Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Sziasztok!
Ki vizkőveztem a hajdú bojlert, cseréltem fűtőszálat,tömítéseket és hőkorlátozót. A problémám hogy első nap minden ok, a második nap meg lenyomta a hőkioldót. Vajon miért? Köszönöm:Attila
Nem sérült meg a termosztát kapilláris csöve? Ha elszökött belőle a "nyomás" akkor nem kapcsolja le a fűtést, ezért a biztonsági hőkioldó aktiválódik. Elképzelhető hogy csak egy kicsit sérült és kellett neki az az 1 nap, hogy teljesen elszökjön belőle a közeg.
Feltéve ha jól értelmezem a kérdést.
Szia! Szerintem jól érzelemzted. Végülis elképzelhető. Köszönöm
Még egy lehetőség:
- A szerelés napján nem volt elég ideje a hideg vizet teljesen felmelegíteni. - Másnap már nem arról a hőmérsékletről melegített, a felfűtés végén magasabb lehetett a hőmérséklet, mint előző nap. Nincs megcserélve a hőmérséklet beállító és a hőkioldó érzékelők beépítési sorrendje? Akkor is leold, ha alacsonyabb hőmérsékletet állítasz be? A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2018
Énszerintem ez hajdú bojlernél nem lehetséges.
Nekem is hasonló problémám volt Hajdú felújításakor... egészen alacsony hőmérsékletre tekerve sem kapcsolt ki egyhamar. Közelről hallani lehetett, ahogy forrni kezd a víz. Mint kiderült, a beállító termosztát érzékelőrudacskáját ügyetlenül raktam vissza a belül nem kicsivel vastagabb fémcsőbe, és rossz lett a hőkontakt)
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2018
Miért ne lehetne összecserélni a hőkioldó és a hőfokkapcsoló beszerelési sorrendjét. Melyiknek kell "magasabban" lennie? Milyen magasságban kell lenniük?
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2018
Üdvözlök mindenkit! Lehet off, ezért elnézést kérek a modiktól.
egy másik fórumon azt állította egy úr, hogy amikor a bojler vezérelt táplálást kap akkor "rúg" egyet. Ami azt jelenti az ő olvasatában, hogy a meleg víz felfelé szállva felkavarja hideg vizet. Ezért a villamos fogyasztás megnövekedik. Nem értem a fogyasztás növekedés okát. Valaki találkozott már ezzel a problémával?
Amikor meleg a fűtőbetét, nyílván áramlik körülötte a víz, engedelmeskedvén a fizika törvényeinek. A meleg víz felfelé törekszik, a hideg alászáll a helyére. Ez akkor okoz jelentős fogyasztásnövekedést, ha a be- és kikapcsolások között rövid idők telnek el. Pl. 15 perc fűtés, 15 perc szünet, 20 perc fűtés, 30 perc szünet stb.
Egyébként hogyan gondolja felmelegíteni a vizet? Illetve, a kérdést úgy értelmezem, hogy amikor direktbe van kötve a bojler, akkor nincs "rúgás", mert egy kis melegvíz elvételnél azonnal bekapcsol. Ezzel csak két gond van. Egyrészt a nem vezérelt áram jóval drágább, másrészt ilyen bekötésnél a bojler folyamatosan tele van meleg vízzel, ami növeli a veszteséget, mert mindig sokkal több van benne, mint amennyit elhasznál. Nyílván megoldható, hogy fentről fűtsd a vizet mint a puffertartályoknál szokás, viszont ebben az esetben nem elég csak a fűtőbetét, valamilyen keringetőszivattyú is kell, csövek a bojler tetejébe, oldalába. A fűtőbetétet ki kell venni a tartályból és egy másik, kis tartályba helyezni, az itt felemelgített vizet pedig a bojlerbe pumpálni fentről. Így kerül igazán többe a leves, mint a hús, ráadásul több a hibalehetőség is.
Másik olvasat:
Ha engednek egy kis meleg vizet, a beáramló hideg víz összekeveredik a bent levő, már felmelegített vízzel. Az összekeveredés miatt a felső rétegben levő víz hőmérséklete csökken. Nem vehető ki annyi meleg víz a bojlerből, mit a hiba előtt. Az oka a terelőlemez letörése: A beáramló hideg víz csövén, a bojler tartályában belül kellene lennie egy terelő lemeznek, ami az alulról függőlegesen érkező hideg vizet oldalra tereli, hogy megakadályozza a keveredést. A hideg víz a tartály alján gyűlik fel, a felső részben meleg marad a víz.
Kérdezd meg az ismerősödtől hogy akkor mi a helyzet ha a bojler hőfokszabályzója kapcsol ? Teljesen mindegy miért-mitől kapcsol be a fűtőszál bekapcsoláskor nagy majd folyamatosan csökkenő áramfelvételt mutat ahogy melegszik ...
Bakman, Hp41c, Kaqkk, Nekem sem világos a koma okfejtése. Egy napelemes fórumban találkoztam vele, egy kérdéshez írt hrsz-ben. A kérdés arra irányult, hogy a napelem beszerelése után egy számomra nem átlátható módon kiszámolta, hogy több lett a fogyasztása mint amikor még a vezérelten ment a bojler. Itt most a KWh-ról van szó. Vagy alul méretezték a rendszerét, vagy a kérdező össze zagyvált valamit. Nekem nem világos, miért fogyasztana többet adott használat mellet a direktbe kötött, mint a vezérelt?
Mi nem világos? Bakman leírta az okot. Ha csak a hálózatra kötöd a bojlert akkor amint csökken a víz hőmérséklete be fog kapcsolni. Ha a vezéreltre kötöd, akkor csak akkor tud ilyen esetben bekapcsolni, ha éppen van vezérelt. Ha nincs, akkor lehet hogy csak órák múlva fog tudni bekapcsolni. Tehát ha kivetíted 24 órára a dolgot, a hosszú idő átlagára nézve, a vezéreltben mindig hidegebb víz lesz, ezért kevesebb úgy a fogyasztás hosszútávon, persze a különbség nem eget verő.
Nekem volt egy átkapcsolóm a bojler előtt, mert alapvetően kis bojlerem volt, ezért kellett a kapcsoló hogy akkor is tudjak meleg vizet csinálni ha netán elfogyna, és éppen nem lenne vezérelt áram. Na ott szépen látszott ez a különbség amiről szó van.
A rúg egyet nem igazán értelmezhető számomra, mint hiba jelenség. Akár azt is takarhatja, a fűtőszál ellenállása hidegen kisebb mint melegen. Ezért rákapcsolás pillanatában nagyobb áram folyik.
Ezt egzakt módon csak két fogyasztás mérővel(folyadék m3, teljesítmény Kwh)lehetne bebizonyítani. Értem a hő veszteséget, de nem erről beszélt az ürge, hanem arról hablatyolt, hogy a sűrű kapcsolásoknál van valami rúgás. Amúgy a veszteség szerintem nem nagyobb mint amikor akár több óra különbséggel kapcsol a vezérelt. Mert a beömlő hideg víz mindig fölkeveri a rétegződött meleg vizet (hiába a terelő) minden kivétnél. De mint mondtam ezt csak mérésekkel lehet bebizonyítani. (kíváncsi lennék az eredményekre...)
Nekem ez tipikusan olyan esetnek tűnik, mint amikor egy tetőlécet mikrométerrel méregetnek, hogy jó-e a mérete.
Számomra sem. Csak hőveszteséget kel többletként figyelembe venni, de szerintem ez nem számot tevő. De amit írtál a hideg-meleg ellenállásról, menyire befolyásolja a szerinted a fogyasztást hosszabb távon? Bár szerintem ezzel nincs tisztában az illető. Minden képen csak egy mindenre kiterjedő mérés bizonyítaná be. No, mindegy...
Hát valami olyasmi! De aki írta 1000Kwh-ás többletről beszélt, ezért nem értem. Szerintem alul méretezték a napelem rendszerét. Másra nem tudok gondolni.
Akkor vannak ott egyéb bajok is, 1 MWh energia nem kevés.
Szerintem is. Azért macerál a vezérelt és a direktbe között létezik-e számottevő fogyasztási különbség. Lesz rá lóvém, veszek egy fogyasztás mérőt, vízmérő órám van (még boldogult vízműgépész koromból), csinálok egy próbát. A mérőt Kínából hozatom, így sokáig fog tartani, jut eszembe egy időzítő is kell. Szerinted mi alapján mérjek? Talán az elhasznált víz menyisége a pontos. Amint lesz eredmény felrakom ide.
A bojlerbe befolyó víz hőmérsékletét is kellene mérni, nagyon nem mindegy a dolog.
Sziasztok!
Tegnap bekötöttem az újonnan vásárolt Hajdú Z50EK-1 villanybojlert, éjszakai áramról szépen fel is fűtötte a vizet, működött rendesen reggel. Délelőtt vettem csak észre, hogy melegvíz használat nélkül is forró a kimeneti vezeték + délre már el is fogyott a bojlerből a melegvíz. Természetesen most már a kimeneti vezeték is jég hideg. Valaki találkozott már hasonló problémával, mi lehet az oka? Köszi
Kb. kismillió hőmérő szenzor létezik, mi a konkrét kérdés?
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni: adott egy 120l-es Hajdú villanybojler. 2 napja, reggel forró gőz jött kb. 10 percen keresztül a meleg vizes csap megnyitásakor. Nyilvánvaló, hogy nem kapcsolt le a fűtés. A hőkorlátozót gázláng fölé tartva nem hallottam kattanást (nem oldott ki az ominózus esetben sem), tehát hibás. Viszont nem igazán jöttem rá, hogy a hőfokszabályzó miért nem kapcsolt le. Az eset után csak konnektorból mertem üzemeltetni a boylert figyelve a viselkedését. Azt tapasztaltam, hogy bekapcsolás előtt a hőfokszabályzó gyakorlatilag alig valamivel a "fagyjel" után már bekapcsolt, a víz kb 22-25 fokos lehetett. 20 perc fűtés után, viszont már a harmadik csíknál lekapcsolt, vagyis kb 60-70 fokosnak érzékelte a vizet, ami közel sem volt annyi. Teljesen feltekerve, kb 60 fokosra fűtötte fel ténylegesen a vizet és kikapcsolt. Ezek alapján gyanítható, hogy a hőfok szabályzó is hibás. Itt jönne a tényleges kérdés: hogyan fordulhatott elő mégis, hogy az adott éjszaka nem kapcsolat ki a hőfokszabályzó? (Az már csak hab a tortán, hogy a befolyó hideg vizes csövön lévő biztonsági szelep sem engedte ki a gőzt, de nincs eldugulva, mert felfűtés alatt most is csöpög.) Természetesen cseréltem mindent rajta, de zavar, hogy nem igazán tudom megmagyarázni, miért forrt fel a víz. Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia, nem irtad, hogy milyen fajta a szabályozó komplexum, egybeépített, külön vannak, mert már ebből is sokféle van.
Zavarhatta a vizkő is az érzékelést, de az is lehet, hogy a kattanás ellenére, összeégett az érintkező. Mérted is vagy csak hallgattad? A biztonsági szelep nem fogja kiengedni a gőzt, hideg vizes ágban van, onnan akkor jönne gőz, ha kinyomja elötte a 120l vizet, a hálozati nyomás ellenébe, de akkor meg már nincs is benne annyi gőz, amennyi erre képes. Ezek csak tippek.
Szia!
20 perce szétszedtem a hőfokszabályzót, ugyanarra jutottam, mit Te. Az érintkezők lehettek összeégve (megégtek), amit a hőfokszabályzóban lévő folyadéknyomás már nem tudott szétnyitni, viszont amikor én tekertem rajta az mechanikusan szétnyitotta. Így megint viszonylag normálisan működött, a korábbi kikapcsolás talán azért lehetett, hogy az érintkezők mérete az égés - olvadás miatt csökkent, ezért korábban szétkapcsoltak. Nagyon köszönöm a válaszodat, megerősít benne, hogy jól gondoltam.
A dolog úgy tud egyszerűen előfordulni, hogy a korlátozó valószínűleg régebben adta meg magát, a termosztátja viszont csak most.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |