Félreérted. Igen, van ilyen barom. De szerintem a lehető legrosszabb ötlet, egy ilyen elött a féket nyomkodni. Gondolom azt is fel tudod mérni, ha olyan közel van, hogy látod a hütőrács mintáit, és ő annyira magasan ül, hogy nem igazán veszi észre a féklámpád?
Ilyen esetben, kirakom az indexet jobbra és leveszem a lábam a gázról. Ennyi. Meg fog előzni és mindenki megy tovább békésen.
(#) Triger válasza otvenkilenc hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Ha rávillantottad a féklàmpát és rögtön tudta, hogy mi a követési távolság, akkor, hogy tolt kilométereken keresztül a lökhárítóra akaszkodva? Vagy több kilométer tolás után döntöttél a féklámpavillantásról?
Következő: »»   70 / 113
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem