Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tudok kölcsönkérni szerszámot, de több okból sem érné meg dobozt fúrni. A mosdó és csövek átmeneti leszerelése, fal javítása, festés egy napos munka (az új fúrógépem is megsínylené valószínűleg).
A cső csempézett részen jön ki a falból, egy régi lámpa volt ott. Úgy tűnik van egy műanyag lap (szabályos kör alakú nyílással a vezetékeknek) vagy talán egy kicsi, félig nyitott (kifaragott tégla, vakolat látszik mögötte) doboz a falban. Más helyen is láttam hasonlót régi lámpa mögött, de erről nem tudom pontosan megállapítani, hogy csak lap-e vagy doboz. Két falban lévő cső találkozik ott 90°-ban egymásra, innen mentek tovább egy régi konnektornak a vezetékei. Emögött a műanyag lap mögötti üregben éppen elférnének a kötések (volt is egy szigszalagozott kötés a konnektor miatt). Szabályosabbnak hangzik vagy még mindig nem? Úgy tűnik más ésszerű lehetőség nincs falbontás nélkül. Idézet: Kb 13-15mm a szekrény farostlemez hátlapja és a csempe között. „Mekkora helyed van a szekrény mögött?”
Szerintem ott egy kötő vagy szerelvény doboz van. Abba pedig köthetsz szabályosan.
Próbáltam kitapogatni. Van hátlapja is, de nem teljesen zárt. Ahol elöl van kör alakú nyílás, pontosan ott hátul is ki van vágva. A látható egyik sarkánál megfaragott téglát látok (mintha le lenne vágva a doboz egyik fele). Az üreg (doboz?) 5 centi széles, 3 centi magas, érzésre az 5 centi széles végen hengeres, kúpos az alakja (vagy a faragott téglát tapogattam). Vakolatdarabokat piszkáltam ki belőle. Úgy tűnik félig doboz, félig tégla és vakolat határolja körül az üreget. Ide mehet WAGO-s kötés?
A megadott méreteket csak saccoltam. 30-50 éve szerelhették be vagy újíthatták fel a villanyt. Ez a második lámpa, ami mögött láttam ilyet a lakáson belül. A másik esetben lámpa falhoz rögzített része ehhez a burkolathoz volt hozzácsavarozva (volt közötte vakolat). A lámpának a rögzítő és kötődoboza lehet? A téglával tévedtem. A látható részek alapján úgy tűnik mindenhol a doboz belsejét látom (kivéve a "gyári" kivágásnál a vakolatot).
Akit érdekel, a vakológép típusa: "PFT G5c" .
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2018
Idézet: „fal javítása, festés egy napos munka” Dobozfúróval ha van mögötte cső, nem kell semmit javítani.Ha ügyesen fúr/gipszel az ember akár frissen festett falon sem latszik, csempénél meg még egyszerűbb. A szerelvény pont eltakarja a doboz melletti 1-3mm sérülést. A csempézők csak hümmögtek mikor mondtam nekik, csempézzenek nyugodtan, majd utólag beszerelek mindent. Sokkal szebben pontosabban lehet elhelyezni a szerelvényeket, biztosan nem esnek fuga szélre, és nem a csempéző vágja többé kevésbé pontatlanul ki a szerelvény helyét, nincs kínlódás a magasítókkal, mellesleg a tulaj kap némi haladékot a pontos elhelyezéshez. ( persze ehhez a csempe alatti csövet igyekezni kell értelmesen vezetni, és a végének hozzáférhető helyen kell lennie.)
Sziasztok!
Érdeklődök arról, hogy ha van egy fém dobozos kapcsolóüzemű táppal ellátott gépem, amiben a táp után 24V-ról működik minden, akkor mennyire szakszerű a földelés kialakítása úgy, hogy a bejövő 230V-os 3 eres kábel fázis-nulla párja ugye kismegszakítóba megy, a földelés pedig egy műanyag burkolatú, azaz szigetelt földelő sínbeBővebben: Link, amiről megy tovább egy a gépházra hegesztet csapra, egy külön földelő kábel, majd minden más egyéb földelés a földelő sínről megy tovább. Ahelyett, hogy a bejövő földelést rögtön a gépházra lenne kötve, és onnan csillagpontosan menne tovább a földelés mindenhova ahova kell? Létezik erre valamilyen szabvány ahol olvasni lehet erről, mi szabályos manapság, és mi nem? Véleményem szerint érintésvédelmi kockázatot hordoz magában ez a módszer, mivel ha kilazul egy csavar a földelő sínben, vagy nem húzták meg, akkor onnantól már nem lesz földelés X területen. Megerősítés (szabvánnyal alátámasztva), vagy cáfolatot (szintén alátámasztva) lenne a célom a kérdéssel. köszönöm Ha nem jó helyen tettem fel a kérdésem, kérem a modikat tegyék át a megfelelő helyre. köszi
Miután teleírtunk majdnem egy egész oldalt egy-két fénykép a szekrény vezetékéről és bekötéséről sok mindent elárult volna és jobban lehetne segíteni.
PFT G5 C Vakológép
Vakológép ajánló Ez bizony nem a háztáji kategória. Van ahol 3*25 A-rel, itt pl. 3*32 A-rel ajánlják. Ehhez illik ideiglenes csatlakozást kiépíttetni, de szerintem az sem olcsóbb, mint ha felbővíttetnéd a rendszered 3*25 A-re. Kérdés, hogy később ki tudod-e használni ezt a csatlakozási teljesítményt. Sajnos, nem találtam részletesebb leírást, van-e a főmotorhoz csillag-delta átkapcsolás? Akkor elég lenne a 3*16 A is. Egyik utcabeli néhány hete bővíttette 3*25 A-re, de a napelemes rendszerét is 3 Kw/1f-ról 5 kW/3f-ra. A fia esztergályos, most éppen ősemberre váltott. Gyűjtögető életmód. Marógép, eszterga, 2 db CO2 hegesztő, állványos köszörűgép, ... A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2018
Sziasztok!
Bekötöttem az alábbi képen látható fűtőszálakat deltába. 3x2500W. Az lenne a kérdésem, hogy ha csak két fázisról működtetem, mondjuk az egyes tekercset (tehát U-W felkapcsolva) akkor a másik két tekercs is kap 400V-ot, de mégis mennyire terhelné le a kábelt? Vagy két fázisról is ugyan úgy felvenné a 7.5kW-ot, csak két szál vezetékről? Esetleg így a kivehető teljesítménye 5kW? Az osztódoboztól idáig 12m hosszú és 4x2.5mm2-es a betáp vezeték. Elmegy csökkentett módban is, vagy azzal nagyon leterhelném a vezetéket? Köszi. A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2018
Szervusztok!
Tudnátok segíteni, abban, hogy hogyan tudnék bekötni konyhapultba már meglévő 8db led spot izzót? Egyáltalán 12V-os rendszer kellene, vagy 230v? Mi lenne a különbség közötte? Van valami biztonsági megfontolás a két variáns között? Jól gondolom, hogy mind a 8 izzót párhuzamosan kéne kössem? Nem vagyok villanyszerelő. Köszönöm!
2 db sorba kötött fűtőszál azonos feszültségen a névleges teljesítményének felét adja le (darabonként negyedét). 1250 W-ot. Együtt az egész 3750 W lesz. Áramfelvétel ~9,4 A. Nem terheli túl a kábelt.
Szia! Mindhárom fázis esetén kb:6,25A folyik fázisonként. Ha csak két fázist kötsz be, nem 5000W lesz, hisz az egyik fűtőtest továbbra is 2500W-tal üzemel, a másik kettő sorba kötődik. Így feleződik az áram( ott 3,125A lesz), a teljesítmény négyzetesen csökken, így egy fűtőtest 625W-ot, a kettő sorba 1250W-ot ad le. Összesen így két fázisról 1250+2500W=3750W-ot kapsz. Az áram kb 9,5A lesz fázisonként.( a 6,25A helyett) Ez is elmegy a 2,5-es kábellel.
Urak senkit nem zavar, hogy a fűtőszál ellenállása függ a fűtőszál hőmérsékletétől és így a rájuk kapcsolt feszültségtől is?
Lényegesen nem befolyásolja mivel nem ízzólámpa...
Senkit nem zavar. Még a vizet sem, amit melegít.
Ha meglévő foglalat akkor el is van döntve hogy 12 vagy 230 a feszültség. Egyfajta foglalat csak egy fajta feszültségre van (általában ). Konyhában nem baj ha legalább vízzáró, és nyilván a 12 voltos rendszer biztonságosabb, viszont ahhoz kell egy trafó is. A párhuzamos kötést jól gondolod.
Szia erbe, és Tomi111!
Köszönöm mindkettőtöknek a válaszát!
Mindenben egyetértek, de nekem ezért az egyért nem éri meg dobozfúró szerszámot venni. Egy valamire való (amelyet esetleg később is felhasználhatok) gondolom nem az 5000 forintos kategória. Ahhoz olyan fúrógép kell, ami elbírja. A vadi új fúrógépem mégha alkalmas is lenne a feladatra (amelyet erősen kétlek), akkor sem szívesen nyúznám vele.
Az eredeti kérdés felvetése óta (amelynek kapcsán felmerült a doboz berakásának lehetősége) felfedeztem (és több hozzászólásban kirészleteztem), hogy van egy doboz a csempe mögött befalazva azon a helyen, ahova egyébként is dobozt lenne érdemes tenni. Elférnek benne a kötések. Van rajta egy kör alakú nyílás, amelyen kiférnek a vezetékek (és éppen befér a WAGO), ennyiből nem zárt. Szabályos ebben a dobozban megcsinálni a kötéseket?
Vettem egy hegesztőgépet, az alábbi spórolós kábelre figyeltem fel rajta.
Pedig nem is nagyon gagyi gyártó.
Pedig egy ilyen beszerzése hasznos lenne. Bővebben: Link
Olyan nagyon azért nem zavar. (csak a példa kedvéért) Ha a fűtótest Konstatánból van, és mondjuk 100 ohmos, és 25 -ről 400°C -ra melegszik, az ellenállása 0,2 ohm -al fog nőni.
A kanthal és konstantán huzalokat erre találták ki.
Idézet: Mellékeltem egy képet a dobozról és a szekrény vezetékéről (azért sem erőltettem eddig, mert nem sok minden látszik a doboz nyílásán kívül). A dobozban belül durván 3x5cm-es tér tapintható. A dobozba felülről torkollik egy cső (egy kötődobozból jön), amelyben 3db tömör 1.5mm2-es rézvezetéket hoznék le, ezt kötném össze a szekrény vezetékeivel WAGO 221-el. „Miután teleírtunk majdnem egy egész oldalt egy-két fénykép a szekrény vezetékéről és bekötéséről sok mindent elárult volna és jobban lehetne segíteni.”
Ilyen vezetéket már sokat láttam, de a lényeg lemaradt. Még nem találkoztam olyan szekrénnyel, ahol a vezeték cserét ne lehetett volna megoldani. A csempe úgyis sérült, oda szépen be lehetne vésni egy 65-ös dobozt.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2018
Meg műszerekbe söntöt, előtét ellenállást.
Igen, pontosan az ellenállás értéke miatt, hogy a hőmérséklet változásra alig változik.
Szia Mugab! Egy ismerősömnek szeretnék segíteni, Ő egyáltalán nem ért hozzá. Tehát most van neki egy trafója, ami 12V-os, és halogán izzói annak. a vezetékek nagyon gányoltak, nem is ég az összes izzó, mert kontakthibás a vezetékelés. Segítek neki. Tehát maradjunk a 12V-os rendszernél,........a trafó adott, abba jön a fali 230v, onnan, akkor egyenként kötöm be a az új ledes 12v-os lámpatesteket. párhuzamosan........ igaz?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |