Fórum témák
» Több friss téma |
Viszont az tetszik, hogy nagy az ereje.Ha próbálom lefogni a motort csak amúgy megy fel az Amper, de nem enged a huszonegyből.Szerintem ha egy vékonyabb huzalból tekercselt motorral tenném ugyanezt, le tudnám fogni.
Nem tudom mi a célod, de szerintem abból érdemes kiindulni, hogy a gyári e-bike-ok tipikusan 250W-os motort és 400Wh-nyi akkupakkot tartalmaznak. Mivel nem valószínű, hogy folyamatosan maximális teljesítményen kellene járatni a motort, egyszeri feltöltéssel nyilván tovább lehet használni az ebből adódó kb. 90-100 percnél.
Nem tudom milyen a "motorod", nem is értek mindhez, de szerintem egy motor nem kapcsoló üzemű táp, hogy minden feszültségről azonos teljesítmény vegyen fel (szép is lenne az élet, nem kellene ennyi fajta motort gyártani...), azt sem hiszem, hogy nagyobb feszültségről kisebb áramot kérne, és még a fordulatszáma sem változna.. De miért nem próbálod ki? Adj neki 6V-ot, hang alapján meg tudod ítélni, hogy fele akkora lett-e a fordulatszáma, áramot is tudsz mérni. Ebből pedig tudsz arányosítani 36-48V-ra. De ha ez a valami 12V-ra lett megtekerve, akkor nagyobb feszültségen le fog égni. Viszont áttekerni át lehet, csak nem biztos, hogy megéri! Ekkor 48V-ról kevesebb áramot venne fel, a fordulatszám maradna annyi, mint 12V-ról.
Egy viszont biztos: a motor hatásfoka sokat romlik, ha nem a tervezett fordulatszámon üzemel (fordulatszám szabályzás!) Nem raknál fel képet a motorodról és a szabályzódról? Ha a motor tengelyét próbálod lefogni, az nagyon nehéz lesz, kicsi az erőkarod! Rakj rá egy kereket, és úgy próbáld meg "terhelni". A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2018
Még egyszer mielött belefognál döntsd el mit akarsz: Ha bicajt, akkor ott alig lehet szo lefogásról. A motor csak rásegit, de semmiképpen nem viszi tovább a biciklit.
Ha motoros rollert akarsz ( nincs rajta pedál) akkor a motornak el kell tudni inditani a jármüt állohelyböl. Azaz ilyenkor kell a szaft, de utánna már talán 1/10-e is elég. Ezeket a számitásokat mind el kellene végezned, hogy megtaláld az optimális motort, áttételt és az akkut. Mind a 3 dolgot optimálni kell, azaz akár egy excel táblázatba be kell vinned mind 3 egység jellemzöit (minél több pontban) és ott kell kikeresned mi lesz neked a legjobb.
Itt van egy motor jelleggörbéje:
A vizszintes az áramfekvétel, függöleges tengely a teljesitmény. Ahol a pont van az a névleges teljesitmény - amire tervezed. Ez a max áramvelvétel (amikor a motor blokkolva áll) kb 1/3-n van. Az áramtartomány felénél van a maximális teljesitmény. Ebben az esetben az áramfelvétel a 0-7 A tartományban van. A te motorisnál meg talán 0-120A lenne a tartomány. Ilyen meg hasonlo számitásokat kellene készitened.
Kollégák!
A beszélgetés a Li-Po, Li-ion akkumulátoroktól erősen az e-bike irányába ment el. Kérem, a megfelelő témában folytassátok, amennyiben van rá igény! Köszönöm.
Talán még egy off beleférhet, mert ez egy gyakorlati megvalósítást mutat.
Bővebben: Link
Sziasztok. tanácsra lenne szükségem. Van 3 db 3,7V 3000mA akkum plusz egy 3 cellás 40A balanszer első kép, 12V os fúrógéphez, bele is építtetem jó is csak most már csak egy töltő kellene hozzá. második képen DC converter van. Milyen töltő áramkört ajánlanátok hozzá ami feltöltés után le is kapcsol és hány mA ajánlott tölteni? Esetleg a melékelt kapcsolást át lehetne alakitani 12V 3000mA lion akku töltéséhez?
https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=9819 A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2018
A BMS elektronikában nincs véletlen túltöltés védelem? Próbáld ki akassz rá nagyobb feszültséget és mérd közben az akku feszültségeit. Ha 4.25V fölé szalad a töltési feszültség jóval akkor nincs benne ilyen védelem.
Ha 12V-os akkupakkot építettél a maximális feszültséged ugye 12.6V ez legyen konstans. Az áram pedig rád van bízva. Minnél nagyobb töltési áramot használsz képes lesz az akku melegedésre. Ha van időd töltögetni tapasztalatból mondom elég az 1-1.5A-es áram (ami persze maximális töltési áram lesz, ahogy töltődik mindig kevesebb áramot fog majd felvenni)
Köszönöm a tanácsot ahogy lesz egy kis időm kimérem, töltési idő lenne meg persze nem akarom idő előt kinyirni a akksikat.
Hello.
"4.25V fölé szalad a töltési feszültség" - ez csak akkor fog megtörténni, ha a cellák fel vannak töltődve, és átléptünk a túltöltés szakaszába, de a feszültség nem fog ugrásszerűen növekedni mondjuk cellánként 4.5V-ra, hanem marad csak a névleges feszültség felett marad picivel, mV-okkal. Innentől melegszik a cella, egyre több áram fog folyni, majd valami rossz történik. Tehát nem tesztelni kellene, hanem inkább az IC adatlapját átbogarászni, meg a nyákot megnézni, képes-e a lekapcsolásra (valószínűleg igen), esetleg az eladó termékleírását elolvasni. A nagyobb feszültségű töltés csak addig nagyobb feszültségű, amíg rá nem kapcsolod az akkupakkra. Innentől kezdve vagy a cellák belső ellenállása és a vezetékezés korlátozza az áramot, vagy a tápegység lép át áramgenerátoros üzembe, és a kimeneti feszültsége lecsökken az akkupakk feszültsége közelébe (fölé valamennyivel). Azt figyelembe kell venni, hogy bármekkora feszültség nem köthető a védelmekre, mert tönkre mehetnek, és onnantól nincs védelmed.
"Az viszont kérdéses, hogy amikor felpuffadt a cella, a rétegei között távolság van, viszont a gyári, puffadás nélkülinél pedig közvetlenül egymáson.
Lehet, hogy a gáz okozza a belső ellenállás növekedést? "" Ez nem rossz otlet. Meg nem jutott eszembe, hogy elotte utana pontosan megmerjem a kapacitast, mert csak a meretet akartam csokkenteni, hogy beferjen a helyere. Azt tippelem, hogy nem valtozik, de egy probat meger.
Nem feltétlenül szükséges azt lekapcsolni. Állítsd be 4,05-4,1V-ra cellánként, akkor ugyan kevesebb áram vehető ki, viszont javul az élettartam.
Mindezt azért írtam mert nem bízok meg minden esetben a kínai technikákban, ezért inkább ellenőrzöm a dolgokat az a biztos Egyébként teljesen igazad van.
Nem a kapacitás érdekelne, hanem a belső ellenállás változása, esetleges javulása. Legközelebb ha csinálsz ilyen javítást, akkor mérd meg. 3S teljesen feltöltött akksira rakj 70W-os autó fényszóró izzót, mérd meg terhelés nélkül és terheléssel is a cellafeszültséget multiméterrel, lehetőleg a balanszer csatlakozón! Ha nagyobb az akkupakk (3-5Ah), akkor rakhatsz rá 2x70W-ot, vagy többet is. A lényeg, hogy mikor elvégezted a veszélyes műveletet, ismét töltsd fel az akksit teljesen, és végezd el a tesztet. A terheléses esetben lehet, hogy magasabb lesz a cella feszültség, ha javult a belső ellenállása a pakknak.
Én széria HP laptop akksikhoz jutottam hozzá ( most 20 darabhoz, de ha kérek még mehetek és vehetek)
kb 280 Forintra jön ki egy akku, 6 cella van benne Amit észrevettem hogy a 6 cellából valahogy mindig a középső kettő van meghalva, azokba olyan 2,2-2,6 van.. a többi 3,1-3,3 at mutat! Valamit ki kéne találjak a mérésükre meg a ketgórizálásukra! De azt hiszem hogy csak az olcsó e-bay-es kapacitásmérő lesz! Mondjuk első körbe csak hangszóróba, meg hasonlóba kerül itthon
Csak nehogy ugy járj, hogy veled fizettetik meg a veszélyes hulladék eltüntetését.
Hidd el ha egy akkut kidobnak egy laptopbol az már halott, és az is marad. Csak olyanokkal érdemes foglalkozni aminek ismered az életutját. ( tudod mennyit volt és hogyan használva). Nekem is el kellett küldenem a vadi uj akkukat egy cimre ( akku roncstelep), pedig azokban a cellák 100% hogy rendben voltak, csak az elektronika volt rossz. Ha ilyenekhez jutnál akkor persze érdemes lenne ezeket kibontani, de ha ezt nem tudod, akkor csak a szemét jut hozzád és még nem is ingyen!!!
Részben igazad van... de részben nincs!
2 éve kikukáztam 2 laptopakksit! Akkor semmit nem csináltam csak cellánként feszültséget mértem... aztán bika modon 3 töltés merítés ciklust eljátszottam "ébresztés" jogcímen és megint mértem a 12 akksiból 9 et jónak itéltem! Azóta egy meghalt, 3 vígan üzemel( védőelektronika nélkül) egy sufnituning akkus lámpába, 3 meg powerbankként! Lehet csak szerencsém volt velük de eddig jók a tapasztalataim!
Korábban irtam, hogy az utobbi években (4-5) jelentösen tökéletesedett az akkuk kezelése a laptopokban (stb), igy szinte kizárt, hogy egy normálisan használt és tönkrement akkupackban még jo cellát találj. Kb 3 honapja szedtem szét néhány selejtezett Toshiba meg DELL akkut, egyetlen cella sem volt jo bennük!
Ahonnan korábban én is szinte korlátlanul szereztem a vadonatuj cellákat, (mert az elektronika ment tönkre), manapság évente 2-3 ilyen eset fordul elö, régebben ennyit akár hetente is visszavettek. Azokrol a cellákrol tudtam azt is, hogy használva sem voltak, mert a sorozatszámukbol a gyártási idöt is ki lehetett olvasni. (Mérni nem lehetett semmit, mert be voltak öntve a dobozba).
Mellékelem az eladó leírását és a linket: elnézést a google fordításért.
3 db S10.8V 40A-os lítium akkumulátoros akkumulátor (visszanyerési funkcióval - AUTO Recovery) Alkalmazási terület: 3,2V-os névleges feszültséghez, teljes feszültségű 3,6V-os vas-lítium elemekhez (beleértve a 18650, 26650, lítium polimer akkumulátorokat, a méretre nincs korlátozás) Töltési feszültség: 10.8V - 12V Folyamatos kisülési áram (felső határ): 40A (Ha a hűtési környezet nem jó, csökkentse a terhelési áramot)Folyamatos töltőáram (felső határ): 20A Kiegyensúlyozott verzió: Alkalmas elektromos fúráshoz 80 A vagy kisebb indítóárammal és 150 W vagy annál kisebb teljesítmény mellett, kiegyensúlyozott töltési funkcióval. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
Moderátor által szerkesztve
Remélem nem rendelted meg ezt a védelmet. Ez LiFePo4 akksihoz van, neked meg valószínűleg sima Lipo van.
Rendelj ugyan ilyet lipo hoz.Nekem is az van.Töltő áramkör is van benne,12,3-4 között kapcsol le.Alacsony feszre is lekapcsol használat közben.
Nem azt írtam hogy márpedig,akkor is meg stb.
A lényeg, hogy rossz embernek írtad, hogy vegyen BMS-t. Nekem nem kell. Mazsolának kell.
Jol van máá tádé majd mazsi veszi a lapot ha veszi a lapot!
Ezer bocs. Nem is ezt rendeltem nem jot linkeltem be.
Mayitr 1pc 3S 11.1V 12.6V 40A 18650 Li-ion Lithium Battery BMS Protection Board Balanced Version for Integrated Circuits http://s.aliexpress.com/v2UFbMfu?fromSns=Copy to Clipboard Ez lenne. Nem innen rendeltem de ugyan ilyen. Köszönöm a választ!
Hurrá,megvan.Mint írtam működik rendesen.
Sziasztok .Már többször volt szó itt az iMax B6 li-ion akksi töltőröl.Azt szeretném megtudni róla, hogy ez hasonlóan müködik, mint egy labortáp?Mert pl látom rajta a képen, (még nincs nekem, csak megrendeltem),hogy pl olóm akksi töltő mődban 2-20 v feszültséget lehet beállítani, az áramot meg 0,1-6 A között lehet beállítani.Akkor ez végül is egyenértékű egy 20V ,6A labortáppal?
Erről lenne szó. A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
Nem hiszem, mert az Imaxban van némi intelligencia, azaz rajta az akkuhoz illö áramot beállitod meg rendszerint az idöt, a többiröl már az Imax gondoskodik. ( több alternativa van az egyes akkukhoz feszültség, áram, töltési karakterisztika stb). Már évek ota használom, de eddig nem igen méricsgéltem hogyan dolgozik, de az eredmény nem rossz. Lipo meg olom akkukat töltök vele.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |