Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Varrógép elektronika
Lapozás: OK   5 / 10
(#) Simon mondja válasza vargaf hozzászólására (») Máj 8, 2016 /
 
Igazad van, értem. Azért mégis köszönöm.
(#) campers hozzászólása Júl 25, 2016 /
 
Sziasztok!

Édesanyám Naumann varrógépéhez szerelt Tur 2-es motorhoz szeretnék fordulatszám csökkentőt építni. A lényeg, hogy fokozatosan lehessen változtatni a motor sebességét. A fokozat lehet pl. "skálás", tehát nagyon lassú, gyorsabb, még gyorsabb, stb. Nem kritérium a fokozatmentes szabályozás.
A motor: 230V -90W

Tudtok ebben segíteni? Köszönöm szépen!

tur.jpg
    
(#) erbe válasza campers hozzászólására (») Júl 25, 2016 /
 
Van hozzá egy nagyon egyszerű nyomásra változó értékű ellenállás. Rendkívül könnyen javítható. Általában elég, ha szétszeded és újra összerakod. Azzal, hogy másképp máshova kerülnek vissza a lemezkék, újra jól változik az ellenállása. Gyakorlatilag örök darab, a célnak megfelel.
(#) granpa válasza campers hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
Eredetileg van hozzá egy talpkapcsoló (lábnyomásra szabályoz), erről ír "Erbe". Ha nincs meg, lehet kapni.
(#) vargaf válasza campers hozzászólására (») Júl 26, 2016 /
 
A gyári eredeti megoldás a mellékelt képen.
Tur-2 pedál
(#) campers válasza erbe hozzászólására (») Júl 27, 2016 /
 
Igen, tudom, van ilyen lábpedálunk is. Viszont ennek használata nem túl kényelmes, nagyon fárasztó folyamatosan nyomni, nem is beszélve arról, hogy idővel fárad a láb és folyton változik a motor sebessége.
Jelenleg a konfiguráció úgy működik, hogy a lábpedál kvázi csak mint egy kapcsoló (0 vagy 1 )szerepel a körben. Az áramkörbe van iktatva már egy fordulatszámcsökkentő (viszont ez az eszköz rövid idő után nagyon melegszik, tűzforró lesz.-ebből gondolom , hogy nem működik megfelelően.) A csökkentőn 4 fokozat van, kapcsolóval választható ki a kívánt fordulatszám. A lábpedál lenyomva maga a kapcsoló, azzal mást szabályozni nem lehet.
Tehát egyszerűen egy 230V-os motor fordulatszámszabályzót szeretnék építeni. Csak a kérdés, hogyan működik egy ilyen.
(#) Leraz válasza campers hozzászólására (») Júl 28, 2016 /
 
Szia!

Tessék itt van egy hozzá.
(#) Gafly válasza Leraz hozzászólására (») Júl 28, 2016 /
 
Érdekes kapcsolás
Gondolom pont ezek voltak éppen otthon
(#) erbe válasza campers hozzászólására (») Júl 28, 2016 /
 
Mit varrsz? Sátorponyvát kilométer hosszban?
Egy varrónő állandóan változtatja a varrási sebességet, hiszen legfeljebb nagykabátnál vannak méternél hosszabb egyenes varratok. Ahol fordulni, kanyarodni kell, mindig lassítani kell a pontos iránytartáshoz. Az ellenállás pedál nyomása semmivel se nehezebb, mint az ipari gépeké. Ha túl könnyen járna a pedál, az zavaróbb lenne. Ezért tesznek az elektronikus vezérlésekbe is rugót. Nem is gyengét.
(#) fecameca válasza vargaf hozzászólására (») Júl 29, 2016 /
 
Elég drága, és ez csak a pedál.Ez még egy érv az mellett, hogy én a meghajtást DC motorral oldottam meg. 1. Könnyű. 2.Soha nem ráz meg. 3. A fordulatszám szabályozó elektronika már eleve benne van a labortápomban. Kérdés az, hogy érdemes e azt a pedálba szerelt valamilyen fénysorompóval vezérelni? Egyelőre túl keveset használom a gépemet ahhoz, hogy megérje.
(#) campers válasza erbe hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
Slingelés. NEm sátorponyva, de kilométer hosszban fogy a cérna. És alapfeltétel az állandó sebesség!
(#) erbe válasza campers hozzászólására (») Júl 30, 2016 /
 
Sajnálom. Én csak ruhagyárban voltam karbantartó villanyszerelő ~15 évig, nem slingelőgyárban.
(#) campers válasza Gafly hozzászólására (») Aug 2, 2016 /
 
Mi a probléma ezzel a kapcsolással?
(#) cxaba hozzászólása Márc 4, 2017 /
 
Tisztelet mindenkinek!
Van egy régi varrógépem felszerelve elektro-motorral és fordulatszám szabályozóval ami meghibásodott,
A motor adatai:
Typ 1205.6 Au 1
Forgatónyomaték 900
Teljesítmény 100 W
Feszültség 220 V 50Hz
Fordulat 4000/perc
A szabályozó adatai:
Typ 1802.1
Feszúltség 220 V~_40 W
40%ED II/69
IP 40
A gond hogy 2-3 perc után ahogy a szabályozó melegedik kezdi növelni a fordulatot és hiaba veszem le a lábamot a pedálról egészen fölgyorsul, leállítani csak a betáplálás megszüntetésével lehet. Örömmel fogadnám ha valaki tudna segitení hogy mit tehetek. Előre is nagyon köszönöm!
Csaba
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2017
(#) pupak50 hozzászólása Márc 2, 2018 /
 
Sziasztok ! Segitségeteket kérem Naumann v.gépből nem jön ki a bobby - mit tegyek - köszi
(#) vargaf válasza pupak50 hozzászólására (») Márc 2, 2018 /
 
Mi az a "bobby"? Ilyen alkatrészt nem ismerek a varrógépben. A mellékelt alkatrészre gondolsz? Ezt bobinnak hívják. A kioldó lemezt meghúzva oldja a rögzítést, utána húzható le a tengelyről. Ha a rosszul orsózott cérna leszalad az orsóról akkor beszorulhat.

bobin.jpg
    
(#) reloop válasza pupak50 hozzászólására (») Márc 2, 2018 /
 
Szia! Itt nem foglalkozunk a varrógép mechanikai problémáival.
Az említett alkatrész nevét nem így írják, van rendes neve: orsótok.
Állítsd a tűt a felső hotpontra, vagy mégjobb, ha kiveszed. A kézikerékkel forgasd előre-hátra a főtengelyt, miközben húzod az orsótokot. Fog az engedni.
(#) pupak50 válasza reloop hozzászólására (») Márc 3, 2018 /
 
Köszönöm a jó szakmai tanácsot - próbálkozom úgy ahogy le írtad .
(#) pupak50 válasza vargaf hozzászólására (») Márc 3, 2018 /
 
Köszönöm a felajánlást , rendes vagy - jelentkezem hamarosan itt.
(#) Krisztián74 hozzászólása Aug 5, 2018 /
 
sziasztok! adott egy 1980-as pfaff otthoni varrógép, de elég keveset használt, egyáltalán nem leharcolt. hobbymatic 807.

tegnap elég ijesztően meghibásodott. épp szélező varrást csináltam, ami lassú, tehát nyomtam neki, kb 80% fordulatszámon

óriási pukkanás, villanás, fura olajos ózonszag, de füst nem volt
illetve kur..ra levágta a biztosítékot.
nem volt meleg, épp csak langyos a ház, a pedál szintén
könnyen jár a gép, nagyon könnyű anyagot is varrtam

a motor halt meg?
vagy esetleg vmi járulékos alkatrész, aminek talán könnyebb/olcsóbb a javítása?

tippeket előre is köszi
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2018
(#) Bakman válasza Krisztián74 hozzászólására (») Aug 5, 2018 /
 
Honnan jött a villanás? Valószínűleg ott kell keresni a hibát.
(#) Krisztián74 válasza Bakman hozzászólására (») Aug 5, 2018 /
 
ahol a motor van természetesen
(#) Bakman válasza Krisztián74 hozzászólására (») Aug 5, 2018 /
 
Szétszed, lefényképez, megmutat, hátha látható a hiba.
(#) erbe válasza Krisztián74 hozzászólására (») Aug 5, 2018 /
 
A gép kialakítását, jellegét és a hibajelenséget tekintve a legvalószínűbb eset, hogy a zavarszűrő kondenzátor durrant el. Nem lehetetlen a kábeltörés, de az másképp jelentkezne.
Próbáld ki újra. Ha nost is leveri az automatát, a zárlatnál összeolvadtak a bekötöhuzalok. Ha megy, akkor is célszerű szétszedni és cserélni a kondenzátort.
(#) Krisztián74 válasza erbe hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
szia, köszi a tippet, még akkor kipróbáltam egy külön kismegszakítóra dugva, és csak 1 pillanatra mertem bedugni.
megint pukkant egyet, azonnal kirántottam, ezúttal nem verte le.
én is ebben reménykedtem, h talán csak egy kondi, és nem a motor, mivel tényleg keveset használt a gép.

érdemes kondi cserével saját magam foglalkozni? forrasztásban ott vagyok, azonban 1980-as gyártású háztartási gépek érintésvédelmével kapcsolatban nagyon nem.
főleg h fémházas az egész.
ilyesminek csak akkor állnék neki, ha régebbi volta miatt még könnyebben szerelhető, hozzáférhető, és a kondi tipusa is egyértelműsíthető...
(#) Krisztián74 válasza Bakman hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
tkp ez volt a hozzászólásom lényege, h itt vannak olyanok akik értenek a varrógép javitáshoz és a történtekből már szűrHETIK, h mi lehet a baj. tehát hogy ne kelljen szétszednem úgy, h esetleg ugysem tudom megcsinálni, és mindenképp szervizbe kell vinnem. nagyjából ezt próbálom kideríteni.

meg hogy egy ekkora csattanásnál károsodhatott e a motor, tekercselés stb, vagy az védve van.
(#) Krisztián74 válasza erbe hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
még annyi h esetleg nem tudjátok kihez érdemes vinni Budapesten ilyen régebbi pfaff gépet javítani? többet is kiad a kereső.
mert közben akkor ott is puhatolóznék h mi merre mennyi. köszi
(#) erbe válasza Krisztián74 hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Műanyagházas kettős szigetelésű motorokat használnak. Leveszed a gépet a dobozról, alulról már látható a motor. Sajnos, ki kell venni, mert szét kell szedni a műanyag házát. Akkor látod meg, milyen kondit kell bele venni.
(#) Krisztián74 válasza erbe hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
köszi, még nem kaptam szét, de felhivtam 3 szakit és azt mondták h baromi problémás pl egy kondi beszerzése egy régebbi pfaffhoz, motorról nem is beszélve.

a kondit nem értem. olyan speciális értékek kellenek, ami általános, mai kondenzátorral nem helyettesíthető?
(#) Bakman válasza Krisztián74 hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
A jelenség nem varrógépspecifikus. Attól, mert a kondenzátor a legvalószínűbb, nem jelenti azt, hogy biztosan az is a gond. Szétszedés nélkül így is, úgy is csak találgatni lehet. Ha gondot okoz két-három csavar, akkor vidd szervízbe.

Segítünk szívesen, ingyen (nem úgy, mint egy szervízben), cserébe némi együttműködés kell és akarat a részedről.
Következő: »»   5 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem