Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Biciklilámpa / bringalámpa
A tied így néz ki? Nekem DCDC step down-al nem kicsit villogott alacsony sebességen.
Am az 1F kondi nekem azért is jó, mert a garázsban nincs világítás és utóvilágítással tolom be általában Melléklet felhasználói kérésre törölve. A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2018
Moderátor által szerkesztve
Ez a kapcsolás azért nem jo (akár mekkora ott a kondi), mert a párhuzamosan kötött két LED kb 6,4V- ra söntöli, azaz a kondin nem lehet nagyobb feszültség, ha meg nem tölt a dinamo, akkor a LEDek azonnal lenyelik a kondi töltését, igy az 6,4 V alá esik amitöl a LEDek már nem világitanak, mert a gyujtofeszültségük nagyobb..
A kapcsolás csak LEDek igen mérsékelt kapocsfeszültség változását használja ki ( ami kevesebb mint 1 V ilyen esetben). Ekkora kondival a LED akár percekig is világitana, ha jobb lenne a kapcsolás. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2018
Van valami ötleted? (am az 1F-el még úgyis percekig világított az 1db 1W LED-em hogy egy dcdc step down volt előtte 5V-ra állítva és előtét ellenállás korlátozott, csak devilnek illusztráltam, hogy ő mire gondolhatott) Az megint más kérdés, hogy engem baromira zavar hogy a DCDC-n még úgy is átjöttek a dinamó áramlökései alacsony fordulatszámon hogy 3300µF kondi volt elékötve párhuzamosan utána meg 1F (1F-et nem illene elé kötnöm, mert ott 8,4V simán van a kondi meg csak 5,5V-os)
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2018
Van - de nem árulom el, mert pofon egyszerü.....
Egy kicsit törd a fejed. 1 alkatrész kell csak.
Valahogy sejtettem, de kezdő vagyok a témában
Az elsö hozzászolásomban leirtam a gondot. Erre kell csak megkeresned a válaszokat. Ne félj nem nehéz. Probáld megérteni mi a különbség a LED meg egy izzo között, vagy miért ment jol a DC/DC konverterrel.
Miért kell szegényt szivatnod?
Szerintem soros ellenállás a titok, de hogy mi lehet Massawa fejében, azt csak ő tudja. A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2018
Én szivatom? Három napja rágjátok a témát, teljesen eredménytelenül.
Csak halkan szólok, hogy még a dióda hidat IS fordítva rajzoltad, még mielőtt valaki megépítené ezt az ökörséget
A nyákon volt egy apró átvezetés, ezért a puffer nem töltődött megfelelően. A hibát javítottam. Már gyalogos tempónál sem villog, bőven elegendő az 5000 uF.
Köszi a Javítást a dióda ikonok néha még mindig összezavarnak
Én ott devilke megoldását feszegettem, am már értem, hogy a 8,4V-ra töltött kondival a 6,2V össz nyitófeszültségű LED-ek miért nem világítanának.
A saját problémám meg pont az volt, hogy az 1db LED sem világított normálisan a DCDC-ről, még 1F szűréssel sem. Alacsony sebességen villogott-a kondenzáror annyi töltést halmozott fel, hogyha 0-ra megálltam folyamatosan világított, de ha egy kicsit toltam a bejövő áramlökések megzavarták és villogott. Ugyanez persze nagyobb sebességnél szintén nem jelentkezett, de hegynek felfele tekerésnél nagyon idegesítő volt. Ezért használtam mostanáig 7805-öt. Ami nem megoldás akkor ha akksit használsz és tartaléknak fent hagysz egy dinamo-t (az agydinamom már nem játszik, mert úgy gyártották, hoygha szétszeded zsírozni, tuti szétvágja a menet a zománcozott kábelt ami kijön-ezért is rettenetesen gyűlölöm a shimano-t, ha iparicsapággyal gyártották volna nem kéne zsírozgatni).
Te abban a kapcsolásban ( eltekintve a Graetztöl) a kondin nem kaphatsz nagyobb feszültséget mint 6,4 V ( a LEDek korlátozzák) és pontosan ez a baj!!!!! Neked kell oda valami, ami megengedi, hogy a dinamo a kondit elvben bármekkora feszültségre tölthesse, és abbol vezeted az áramot a LEDekbe.
Dinamos megoldásra irtam a lényeg az egyen irányitás az kell aztán mehet rá bármi eletronika.
Akkuval probákoztam szintén kényelmes megoldás de a hideg keményen befolyásolja a kapacitást litium/lipo föként.
Valami pufferkondit kellene tenni a helyesírás ellenőrződre is.
Igen, télen a hideg miatt felteszek egy külső dinamó-t valószínűleg (a fincsi az egészben hogy pont akkor használom a legtöbbet a világítást ugye a sötét és a köd miatt XP).
Am még azon gondolkozom, ha PT4115-el csinálom a LED meghajtást a bemenetre ESR szűrőkondit tegyek-e be? Mert ugye az adatlapba odatettek valami elektrolit kondit a környezetben meg van kapcsolóüzem. Szerintetek?
Én dinamó helyett egy nagyobb akkupakkor használnék, és naponta tölteném, ha kell, ha nem (esetleg ritkábban ha nagy az akkupakk). Az emberi energia amit a dinamó felemészt sokkal többe kerül (nekem biztosan), mint a falból jövő áram, ami töltésenként sacc/kb 10-20Ft lehet.
Nem tudom milyen dinamot használsz? Ami szép váltakozó feszt ad ezt kapják az eletronikák amit nem jó apszolult.... az elsö lépcsö egyenirányitás kell aztán pakolhatsz amit irsz dcdc meg pt áramgen!
Magyar dinamó ~6v 9...10v dc is kijön graz+1000uf után szép egyenletes a led fénye is kis fordulatnál is vagyis sima a dc! A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2018
Meglátjuk hogy bírják az akksik, most nekem is a tekeréssel felemésztett energia miatt jött az akku ötlete-meg nincs ott a veszély hogy a dinamo belefordul a küllősorba-elöl ugye bukfencet okoz, hátul meg nem látom, ha készül befordulni :/
Persze hogy használtam egyenirányítást a DCDC előtt Meg a polaritás védelem miatt az akkunál is lesz. Most még azon gondolkozok, hogy tantál kondit rakjak-e be a Pt4115 kapcsolási rajzán szereplő kondi helyére (elöl külön meg hátul külön). Mert ugye az puffer kondinak is számít meg valami induktív probléma szűrésnek is a leírása szerint. A leírás szerint LOW-ESR kell oda de ajánlottabb a tantál kondi-ami nekem sántít, mert azzal nem szoktak pufferelni az áramlökések miatt (itt 350mA lehet a max fogyasztás, de az impulzusok nem tudom mekkorák lehetnek ott).
Óva intelek a tantál kondis meg oldástól időzített rövidzárlat forrása(ha tönkremegy akkor 99% zárlatba megy át) ! Na meg ide nincs értelme (kis szivárgási áram ahol célja van pl időzített áramkörök stb)...
LOW-ESR sem láttom sok értelmét de rakhatsz bele tetszés szerint ha akarsz ott van értelme ahol kapcsolgatott dcnél pl kapcsitáp modulácios dc fesz (négyszög) pufferelés! itt ilyenről szó sincs mezei puffer kondi is megfelel itt csak dct simmit+pufferelsz vele!
Nézted az adatlapját? Az a baj, hogy nagyon gyenge vagyok angolból, de nekem az jött le, hogy induktív zavarok vagy mik mennek ki rá a kapcsolóüzemű mivolta ellenére (amúgy ránézésre nekem is puffernek tűnik pedig, nem szivesen vacaklonék most LOW ESR beszerzéssel XD). És az oldalakon ahol a PT4115-el mutatnak be kapcsolás, valamiért sose mennek bele az alkatrészek részleteibe pl induktivitásból nekem egy kicsi ellenállás formájú van körönként (az egyikben 100uH/370mA(303mA fogyasztás) a máikban meg 120uH/160mA(60mA fogyasztás))
Am egyszer kíváncsiságból tuti felrobbantok pár tantál kondit. Mikor TV-t vagy PC-t bontok annyira sajnálom, hogy nem tudom beültetni a cuccaimba, mert csesznek érthető jelöléseket alkalmazni rájuk a legtöbb esetben-pl TV-nél rendszeresen látok olyanokat, hogy Ta-cseppkondi, világoskék alapszín és van rajta 2 pötty a tetején, semmi felirat vagy szám, vagy polaritás jelzés-az egyik pötty piros a másik zöld azt csókolom :/
Fekete a biciklim ezért gondoltam a lítium akksi tartó is feketében nézne ki jól. Belegondolva hogy nyáron is használom és van amikor a tűző napon tudok csak vele parkolni elgondolkodtat, hogy befújjam-e az akkutartót fehérre vagy ezüst színűre (a lábaim között lesz, menet közben ott egy robbanás elég érzékenyen érintene :yeahright
Nem tudom van-e itt olyan aki kísérletezett-e már kínából rendelt lámpa tuningolásával?
A képen egy Wolfeye zseblámpa klónja van, úgy nézem CREE XM-L T6 LED-el. Ezekkel a lámpák több fokozatúak LOW-MID-HIGH fényerőfokozat, bekapcsolásonként léptet köztük, a probléma az, hogy van még 2 fokozatuk, amit valószínűleg senkisem használ: strobe-SOS villogós, idegesítő. A kérdés ezek hogyan iktathatóak ki lehetőleg a többi mód megtartásával (de nem feltétlen) A neten utána nézegettem-ezekben általában egy SOIC8 SMD IC van és az felelős a programért AMC7135 IC-k felelnek az áramgenerátorért (ahány van a panelen annyiszor 350mA-t tud a lámpa, a központi IC meg köztük választ). Nos az én lámpámban nem találok ilyen IC-t se AMC7135-t csak 4 ellenállást, egy 1µF kondit és egy tranzisztort-anon gondolkozom mi lenne, ha a kondenzátort kiforraztanám, telán elszállna az RC-tag és nem tudna villogni, szerintetek?
Itt a lámpa szétszedve, az 1µF kondi kerámia monolit
Hibás feltételezés. Az IC egy mikrokontroller. Vagy egyáltalán nem világít a lámpád, vagy folyamatosan világít. Ennyit tudsz elérni azzal, ha próbálod módosítani a nyákot. Teljesen új LED meghajtást kell beépítened.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |