Fórum témák
» Több friss téma |
Szia
Megmértem, 5mA az áram a vezérlő szál es a test között. A pozitívhoz képest 0,5mA. Nézegettem ezt a kapcsolást, és nem tiszta, hogy jó lesz - e ez nekem. Ez nem pozitívot ad ki? Nekem a 12V-ot kellene testre kapcsolnia.
Akkor megfelelő lesz az 555 a vezérléshez.
Attól függ hogy fogjuk fel a jelet. A poti az impulzus jel-szünet arányát állatja be, majd 0..100% tartományban. Az ábrán a poti, most 80%-on áll. Ha 20%-ra tekered, akkor pont az ellentettje lesz az ábra. Ha eltekered a másik irányban, akkor úgy tűnik, mintha negatív impulzust adna ki. A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2018
Oké, köszi
Ahogy lesz időm, megpróbálok nyákot tervezni hozzá, aztán kipróbálom, csak most a lányaimmal vagyok és folyamatosan nyúznak!
Szia
Tegnap este összeraktam a kapcsolást dugdosós próbapanelon, de sajnos nem működik vele a ventilátor.
Hello! Én nem ismerem, a ventilátorodat (meg semmilyent se), az ábrád alapján készítettem a kapcsolást. Megmérted, hogy ez is ugyan azt teszi, mint amit előzőleg mértél? Miről tápláltad? Két GND-t összekötötted? Vagy is ha nem megy valami, akkor hibát kell keresni..
Helló!
Sajnos itthon nincs lehetőségem ilyeneket mérni, nincs se olyan autóm amiben ilyen venti van, illetve szkópom sincs. Ráadásul nem is ugyanolyan autón mértük meg a venti vezérlését. Továbbképzésen voltam és ott az oktatótól kérdeztem meg, hogy autó nélkül hogyan lehetne elindítani az ilyen ventilátorokat. Ő mondta el, hogy a venti ad ki 12V-ot és a motorvezérlő kapcsolgatja testre olyan kitöltési tényezővel, amekkora hűtésre épp szükség van. Majd egy ott levő autón (konszern márka, elvileg azonos működésű) mértük meg, hogy milyen jel van. (amiket csatoltam is nemrég) Labortápról próbáltam, a két GND-t összekötöttem. Majd próbálkozok még más frekvencián is, hátha van kis különbség a vezérlések között. Annyit megtennél nekem, hogy egy fet-et berajzolhatnál a kapcsolásba, nehogy az 555-öt kinyírjam?! Köszi
Hello! Belerajzoltam. Meg egy Led-et is, mert ha nincs műszered, akkor a potiti tekergetve látható a Led fényerő változása, ha működik az áramkör. Fet-et rakhatsz bele akármit, mert ha tényleg 5mA-t kell lehúzni, akkor szinte bármi jó.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2018
Led-et raktam én is a dugdosós próbapanelon is, változik is a fényerő.
Az ilyennek van értelme, lehet használni? Vagy ennek, vagy ezek annyira gagyik, hogy semmi értelme?
Hali!
szerintem ez nagyon kevés: Maximum real-time sampling rate: 1Msps Analog bandwidth: 0 - 200KHz De kérdés mire kell. kapcsi tápot nem fogsz tudni nézegetni vele... én Bővebben: Link ilyet vettem kb 5 éve, nekem megfelel A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2018
Ezt ne tőlem kérdezd meg, mert nekem nincs ilyesmi dolgom. Nyilván a semminél, sokkal jobb. De van erre külön topik, ott olvasgasd azokat akik jártasak ebben a vásárlásos témában.
Szia
Vetnél egy pillantást a nyáktervre, hogy jól csináltam-e meg?
Ez így jó, ha a nyákot oldalhelyesen gyártod le, működnie kell.
Nyomtatás előtt tükrözöm, ha erre gondolsz.
Ez a nyák gyártás technológiától függ. De a forrasztási oldalról ennek tükörképét kell végül látni. (Ha van benne gyakorlatod, akkor nem szóltam.)
Üdv. Van itthon LED szalagom, max áramfelvétellel 10A 12V.
Készítettem hozzá egy PICes PWM fényerőszabályzót. Tudnátok ajánlani hozzá valami kapcsolást a PIC után? Lehet bármilyen méretű tranzisztor/FET, lényeg hogy minnél kevesebbet melegedjen.
Mondjuk ilyen IRF épp nincs itthon, de veszek, ha ezzel jól fog működni. De jó lenne egy rajz, hogy is kössem be.
Amit vilmosd tett fel, az elég összetett. (miért is?)
Ne vegyél. Milyen FET-ed van kéznél? Mekkora lesz a PWM frekvenciája? Általában az alacsony feszültségtűrésű FET-eknek alacsonyabb az Rds(on) ellenállásuk, érdemes csak akkora feszültségű FET-et használni, amekkora biztosan elég, itt nem jó az ötszörös túlbiztosítás.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2018
Itt: Bővebben: Link. Mivel nálad már eleve van 12 V, a 7812-es stab. IC elhagyható. TC4420 minden tápfeszültség és kimeneti lábát kötelező bekötni.
Mi célt szolgál ez a TC4420?
IRF 1405 / 3205 / 530 Pwm frekvenciáját nem tudom, modulrendszerű grafikus pic programozóban készítem a vezérlést.
Normális/gyors nagyfesz meghajtást csinál a fet-nek.
5/3.3V-ról kevésbé nyitnak ki a fetek
OK. Veszek akkor pár ilyen ICt. Milyen FETet használjak hozzá, amihez nem kellesz nagy hűtés?
Sziasztok
Pár hónapja kezdtem el foglalkozni azzal, hogy a képeken látható ventilátorokat a hozzájuk tartozó autó nélkül el tudjam indítani, illetve valami kis teljesítményű vezérlővel a fordulatszámot is tudjam szabályozni a ventiben levő vezérlőegységen keresztül és ne kelljen 40-50A-os PWM modul. Proli007 kolléga sokat segített a PWM szabályozó kapcsolási rajzának elkészítésével, de nem akart úgy működni, ahogy kell. Aztán rendeltem olyan PWM egységet, amelyiken a frekvenciát és a kitöltési tényezőt is lehet állítani (képen). Ezzel sem akart működni, állandóan max fordulaton ment a venti, nem lehetett szabályozni. Aztán rájöttem,hogy én hibáztam. Mindig csak a nagy ventit próbáltam működésre bírni (ebben van a vezérlő elektronika), a kicsit nem csatlakoztattam hozzá. Na ez volt a hiba, mert ezt hibának érzékelte a vezérlő és nagy fordulaton működött. Rákötöttem a kicsit is és láss csodát, működik, lehet a fordulatszámot szabályozni a saját 555-ös ic-vel épített PWM-mel is.
Ismertek valami kész modult ami PWM vagy 0-10V bemenetre szabályoz egy 250V/250W-os egyenáramú kefés motort (hálózati feszültségről lenne, hogy ne kelljen tápegység)? Esetleg ha nem kész modul, akkor valaki találkozott már ilyen kapcsolással?
Sok ilyen kapcsolás van a neten, ami feszültségbemenettel rendelkezik, ha a tartomány mégsem lenne jó, hát egy OPA-val be lehet ezt is állítani.
Bővebben: Link A példa csak az elvet mutatja A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
Én így csináltam, ez épp 0-12V-ig állít, de csak mert ekkora a tápfesz!
Sziasztok!
Egy apró problémán agyalok, és kíváncsi vagyok , hogy kinek milyen tapasztalata van. A kiindulás egy nFET-ből álló híd, amely biztosítja a motor meghajtását. Az hidat két darab IR2101 hajtja meg. A nyitó feszültség előállítása érdekében a felső nFET kapja meg a PWM jelet. Kérdéseim: - Érdemes komplementer meghajtást csinálni a felső nFET-hez tartozó oldalon? - Bekapcsolt állapotban L oldali nFET-t érdemes mindig nyitott állapotban tartani? Nekem az volt a tapasztalatom, hogy komplementer meghajtás és állandóan bekapcsolt L oldali nFET esetén nagyon melegszik a motor, hiszen a PWM ciklus kikapcsolt részében fékként működik a H híd. Várom a véleményeket! Köszi!
Szia!
Nem írtad milyen fetekből áll a híd, mekkora a vivő, milyen szabályozó körök vannak. - Szerintem nem érdemes plusz meghajtást csinálni. Ha valamiért kevés az IR2101, akkor előbb azt cserélném le egy erősebb meghajtóra. - Általában ezt a megoldást szokták választani, mert vannak előnyei a másmilyen vezérlési megoldásokhoz képest. Természetesen, ha egy forgó motor esetében hirtelen lecsökkentjük a pwm jel kitöltését, akkor gyakorlatilag rövidre zárjuk így a motort, ezért ezt nem illik tenni. Minimum egy meredekség korlátot illik betenni, de korrektebb, ha van egy áramszabályzó kör, ami ezt lekezeli. |
Bejelentkezés
Hirdetés |