Fórum témák
» Több friss téma |
Milyen gép? Van doksi, elektromos rajz hozzá? Mi alapján szabályoz? Nem lehetne külsőleg összehozni?
Ez egy csőposta. 110-s PVC csőben kapszulákban repdesnek a szállítmányok, RFID alapján tudja a rendszer, melyik kapszula érkezett meg. Csak a rekiváltós dolog miatt cseppentem bele
a projektbe. Bizonyos esetekben más sebességen kell menni a kapszuláknak, ehhez más turbina fordulatszám kell. A rendszer vezérlő PC indítja a frekiváltókat is egy interfész kártyán keresztül, vagy lehetséges, hogy a start is CAN buszon érkezik. Egy bizonyos relé meghúz start esetén, innét tudtam az alap startot kinyerni, a kisebbik sebességhez semmi hasonló elkülöníthető, hozzáférhető információt ezidáig nem találtam. Gondoltam arra, hogy az eredeti frekiváltó kimeneti feszültséhét mérném VFD szerint ez a fordulattal valamenyire változik. De az Omron kimenetére nem akarok tenni semmit. Az maradjon ott ahol van, csendben, nehogy hibát dobjon a rendszer miatta. Le lehetne CAN vonalról is szűrni az adatot, de a PLC-k legtöbbje csak Master tud lenni. A PLC sem olcsó játék ide, 3 frekiváltóról van szó valójában, ami "levitézlett" a feladatban. Mikrokontrolleres megoldással egy ügyes valaki megoldhatná a CAN vonal monitirozását, ami kapcsol egy relét a második sebesség esetén, de az az ember jelenleg nem én vagyok. Azért tettem fel a kérdést. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2018
Esetleg azt megnézhetnéd, hogy elvileg az analóg kimenetén a gyári váltónak, kiadható a kapott vagy a tényleges frekije 0-10V vagy 4-20mA-es jelként. Ezt felhasználva tudnád már a többi váltót is hajtani.
A Canbust olvasni én is szeretném... vettem 2 modult, hogy tudjak foglalkozni vele, szintén hasonló témára, csak nekem plc is van hozzá.
Néztem az adatlapot, nem igen baráti számomra a felépítése és az információ tartalma sem. Szervíz manuál kellene. Próbálok keríteni egyet mielőbb, mert nem hagy nyugodni a téma.
Az analóg kimenet nem rossz ötlet, Az ENC is kezeli oda-vissza. CANbus, PL Unitronics IO csoport kezelő állomás az UNI-CAN, az tud lenni slave is, de nincs kijelzés, nem tudom mi történik a háttérben.
Én az ENC-re gondoltam, hogy meghagyod "jel előállításra" és annak az analóg kimenetét leválasztókon keresztül beadod a többi omron váltónak.
Hasonlót csináltam 4 db-os szalagsorhoz, ami ugyanez volt szinte, ha jól értem a feladatot. Ott a főmotor frekiváltójának az analóg jelét akasztottam 4db leválasztóra és azok jeleit raktam a váltókra. Trimmerrel beállítgatva az egyes jelek és így az egész szalagsor szinkronban fut a géppel.
A helyzet az, hogy az Omron volt ott először és az nem vitte el az 5,5kw-os turbinákat.
Tehát ez kapja CAN vonalon a freki értéket. Ennek a kimenetén tud alapbeállításként megjelenni a frekivel arányos jel, ha szerencsém van. Felkerestek, mert mindig van a polcon pár frekiváltóm. Szerencsére volt három ide alkalmas, "vadi új". három ilyen vonal sántít, tehát minden vonalra tettem egy ENC frekvenciaváltót. Ezek helyből vitték. A Can vonal csak később derült ki, hogy mi, mikor a második sebességet kerestem. Az a helyzet, hogy egy kevésbé látható helyen, meg van toldva 1,5mm2-es vezetékkel, és ez félrevezetett. Mindenki örült, hogy megszólalt a rendszer, repdesnek a kapszulák...stb. A "rendszer telepítője" szerintem, nem rendelkezik további információval", ezeket a dolgokat, hogy CAN busz ...stb én derítettem ki. Ők csak hallottak róla és helyeseltek...3 vonal gyengélkedik, ott van három új ENC, ezeket fogom analóg vonalon összekötni. Remélem az Omron kimenetén ott van az áhított 0-10V. Az ENC-eket már régóta használom, direkt hozom a gyárből, Kb 7 éve. Ez a része nem gond számomra. A másik a kérdéses, egy multiméter megmutatja, amire kiváncsi vagyok. Tehát alapesetben egy analóg kimenet hajt egy másik analóg bemenetet. ez nem okozhat ütközést. Jó ötlet, köszi.
Hát akkor kicsit kacifántos ez a meló.
Remélem beválik ez a fajta megoldás és megoldódik a probléma. Jó munkát!
Üdv mindenkinek!
Van egy újonnan vásárolt marógèp Eaton márkájú frekvencia váltóval. A gond hogy leveri a fi relèt,második inditàsra indul. 3fázis föld van csak bekötve rajta. Mi lehet a gond?
Lehet, hogy semmi. A frekvenciaváltók RF szűrőjén folyhat akkora áram, ami a fi relé oldását okozza. A megoldás kettő irányú lehet;
A frekvenciaváltót a fi relé elől táplálod, vagy érzéketlenebb fi relét raksz be. A frekvenciaváltóban lehet esetleg lehetőség ennek a zavarszűrőnek a módosítására, hogy ne folyjon akkora áram a föld felé. Ezt a módosítást a manual tartalmazza, ha van rá lehetőség. Inkább az újabb frekvenciaváltókban találkoztam ilyen lehetőséggel.
Én is arra gyanakszom hogy a bemeneti szűrő lehet a ludas.
Amit még mértem kikötött állapotban a frekiváltón föld és a bemenő pontok( RST)közötti ellenállás( 2,7megaohm,4,7 megaohm,3,5mega ohm). Mivel garanciális a gép a frekiváltót szétbontani nem lehet,marad a levelezés a szervízzel.
MOhm értékekre nem reagál a FI relé. A zavarszűrőkben kondenzátorok is vannak, nem csak ellenállások. Azoknak a kapacitív áramára már kapcsolhat az áramvédő.
Lehet, hogy a szerviz azt fogja mondani, hogy válts A-s típusra, vagy esetleg B(Si)-re.
Üdvözlet a hozzáértő fórumtársaknak!
Faesztergát építgetek, illetve univerzális barkácsgépet. (csiszoló, köszörű, faeszterga, stb.) Adott egy orosz gyártmányú 230 voltos 1,2 Kw motor. Véleményetek szerint milyen frekiváltóra lenne szükségem, hogy tudjam a fordulatot szabályozni? Válaszotokat előre is köszönöm.
Nem Kw, hanem kW.
Van adattábla a motoron? Hogy néz ki a kapocsléce (bekötési pont)? Gyári 1 fázisú a motor?
Milyen fajta a motor? Kommutátoros? Aszinkron?
Célszerű lenne egy fénykép a motorról és az adattáblájáról.
Gondolom nem azt akarod tudni hogy igen vagy nem, hanem van valamilyen kérdésed vele kapcsolatban.
Tedd fel!
Először is kösz a gyors reagálást, segíteni akarást!
Erről a motorról lenne szó. Nemrég lett teljesen újra tekercselve és ennek a fordulatát szeretném szabályozni.
A típusszámból egyértelműen kiderül, hogy ez egy 3fázisú, gép, cucc
Az újabb készülékeknél 1 db csavar kicsavarásával vagy jumper eltávolításával a FI érzékeny szűrőrész kiiktatható. Nézd meg jól a gépkönyvet.
Eredményes lehet, de a FI relé problémát sokszor nem csak a szűrő okozza, hanem a hosszú motorkábel. Főleg ha árnyékolt. Akkor hosszúnak se kell lennie...
Akkor kellett volna igazából itt érdeklődnöd, amikor még nem lett újratekercselve.
Háromfázisúra simán át lehet az ilyent tekerni. Ugyanis a frekiváltók 99%-a 3 fázisú motorhoz készül. A maradék 1% meg olyan drága, hogy leesik a szentkép a falról a hallatán. De legalább 2x annyi, mint a 3 fázisú, olyant használtan (olcsón) nem is láttam még a piacon... A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2019
Az előttem hozzá szólóval csak egyet érteni tudok, sajnos 1 fázisú motorhoz frekvenciaváltót találni nem olcsó dolog, főleg 1kW felett.
Én 2 dolgot tudok ajánlani, 1. elcseréled a motort egy 3 fázisúra az árkülönbözet bepótol a 3f frekiváltó árába, 2. ezt a motort másra használod, félreteszed és keresel egy 3f hasonló motort és hozzá egy 3f frekiváltót. Persze ezt úgy kell érteni 1 fázisú betáplálás 3 fázis kimenet! Tehát 230V-os frekiváltó kell neked, én ha veszel motort mindenképpen olyat válassz ami csillagba 380/400V és deltába 220/230V! Mert neked át kell kötnöd a motort deltába a 3x230V-hoz. Ha nem érthető akkor inkább kérdezz rá ha kinézel valamit. 3 fázisú 1,1kW motorból elég sok választék van, frekvenciaváltóhoz valami nem túl régi monstrumot keress (dinamó és társait nem ajánlom gyári tekercseléssel), ehhez talán valaki ad majd konkrét tippeket. Én csak elég korlátozott tapasztalattal rendelkezek ez ügyben. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2019
Nagyon köszönöm építő jellegű javaslataitokat!
Kicsit elkeseredtem, na de tanulság "suszter maradjon a kaptafánál". Akkor valószínű marad az ékszíj pakolgatos változat, csak az a bajom ezzel, hogy több eszközt szeretnék róla működtetni. Barkácsköszörű, körfűrész, faeszterga, vastagoló gyalu, stb. Hát ez van Még egyszer nagyon köszönöm a válaszaitokat!
Talán egyszerűbb ha maradsz az "ékszíj pakolós változattal" és olcsóbban is megúszod. Ha jól belövöd a fordulatot, lehet elég 2 féle is és azt sem biztos, hogy gyakran kell variálni. Esetleg, ha tudsz szerezni egy kisebb sebességváltót akkor még lehet variálni is.
A köszörűhöz pedig annyit, ha nem túl nagy kő van fent, kisebb mint pl. 180-200mm akkor egy 400-500W-os motor is elég, akkor legalább ott nem kell mindig pakolgatni a motort. Plusz, faesztergáláskor amúgy is szükséges lehet késeket köszörülni és jó, ha menet közben nem kell cserélgetni a motort. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |