Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sziasztok!
Octavia 1 AKL-nél elszakadt a a nyomásőr csatlakozó kábele. Sajnos csak a csere jöhet szóba. Tudnátok segíteni abban, hogy hol lehet ilyet kapni külön? Köszönettel: Zoli
Szia! A nyomásőr csatlakozó tövénél tört el a vezeték? A stekkerből told ki az érintkezőt és arra forrassz egy vezeték toldatot, majd vissza a helyére és a kívül lévő toldást (szintén forrasztva) zsugorcsővel szigeteld és kész.
Köszi, adná isten, hogy csak a termosztát...
Kifelejtettem, hogy BFQ motor... Egyébként hogyan lehet kideríteni, hogy jó-e a termosztát fűtése? Miele termosztát lett beépítve, megkérdeztem egy szerelőt a márka megbízhatóságáról, akik a "nem egy matyóhímzés" lakonikus választ adta... A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2018
Nem a termosztátnak van baja, hanem annak a fűtése lehet hibás. A linkeket nyisd meg és nézd meg, hogy miről van szó. Tessék egy kicsit visszaolvasni ezzel kapcsolatban.
Szia! Igen ott. Valószínűleg az lesz a megoldás, amit irtál. Köszönöm a tippet
Minden dízel (esetleg benzines) Octaviásnak!
Időnként (esetlegesen) megemelkedett üzemmeleg motornál az alapjárat 1100/perc körüli fordulatra és gyakran percekre vagy huzamosabb időre így is marad. Alacsonyabb hőmérsékleten nem jelentkezett ez a probléma, viszont szinte mindig hidegen, langyosan és melegen is megemelt fordulattal indult be a motor, indítózáskor. Ritka lehet a jelenség, mert sajnos nem kapkodott senki sem válasszal és semmi tipp nem érkezett innen a problémám megoldására, de mivel szerencsésen és olcsón megúsztam az "rendszeres alapjárat-emelkedési probléma" elhárítását, ezért közkinccsé szeretném tenni, arra az esetre ha valaki hasonló problémával küzdene. Feleségem szerint - nekem rossz a memóriám - már 2-3 éve jelentkezett először ez a probléma, de akkor még ritkábban, később egyre gyakrabban. (Más gondot nem okozott). Elmentem az igazán profi szerelőmhöz, aki láthatóan kétkedve fogadta javaslatomat, hogy cserélje ki minden hőmérsékletjeladót (víz és olaj) a motorban, mert gyanúm szerint azzal függ össze a hibajelenség. (Azt mondta, hogy már sok autó ment át a kezén (és ezt én is tudom), de ilyen hibajelenséggel még nem találkozott, ezért is voltak kétségei az ötletemmel kapcsolatban.) Az autó viszont 16 éves és már 535.000 Km-t futott, ilyenkor már szerintem bármi elfáradhat, ha még addig jól is működött. A vízhőfok jeladó 5.000 Ft az olajszint és hőmérséklet jeladó 8.000 Ft-ba került és pár ezer munkadíjba. Az autóval a csere óta újabb 1700 Km-t megtettem és a nyugtalanító hiba azóta hál Istennek nem jelentkezett többé, tehát esetemben valóban valamelyik jeladó hibájára vezethető vissza az alapjárat ingadozása. Ha az egyik elromlott ennyi idő után szerint érdemes is mindkettőt cserélni és nem kísérletezgetni, hiszen a kettő alig több, mint 10.000 Ft. Remélem, hogy segíthetek másoknak is a tapasztalatommal! Üdv mindenkinek!
Sziasztok!
I-es Skoda Octavia, 2001-es, 1.6-os (TMBCX41U812439146) autóról van szó. A probléma ott kezdődött, hogy csak úgy oda lett a hűtőfolyadék. Indulás előtt megnéztem, tele volt a tartály, s kb. mentem 20km-t és felfőzte a hűtőfolyadékot, és oda is lett az összes folyadék a tartályból. A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a gond a következő problémával: több termosztát (eredeti, utángyártott) is cserélve volt, viszont egyik se működik rendesen. Mindig, amikor be kellene kapcsoljon, akkor nem veszi a parancsot, hogy bekapcsoljon, így főzi fel a vizet. Jelenleg ki van a kocsiból szedve, hogy ne főzze fel a vizet. Valakinek valami ötlete?
