Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
Sziasztok. Rendeltem Keletről egy KKL VAG-COM 409.1 diag. kábelt. Csináltam róla képet, remélem látható azért nagyjából. Adtak hozzá CD-t, de a drivert nem sikerül feltelepítenem. Tudnátok segíteni ebben? Egy Golf IV kocsit szeretnék megnézni vele.
Első ránézésre a CH340 TTL-Uart - USB átalakító, megfejelve a komparátorokkal.
Arduinos topikban fenn van a driver letöltés lehetősége. Létrejön az eszközkezelőben egy com port, a megfelelő programban ezt kell kiválasztani, ha nem találná meg automatikusan.
Na szevasz.
Megjött az OP-COM diagnosztika meg a hozzá való átalakító kábel. Programja fel van telepítve,el is ismeri a laptop. Kiválasztom az évjáratot,modellt,motorkód... és nem tud kommunikálni az ecu-val. Valamit csinál mert az alapjárati motort hajtsa közbe oda vissza meg kialszik meg felgyullad a motor hiba lámpa. De nem tud csatlakozni a kocsi agyára. Mit volna érdemes megpróbálni.? Teszek majd föl képeket csak most tele vagyok,nem volt időm lefotózni.
Többi vezérlőt felismeri? ABS, légzsák, immo...
Na azt nem próbáltam. De mikor az elején ahol ki kell választani az évjáratot és legfölül van az automatikus kiválasztás,ott sem találja kiírja h nem tud csatlakozni valamit angolul.
Mikori gyártmány az autó?
Melyik CAN-en próbál rácsatlakozni? HSCAN, MSCAN, LSCAN vagy SWCAN-en? A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2018
Ezt nem biztos, hogy az opcom tudja, ez inkább GM ALDL protokolt használ.
OBD dugasz van rajta? A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2018
Az OBD dugasz vagy az ALDL?
Holnap délben küldök részleteseb leírást! Jó éjt! A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2018
Így viselkedik. Nem kommunikál semmivel. Ha kihúzom a dugaszból akkor is ugyanígy csinál. Mintha nem lenne rádugva az ecu-ra. De mikor keresi hogy csatlakozna akkor párat pislant a motorhiba lámpa,meg hajtsa az alapjárati motort oda vissza. Ötlete valakinek?
Elfelejtettem választ írni kedden...
Milyen rajz szerint készítetted az átalakítót?
Semmi gond.
Készen vettem. De ha van hozzá rajzod ami tuti működik,akkor hozzámérem az enyémet.
Amikor próbál csatlakozni az ECUhoz, olyankor megjelenik egy ilyen ablak. Nálad melyik protokolon próbál vele kommunikálni?
A pin 7 es modulon. A kocsi 10 pólusú csatiján is 7 vezeték van.
A csati ami az autóra megy nem laza? A 7-es pinen kéne mennie a motornak. Esetleg próbáld meg a többit kiválasztani. 15-öst talán ha felajánlja.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2018
Elég laza, nem is szorul úgy mint az adapter másik fele a diagnosztikába.
Gondolod hogy kontakt hiba lehet.? De akkor miért tekeri az alapjárati motort? Valami csatlakozást észlelhet.
Anyám autóján is olyan laza, hogy oda kell fogni közben. Próbáld úgy.
Megnéztem újból de ez jól csatlakozik.
Az lehet hogy esetleg rossz programot telepítettem a diagnosztikához és ezért nem ismeri fel a dolgokat.?
Nem tudom. Adtak hozzá CD-t gondolom. A többi pinnel próbáltad?
Próbáltam mindegyikkel. Majd megpróbálom a haver corsájával kommunikál-e.
Esetleg másik évjárattal is nézd meg.
Ismét van pár kérdésem:
1.Letudod-e fényképezni az átalakítódat? 2.Az OPCom-ban kattog-e valamelyik rele, amikor próbálsz csatlakozni az autóhoz? 3.Megtudod-e mérni, hogy az autó ALDL dugasz 7-edik (G) lába és az autó testje (-) között hány Ohm ellenállás van?
A 7. G láb meg a test között 1,22 Kohm ellenállás van. Ha ráadom a gyújtást,akkor meg az akku feszültsége azaz 12,3-4 Volt.
A diagnosztikában kattan valamelyik relé amikor próbál csatlakozni.
Így van bekötve a kábel?
Beállítottad a konfigurációnál hogy melyik típusú opcomot használod? A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2018
Hát nem egészen így van a bekötése.
A - 5 B - 15 C - 3 D - 6 E - 1 F - 16 H - 8 J - 9 K - 10
A 7 es meg a G pontokra semmi sincs kötve.
Kössem be ahogy a képeden van és próbáljam meg.? |
Bejelentkezés
Hirdetés |