Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Szia ! Először is köszönöm a nyáktervet ! Csak a saját tranzisztoraimnak a lábkiosztására alakítottam , illetve kézzel rajzoltam és nagyobbra , szellősebbre ( nagyobb forr szemek ) készítettem . A Tiéd tökéletes volt egyébként .
Szia!
Köszönöm a visszajelzést! Azt hittem valami nem jó rajta
Ez az Aldi-s használható és csak 16Euro Ausztriában. Kapcsoló
üzemű és kontrolleres. Méregettem mielőtt rá mertem bízni az akkumulátoraim és rendben van, amit csinál. A mélyrepült akksit is tölti egy kis trükkel.
Én a csatolt képen szereplőről fejeztem ki a negatív véleményemet .
Az hogy nem tud 6A-t, csak 4-5A -t..? Na bumm. Számomra ez ebben az ársávban (5eFt) elfogadható téves felirat. Az hogy 18V az üresjárati kapocsfeszültsége az a működési elvéből ered. A trafó a limitálóelem nem a mittudomén milyen extrákkal megáldott félvezetős kapcsolás. Mint említettem ezért egészítettem ki (kevesebb mint 1eFt-ból) feszültség határolóval ami 14,5V-on leold. (ennek rajzát kb 1 éve meg is osztottam itt), ebbe az árba belefért a vastagabb kábel és egy üvegbizti foglalat beszerelése is.
Sőt a mélyen lemerült aksi töltésére is alkalmas.
Ezt a konvertert fogom majd alkalmazni a szivargyújtó töltöről üzemelő autó-akkumlátor töltőben ha valaki jó ötletnek tartaná és várárolnák mint a cukrot..
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2018
Szerintem Neked semmi újat nem tudnék írni a témában.
Van egy-két ötletem. A baj az, hogy akik vásárolják, nem ismernek ilyen trükköket csak azt látják, hogy a lemerült akkut nem tölti, tehát szemétre való ördögi szerkezet. Nem mellesleg meg is értem őket, nem trükközni akarnak hanem akkut tölteni.
Mi a baj vele? Tökéletesen működik. Gyakorlatilag egy CC - CV képes tápegység.
Egyetértek!
Ezért ajánlottam a fenti típust CSAK ITT, a hozzáértő közönségnek.
Érdekelne, hogy a fullra lemerült akkut ezzel az áramkörrel hogy ölöd meg.
Én úgy tudtam, hogy ha fullra le van merülve akkor csak minimális árammal szabad tölteni, de ez az áramkör ezzel nem fog törődni, max árammal fogja verni ameddig 14,4 nem lesz a fesz utána vesz vissza. Vagy ha túl kicsire állítod az áramot akkor meg 100 év mire tele lesz..
Mint írtam: "Beállítom a max. feszültséget, a maximális áramot és készen is van.".
Erről beszélek.. Ez így nem jó, így tönkre megy az aksi..
Az hogy kell még elé egy 230-as drága trafó (és ház).. különben csak szivargyújtó csatlakozóból tudnám üzemeltetni..
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2018
Miért menne tönkre? Bikázás előtt/után sem szokták a generátort cirógatni. Mennek az autóval pár kört és meg is vannak.
Egy 5000 vagy 15 000 Ft-os töltő, ami önmagában nem jó, olcsó?
Persze meg hát.. Defektes kerékkel is lehet menni csak fel kell pumpálni, bírja az valameddig.. ja nem..
Mellesleg régen ezt úgy tanították, hogy alapjárat és az összes lehetséges áramfogyasztót kapcsold be, lámpa, szellőzőmotor stb, pont azért hogy ne az aksi legyen szétgyilkolva.
Értem. Ehhez képest a másfél éves akkut kollégám négyszer nullázta le a nyáron hűtőtáskával. Bikázás, aztán mentünk tovább, most is az van az autóban.
Nyílvánvaló, hogy egy akkunak sem tesz jót a mélyrepülés, ezek után a töltés már nem sokat ronthat rajta, felesleges µA pontosságra beállított töltővel nekiesni. Ha a kapocsfeszültség nem emelkedik meg a kritikus szint fölé, akkor kb. mindegy is. A kereskedelemben kapható töltők nagyon nagy részén kb. semmit nem lehet beállítani, lásd az itt mutogatott képeket. Az akku az autóban egy "kopó" alkatrész. Ha nagyon vigyázol rá, akkor mondjuk öt-hat évig bírja, nem kell akksitöltő. Az, hogy teljesen lemeríted, messze nem a nagyon vigyázós kategória, innentől kezdve pedig értelmetlen 6 1/2 digites műszerrel ellenőrizni a dolgot, ami az első indításig még jó is lehet de onnantól kezdve úgy is a generátor és a szabályzója dönt.
Tehát akkor ez a töltő se jobb semmivel csak drágább, mint egy 12V-os trafó és egy greatz híd..
Én még ott tartok, hogy ez egy szakmai fórum és ha lehet, akkor a dolgokat szakszerűen oldjuk meg és ne AS szabvány szerint, márpedig ez az. Értem én, hogy kibírja meg minden, de nem hinném hogy azért csinálnak az emberek precízebb töltőket, hogy elköltsék az idejüket valamire aminek igazából semmi értelme szerinted, mert max áramot neki oszt majd lesz valami.. A Kollégádnak meg eddig nagy mákja volt hogy nem hagyta ott ez az aksi az út szélén még..
Már megbocsáss, de nem értem, mit nem értesz. Leírtam, hogy beállítom a feszültséget és az áramot a CC és CV üzemmódot is tudó modulon. Ez azért kicsit több, mint egy trafó, egyenirányítással és AS szabvánnyal. Másként nem is lenne értelme a modulnak.
Csak mint használható ötletet dobtam be a témába, miszerint nem kell feltétlen feltalálni a Spanyol viaszt és egyedi feszültség és áramkorlátos töltőt tervezni. Azt nem tudom, hogy a kollégának szerencséje van-e vagy sem de abból a tényből, hogy ez már mással is megesett és semmilyen észrevehető következménye nem lett az akkura nézve, nekem úgy tűnik, nem kell a széltől is óvni ezeket. Könnyen lehet, hogy nem öt, hanem négy év után cserélte le valaki emiatt az akkut, de mint írtam, ez is egy olyan alkatrésze a rendszernek, amit tetszik, nem tetszik, időnként cserélni kell. Lehet játszani mindenféle trükkös töltéssel de az igazán lényeges dolog a kapocsfeszültség, ólom-savas akkuk esetében.
Mert nem tudod, mi az az AS szabvány.
AS szabvány szerinti munka. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2018
De, jó és olcsó (5-6eFt-ért) a komplett töltő.
Csak leszóltátok: "A bolti töltők cserében nem érnek semmit sem" Az hogy egyetlen alkatrész ennél olcsóbb de önmagában alkalmatlan akkumlátortöltésre már más kérdés..
Ilyen vajon miért történik?
Bezzeg az én hatodába került 'buta' töltőm nem robbantgat aksikat..
A képről nem világos, hogy ezt hogy kell beállítani, vagy teljesen automata lenne, mindenesetre a léírásában ez olvasható:
Idézet: Ez pedig már bőven gázfejlődést képző feszültség. Logikailag ez rövid impulzosokban megjelenő feszültség lehetne. Itt valami nem az igéret szerint alakult. Én az áram és feszültségkorlátos töltőket preferálom, megfelelően gondozott akkumulátoroknál nincs szükség semmilyen hókuszpókuszra. És az áramerősséget sem kell erőltetni, sokkal fontosabb, hogy legyen elegendő idő a töltésre (Vegyi átalakítás történik!), valamint a töltési végfeszültség illeszkedjen az akkumulátor típusához. Lehet, hogy óccósított koppintást fogtál ki. Egyik gyártmány Másik gyártmány „Akku javítás: 1,5 A 16 V” A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2018
A gondozásmentes akku találkozása a 14,4 V feletti feszűltséggel . Nem tudta elvezetni a sok gázt . Ezért érdemes okos töltőt készíteni .
Az akkuban "durranó gáz" fejlődik. Ha a levegő nem mozog, összegyűlik az akku körül, amit berobbant akár a töltő csipesze is. Vagy bármilyen szikra. A képet nézve, már amúgy sem sok elektrolit volt benne, így még több gáz gyűlt össze.
Igen tudjuk , hogy , már tuningolva van .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |