Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Ezért a szösszenetért kár volt! Hagyományos szereket használnak, amelyek (nem köztudottan) bizonyítottan lebomlanak, eltávoznak bizonyos idő alatt; na ezt az időt betartják. A víz meg esővíz (most jöhet az, hogy az esővíz is szennyezett ), nálunk a hegyoldalban csak nagyon mély kutak vannak (amelyek még vizet adnak, mert a bauxitbányászat miatt a magasabban lévő források 90 %-a végleg kiapadt), és abból nem öntözik a szőlőt.
No de milyen biztonsággal használható, ha vakriasztást csinál? Ebből honnan tudjam mikor higgyek neki mikor ne? Az eset amit leírtam egyértelmű vakriasztás volt. Milyen biztonság ez?
Megnézném, ahogy az ebbe a bizonyítottan lebomló szerbe áztatott fogpiszkálót te a bomlási idő után a szádba veszel, vagy egy lepermetezett felületet végignyalogatsz.
Talán így jelezte a használati idő végét.
Két év után? Ahhoz elég drága.
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2018
Viszonyítás kérdése, hogy drága-e, szembe kell állítani egy CO mérgezéssel. Az sincs kizárva, amit Triger írt és az sem, hogy valami volt a levegőben. Előbbihez a használati utasítást kell megnézni.
Itt van raktáron ami jó vételnek tűnik.
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2018
A gyártónak három terméke is szerepel a nem megfelelő listán: Katasztrófavédelem: szénmonoxid érzékelők. Ugyanakkor a Honeywell nem szerepel a szégyenpadon. Csak mint "érdekesség".
Igazad van. Egy temetés sokkal olcsóbb.
Magyarország új nemzeti atlasza ingyen letölthető: Bővebben: Link. A "TARTALOM" fül alatt, fejezetenként.
Fogpiszkálót nem veszek a számba (bár még minden (eredeti) fogam megvan), mert szúr.
Kedves kétkedő: ~70 év alatt nem ártott meg, akkor már mindegy. Idősebb rokonaim, barátaim is hasonlóan vélekednek. A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2018
Hááááát, elöször egy Steck márkájút linkeltél, abból három típus is rajta van a listán, mint nem megfelelő. Az általad linkelt pdf 2015-ös, a katasztrófavédelem oldalán perpillanat 2017-es dokumentumok vannak.
Nem ez volt a kérdés, netto mellébeszélés.
Nemrég átépítettem a fűtést. Tegnap este gyújtottam be utoljára. Ím az eredmény.
A szőnyeg meggyullad a kieső, esetleg észrevétlenül kieső apró parázstól!!! Ne legyen ott szőnyeg, hanem valami vaslemez vagy hasonló nem éghető anyag. Ha jól látom parketta az aljzat, az is gyúlékony.
Van a szoba közepén egy támasztó oszlop amit a mai napig nem tüntettünk el mert a kigyúrt ex sógorom nem bírta azt a gerendát (600x20x20cm) amit a padlásra akartunk feltenni hozzá húzandó a mostanit. Szóval akaratom ellenére se tudok rendet tartani. A szőnyeget meg nem akarom elvágni. Műhely híján a szobába bütykölök. Nővérem osztaná az észt csak nincs az a pénz amit ne lehetne ebbe a házba beleverni. Akkor inkább újonnan. Már van is egy tervem az alap rajzot illetően. Ha valaha megszaladna nem házat hanem telket veszek. Ott már olyan lesz minden amilyet én akarok.
Ezzel csak annyi a baj, hogy az egész lakás állandó ételszagban úszik. Nincs az az elszívó ami hatékonyan, de energiatakarékosan képes kiszellőztetni.
Bátyáméknál némi eltéréssel pont ugyanez van mert a nappali és a konyha egy légtérbe van.
