Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Keverőpult építése, javítása
A túlgerjesztett trafó is melegszik, és az ilyen pici trafókat gyakran túlgerjesztik.
A csatorna panelen van még egy IC, az milyen típus? A master részen, ami a kivezérlésjelző alatt lehet, van még aktív elem? Ki lehetne számolni a keverő nyugalmi áramfelvételét és ezt össze lehetne hasonlítani a tényleges tápági árammal. Jelentős különbség esetén kinyomozhatjuk melyik panelre korlátozódik a hiba.
Szia ez a másik ic,a kivezérlés alatt semmi aktiv elem nincs,a müszer egy az egyben kapja a kimenő jelet.
És lekötöttem a trafót terhelésről felugrott vissza 18vDc re de kíváncsiságból rákötöttem egy sima 10w 12v izzót még rosszabb lett a helyzet leesett a fesz 9 voltra. Az a baj nem tudom oly egyszerüen lekötni a csatornákat a feszről,mert 1.5mm rézdrót van végig füzve az összes panelon,ahogy az lejjebb is látható A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2018
Pont egy keverőben nem divat a túlgerjesztés, mert azzal együtt a szórása is nagy. Egy keverő, meg igen érzékeny eszköz, legalábbis a jobbak. Egy csak keverőnek az áramfelvétele sem túl nagy.
De az is gyanús, hogy egy kb. 10 W os fogyasztásra jelentősen leesik a feszültség. A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2018
Ez lehet a maga idejében komolyabbnak számitott de már öreg darab nagyon. Javítgatták ez látszik a belsején,de szakszerü szép munkát végeztek.
Egy panel ezek szerint nem nem vesz fel többet 15 mA-nél, tizenhattal beszorozva 240 mA tápáram jön ki, ami tápoldalanként 3 W körüli terhelést jelent. Ide tényleg nem kell nagy trafó.
Tápáramot tudnál mérni? A trafó szekunderek ellenállását írtad már?
Szia megmértem a szekunder tekercsek ellenállását 10-11R és 220R.Viszont találtam kondikat megrepedve.Az ic-n csak féloldalt tudtam mérni nem férek a másik 4 lábhoz 3 lábon mértem 6.2v 8.5, 10.4v a testhez képest. egy lábon meg semmi fesz nincs.
Igen, most már jól látni. A kondenzátorok repedtek. Ez már okozhatja a búgást.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
Mekkora az értéke a kondiknak?Nem vbagyok otthon ezekben a szinjelölésekben.A Svájci bicska szerint 100nf
Sajnos én sem tudom biztosra, de lehet 1µF kerámia is.
Ha szerencséd van és az egyik esetleg jó, akkor ki tudod mérni. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
Szia! A 220R a primer tekercs lenne, vagy az egyik szekunder?
Az IC-n mért feszültségek sorrendben a 2, 3, 4 lábakra vonatkoznak? Elég rossz értékek, az előjelük pozitív, vagy negatív testhez képest?
Szia a 220R a szekunder középső kivezetés nélkül mérve.És negativ feszültséget mértem az ic-n.Biztos hogy arra lehet a baj mert azon a csatornán tekerem a balanszt jobbra balra hullámzik a hangszóró tőle.És újra mértem.az 1-4 lábon -10v 2-3 ott semmi.
Akkor valami sántít a szekunder mérés körül, mert a két fél szekunder ellenállásának az összegét kéne kapnod. A mérés célja az volt, hogy kimutassuk, ha egyik ág szakadt, vagy átmenti ellenállások. Ez megindokolná a búgást és a terhelés hatására bekövetkező jelentős feszültségesést.
A 741-es IC 2-3 lábán mért 0 V jó IC-re utal. A balansz tekerés által rángatott hangszóró pedig rossz csatoló konditól lehet.
Agybajt kapok már,mértem egy újat,ugyanis amikor a 2 lábat mértem nem érintkezett a csipesz a földelésen.most 6.8v negativot mértem.
És én irtam rosszul nem 220R hanem 22R bocsánat. Ha ezen a rossz csatornán a hangerőt tolom fel akkor a max állásban elhalkul min állásban pedig egy hangyányit erősebb.Ezt értsük ugy hogy amit szól az éppen csak hallható A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2018
Így magában a méréseredménnyel nem tudok sokat kezdeni, az a lényeg, hogy miközben a 4 és 7 lábakon ellenőrzötten ott a tápfeszültség, a 2 és 3 bementi lábakra érkező feszültségre helyes választ ad-e a 6-os láb.
Úgy fognék a javításhoz, hogy a hibás csatornát kiiktatnám. Vezető pálca elcsíp a panelektől egyenlő távolságra. Talán ki is lehet így venni és kiméregetni az alkatrészeket. A helye áthidalható. Kiderül megszűni-e ettől a búgás.
Pontosan erre gondoltam én is,a kondik repedése cserére adhat okot?
Mechanikailag sérült alkatrészt ki kell cserélni.
Látom, a képen is van egy-két repedt alkatrész, igen, azokat is érdemes cserélni újakra, de minden pozícióban azonos tipus legyen. Te látod, hogy megéri-e a felújítása ennek a készüléknek, ha igen, akkor érdemes belevágni, de sokba fog kerülni, az biztos. Üdv!
Szia tli időtöltésnek jó,és szerintem jó hangja van.A kondik meg nem egy akkora összeg hogy ne érné meg foglalkozni vele.Ilyen értékekben fólia kondi van egy rakattal itthon.A hibás panel pedig 2db ic-ből és 2db kisjelü tranzisztorból áll javarészt.BC 168c
CA3280 Dual, 9MHz, Operational Transconductance Amplifier (OTA) ... Nehezen pótolható.