Az előzményekről nem írtál, de annyi kiderült, hogy már 2 termosztátot cseréltél. Miért lettek azok kicserélve? Mi történt előtte?
A válaszodat megelőzve: 1. le lett-e légtelenítve a motor hűtőrendszere, tehát megvártad-e, hogy teljesen bemelegedjen a motor nyitott hűtősapkával és töltögetted-e utána a hűtőfolyadékot? ...Én azt tapasztaltam, hogy egy hűtő és/vagy termosztát csere után ki kell dolgozza a bekerült levegőt a rendszer, de ez úgy tudom, csak üzemmeleg motornál (kinyílt termosztátnál, sőt akár bekapcsolt fűtésnél) történhet meg, mert addig nincs tényleges körforgás (vagy a fűtőradiátorban is kerülhet levegő) és ez akár fél órát vagy még többet is igénybe vehet. Ha a szint lecsökken, akkor rá kell tölteni, akár 6-10 alkalommal is). Enélkül felforrhat a rendszer és ki is nyomhatja a vizet, sőt meg is főzheted a motort. 2. ha rendesen le lett légtelenítve, rosszul is be lehet szerelve a termosztát. Értem ez alatt azt, hogy az enyémben volt egy alátét, és azt gondolom nem mindegy, hogy az a termosztát alá vagy felé kerül, ha jól emlékszem alá kellett berakni. (nem biztos). Nem tudom be lehet-e fordítva szerelni, talán nem, de ha mégis, akkor az is hibás működést okozhat. 3. gyári hibás is lehet a termosztát, ami akár meg is javulhat... Én fél éve cseréltem termosztátot. Tél volt, de nem volt éppen hideg, ugyanakkor mégsem akart felmelegedni a motor (nyitva lehetett) és autópályán az új termosztáttal el kezdett visszahűlni a motor 60-70 fokra. Ezt csinálta 1 hónapig (már ki akartam ismét cseréltetni) de úgy javult meg magától váratlanul, hogy egy hosszabb úton, amikor hazajöttem (1300 Km), tartósan autópályán (13 órát) meleg volt a motor, ami után már normálisan el kezdett működni. Azóta semmi baja. "Be kellett járatni..." Eddig még ilyenről sem hallottam. Tehát lehet hibás, "beszorult" a termosztát is. Nekem nyitva maradt, de neked, lehet, hogy zárva. Érdemes lenne hőmérővel és/vagy vízforralás közben ellenőrizni egy fazékban beszerelés előtt a termosztátot. Elvileg még mielőtt felforrna a víz, ki kell nyisson teljesen. Úgy gondolom ez úgy 1-2 cm-es nyitás kell legyen. Sajnos nagy eséllyel meg is főhetett már a motorod, tehát hengerfejes is lehet. Ilyen esetben a kipufogógáz az átégett hengerfejtömítésen keresztül átáramlik a hűtővíz terébe és akkor kinyomja a rendszerből a hűtővizet. Ez a hiba szerintem nehezen javítható jól meg, mert visszatérő (újabb hengerfejes) hibákat okozhat, ha nem jól vagy házilag csinálják meg. Szükség lehet a leszedett hengerfej síkba köszörülésére (gépműhely) és (legalábbis régebben így volt) nagyobb, méretlépcsős hengerfejtömítésre is szükség lehet. És az sem mindegy hogy húzzák le a hengerfejet (precíz sorrendben és konkrét gyári nyomatékkal kell), talán valamilyen tömítőanyag is kell hozzá... Ezt az autót nem frissen vásároltad véletlenül?
Igen, arról nem írtam. Cserélve még csak egyszer volt, akkor is főzte fel a vizet, viszont kicserélés után, akkor minden megjavult! Nem én csináltam, hanem szervizbe volt az autó, szóval nem tudom. De az biztos, hogy ők nem jöttek ott rá, hogy mi a gond, így valaki mást kell keressek az autó megjavítására. Öt darab termosztátot próbáltak meg (állítólag), s egyikkel sem ment! Hengerfej pakolás cserélve volt, mert azzal is valami gond volt. Hengerfejjel, tudtommal akkor van baj ilyen esetben, ha belemegy a hűtőfolyadék az olajba, viszont szerencsére nem ment bele.
Nem frissen vásároltam, hanem már öt éve vagyok a tulaja.
Csak a kiegyenlítőtartályból tűnt el a víz vagy a hűtőrendszerből is? Mert nem mindegy. Ha víz tűnik el az általában hibás vízpumpa miatt szokott, ha egyébként nem lyukas valahol a rendszer. Ha ott folyt el akkor a hengerfej is hűtés nélkül maradt, majdnem biztos hogy károsodott.
Ha csak simán nem nyitott ki a termosztát, és amiatt lett túlnyomás azt ki kell hogy nyomja a kiegyenlítőtartály tetején. Mit jelent az, hogy egy termosztát nem működik helyesen? Nem tudom volt-e már olyan a kezedben, de az egy mezei mechanikus szerkezet, ami vagy működik vagy nem, vagy már elfáradt és emiatt rosszul, de olyat nem tud hogy nem működik rendesen. Vagy olyan történhet hogy elgyengült, vagy szennyeződés, korrózió van a peremén és emiatt nem tud lezárni, ekkor túlhűl a hűtőfolyadék, nem tud rendesen felmelegedni a motor üzemi hőfokra. A másik állapot hogy valami miatt leragad, nem nyit ki, na akkor van az, hogy nincs hűtőfolyadék keringetés csak a radiátor felé, akkor kezdi el forralni a vizet.
Sajnos egy szerviz sem garancia semmire, sokszor nagyon kontár szerelőkkel (kb. 80%) lehet összefutni.
Ajánlom, hogy speciális Skoda szerelőhöz menj el, akinek konkrétan a skoda, évtizedek alatt minden megtapasztalt típushibája a zsigereiben van. Ha nem ismersz ilyet és szeptember 9-ig nem oldódik meg a gondod (addig az enyém szabin van) jelezd nekem és megadom az én szerelőm címét (budapesti), akiben szakmai téren 100%-ig megbízok, holott alapvetően gyanakvó típus vagyok. Én kb. 9 éve járok hozzá és eközben úgy 270.000 km-t futott az autóm és nagyon elégedett vagyok vele. Számomra önmagában az a szakmai hozzáértés hiányára vagy az igazság (esetleg szerelői hiba) elkendőzésére utal, hogy 5 termosztátot próbáltak ki és nem járnak a hiba forrásának végére. Logikus, ha tényleg ennyi termosztáttal gond "mutatkozik", akkor már a második termosztátot az említett vízforralós módszerrel ki is kellene próbálni, hogy azzal gond lehet-e? Elképzelhető termosztát szériahiba, ha mindegyik azonos gyártmány (mert én is befutottam ilyenbe) de azért ebben alapos kétségeim vannak. Megnézted-e azt már konkrétan, hogy a termosztát kijövő csöve teljesen hideg (kézzel fogható) marad már legalább 5 perce 90 fokos üzemmeleg motor esetén is? Mert ez utal arra, hogy tényleg nem nyit ki a termosztát, vagy valami dugulás van a rendszerben... Igen, ahogyan Ge Lee írja a vízpumpánál is könnyen elfolyhat a víz (bár az lassanként szokott szerintem), nekem az előző kb. 100.000 km után elkezdett szivárogni és ez ritka, több havonkénti kis utántöltés igényelt. Az viszont a hengerfej problémás gyanakvásomat erősíti, hogy ki lett már cserélve az is, de azt akár rosszul is csinálhatták meg!!! Ahogy írtam a hengerfej csere egy kényes, komoly hozzáértés és türelmet is igénylő szerelési munka, ha rosszul csinálják akkor az a motort akár örökre hazavághatja. Leginkább a hengerfej pakolás hibájára, de nagyobb gond ha már a hengerfej deformációjára is utalhat az amit te írtál (olaj a vízben), de ugyanezt a hibát jelzi, ha kinyomja a vizet a hűtőből. Szerintem attól függ, hogy hol van átégés, vagy hiba a hengerfej tömítettségében, ha a víztér és hengerek között van a hibás rész, akkor kinyomja a vizet (mint nálad), és a nagy nyomás miatt nem feltétlen kerül bele nagyobb mennyiségű olaj a hűtővízbe. Szerintem 3 dolog maradt: 1. Én a hengerfejre gyanakszom elsősorban. Lehet, hogy rosszul csinálták meg. Ha mész másik szerelőhöz, fontos, hogy mindezt mondd el neki, amit írtál, mert anélkül rengeteg idejébe kerülhet a hibafelismerés. 2. másik a termosztát lehet még gyári hibás (kisebb a valószínűsége) ezt le kell ellenőrizni előre beszerelés előtt vízforralással, előtte ki kell jól nyitnia. 3. még a termosztát beszerelés előtt, ellenőrizni kell azt is (hengerfej cseréjekor vagy máskor) nem került-e valami dugulás a hűtőrendszerbe, leginkább a termosztáttal kapcsolatos víz csatornájába, akár a termosztát elé, akár az után, szabadon tud-e áramlani a víz??? Egy szereléskor bent felejtett, beesett rongy, csavar, dugó, apró alkatrész, vagy a rosszul végzett hengerfej tömítés csere is okozhatja ezt a problémát. Azért menj ezzel a gonddal, speciális skodás szerelőhöz, mert azt ő tudja biztosan tapasztalatból, hogy már a második hengerfejpakolás csere esetén kell-e síkba köszörülni a hengerfejet és evégett szükséges-e túlméretes hengerfejtömítés is (szerintem igen). Ilyenkor egyébként a motorblokkot is le kell csiszolni a ráégett tömítés miatt és azért, hogy a lecsiszolt anyagok ne kerüljenek a motor hengerébe, illetve az olaj és vízcsatornába bedugózhatják ronggyal vagy mással a hengereket és az olaj és vízcsatornákat. Ezért is kényes művelet, mert ezt nem mindenki csinálja meg, de ennek elmaradása viszont a motor végét is jelentheti. Ha egy ilyen bedugózás viszont benne marad vagy beszorul egy járatba az is okozhat ilyen problémát... Remélem segíthettem és megoldódik a gondod. (egyébként ez nem elektromos probléma, ami a fórum témája lenne ) A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2018
Sziasztok!
Tudna valaki segiteni abban,hogy ha a kulcsot kiveszem a gyujtas kapcsolobol akkor miert nem veszi le a feszultseget a radiorol?
A gyári rádió can-bus-on keresztül kommunikál az autóval. Onnan kap infót is a kulcs helyzetéről. Azaz nem analóg módon kapcsolja ki. Vegyél hozzá egy can-bus illesztőt és azt kösd a nem gyári rádió acc pontjára, feltéve, ha a bekapcsolása csak vezérlő jelet kér.
Sziasztok. Octavia 1 2008 bfq motor chek lámpája motorféknél kigyullad,P 0130-35-00 hibakódott dob.B1-szonda 1 elektromos áramkör hiba. Fogyasztásom nem nőt, az autó tökéletessen működik. Mit nézzek meg mielőtt lamdaszondát cserélnék, lehet valami más hiba is? Segítségeteket előre is köszönöm. Mindig lassításnál dobja a hibát.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2018
Szia,
Nekem 2005 1,6 BFQ és mostanában nekem is p0130-at ad bár nincs köze a motorfékhez. Tavaly a 2. szondát kellett cserélni, mert állandóan hozta a hibát, most úgy látszik ez adta meg magát. És eddig az a legolcsóbb változat.... lambda
Szia. Én találtam NGK 28.000 ért, a kettő között gondolkodom.
Az NGK felé húzok, eddig a Bosch cuccokkal mindig volt valami baj.
Valamilyen jele mutatkozik, fogyasztás, rángatás, stb?
Fogyasztás egyáltalán nem, rángatás sem jellemző. Inkább annyi, hogy reggel indításkor elkezd fulladni, 3 hengerezni, durrogni aztán felugrik az alapjárat és kisimul a járása.
Köszi szépen, nekem is ugyan ezt csinálja.Csak azért nem értem mert a szonda állítólag még hidegen nem szabályoz.
Van nálad vmi előrelépés?
Az NGK-t hol találtad?
Sajnos még semmi, de még várok hátha találok valami más okot ami miatt ezt a hibát dobja. Egy wv csoportal foglalkozó autós boltba Albertirsán.
Köszi szépen, szerencsére ez a dolog megoldódott!
Végül vízgomba, meg a víztartály volt a gond és nem a hengerfej (és elnézést, tényleg nem elektromos probléma volt). Viszont most van egy újabb problémám az autóval, sajnos. A következő a helyzet: "check" lámpa és a kipörgésgátló kigyúlásával a műszerfalon, a kocsi elkezd rángatózni és ereje nem sok. Kocsi újra indításával a probléma megoldódik 5-10 percig. Lambda szonda most volt cserélve! Az alábbi hibakódot dobta ki a VCDS: 18047 - Accelerator Pedal Pos. Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal 35-10 - - - Intermittent
Sziasztok! Még mindig küszködök a hátsó ablaktörlővel. Cserélve lett az ablaktörlő relé, és a kapcsoló, de semmi nem változott. Ha alap állásban van a kapcsoló, a gyújtás ráadásakor el kezd törölni. Csak akkor kapcsol ki, ha a hátsó törlő funkcióra kapcsolom. A hátsó ablaktörlő ekkor sem mozdul, viszont az első rendesen kapcsolható. A mosók elől-hátul működnek. Egyszerűen nem értem, és nem tudom, ezek után hol a bánatban keressem a hibát.
Sziasztok! Érdekes problémám van, ami egy 1.6-os BSE Octavia2-n jelentkezik: fordulaton, 3000 és 3500 között csörgő-csilingelő hang , de ez csak részterhelésen és teljesen meleg motornál , alatta-felette ez a hang nem hallható . A motor amúgy akár kis fordulatról is amúgy normál módon húz, látszólag nincs különösebb , baja, csak ugye autópályán 120-130 körül pont ez a hang jön elő sebességtartásnál. Közel 300 ezer km van benne, 5W30 olajjal . Lehet mehanikus kopásból eredő hiba(erre gondoltam elsőnek és olajcsere 10w-re) vagy a kopogásérzékelő ? Igen, ez is lehet , de hogyan lehetne ezt biztosan kiszűrni?
Találkozott már valaki ilyen jellegű problémával?
Sziasztok!eggy kis segitsèg kellene!eggy skoda oktaviàròl van szò.2004 1.9 130 l!csek làmpa vilàgit .hiba kòd kiolvasva egr szelep hiba!a szelepet tökèletesen megtisztitottam..müködik!Az volna problèma.hogy előző gazdàja. Lecsatlakoztatta a csöveket!az volna a kèrèsem tudna -e valki eggy kèpet küldeni .hogy hovà csatlakoznak?mintha az èrzèkelőn sem lenne cső !előre is köszönöm!
Helló!
Vákumpumpával működtetve szépen, akadásmentesen nyit a szelep? Milyen érzékelőn nincs cső, mire gondolsz?
Arra gondolok hogy ha a hiba kòdot törlöm.eggy idő utàn vissza àl èg a cheklàmpa!az egr szelepen nincs csõ.nrmtudom honnan csatlakozik rà!csak azèrt gondoltam .hogy èrzèkelő lehet .mert hàrom kis müanyak csatlakozò helye ūres .ès azon tetejèn kàbelcsatlakozik àrram mehet rà !x ź
|
Bejelentkezés
Hirdetés |