Na ez gyönyörű. Nem önmagában az a probléma, hogy a behazudott 1-2 óra helyett 6-8 órás késések vannak - állítólag - szimpla balesetek miatt. Vagyis a francokat nem, mindkettő rohadt nagy probléma, a 6-8 óra késés és az is, hogy 1-2 órának hazudják. (Pedig a máv minden látható ok nélkül simán össze tud hozni 1-2 óra késést.) De a a legnagyobb probléma a tájékoztatás hiánya. Hogy kérdezel és csak vonogatja a vállát, vagy hogy A helyről B helyre küldenek infóért, onnan C helyre, majd onnan vissza A helyre. Vagy ami még rosszabb, hogy elküldi Gödöllőre hévvel a szerencsétlent a semmiért.
Én ezért nem tekintem közlekedési alternatívának a mávot, szerintem máv-val közlekedni az autofelláció egy formája.
Okostelefonra van a MÁV startnak alkalmazása, ott már viszonylag hamar megjelenik valamiféle infó, igaz néha erősen "kódolva". Pl. balesetnél hatósági intézkedés a szöveg, váltó, felsővezeték, mozdony lerobbanásnál műszaki hiba, vagy nevén nevezve bizber hiba. Mentségül néha részletesebb is a tájékoztatás.
Ami engem jobban mérgesít, és a BKV -nál is működik, hogy megáll a vonat, a villamos, vagy a busz egy megállóban, és megvárja, hogy a menetrendi idő utolérje a járatot. Ha egyszer elindult, mi a túróért nem halad végig a járat vonalán? Úgy tűnik nincs senkinél okostelefon, vagy a fészbuk érdekesebb. A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2018
Idézet: „megáll a vonat, a villamos, vagy a busz egy megállóban, és megvárja, hogy a menetrendi idő utolérje a járatot” Mert nem mindenki megy ki a vonat/busz/bárakármi indulási ideje előtt kellő időben. Ha pedig az "utas*" lekési, mert idő előtt elindult, "joggal" reklamál. (Hogy mennyire joggal, az vitatható, pl. a repülőtéren a járat indulása előtt órákkal ott kell lenni, ellenkező esetben nem engedik fel a járatra...) *Az "utas" számomra akkortól utas, ha felszállt a járműre, és rendelkezik érvényes menetjeggyel, utazási igazolvánnyal, vagy - ha nem volt jegyváltási lehetőség a felszállás helyén - megfelelő mennyiségű pénzzel, hogy jegyet váltson.
Sok mindentől függ, mennyi az annyi. A "hatósági intézkedés" (helyszínelés, adott esetben műszaki mentés) jó esetben akár egy óra alatt lezajlik, máskor viszont csak akkor derül ki, mennyi időre van szükség hozzá, amikor elkezdik azt.
Sokkal bosszantóbb, hogy a balesetek döntő többsége (mondjuk 95%-a, vagy több) az emberi figyelmetlenségre (horribile dictu: butaságra, és akkor nagyon finoman fogalmaztam!) vezethető vissza! Soha nem fogom megérteni azt a gépkocsivezetőt, aki a fénysorompó villogó piros jelzése ellenére a sínekre hajt. Azt végképp nem, aki a vonat oldalának (!) hajt neki. Azt pedig végképp nem, aki egyenesen kikerüli (!) a sorompórudat! A tegnapi, Maglód és Gyömrő közötti baleset pedig végképp nem a vasút hibájából következett be, lévén a darus kocsi (közúti, mielőtt bárki félreérti!) mindkét (!) vágány feletti felsővezetéket leszakította! A Rákos-Pécel közötti balesetnél pedig a jól működő fénysorompó tilos jelzése ellenére behajtott az átjáróba a sofőr! Ezeket a vasút hibájának felróni legalábbis botorság... Persze, tudom, rendkívül kellemetlen, hogy a péntek délutánja ennyi embernek van elrontva (köztük nekem is), de emiatt nem a közlekedési cégre kell haragudni.
Szerintem is jó, hogy betartja a menetrendet. Mi értelme lenne annak, ha 9.10-re írja a buszt a menetrend, és 9.07-kor elhúz, én meg 9.08-ra érek a megállóba?
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2018
Idegesítő a megállóban állni, de még idegesítőbb hogy ha kimész a menetrend szerint pl. 17:03-kor induló járathoz 17:02-re, és már csak integetni tudsz utána, mert 17.01-kor elment. És lehet hogy az egész nem is a te hibád (bár szerintem az sem hiba, ha nem mész ki X perccel előbb a megállóba), hanem pl. egy másik járatról szállnál át és az késett.
És van még egy gond: ha előbb elmegy egy járat, akkor jó esély van rá, hogy szépen egyre felszálló lesz rá, emiatt egyre kevesebb leszálló is, és pl. elér egy olyan zöldet amit "nem kellene" neki, azzal is nyer 1-2 percet, stb. Ez persze önmagát gerjeszti, egyre nagyobb "előnyt" tud összeszedni a menetrendhez képest, egy 20-25 megállós járatnál már a végén lehet hogy 5 perccel előbb is a menetrend előtt jár. Ez persze a már ott váró, vagy épp a járaton utazó utasoknak jó, a többieknek viszont nem. És a következő járatnál ennek az ellentétét látod: tömegnyomor, sok leszálló és felszálló, lekésett zöld lámpák, egyre nagyobb késés, és persze mindenki furakszik fel a járműre. Majd ismét jön egy szinte üres busz, hiszen az ő utasai nagyja felszállt a késő, tömegnyomor járműre, szóval neki alig van felszállója és leszállója, tud a menetrendhez képest gyorsan menni, stb.
Mindenki minél előbb akar otthon lenni.
A legrosszabb szerintem az, hogyha késik a busz, az ember pedig már hulla fáradtan várja megállóba, de nem jön... A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2018
Én ezt értem, és nem is a rajta kívülálló okokat rovom fel a mávnak.
De idézek a linkelt cikkből: "Másnak a Keletiben már azt tanácsolták, hogy HÉV-vel menjen el Gödöllőre, onnan már járnak a vonatok. Ez szerepelt a MÁV közleményében is. "Egy óra hévezés után kiderült, hogy a semmire mennek az emberek oda, szegény jegypénztáros hölgy majdnem sírt, hogy minek jön ide mindenki HÉV-vel" – írta olvasónk. Végül ő olyan szerelvénnyel indult el Miskolcra, ami már délután 3 óra óta bent állt Gödöllőn, és csak este 8 órakor indult el." Valamint: "Normális állapotokról péntek éjjel sem lehetett beszélni, legalábbis olvasónk hangulatos fotóval is illusztrált levele szerint a Vác felé indított, Rákospalota-Újpestig közlekedő pótló vonatra, ami 22:52-kor indult a Nyugatiból az utasok egy része fel sem fért, de a többieknek sem volt igazán kényelmes útjuk. Mindez részben a tömegnek, részben a pótlásra beállított vonat kis méretének volt köszönhető."
Persze, de egy menetrend előtt "végigszaladó" busz képes a következőt alaposan "megkésetni", szóval aminek az lesz az eredménye hogy várod a megállóban és nem jön.
Idézet: Városunk közepén a nagyforgalmú főúton van egy fénysormpós vasúti kereszteződés. Elég gyakran rossz a fénysorompó, nem villog semmi. A gyakran rossz a vasút hibája, de a rossz fénysorompón az autósok legalább 95%-a (pontos adat, megfigyeltem többször) lassítás körülnézés nélkül áthasít. Ez döbbenetes. Csoda, hogy nem volt még baj, talán azért, mert napi kb. 4 vonat megy ott. „Sokkal bosszantóbb, hogy a balesetek döntő többsége (mondjuk 95%-a, vagy több) az emberi figyelmetlenségre (horribile dictu: butaságra, és akkor nagyon finoman fogalmaztam!) vezethető vissza!” |
Bejelentkezés
Hirdetés |