Ha szerencsém van az nem sérült.Kicserélem a másik ic-t a 2db BC 168-at és aztán meglátom.Kimérni nem tudom öket csak ha kiveszem,akkor már kicserélem.A kondikat keresgélem milyen értékűek.
Azok a csíkos kondik fólia kondik, nyugodtan cserélheted. De ezeknek a búgáshoz nem sok köze van.
Ez jó lenne helyette?
Bővebben: Link
Szia!
Bővebben: Link. A lap alján van a kiváltója. egy szép listában: You can replace the 2N3394 with the 2N3390, 2N3391, 2N3391A, 2N3392, 2N3393, 2N3414, 2N3415, 2N3416, 2N3417, 2N3704, 2N3705, 2SC1317, 2SC1317-Q, 2SC1317-R, 2SC1317-S, 2SC1318, 2SC1318-Q, 2SC1318-R, 2SC1318-S, 2SC1383, 2SC1383-Q, 2SC1383-R, 2SC1383-S, 2SC1384, 2SC1384-Q, 2SC1384-R, 2SC1384-S, 2SC1959, 2SC1959-GR, 2SC1959-O, 2SC1959-Y, 2SC200, 2SC200-O, 2SC200-Y, 2SC2001, 2SC2001-K, 2SC2001-L, 2SC2001-M, 2SC2120, 2SC2120-O, 2SC2120-Y, 2SC2236, 2SC2236-O, 2SC2236-Y, 2SC2274, 2SC2274-D, 2SC2274-E, 2SC2274-F, 2SC2277, 2SC2277B, 2SC2277C, 2SC2277D, 2SC2328A, 2SC2328A-O, 2SC2328A-Y, 2SC2500, 2SC2500-A, 2SC2500-B, 2SC2500-C, 2SC2500-D, 2SC2655, 2SC2655O, 2SC2655Y, 2SC2710, 2SC2710-O, 2SC2710-Y, 2SC3202, 2SC3202-O, 2SC3202-Y, 2SC3203, 2SC3203-O, 2SC3203-Y, 2SC3205, 2SC3205-O, 2SC3205-Y, 2SC3225, 2SC3246, 2SC3246-G, 2SC3246-H, 2SC3246-J, 2SC3246-K, 2SC3247, 2SC3247-H, 2SC3247-J, 2SC3940, 2SC3940-Q, 2SC3940-R, 2SC3940-S, 2SC3940A, 2SC3940A-Q, 2SC3940A-R, 2SC3940A-S, 2SC4208, 2SC4208-Q, 2SC4208-R, 2SC4208-S, 2SC4208A, 2SC4208A-Q, 2SC4208A-R, 2SC4208A-S, 2SC4408, 2SC4604, 2SC4682, 2SD1207, 2SD1207-R, 2SD1207-S, 2SD1207-T, 2SD1207-U, 2SD1347, 2SD1347R, 2SD1347S, 2SD1347T, 2SD1347U, 2SD1616, 2SD1616-K, 2SD1616-L, 2SD1616-U, 2SD1835, 2SD1835-R, 2SD1835-S, 2SD1835-T, 2SD1835-U, 2SD471, 2SD471K, 2SD471L, 2SD471M, 2SD592, 2SD592-Q, 2SD592-R, 2SD592-S, 2SD592A, 2SD592A-Q, 2SD592A-R, 2SD592A-S, 2SD789, 2SD789-B, 2SD789-C, 2SD789-D, 2SD789-E, 2SD863, 2SD863-D, 2SD863-E, 2SD863-F, BC635, BC875, KSC2328A, KSC2328A-O, KSC2328A-Y, KSC2500, KSC2500-A, KSC2500-B, KSC2500-C, KSC2500-D, KSC5019, KSC5019-L, KSC5019-M, KSC5019-N, KSC5019-P, KSD1020, KSD1020-G, KSD1020-Y, KSD1021, KSD1021-G, KSD1021-Y, KSD1616, KSD1616-G, KSD1616-L, KSD1616-Y, KSD471AC, KSD471ACG, KSD471ACY, KTC200, KTC200-O, KTC200-Y, KTC3202, KTC3202O, KTC3202Y, KTC3203, KTC3203O, KTC3203Y, KTC3204, KTC3204O, KTC3204Y, KTC3205, KTC3205O, KTC3205Y, KTC3209, KTC3209O, KTC3209Y, KTC3210, KTC3210O, KTC3210Y, KTC3211, KTC3211GR, KTC3211O, KTC3211Y, KTD863, KTD863-GR, KTD863-O, KTD863-Y, NTE192A, PN3641, PN3642 or PN3643
Amelyik alá vannak húzva, az a Hestoréban kapható. 2SD1207
Igen ezeket láttam,a lábkiosztásuk más, én a BC182LB amit kinéztem helyette ha jól választottam egyáltalán.Ez kapható a Hq ban és ma arra felé lesz utam.
Szia, itt is van egy szép nagy lista: Bővebben: Link
De próbaképp az Elektrokonthán beírva bc168-at is ad ki valamilyen tranyókat, amire azt írja, hogy "=bc168". A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2018
Hali megcsináltam a hibás csatornákat,mind kettőnél az ic volt hibás,Reloop által ajánlott NE5534-re cseréltem és szól most mind a 16 csatorna.Maradt a búgás megszüntetése,bár most legalább 50% kisebb a búgás de van.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |