Fórum témák
» Több friss téma |
Maradjunk annyiban, hogy az Ebay-es eladó nem "megbízható" forrás! Azt nyomtatnak az akksira, amit akarnak.
Akkor én is 130 mA-rel kellene merítsem a cellákat feltételezve, hogy 2600 mAh -os az?
Vagy pedig 90 mA-el, feltételezve hogy 1800 mAh-os ? Dehát ez egy napig is eltartana egy cellánál.... És ha én 500 mA-el merítem és a végén kijön , hogy 2400 mAh,(nekem jött ki ennyi) akkor ez a valóságban mennyinek felel meg , ha gyártók által megadott számok szerint számolunk? Igazad van, tényleg sokat kérdezek és ismétlem is önmagam...megrpóbálok erről leszokni.de van egy olyan rossz szokásom ,hogy minél rövidebb idő alatt akarok megérteni egy bizonyos dolgot... A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2018
Amit én is használok a következő módszer.
1. Ha megvannak a cellák, feltöltöd teljesen 4.2V -ra, majd elteszed egy/két hétre. 2. Aztán ismét előveszed, és megméred a megmaradt cellafeszültséget, - ha 4V felett van, azt első körben jónak titulálom, - ha 4V alatt van, azt "nagy" önkisülésű cellának titulálom. (Mindkettő külön dobozba megy.) 3. A 4V feletti cellákra rátöltök, és ha eléri ismét a 4.2V -ot, másnap kezdem a terhelési tesztet rajta. 4. Első körben 1A konstans árammal terhelem, így kapok egy hozzávetőleges értéket. 5. Ha a mért érték több 1000mAh -nál, papírra írom, és újra feltöltöm teljesen. - a mért értékből következtetek a tényleges kapacitására, pl ha 1A terhelésen mértem 1800mAh -t, a következő terhelési teszt 1.5A -el történik. Ekkor természetesen a nagyobb terhelőáram hatására kevesebb lesz a kapacitása. Tegyük fel, így kapok 1650mAh -t. Ha a terhelőáram és a mért kapacitásérték közt max 250 mA eltérés van, a tesztet befejezettnek tekintem, és a kapott értéket megfelelőnek ítélem, így megkapod a kb 1C (+- 0.25C) terheléses teszt értékét. Ha pontosabban akarsz mérni, jöhet a harmadik kör az új áramértékkel... Az első körben 4V feletti cellákból lehet összeállítani teljesítményigényesebb akkucsomagokat. A 4V alattiakat szintén az előző módszerrel tesztelem, de ezek a cellák csak kissebb eneriaigényű eszközökhöz használhatóak. Lehet elemlámpába való, vagy készenléti áramkörbe való akku. De pl ebből a 4V alattiakból már raktam a 18V -os akkus fúrómba egy csomagot 4S2P elrendezésbe és tökéletes, valamint egy 3V -os csavarbehajtóba 1S2P elrendezésben, ami szintén tökéletes azóta. Mindkét eszköz NiMH akkus volt, azokat nyugdíjaztam belőlük. A fúróban összeállított csomag 3Ah, a csavarbehajtó 2Ah ha jól emlékszem. Van itt kép is róla korábbi hozzászólásban, vagy a másik lítiumos topikban, nem tudom már melyíkben... (Ha eljutok odáig, majd lesz a csatornámon videó is róla...) A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2018
Idézet: „minél rövidebb idő alatt akarok megérteni egy bizonyos dolgot” De ez a rövid idő már két hónapja tart és semmi előrelépést nem tapasztalok, még mindig a számadatokon lovagolsz ( 90 mA, 130 mA, 500 mA ), különböző mérési módszerek pontosságán. Erről már tényleg leszokhatnál mert bosszantó. Úgy érzem a válaszokat nem értelmezed, csak újabb kérdéseket teszel fel.
Teljesen más irányból közelíted meg a dolgokat, mint kellene. Ami Roli írt, szuper megoldás.
Én belső ellenállás szerint rangsorolom a cellákat, és 1A-rel merítem kapacitás teszteléshez. Ha minden cellámnál ugyanazt az eljárást használom, akkor a cellák egymáshoz képest tökéletesen hasonlíthatóak, párosíthatóak. Pl. van 2.2Ah-s cellám, magas belső ellenállással, ebből 2-4db-ot párhuzamosan kapcsolok, és megkapom a 4.4-8.8Ah-t a megfelelő áramterhelhetőséggel. A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2018
Köszi szépen a terjedelmes leírást.Csak még az lenne a kérdésem, hogy akkor az a cella amelyet 1 A terhelés alatt 1800 mAh kapacitásúnak, 1,5 A terhelés alatt meg 1650 mAh kapacitásúnak jött ki , akkor erre mekkora kapacitást lehet felírni a kovidivi által is emlegetett gyártók által használt szabvány szerint?
Ha gyorsan meríted, 1A-rel, akkor nem a maximális kapacitást méred! Ha lassan mérsz (20 órán át) 200mA-nél kisebb árammal, akkor kapod a maximálisan eltárolható kapacitást! Minden ennél nagyobb árammal való kisütés csökkenteni fogja a mért kapacitást. De neked biciklihez nem a kapacitás fog kelleni, vagyis nem a maximális kapacitás, hanem a névleges terhelés mellett kivehető kapacitás kell. Most gondolkodj kicsit kérlek, olvasd át az utóbbi 2 oldalt. Ne siess ennyire.
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2018
Jó, de akkor a Roli módszere szerint honnan tudom, hogy a cella mekkora kapacítású a szabvány szerint?Újra le kell tesztelni 200 mA-rel merítve?
Idézet: „tényleg sokat kérdezek és ismétlem is önmagam...megrpóbálok erről leszokni” Már ideje lenne, 3 óra alatt több mint 10 kérdés, de mind visszatérő.
Ne haragudj, de téged nem kellene ez zavarjon, inkább azokat akik válaszolnak és próbálnak segíteni...őket megértem , ha ezt mondják amit te...
De azért azt el kellene ismernie mindenkinek, hogy nem olyan egyszerű megállapítani a cellák kapacitását pontosan...nemhogy nekem,hanem egy ebben a témában profinak sem... A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2018
De szerintem a kapacitás is fontos...Mert én szeretnék minél nagyobb kapacitású cellákat rakni az akksiba.És a névleges terhelés mellett kivehető kapacitást pontosan mi határozza meg?Ez volt az utolsó kérdésem mára...és elnézést, ha egyeseket bosszantottam a kérdéseimmel.De köszi mégegyszer többek között RoliNyh-nak és Kovidivinek...
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2018
Figyelj: "a névleges terhelés mellett kivehető kapacitást pontosan mi határozza meg?"
Kiszámolod, mekkora árammal akarod meríteni (számolhatsz maximálissal vagy átlagossal is, nekem mindegy). Ezzel az árammal lemeríted az összes celládat. Amelyik celláid azonos értéket értek el, azok ezen a terhelésen hasonlóan működnek, mehet a pakkba. Ha 10 átlagos cella mellé 3db szuperjót is be tudsz rakni, akkor az egész akksipakk kapacitását legnagyobb részt az átlagos cellák fogják meghatározni.
Ha valaki türelmetlen, de mégis kíváncsi a celláinak állapotára akkor a jól bevált terheléses vizsgálat jöhet szóba. Kell hozzá egy jól szabályozható, teljesítmény áramgenerátor, ami tudja a cellát a beállított árammal megterhelni. Így a teljesen feltöltött cella feszültségeséséből és mondjuk 1 perces terhelés közben feszültségesésből lehet levonni következtetéseket. Ezen az alapon gyorstesztben lehet egyformán viselkedő példányokat válogatni. Mondjuk kicsit macerás.
Ok,köszi a válaszokat.Még lenne kérdésem, de az marad holnapra.
Őszintén kit érdekel a "gyártók által használt szabvány szerint" -i mérés?
Az csak egy gyártók által meghatározott módszer, amivel nagyobb értéket írhatnak az adott cellára, így saját magukat jobb fényben tüntetik fel. Egy akku terhelése 90% -ban egyáltalán nem az ő mérési módszerük szerint történik a való életben, tehát kb nem sok haszna. Az a gyártó, aki minimum 1C -s terhelésre adja meg a kapacitásértéket, na az a használható kategória, aki ez alatti értéket ad meg, az az én szememben kb a kamu fake kategória. Sőt, hozzáteszem most már az is elterjedt szokás, hogy 18650 -es cellák esetében 2-3C -re, esetleg még többre (5-10C) adják meg a kapacitásértéket, ez utóbbi inkább a LiPO és LiFePO4 cellákra érvényes. Neked elektromos bringához teljesen felesleges az 1C alatti teszt, és a módszeremnél nemigen fogsz jobbat találni... Viszont megfelelő műszer nélkül, és a szükséges kellő időt nem ráfordítva, azt sem tudod elvégezni... A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2018
Üdv! Ez a korábban említett TP4056-1A-MU, csak tölő egy cellához?
Sziasztok.Az eddigiekből azt következtetem le, hogy ez a kapacitás mérés inkább arra jó, hogy összehasonlítsuk a cellák kapacitását.De én a bicaj akksiját szeretném felújítani,és biztosan fogok találni benne még jó cellákat, amiket vissza fogok rakni.Csak a gyengéket helyettesíteném.De az is lehet, hogy a legjobbak sem elég jók...Szóval kellene egy viszonyítási alap.Tehát kellene egy olyan cella, amiról biztosan lehet tudni, hogy megvan a ráírt kapacítása.Mi legyen ez a viszonyítási alap?Milyen cellát ajánlotok, hogy vegyek ujjonnan,amivel össze tudnám mérni a használt cellákat?
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2018
Én biztosan nem vacakolnék ilyesmivel. Pedig a hozzászólásaid alapján nagyobb rálátásom, tapasztalatom és több műszerem is van, mint neked. (Talán pont ezért nem csinálnám...) Én megvenném a szükséges számú, megfelelően nagy árammal terhelhető, jó minőségű cellát, és úgy újítanám fel. Például LG, Panasonic vagy Samsung, 10-20 Amper között terhelhető, 2500 mAh kapacitásúakkal. Ez cellánként 2200-2800 forintba fog kerülni. A régi és az új keverésének az lesz a vége, hogy kinyírod a sok pénzért vásárolt új cellákat.
Tehát egy pakkba kizárólag új, egyszerre vásárolt, egyforma cellákat tennék. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2018
Első körben nem tennék bele új cellákat, hanem kiválogatnám az aksi pakkból azokat amelyek még jók és melléjük raknák használt laptop aksiból kiszedett cellákat, amelyen nagyjából azonos kapacitásuak lennének.Egy próbát ez is megér.Ha pedig már ezután is gyenge lenne az aksi, csak azután raknák bele teljesen újakat.
Laptop aksiban is találhatók jó cellák.Pl vettem Lg cellát 5 dollárért ujjonnan,leteszteltem és nem volt akkora kapacitása mint egyes celláknak amelyeket laptop aksiból szedtem ki.
Nekem a bicaj aksiban biztosan vannak gyengélkedő cellák és vannak amelyek még jók.(pedig gyári lithium mangán cellák vannak benne).Ez onnan látható, hogy pár kilométer után az aksi egyből üreset mutat,pedig az aksi feszültsége még 39V (36V-os aksi).Ez a gyenge celláknak köszönhető.Ebből következik hogy ha mind új cellát teszek bele az még nem garancia, hogy idővel egy két cella nem fog gyengélkedni, s akkor szedhetem megint szét.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2018
Nem tudom, feltűnt-e már, hogy a gyenge celláidnak nem a kapacitása a kicsi, hanem a belső ellenállása nagy. Ezért nem tudja a benne levő energiát a motornak leadni. Amíg csak a kapacitást méregeted, nem jutsz sehova. Van 2Ah-s gyenge, 100mOhm belső ellenállású cellám is, meg 20mOhm-os 1.5Ah-val. Szerinted melyik fogja a csavarbehajtót megfelelő mennyiségű teljesítménnyel ellátni, és melyik lesz az, amelyik 5perc után lemerültnek tűnik, és forró lesz? Lényegtelen a kapacitás, ha nem tud a cellából a névleges terhelésen kijönni.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2018
Szia! Menet közben, normál terhelésnél mérted ezt a feszültséget? Kellene mérni áramot is,a z akku és a vezérlő között, szintén normál terheléssel (tehát ugy hogy rajt ülsz és mégy vele). Ha vannak olyan nagyobb áramfelvételek amik a 8-10 ampert meghaladják, akkor a bontott laptop akkut el lehet felejteni... Szerintem legalábbis
Ha mértél volna terhelt feszültséget az akksipakkon, akkor meg tudnánk mondani, hogy tényleg a pakk a hibás, esetleg más? De ezt sem végezted el, pedig kértem/kértük. Én itt végeztem.
Nem fog semmi mérést elvégezni, gyanítom. Már kértük, akkor még szép idő volt...
Persze hogy mértem.A kijelzőn mutatja.Kb 35 V terhelés alatt, amikor már üreset mutat az aksi.
Áramfelvételt nem tudtam mérni, mert nem akarom a motor és aksi közötti kábelt elvágni.Amúgy ez Bionx rendszer, ami csak a saját termékeit fogadja el, ha bármilyen cserére van szükség.
Ezt a témát már régebb írtam és RoliNy és még mások megállapították, hogy nem az aksi gyenge, hanem csak egy-egy cella benne.Mivelhogy ezek a gyenge cellák miatt az aksi üreset mutat, hogy ne merítsem le teljesen őket...
Majd szétbontom és akkor mindenre fény derül. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2018
Nem a bicaj aksi celláiról van szó.Azt még nem szedtem szét.Laptop aksiból valók.És itt amelyiknek az ellenállása nagy annak a kapacitása is álatalában elég kicsi.
Az ellenállás mértékére abból követkaztetek, hogy amikor beleteszem a tesztelőbe, akkor amelyiknek nagy a belső ellenállása,annak már az első másodpercekben nagyot esik a feszültsége.Na ezeknek a legtöbb esetben a kapacitásuk is kicsi. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |