Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Hát igen, már van sokféle. Ha transzformátorod van, a tirisztorosat ajánlom, amelyiken áramot, és töltési vég-feszültséget is lehet állítani. Ha nincs meg előkeresem, s felteszem.Több okból is. Az ólomakkumulátort szűrés nélküli tápról töltjük, mert a "ripple" segít a lemezek karbantartásában. Tirisztoros áramszabályozásnál ez még nagyobb, így nagyobb a deszulfációs hatása. Minden 0 átmenetnél kikapcsol, majd megint be, tehát kevesebb a hődisszipáció, mit egy áteresztő tranyós változatnál. Természetesen léteznek már inverteres, PWM szabályozásúak, De azokat olcsóbb, egyszerűbb Kínából megvenni.
Megköszönném,ha feltennéd! Tegnap kiiktattam a primer tirisztort így a graetz után 21V egyenfeszt (és 10V váltófeszt ) mutat a multimeter.
A műszert benne hagynám,úgy tűnik pontosan méri az áramot is.
A vasaló csatlakozóból következtetve, nem mai darab, de szuperül néz ki, gondos munka. A vezeték vastagságból úgy látom, nem beépített shöntös műszer, ennek nézz utána, nem látom pontosan hova mennek a vezetékek. Jobb oldalra csatlakozik az akksi, a P1 állítja az áramot, a P2 a feszt. A nyomógomb direktben nyitja a tirisztort, a mély-kisült akksik beindításához kell. Az R12 az áramfigyelő shönt, a műszertől függően lehet, hogy erre is lehet egy ellenállás osztóval illeszteni az A mérést. A 18V helyett a 21 nem probléma, /legfeljebb pár ellenállást növelni kell, ha nem fér bele a poti tartományába/ hiszen ez is fázis hasítással szabályozza az áramot, majd a végén pedig lezár. Találtam egy panel rajzot is, de most hirtelen nem tudom, ezé a kapcsolásé -e , de mintha az lenne, felteszem azt is, de át kell nézni előtte.
Üdv! Csak most láttam az írásod. Nekem is van egy triakos szaggatású akkumulátortöltőm. A gyújtás egy hegesztőtrafóé. Valamelyik Rádiotechnia újságból való. Némi átalakítás és saját alkatrész készletre formázás után megépítettem. A tapasztalataimat is leírtam és azt is, mit tennék máshogy.
Hát a 640 VA -es trafóval, a priméreket sorba kötve, 24 V-os elektromos paletta mozgatókat is lehet simán tölteni. Fagyos, reggelen, egy ettől kapott pofontól, biztosan felébred az akksi, a mellé adott A-ektől biztosan beröffen a motor.
És osztom az én változatomat.
Bár nem tartom tökéletesnek, de a tesztek allatt nagyon jól vizsgázot. Képeket nem sikerül felöltenem a tul nagy méret miatt, igy újra fényképezem, hogy fel tudjam tölteni.
Ha nincs a gépeden képátméretező(???), online is megoldható, pl. google keresőbe "online image resizer".
Egyébként szinte hihetetlen, hányan terveztünk új panelt ennek a kapcsolásnak, itt a HE-n is minimum 5, de lehet, hogy több is van belőle.
Látszólag valóban nagyon hasonlít, gondolom a JP1 re megy az áram poti. Innen is látható, hogy egy jó kapcsolás, nem lőttem bakot vele!
Igen, ez egy több mint egy jó kapcsólás, nagyon jó! Szinte mondanám azt, hogy igénytelen alkatrész terén és az eredmény illetve a teljesitmény ugyan az mindig.
Első perctöl fogva bele szeretem ebbe a kapcsolásba, ami lassan már 10 éve kb. A legtőbb tesztet a napokban fogom végrehajtani amit majd dokumentálni is fogok, s remélem, hogy sikerül egy végleges nyákot is terveznem.
Kedves Chipmunk1960 . Pont ezt a kapcsolást építettem én is . De . Sajnos nem a rajzon lévő kapcsolás van rajta . Korábban egymáshoz lett feltőltve , beűltetési rajzzal , de pl. R5 a rajzon és a pcb-n máshol található . Valóban át kell nézni .
Úgy látom , hogy jó lesz , csak az R5 és az R1 fordítva van feltüntetve .
És ime pár kép amit köszönhetöen kivancsi4 segitségének sikerült feltöltenem.
Ma nem sikerült teljesen befejeznem de remélem holnap sikerrel járok mert van egy teljesen lemerült aksi ami töltésre vár.
Én is megépítettem több példányban. Normál akkumulátortöltési feladathoz nem is kell jobb. Hány wattos trafóval fogod működtetni? A hűtést látom nem méretezted alul. Autóakkumulátorok töltésénél nálam szinte csak az áramkorlátozó ellenállás melegedett. A kapcsolási rajz megjelent a Hobbyelektronika lapban is, eredetileg Ferenczi Ödön - Dr. Kassai árpád: Feszültségstabilizátorok, akkumulátortöltők könyvben lett közölve.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2018
Hát ezzel akár 20 A -el is tölthetsz teherautó akksikat, ha a shönt bírja!
Hát a trafo teljesitményét nem tudom meg mondani mert valamikor tekertem egy trafot 16V-ra egy másik célra, de most hirtelen ez lévén kéznél még rá tekertem 21-22V-ig, Al 2mm drotal.
Igy most kb. 7-8 Amperel tölt, amit ma délután láttam az egyik havernél mert neki készitetem, mivelhogy elege lett a bolti ,,szarokbol". Fel szereltem egy potival (5kohm), amivel az árrameröséget vagyis a töltési áramot tudja szabályozni. A hűtét egy pentium 4 procirol le operált ,,alu tömb" biztositja, alig tud be langyosodni, az áramkorlátozo ellenálás viszont 0,33 ohm 50W.
Hát ez volna a célom, hogy egy olyan példányt tudjak vegre meg épiteni ami ki tud szolgálni minden fajta olom aksit a 10-225 Ah-ig.
Az elektronika jól vizsgázot 8A-ig hütésel legfeljebb be langyosodott, viszont kell nagyobb trafo.
Sziasztok ! Sikerült elkészíteni egy tirisztoros töltőt végre . Az áram szabályozó potméter ki van vezetékelve , így motor és autóakkumulátort is tölthetek vele . Jelenleg a trafó a szűk keresztmetszet , mert kb 4 A , amit szerethet . A tervezett mikró trafó nem lett elkészítve , mert a kb 3 kiló huzalomon ( bontott ) a szigetelés hiányos . Dobozolásra vár , csak előtte autó akkumulátorral is tesztelni fogom .
Nálam is elkezdődött az átalakítás. A régi dobozba pakolnám bele a fejlettebb technikát.
Érdemes , mert a mai akkumulátorok nem szeretik a nagyon nagy áramokat .
A bolti töltők cserében nem érnek semmit sem . Így jó , hogy a bevált technikát fejlesztjük ! Jó munkát ! Nekem , még a dobozolás hátra van , na az szokott , még sokáig tartani A 3 helyett 5,2 A-el is tölt a trafóm , így marad . A nyomtatott áramkörből viszont a Kokozo által vált be , kicsit átalakítva . A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2018
Idézet: „A bolti töltők cserében nem érnek semmit sem” Miért is? (az elfogultságon kívül) Csak kell hozzájuk építeni egy feszültség-limitálót és azok is jól működnek. Olcsón.
Bocsánat , helyesbítek : az 5 - 6.000.- os árkategóriában nem használhatóak megfelelően .
Talán csak nem jó célra akarod használni őket.
Bärmi célra hasznàlnä, tényleg nem sokat érnek. Pontosabban Kevesebbet, mint az àruk. Néhäny tipust mär vettem, kis céges felhasznàläsra. Te komoly védelem, se szabàlyzäs. 15E-ért kapsz egy trafot, ami nemm jaithato és egy egyeniränyitot. Némi sallanggal.
Talán csak 5eFt-ot adtam érte, de arra pont elég hogy évente 1x elővegyem ha a nagy hideg és kevés autózás miatt lemerül az (személy-) autó aksim. (persze még ~1eFt anyagköltségből építettem bele feszültséghatárolót nehogy 18V-ra akarja feltölteni az aksimat)
Azt pedig amúgyse sok töltő viseli el ha valaki összekeveri a pozitívat a negatívval, de én legalább keveset buknák rajta. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2018
Az jó combos trafónak látszik, a venti jó gondolat, csak a burkolat elején is legyen pár furat!
Az én véleményem szerint nem használható az a 6 A töltőáramnak hazudott valami , amely a 12 V feszültségűre lemerített 45 AH akkumulátort nekiáll 17 V feszültséggel tölteni a másfél méter hosszú 0,3 négyzet milliméteres vezetékein , miközben iszonyatosan melegszik . Gondozásmentes akkumulátornak ez halál . Van aki rajtahagyja , ezért van a Youtubeon sok javítós videó , ahol kicserélik a transzformátorban a hőbiztosítékot .
Tény , hogy házilag sem olcsó elkészíteni egy töltőt , amennyiben nincsen tele a pincénk alkatrészekkel . Tekintve , hogy készítés közben örömöt okoz az időtöltés , így , már megéri az árát . Nekem , most speciál a tirisztort és a sönt ellenállást kellet megvennem , így 800.- költségem keletkezett , miközben jól is szórakoztam .
Szia!
Meg lehet tudakolni, hogy mit alakítottál át? Hátha én is tanulok belőle..
Mostanában alapvetően két típusú töltőt lehet kapni.
1: Olcsó, buta. Transzformátor, egyenirányító. Túltölti az akksit, a transzormátorban van egy hőbiztosíték ami szeret kiégni, lévén az egész szerkezetben nulla egyéb védelem van. Idén már négyet hoztak javítani és hol vannak még az első hideg napok. 2: Kicsit drágább, okos. Kapcsolóüzemű, kontrolleres. Nem tölti túl az akksit, cserében a masszívan lemerült akkura (pl. bekapcsolva felejtett világítás) azt mondja, hogy hibás és nem hajlandó elkezdeni a munkát. Én inkább építettem egyet. Masszív trafó és egy ilyen Step-Down konverter: SPX-300W. Beállítom a max. feszültséget, a maximális áramot és készen is van. Zárlatra sem történik semmi különös, a mélyrepülésben lévő akksit is tölti. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |