Fórum témák
» Több friss téma |
A fedél és a kompresszortest közé olajálló gumi, klingerit, parafa stb. tömítést kell tenni és a rajz szerinti menetes szárakkal a kalodát leszorítani.
Én kicsit más megoldást választottam. A leskalpolt fedélre 5 mm-es négyszögacélból hajlítottam egy peremet ezt körbehegesztem, erre kerülnek kis fémfülek, az alsó részre szintúgy, majd csavarokkal leszorítom. A tömítéssel már nem lesz gond. Ha összeáll, majd megmutatom.
Hello
Valaki tudna segíteni ezt a kompresszort beindítani. A lényeg az, hogy egyenlőre csak 1 fázisról szeretném, hogy megtudjam üzemel-e rendesen. Milyen bekötési mód létezik? A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2018
Moderátor által szerkesztve
h nem írsz értelmesen , ne várd h segítsünk
Én csak azt akarom megtudni,_hogy lehet-e 1 fázisról egy fázisról üzemeltetni vagy nem...? ?_Tudom jól,_hogy nem fog úgy kiválóan működni, csak ki_szeretném próbálni.
Házszámot tévesztettél, ez nem egy internetes csevegő oldal, ez a szleng itt nem menő! A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2018
Moderátor által szerkesztve
Ez eleve 1 fázisú motorkompresszor! A felső érintkezőre megy a fázis,jobb alsó a közös nulla,a bal a relé másik érintkezője.
Adattábláját láttad? 380-440V van rajta
Bővebben: Link Ricsinek: Ha 7240P akkor 3 fázisú a doksi szerint talán bekötheted a szokásos 3f->1f+kondi módon, esetleg plusz indítókondi is.
Azt nem lehet elolvasni,egy homály az egész.de akkor 230-ról nem indítható,tudom,nekem is volt ilyen,csak 400 V deltában indul!
Idézet: „megtudni,h lehet” Idézet: Nem igazán érted miért írtam ezt??? „Tudom jól,h” Idézet: „nem írsz értelmesen , ne várd h segítsünk”
Hello! Ezt a komprit csak és kizárólag a rajta szereplő feszültségről és fázismennyiségről lehet megfelelően működtetni. Bővebben: Link A motor csillagpontja belső elkötésű így nem lehetséges az egy fázisra való bekötés, klasszikus delta/kondenzátor. Ebből így, még csak fújóka sem lenne ha beindulna a motor.
Akkor azért nem sikerült a kondis megoldás... Csak éppen püfögött mikor úgy próbáltam elindítani. Köszönöm a segítséget.
Sziasztok. Egy LG inverteres klíma kompresszor motorra vagyok kíváncsi. A motor vezérlője, FSAM20SM60A SPM kontroller. Akkor a kompresszorban milyen 3 fázisú motor van? BLDC?
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni, egy rossz PZR-3-as indítórelét szeretnék kiváltani egy univerzálisnak mondott Danfoss típussal. Vajon működhet vele? DANFOSS Előre is köszönöm a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2018
Sziasztok!
Lassan elkészülök egy kompresszor átalakítással. Meg kellett bontani, mert nem működött. Azóta már szépen megy, átalakítottam külső szívásra, mert karbon kompozit munkákhoz kell a vákuum is. Most már a kompresszorrész festése, végszerelése megy, de kevés az olaj. A Secop gyári szervizleirás szerint 1,65 dl kell bele. Nézegettem a speciális hűtőgépolajakat, de csak nagy kiszerelésben találtam így nagyon drága lenne. Az lenne a kérdésem, hogy milyen olajjal lehetne kiváltani? Mivel nálam csak levegővel érintkezne, nincsenek hűtőközeg kompatibilitási problémák, emiatt úgy gondoltam, hogy valami híg, mezei hidraulika olaj jó lenne. Van valakinek ilyen irányú tapasztalata? Próbaképpen megfuttattam sima motorolajjal is, de az lefojtotta és habosodott is. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2018
Szia! Ha ilyen ISO 46 jelölésű olajat kérsz az jó lesz bele.
Köszönöm a tippet. Ez ugyanolyan viszkozitású mint amit gyárilag raknak bele?
Azt nem tudom, hogy a gyári olaj mennyire tér ettől de az biztos, hogy ez egy igen "vékony" olaj a kompresszor olajok között, még légűr szivattyúhoz is ezt ajánlják. Nekem például ilyen olaj van benne de ezt nem találtam meg a keresővel a kínálatban ezért linkeltem be mást. A lényeg, hogy alacsony viszkozitású legyen, a szám ami rá van írva ez a 46-os indexű legyen.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2018
Ahogy kutakodtam a témában, arra jutottam, hogy a speciális hűtő- és klímakompresszor olaj estetében alapvető feltétel a keringetett hűtőközeggel való "együttműködés". Ennek hiányában elsavasodik az olaj, ha nem tud rendesen elkeveredni a gázzal, akkor a kelleténél kevesebb kenőanyag jut a szükséges helyekre. Bírnia kell a beszívott hideg gázt és a meleg kompresszort stb. Emiatt olyan drága.
Az én esetemben ennél sokkal jobb a helyzet, mert nincs hűtőközeg, hermetikusan zárt csövön szívja kívülről a szűrt levegőt, a házba, az olajhoz nem jut friss levegő. Holnap beépítek egy olajszint ellenőrző ablakot is, így látom, ha utána kell tölteni. A szívócsonkot is sikerült jól letömíteni, mert csak odaszorítottam a szívócsövet a vákuummérőhöz, így is -0,9 bar-t mutatott. Légköri nyomáson ennél nagyobbat szerintem a gyári vákuumpumpák sem nagyon produkálnak. Úgyhogy ígéretes a projekt.
Ha szukseged van meg az olajra, irj. Akkor a felesegem munkahelyen hagyok par litert, ott at tudod venni munkaidoben. Ez az olaj mar nem alkalmas olyan kompresszorba ami hutokozeget szallit, csak levegore, mert mar fel lett bontva a kanna! Ezeket az olajokat (eszter olaj) felbontas utan rovid idon belul be kell tolteni a kompresszorba mivel nagyon higroszkoposak, de ez nalad nem lenyeg, mivel nem hutokozegre hasznalod.
Köszönöm szépen a felajánlást. Küldtem privát üzenetet.
Szerintem a Danfoss-nak nincs univerzalis inditoreleje. Hasznald a kepen levo relet, ez 60W-370W-os (halozatbol felvett teljesitmeny, NEM hutoteljesitmeny) kompokhoz jo. Az egyfazisu haztartasi kompok belso kozos pontal rendelkezo segedfazisu tekercselessel keszulnek. De mielott megvenned a relet, merd ki a kompresszorodat hogy jo-e, merd meg a segedfazis-fofazis tekercsek ellenallasat. Haztartasi kompoknal a segedfazis tekercsnek mindig nagyobb az ellenallasa. Pontos ertkekhez kell a komp tipusa. Amire meg figyelni kell: milyen a kompod inditasi modja? Ha nincs indito kondi, akkor kicsi az inditasi nyomatek. Ha van indito kondi, nagy inditasi nyomatekrol beszelunk. Ez a rele hasznalhato kondi nelkuli es kondis inditasi modnal is (lasd a kepeket).
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám a képeken látható nyomáskapcsoló egységgel. A mai napon állt úgy össze a projekt, hogy üzemi körülmények között ki tudjam próbálni és tapasztaltam egy számomra eddig ismeretlen jelenséget. Mikor a nyomás eléri a 8 bar-t, a rugós mechanika működésbe lép és bontja az áramkört. Ez így is van rendjén, ellenben amikor a mechanika elmozdul, akkor nem csak az érintkezők távolodnak el, hanem ezzel egyidőben egy kis pöcök megnyit egy biztonsági szelepet is, ami oldalt egy kis furaton kifúj. Ez a pöcök együtt mozog az érintkezőkkel. A nyomás ettől leesik, a mechanika azonnal visszazár és újra tölt 8 bar-ig. Mivel ez egy kis grafikai kompresszor lesz, mindössze 3 literes tartállyal, ezzel a kis lefúvással már azonnal leesik a visszazárási nyomás alá, emiatt folyamatosan megy. Azért nem értem, mert a kapcsolóblokkon van egy hagyományos, szabványos 10 bar-os biztonsági lefúvószelep is, ami nyilván arra szolgál, hogy ha nem kapcsolná le a motort a mechanika, akkor is csak max 10 bar-ig engedi fel a nyomást. De nem is ez a kulcskarikás lefúvószelep nyit ki, hanem ott belül a roppantógyűrűs csatlakozónál lévő furaton, ahová a nyomáskapcsolóhoz menő 6-os cső megy. Csak én nem értem, hogy miért kell az áramkör bontással azonos pillanatban megnyitni egy belső szelepet is ami azonnal visszaejti a nyomást? Ennek így kell működni? Van, egy másik kompresszorom is, ugyanilyen nyomáskapcsoló egységgel, de ott csak kattan és lekapcsolja a motort. Az nem fúj le 10 bar alatt. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2018
Ez olyan kompresszorokra való, ( áruházakban 30-50eFt körül kaphatók) amiken a kompresszor és a tartály között van egy visszacsapó szelep. Ez a lefújó szelep, amit mondasz ide a visszacsapó szelep elé van bekötve és a motor leállításakor leengedi a nyomást a kompresszorról. Természetesen a tartályról nem tudja a visszacsapó szelep miatt. Ugyanis azok a motorok nyomás alatt nem nagyon tudnak elindulni. Ha a te motorod indul nyomás alatt is, szerintem ha tudod, dugózd le a nyílást.
Köszönöm a megfejtést. Így már értem a funkcióját.
Nyomás alatt az én kompresszorom sem indul el, emiatt lesz benne visszacsapó szelep. Ennél az egységnél szerintem konstrukciós hiba volt beépíteni ezt a lefúvót, mert itt nem lehet úgy bekötni, hogy csak a visszacsapószelep előtti szakaszról engedje le a nyomást.
Azt hiszem most értettem meg a működését. Szükségem lesz erre a funkcióra, mert még 3 bar-nál sem tud elindulni a motor, holott 6-nál már ismét zárja a motorindító áramkört. És hiába rakok be egy visszacsapó szelepet, ha a kompresszor és a visszacsapó szelep közötti arasznyi szakaszon nem ereszti le a nyomást, akkor nem indul el. Ezzel a szeleppel a motor kikapcsolásakor azonnal leüríti a visszacsapó előtti rövid szakaszt. Rosszul kötöttem be, ezért a tartályból eresztette ki a nyomást, nem csak a bemenő szakaszról.
Nagyon köszönöm a segítséget. Idézet: ... hűtőgép kompresszor és nem indul be nyomás alatt? Az milyen kompri lehet? Az enyém az 250W-os régi típus és csak egy visszacsapó van benne, hogy ne terhelje a fejszelepeket a tartály nyomás ha a nyomáskapcsoló lekapcsolja a motort. Olyan 10 bár körüli nyomást simán tud, mindenféle segítség nélkül könnyen indul a motorja. Jelenleg 3 és 5 bár között kapcsolgatja a nyomáskapcsolója. „Nyomás alatt az én kompresszorom sem indul el”
Egy viszonylag új Secop kompresszor, de kisméretű. Ez szempont volt nálam, mert egy kimondottan kicsi kompresszort akarok építeni grafikai és retusfestésekhez, airbrush-hoz.
Azokat a paramétereket elvileg hozza, mint a tiéd, mert tegnap próbálgattam a visszacsapó szeleppel és 4 bar nyomás alatt még elindult. 6-nál már nem. Ez úgy értendő, hogy közvetlenül leállítás után próbáltam újraindítani, ilyenkor elvileg még hasonló nyomás lehet a töltőcsőben, mert a fejszelep még tartja egy jó darabig. Annak ellenére, hogy nagyon szét lett szedve, alakítgatva, a nyomására sem lehet panasz, mert amikor még próbálgattam nyomáskapcsoló nélkül, egyszer kidurrantotta a 6-os poliuretán pneumatika csövet, aminek szobahőmérsékleten 16, alacsonyabb hőmérsékleten 27 bar a gyár által megadott teherbírása. Én 8 bar max nyomásra állítom be.
Üzemi kondenzátorral oldottam meg a kompresszor indítását. Most tartok a végszerelésnél és az lenne a kérdésem, hogy a kondi tetején található csavar csak rögzítésre szolgál, vagy itt le is kell földelni?
Ami az alján van, az csak rögzítésre való. El van szigetelve a belső részektől. Ami a tetején van, azt nem tudom, mert olyant még nem láttam. Nem szoktam fejen állva kondenzátorokat nézegetni.
Bár vannak régi fénycső fázisjavító kondenzátorok, amik fémházasok. Azt talán illene földelni. De annak is az alján van a csavar. |
Bejelentkezés
Hirdetés |