Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   233 / 302
(#) Tomi111 válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Szept 18, 2018 /
 
Szia! Akkor úgy van, ahogy előbbre írtam. Csatoltam a rajzot. A két tekercs nem párhuzamosodik sosem, a két végpont között mindig 24V van. 24v állásban a graetz pozitív pontjáról veszi le a feszültséget, 12V állásban pedig a két tekercs közös pontjáról. Ez lényegében egy szimmetrikus tápegység, csak nem a közös pont van kinevezve GND-nek és a két kimenet +/-12V, hanem az egyik szélső pont a GND.
( ez így a gyártónak kényelmes, hisz a töltő - a trafó - a két 12V-os tekercset párhuzamosítva tudna 12V-on dupla áramot, mint így, de akkor nagyobb graetz és a két feszültséghez különböző biztosíték kellene. Így 12V-os állásban a két tekercs felváltva üzemel. Egyik félhullámban az egyik, másikban a másik)
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2018

töltő.JPG
    
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza Tomi111 hozzászólására (») Szept 18, 2018 /
 
Valóban így van , jól rajzoltad , én is ekképp tapasztaltam , csak rosszul fogalmaztam , végre világos , köszi szépen mindenkinek,
(#) fastaction hozzászólása Okt 5, 2018 /
 
Sziasztok! Egy kezdő kérdés , hogy , ha egy 75 Ah autó akkumulátor töltünk , akkor csúcsokban mekkora lehet a legnagyobb felvett áramerősség ? Tételezzük fel , hogy áramkorláttal töltjük és az 10 A-os . Trafót készítek hozzá éppen és a számításokhoz kellene . Mennyi tartalékot szoktatok ráhagyni ? Nem szeretném , ha nagyon melegedne (max 70 C fok) . Eddigi eredményem , hogy a vasmag az mikrohullámú sütőből 25 négyzetcentiméter , szekunder 10 A és középmegcsapolásos 2 x 12 V . Primer 350 menet 1.2 mm-es huzal , szekunder 2 x 25 menet 3 mm-es huzallal . Szoros csatolásban alul a szekunder , felül a primer .
Egy tirisztoros töltő lesz hozzá elkészítve .
Jó az egyenlőre teljesen elméleti terv szerintetek is ?
(#) Bakman válasza fastaction hozzászólására (») Okt 5, 2018 /
 
30 A-t is ki kell bírnia töltés gyanánt, a túltöltést kell elkerülni (kapocsfeszültség).
(#) hg6dab válasza fastaction hozzászólására (») Okt 5, 2018 / 1
 
A trafó szekunderére csinálj több leágazást, aztán a próbák során meglátod melyiket érdemes használni. 17-18 volt környékén fogja tudni leadni a megfelelő teljesítményt.
(#) ferci válasza fastaction hozzászólására (») Okt 5, 2018 / 1
 
A primert tedd alulra és 50 menetet még tegyél rá. 1,2-es dróttal már nagyon túlméretezed, mert a 10 amper körüli töltőáramhoz fele annyi felvett watt is elég lenne.
Arányosan a szekunder menetszámot növeld meg.. Ha a szekunder kétutas lesz a tirisztor előtt, nem kell 3-as huzal, mert 60 % keresztmetszet elég a tekercsekre az áram megoszlás miatt.
(#) fastaction válasza fastaction hozzászólására (») Okt 5, 2018 /
 
Köszönöm mindenkinek ! Felül lesz a primer , így könnyebben módósítható és jobban hűthető . Huzal az adott , így , ha elfér , akkor marad . Habár valahol volt 2mm vastagságú is . Szándékosan lesz túlméretezve , mert kisebb akkumulátorokra , már bevált a Proli007 töltő , szulfátlanító , plusz egy gyári is van . Jelenlegi autóban nagyobb az akku és sokat várni sem szeretek . Holnap neki is állok . Amennyiben a Család hagy hobbizni .
(#) erbe válasza ferci hozzászólására (») Okt 5, 2018 /
 
Felesleges tovább növelni a primer menetszámot. Gyárilag a 700-1000 watthoz 1-es, 1,1-es huzalból van rajta 260-265 menet aktív hűtéssel. Ehhez képest a 350 me 1,2-es huzal már hideg marad. 3-as szekunderrel kétutas egyenirányítással 30-40 A-t vígan lead.

fastaction-nak:

Ritka esetben szokás alulra tenni a szekundert. Tirisztoros töltőnél feleslegesek a megcsapolások. 18 V-ra méretezett szekunderrel megfelel.
Ha bikázni akarsz vele, akkor 13 V-nál vezess ki megcsapolást 2 komolyabb diódára. 80-100 A-rel rá tud segíteni az indításra.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2018
(#) ferci válasza erbe hozzászólására (») Okt 5, 2018 /
 
Ismerem pár gyári mikró üresjárati áramát, fogyasztását ilyen menetszámnál, stb..
Hűtésről még nem volt szó..
Persze mindenki úgy teker magának, ahogy tetszik.
(#) fastaction válasza ferci hozzászólására (») Okt 5, 2018 /
 
A primer lesz alul , csak rosszul írtam . Az átlagosnál kicsivel nagyobb ez a vasmag . Megnézem , hogy fér a pakettra a huzal , aztán , ha , csak a 350 fér , kiprobálom szekunder nélkül mennyire melegszik . Nem tervezek bele ventilátort , csak hővédelmet .
(#) fastaction válasza erbe hozzászólására (») Okt 5, 2018 /
 
Szia . Alul lesz a primer , csak tévesen írtam . Az melegedhet jobban , ha beterhelem rendesen . A két szekunder tekercs összesen lesz 24 V , mert szulfátlanító is lesz beépítve , annak nem árt a kb. 30 - 32 V .
(#) erbe válasza fastaction hozzászólására (») Okt 5, 2018 /
 
Tirisztoros töltőhöz kevés a 12 V AC. Ahhoz legfeljebb FET-es PWM-es szabályzót használhatsz.
(#) Blintux hozzászólása Okt 6, 2018 /
 
Sziasztok!

Van egy 4 cellás, 4.8 voltos NiCd akksim (régi laptopé)
Ezt szeretném tölteni, amihez találtam is egy ilyen egyszerű kis kapcsolást, amivel elvileg tölthető a 4.8 voltos akksi:
https://www.eleccircuit.com/simple-ni-cad-battery-charger-with-litt...parts/

Meg is építettem, kipróbáltam. Első körben csak 5 percig hagytam a töltőn. Lehet sikeres is a művelet, mert a laptop LED-jei már egy pillanatra felvillannak.
Hosszabb ideig nem merem a töltőn hagyni, mert az R2 -es ellenállás nagyon forró, kézzel nem is lehet hozzáérni. A töltő LED-je világít, aminek egész addig kell is, még fel nem töltődik.

Igaz a 20 ohm helyett 27 ohmosat használtam, mert 20-as nem volt kéznél, de mivel nagyobb is mint kellene, még inkább nem szabadna melegednie, nem igaz?

Szóval szerintetek ez normális? Tölthetem így vele? nem robban fel a fenébe egyszer csak?
(#) ferci válasza Blintux hozzászólására (») Okt 6, 2018 /
 
Nyugodtan töltheted vele, viszont feszültség kontroll is kellene.
Az ellenállást pedig cseréld le nagyobb wattosra, akkor nem lesz olyan forró.. vagy rakd össze több darabból.
A töltő ledjére azért ne hagyatkozz annyira, meddig világít.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2018
(#) tbarath válasza Blintux hozzászólására (») Okt 6, 2018 /
 
A töltkapcsolást nem ismerem, de a leírás szerint ez a "töltő" 800 mA-el tölt. Az eredeti kapcsolás szerinti 20 Ohm-os ellenállat ezek szerint 1,6 Wattal fűt, nem csoda hogy meleg - hacsak nem komolyabb teljesítményellenállást használtál ott. Ha 20 Ohm-os nincs is otthon, 100 Ohm-osból a legtöbb hobbistánál szokott lenni a fiókban egy fél marékkal. Abból köss párhuzamosan 5-öt, az pont 20 Ohm. Én jellemzően 1% 0,6W-os ellenállásokat használok, ebből 5 párhuzamosan kötve max. 3W-tal terhelhető.
(#) Blintux hozzászólása Okt 6, 2018 /
 
Most első körben csak nagyjából fel akarok tölteni, hogy kipróbáljam vele a szerkezetet amibe való, hogy egyáltalán jó-e.
Ha jó, akkor barkácsolok egy rendesebb töltőt, csak gondoltam rákérdezek, hogy ezt a tákolmányt rajta hagyhatom-e 1-2 órára
(#) ferci válasza Blintux hozzászólására (») Okt 6, 2018 /
 
Így sacc 120 mA-nél több nem megy bele, akár bele is mérhetsz, aztán kapcsolj át feszmérésre. Az akku biztos bírja jópár óráig ( mAh-t ismered ).
(#) Chipmunk1960 válasza ferci hozzászólására (») Okt 8, 2018 /
 
Nekem 2-2,5 A üresjáratban, a mikrót nem épp az energiatakarékosságra méretezték.
(#) ferci válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 8, 2018 /
 
Igen, ezért írtam péntek délután, mit tegyen vele. Gyártótól függően lehet több is.
(#) Chipmunk1960 válasza ferci hozzászólására (») Okt 10, 2018 /
 
Én ponthegesztőt csináltam belőle, arra a pár másodpercre mindegy a primer áram, a sec 2 menet és 580 A.
(#) fastaction hozzászólása Okt 10, 2018 /
 
Cuz huzallal , csak jobb lesz az eredmény a mikró trafóval . Természetesen lomtalanítás volt hétvégén , meg munka , így , csak lebontottam a trafóról az alu tekercseit . Tegnap éjjel , csináltam neki papírbakelit csévetestet . Huzalokat előkerestem . 18 V ( is ) lesz a szekunder . Viszont a primer huzal , csak 0.7 mm vastag zománc nélkül . Duplán meg nem fogom tekerni .
(#) andrÁSZ hozzászólása Okt 11, 2018 /
 
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem,hogy ha nekem csak 12V-ra /töltésre/ szeretnék készíteni egy trafót,akkor
miért jobb egy középmegcsapolásos két tekercses,fél dióda hídon átengedett töltő,mit az,egy tekercses de izmosabb keresztmetszetű /mert van hely/ egész dióda hídon átengedett töltő???
A válaszokat köszönöm.
(#) proli007 válasza andrÁSZ hozzászólására (») Okt 11, 2018 /
 
Hello! A két diódán fele annyi a veszteség van, mint a híd-egyenirányítón. Persze a kérdés, hogy mi számít és mi nem, Neked.
(#) andrÁSZ válasza proli007 hozzászólására (») Okt 11, 2018 /
 
Szia.A híd feszültség veszteségét előre kimérve bele kalkulálom a trafó méretezésébe.Viszont ha van helyem /mikró trafó/ ,és vastag huzalom akkor melyik tekercselési mód a hatékonyabb?
Köszi.
(#) erbe válasza andrÁSZ hozzászólására (») Okt 12, 2018 /
 
Jelentős mértékben függ attól is, kicsi vagy nagy(obb) feszültséget egyenirányítasz. Kis feszültségnél a hídegyenirányításnál 2 diódán eső feszültség számíthat. Kétutas egyenirányításnál 1-1 diódán esik a feszültség, de a szekunder tekercsen magasabb feszültség esik. Mindig az igények és a tekercsek ellenállása határozza meg, melyik a gazdaságosabb megoldás. 12 V-nál a kétutas egyenirányítás jobb szokott lenni.
(#) Balabmw hozzászólása Okt 20, 2018 /
 
Sziasztok

Szétkaptam egy régi, házilag készült autó akkumulátor töltőt.
A tirisztor a primer oldalon van. Még hasonló kapcsolást sem találtam,illetve ide olvasva sem találtam ilyesmi megoldást.
Van ötletetek,hogy miért így készült?
(#) vottokar válasza Balabmw hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Talán mert régen nem igen volt könnyen beszerezhető több tíz Amperes tirisztor?
Bár arról nem írtál, hogy kb mekkora töltő is ,amit szétkaptál. És hogy milyen régi is.
(#) Balabmw válasza vottokar hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Ezekről nincs pontos adatom. 30-40 éve készülhetett. 10A az áramskála,de sosem használtam 4A-nél feljebb,így is csak felügyelet mellett. A szekunder oldalon a műszeren kívül semmi sincs.
(#) Chipmunk1960 válasza Balabmw hozzászólására (») Okt 22, 2018 /
 
Valószínű a sima fázishasításos fényerő-szabályozó elődje. Van valahol egy ilyen kapcsolásom elmentve, de abban már optocsatolóval, van szekunder jel visszavezetve. Itt talán kis trafót alkalmaztak a tirisztor begyújtására, régebbi tangonca töltőkben találkoztam ilyen megoldással.
(#) Balabmw válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 22, 2018 /
 
Igen,tegnap megvizsgáltam részletesebben.
Mivel a dobozolás megfelelő a trafó is méretes valamint a műszer is pontosnak tűnik, építenék bele elektronikát. Csakhogy itt annyiféle jó megoldást látok,hogy nem tudok dönteni,hogy melyiket.
Következő: »»   233 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem