Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
eBay keresőbe: "dc dc converter step up", mivel te a feszültséget feltornázni akarod.
eBay kereső Ez jó lehet: Bővebben: Link. Neked a 250 W-os változat elég lesz. Továbbá javaslom, hogy kösd fel a gatyát erősen.
Az autó-generátorokban benne van már a feszszabályzó, az tipikusan 14,4 V-ot biztosít helyből, de ehhez a generátort egy minimális fordulatszámmal meg kell forgatni. Gyári adatlapjukon meg is adják ezt a jellemzőt. Neked csak annyi a dolgod, hogy megfelelő mechanikai gyorsító áttételt szerkesszél. Magyarul: változatlanul rakd össze ugyanazt a konfigot, mint az autóban (beleértve az akkut is), majd tekerj vadul
![]() ![]()
Épp ez az, hogy nem akarok vadul tekerni, sem pedig gyorsító áttételeket szerelni.Pont ezért kellene a dc-dc step up converter.
![]()
1: Igen. 2: Valószínűleg jó. 3: Mivel ezek a modulok igen zajos kimenettel bírnak, sokat nem foglalkoztam velük. LED-et meghajtani, akkut tölteni jók, kényesebb területre kevésbé. Legalábbis az a pár típus, amivel próbálkoztam.
Amit te küldtél, azon lehet állítani állandó kimenő feszültséget és állandó kimenő áramot(10 A-ig)???De hát akkor ez olyan mint egy labortáp és ilyen olcsó?
![]() A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Éppen felfogható labortápnak is, de attól azért kicsit messze van. Egyrészt be lehet állítani a kimeneti feszültséget másrészt a kimeneti max. áramot. Ha a fogyasztó nagyobb áramot kérne, mint a beállított, a modul átvált áramgenerátoros üzemmódra és addig csökkenti a feszültséget, hogy a beállított max. áramerősség szaladjon át a fogyasztón.
Egy jó állapotban lévő ólom-savas akkunak ez a mód bőven megfelel. Mint írtam, gondold át a dolgot. 80 - 100 W-ot kipréselni magadból órákon keresztül, nem egyszerű feladat. Nem értek az autógenerátorokhoz, bitmixer javaslatát is fontold meg, úgy tűnik, ő tisztábban lát ezen területen.
Lehet nem vagyok elég világos, meg nem is vagyok szaki ebben a témában.Szóval olyan szobabiciklit szeretnék építeni,hogy tekerem lánccal az autó generátort,de nem úgy ahogy te írtad, csak úgy ahogy nekem jól esik,tehát nem kifárasztva magam.Viszont tudjuk, hogy ebben az esetben a generátor nem tud előállítani 14 v feszültséget, hanem mondjuk 6 voltot.Na ide kellene, egy olyan műszer ami ezt a 6 voltot vagy éppen 8 voltot(attól függ hogy milyen gyorsan tekerném) felemeli ,hogy mindig állandóan 14 volt legyen ,hogy az akksi kezdjen telni.Az nem baj, ha éppen pár miliamper megy bele , a lényeg hogy ne vesztegessem az energiát fölöslegesen.Pl 3-4 nap alatt telne fel egy akksi...ugyanakkor kisérletnek is venném ezt az egészet...
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Úgyhogy még mindig nem világos számomra, hogy milyen műszer lenne ide jó.
A generátorhoz nem tudok hozzászólni. Mit jelent nálad egy akksi? Van belőle több 100 Ah-s is. Ahhoz mondjuk kevés lesz a pár nap.
![]()
Először is a forgórészt nem ártana kicserélni állandó mágnesesre, mert ha az eredetit hagyod benne,
a betekert energia X% -át el is használod rögtön, ugyanis az elektromos forgórésznek akkor feszültséget kell adnod, hogy működjön a dolog. Másodszor egy háromfázisú egyenirányító kell, egy elég nagy pufferkondival, ami előállítja a sebességgel arányos feszültséget. Harmad részt, ez után már bekötheted a step up konvertert, amit rávezethetsz az akkura... Negyedrészt, a beépített feszültségszabályozó csak magas fordulaton képes lefelé szabályozni, tehát kb 700-800RPM -el kéne tekerned, hogy működjön, tehát ezt ki kell venni. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Igen, tudom, hogy a forgórész is használ energiát, de nem baj.
A háromfázisú egyenírányitó már benne van eredetileg. Gondoltam egy olyant is, hogy mi lenne, ha minden iskolánál lenne egy pár ilyen gép, és amikor valamelyik diák csinyt követne el, akkor büntetésből, bele kellene nyomjon az akksiba mondjuk 20 Ampert.Legalább egy kicsit belepótolnának az iskolában elfogyasztott villanyba . ![]()
De lehetne úgy is, hogy önkéntesen, jutalom fejében termelni energiát a suliban.
![]() A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Ennél a megoldásnál csak akkor kezdődik a probléma, ha a forgórész tekercsre fordított energia több mint a tekeréssel kinyert energia. És mivel a forgási sebességed alacsony lesz, ha nem áttételezel, lehet alapból ez a helyzet fog állandósulni. De ez persze csak kísérlet után fog kiderülni, hogy mennyire igaz...
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Nem értek az orvosi cuccokhoz, vérnyomásmérőhöz is csak annyit, hogy vettem már vagy négyet. (Magamnak, aztán kellett valakinek a családban és odaadtam neki, magamnak pedig vettem egy másikat.) Ha jól emlékszem mindegyiken volt DC input aljzat - noha egyiket se használtam erről.
Az a véleményem, hogy ez nem fog működni. Már eleve, az előírtnál kisebb fordulaton a generátor nem fog fölgerjedni. De ha mégis, és szabályosan le is van terhelve a tölteni kívánt akkuval, akkor azt nem bírod forgásban tartani. Annak idején 650W-os fúrógéppel forgattuk a tesztelni kívánt generátorokat, és az a gép is csak rövid ideig bírta működtetni. Egy kerékpáros pedig - erőnléttől függően - 100-300W-ot tud kitekerni. Próbálkozz inkább egy kerékpár dinamóval, az jobban fog menni...
![]()
Hogyan lehet megállapítani hogy melyek a hibás elemek egy áramkörben,anélkül, hogy kiolvasztanám a nyomtatott áramkörből?Pl van 2 bldc motorvezérlő.Az egyiknél az a gond, hogy ha áramra kapcsolom ,a motort egyből indítja anélkül, hogy a gázkart meghúznám.A gázkar fele 3 vezeték megy(piros ,zöld, fekete).Ha jó lenne ,akkor a piros és zöld(jel) között a feszültség 5v kellene legyen, viszont ebben az esetben alapból, gázkar behúzása nélkül 2,5 v.Úgyanigy a zöld és fekete között is 2,5 v a feszültség.Ezen változtatni semmit nem lehet a gázkarral.
A másiknál meg az a gond, hogy nagyon akadozva, szaggatva pörgeti a motort. Szóval a kérdésem,hogy ezek esetében, vagy egyáltalán bármely nyomtatott áramköri elemekből, hogyan lehet könnyen, gyorsan kiszűrni a hibásokat, anélkül ,hogy kiforrasztanánk? A képek csak tájékoztató jellegűek,nem az enyémek,csak az enyémek is ezekhez hasonlóak. Kínából rendeltem mindkettőt, és már újonnan híbások voltak. A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2018
Idézet: „Kínából rendeltem mindkettőt, és már újonnan híbások voltak.” Szerintem vásárolj megbízható forrásból. Kínában is előfordul az olyan. Ha pedig eleve hibás, akkor fizettesd vissza velük a pénzt. Egyáltalán nem biztos, hogy megéri vacakolni vele. Kérdés, hogy mennyi tapasztalatod van, milyen műszereid (multiméter, oszcilloszkóp, stb), meg ilyenek.
Hát multiméterem van,azt is tudnám hogy hogyan kell kimérni egyes elemeket internet segítségével.Csak nincs időm egyenként kiolvasztani és úgy méregetni.
A fotók nem segítettek sokat. Tudsz küldeni linket a konkrét típusra? Kapcsolási rajz elérhető?
Ha érti az ember a működést, akkor tud mérni bizonyos pontokon. Ott elvár egy értéket, ha a nyákon más értéket mér, akkor tovább lehet következtetni, hogy mi a hiba forrása. Pl. ahol fel van akadva a gázkar bemenet 5V-ra, annak a környezetét kell átnézni, hogy mi okozza. Nem azt kell mérni, hogy az ellenállás 10KOhm-os-e, vagy hogy a tranzisztor kapcsol-e bázisfeszültség hatására, hanem az egész szerkezet működését.
Értem,köszi.Akkor mégsem bonyolodok bele, mert nem annyira egyszerű.
Nincs kapcsolási rajz.Ahonnan vettem ott is csak a vezérlő külsejéről van fotó.
Helo!
Annak van jelentősége, hogy egy panelt a hűtőborda aljára vagy tetejére csavarozok? Egy elég rendesen melegedő panel és egy jó nagy hűtőbordáról lenne szó. A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2018
Ideális esetben a melegedő alkatrészekre kell a borda. A cél minél nagyobb felületen való érintkezés és hőátadás.
Idézet: „Ahonnan vettem” Honnan vetted? Link?
Ezt értem, csak hogy mondjuk hőleadás szempotjából ez lényegtelen hogy hol van felrögzítve, vagy számít?
Persze, hogy számít. Kisebb a jelentősége kényszerhűtött bordánál, de a passzív hűtésnél igen fontos. Inkább az aljára menjen. A borda esetleges dobozon belüli elrendezésére is ugyanez vonatkozik.
Köszönöm a választ!
![]()
Sziasztok! TDA2030as erősítőhöz szeretnék tápot készíteni. Van 12voltos trafóm de miután egyenirányítom olyan kapcsolással amiben vannak kondik, a feszültség kb 16voltra emelkedik. Ez viszont túl sok az ic-nek ugye? Egyenirányító felületet viszont kondenzátorok nélkül erősítőhöz nem célszerű építeni nem? Vagy lehet simán hozzákapcsolni az egyenírányító híddal? Tudtommal a minőség így romlik. Az egyetlen megoldás a 7812es feszültségstabilizátor lenne? Azért kérdezem, mert ilyenem éppen nincs itthon, és hogy másképpen meg lehet e oldani a tiszta 12voltos kimenetet. Köszönöm a válaszokat!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |