Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Gondolod, hogy az autókban nincs hiba amikor kijönnek a gyárból? Szerencsére nem olyan mértékű a felhasználói teszteltetés mint egyes műszaki cikkeknél de azért vannak. Egyszerűen annyira bonyolult rendszerek ezek, hogy egy-két apró hiba "belefér". A nagyobbak pedig botrányokat kavarnak (lásd pl. Takata légzsákok).
Ha a fogyasztóvédelem oldalán (Bővebben: Link) is vannak százával veszélyes, egyszerű termékek, miért pont az autók lennének kivételek? Elég csak egy mai telefonra ránézni, nyakra főre jönnek a frissítések... Kiegészítés, most jutott eszembe: Több mint kétmillió hibrid autót hív vissza a Toyota. Ezek azok a szennyesek, amelyeket kénytelenek kiteríteni. Nem mellesleg mi is éppen tesztelünk bizonyos berendezéseket, mert bizonyos körülmények között leáll. Pedig a mi szakmánkban (mobil távközlés) pénz posztó nem számít, a műsornak mennie kell... A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2018
Komoly bűnöző volt, aki beszerelte a számítógépet az autóba. Arra a kis időre amit én még autózással töltök nem veszek olyan autót amiben van.
A gyárak kínálnak, a vevők igéyelnek. A számítógépek (korábban csak kontrollerek) hoztak egy csomó jó dolgot is, pl. ABS. Kijelenteni azt hogy ez bűn, a szokásos, változni/változtatni nem akaró Magyar mentalitásra utal. Nem azt mondom, hogy mindenki szegődjön el a NASA-hoz de azért haladjunk valamennyire a korral.
Az ésszerű dolgokkal nem is lenne baj (ha nem lenne), de sok felesleges van, ami csak "szakszerviz" (lehúzás, netán még hozzá nem értés). Filléres alkatrész (pl. izzó) nem cserélhető, csak szakszervizben, célszerszámmal, stb.
Ezt én nem vitatom, nem is állítottam az ellenkezőjét. Arra reagáltam, miszerint fejleszteni bűn. Azt viszont be kell látni, hogy a vevők elvarázslásával lehet autót eladni és a varázslatot sok csilli-villi hülyeség adja. Az otthon nem cserélhető izzó pedig egyszeren üzletpolitika, mint a kódvédett kontroller...
Melyik az a típus amiben csak célszerszámmal lehet izzót cserélni?
Az oké, hogy van olyan amihez a lökhárítót le kell szedni, de célszerszám még sose kellett izzó cseréhez. Idézet: Ezért a pont. „vevők elvarázslásával lehet autót eladni és a varázslatot sok csilli-villi hülyeség adja.” Idézet: Mérnök nem biztos, hogy jól megcsinálja, általában elméleti emberek. Nem annyira egyszerű, van pár buktatója. Már a leeresztőcsavar meghúzási nyomatéka sem mindegy, kézzel gyakorlattal "érezni" kell. „Persze még mindig kiröhögöm a volt kollégáimat, akik mérnöki diplomával a zsebükben képesek szervizbe vinni az autójukat egy olajcserére is, ami otthon, még akna nélkül is 30 perc alatt bőven kivitelezhető.” Tönkremehet a motor. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2018
@Bakman: Ezzel tisztában vagyok, de 8-10 éves autó elég ritkán garanciális még.
Magában, hogy szervizbe viszed ritkán jelent garanciát arra, hogy megfelelően kezelik a gépet, sajnos az a magyar valóság, hogy szervizek, helyett alkatrészcserélő üzemek működnek, amik különösebb hibakeresés nélkül gyakran vaktában cserélgetik az alkatrészeket. Sok 100 példa mutatja ezt, sajnos én is elég vastag könyvet tudnék írni a családban, illetve az ismerősi körben történet esetekről. Csak hogy a hozzászólásodra reflektáljak, nemrég egy ismerős 24 éves autóján cseréltem olajat, olajteknő tömítést, meg 1-2 hasonló apróságot, előtte évente hivatalos szervizben járt az autó, illetve éppen akkor kapott friss műszakit. Ennek ellenére olyan dolgok voltak elmaradva, hogy pl. az aktuális üzemanyagszűrő legalább 6 éve volt a kocsiban, holott a csereperiódusa 2 év vagy 30.000 km, de említhetném, hogy az olajpumpa szívócsonkja gyakorlatilag teljesen el volt tömődve tömítőpasztával. Kiemelném, hogy mindezeket hivatalos, engedéllyel rendelkező szervizben követték el, és ez csak egy autó abszolút kis részlete, csak első kézből több 100 ilyen történetem lenne még, de már így is erőteljesen eltértünk az eredeti témától. @Topi: Természetesen a hulladékok kezelésére figyelni kell, bár olajat még nem kellett leadnom, az elmúlt években még gyűjtögettük is ismerősöktől a fáradt olajat, mert faterom fa kezeléséhez használja fel. A képeken látható teraszt most nyáron építettük. @nagym6: Sajnos tényleg sok közöttük az elméleti szakember, de ebbe most ne menjünk jobban bele. Maradjunk annyiban, hogy van a sok elméleti szakember mellett sok jó gyakorlati szakember is, akik a két doktorival sem félnek attól, hogy összeolajozzák a kezüket. A megfelelő nyomaték megtalálásához én személy szerint a nyomatékkulcsot szoktam előnyben részesíteni, illetve a szerelési útmutatót, ami részletezi, hogy az adott típus, adott csavarját mennyire kell meghúzni.
Vagy épp nem üzletpolitika az otthon nem (könnyen) cserélhető izzó, hanem egyszerűen nem volt tervezési szempont, és így sikerült. Fontosabb volt a design, vagy hogy adott padlólemezen adott hosszon elférjen a motor és az elvárt lábtér és csomagtartó, stb., és ezek teljesültek. Aztán ha emiatt le kell bontani az autó elejét egy izzócseréhez, akkor ez van. Ettől sokkal fontosabb dolgok is el vannak cseszve egy mai autón, lásd az öngyulladó bmw-k...
Idézet: Ez nincs senkinek otthon csak autószerelőknek, nem olcsó. „nyomatékkulcsot szoktam előnyben részesíteni,” Idézet: Főleg a villamosság terén, hibakeresés bonyolult, indul a próba csere sorozat. Első csere sokezer Ft. nem lett jó az autó, jön a következő csere most sem jó és így tovább, amikor 150e. Ft. csereberék után kiderül, hogy a 8e. Ft.-os relé volt rossz. Persze minden feleslegesen cserélt alkatrész marad a kocsiban, mind kiszámlázva. „szervizek, helyett alkatrészcserélő üzemek működnek, amik különösebb hibakeresés nélkül gyakran vaktában cserélgetik az alkatrészeket.”
Vgyünk egy mérnököt, munkaidőben leginkább számítógép előtt kotlik, Ikea szekrény összeszerelésénél komolyabbat nem csinált az elmúlt 15 évben. És vegyünk egy orvost is, ugyanezekkel a paraméterekkel.
Nincs hozzá szerszámuk, nincs hozzá aknájuk/emelőjük, nincs tapasztalatuk, stb. És leginkább kedvük se. Miért fontos a végzettségük?
Kollegám autóján a márkaszervíz legjobb szakija nem vette észre, hogy a benzinszivattyú egyik sarujánál már minden elfeketedett a rossz kontaktustól. Csoda hogy megállt a kocsi időnként bármiféle látható ok nélkül. Végül saját maga kereste meg a hibát, és javította is pár órás youtube-os önképzés után...
@nagym6: 2 darab van itthon, a drágábbikat még most is változatlan formában kínálják az egyik diszkont multinál, ha jól emlékszem 6-7000 forint körül. Az elmúlt 8 évben azért használtuk bőven, hiszen ezalatt a háznál lévő autók száma 1-ről 4-re ugrott (ez nem marad így sokáig), míg az 1 motorból lett 5. Szerintem annyira nem egy vészes összeg, főleg ha nem kell minden évben megvenni.
Legutóbb nagyon hasznos volt, amikor az egyik motoromon kénytelen voltam megbontani a motorblokkot, pont mert az előző gazdája beleszakított egy csavart. A nyomatékkulcs hiánya ebben az esetben nekem 8 óra plusz munkát eredményezett. További eseteket szándékosan nem szeretnék részletezni, a szervizek munkájáról, így is eléggé eltértünk az eredetileg tárgyalt témától. @tbarath: Ez nem feltétlen igaz minden mérnökre, egy jelentős részük tényleg csak a gépet veri, de van bőven ellenpélda. Most éppen nem emeltem ki, pedig talán a kontextus szempontjából fontos, hogy az említett mérnökök egy autóipari beszállító multinál dolgoznak (ahol én is dolgoztam az elmúlt pár évben). Konkrétan olyan kollégát ismerek, aki a napja 50%-át a tesztpályán tölti, ahol ABS, menetstabilizátor, és ehhez hasonló funkciókat paraméterez és tesztel a tesztpályán, prototípus autókon, amik 1-2-5 év múlva kerülnek csak forgalomba, tehát annyira nem idegen környezet neki egy autó, nem is elméleti szakember, de mégis a legalapvetőbb műveletért is szervizbe rohan. Ezek mellett egy pozitív csalódás volt a kolléga, aki az elképzelhető legelméletibb szakember, a legelméletibb szakterületen, aki talán még a szenzort sem fogta soha a kezébe, aminek az elemzését végezte. Soha nem gondoltam volna róla, hogy saját két kezével átépített, tuningolt autóval jár hétvégente versenyezni, és mostanság egész jó eredményeket szokott elérni.
Nem is minden mérnökre írtam, csak egy példa. Nagyon sokan nem "gyakorlati" munkát végeznek a mérnökök közül. És számomra a menetstabilizátor paraméterezése is inkább billentyűzetpüfölésnek tűnik, mint olajos kezű munkának.
Szép napot!
Építkezés előtt állunk, és belebotlottam egy kérdésbe: Ha van felelős műszaki vezetőnk, akkor saját kezűleg is felépíthetem a pincétől a padlásig a házat? Nyilvánvalóan nem mindent én csinálnék és pláne nem egyedül, de az olyan munkákat mint: zsaluzás, betonozás, falazás, vakolás, villany, víz és fűtésszerelés(csak a vízoldali része), festésmázolás meg tudom csinálni és csináltam is már ezeket külön-külön. Vannak folyamatok amiket nem tudok és nem is akarok én ( pl: födém betonozás, ácsmunkák alapásás stb. ) csinálni. Van arra lehetőség, hogy ezt az ember saját magának végezze? Mit tudnak az urak?
Tudtommal építheted magad amit tudsz. Én is szinte mindent magam csináltam itthon.
Ha csak korszerűbb lenne tőle senki nem bánná. De a hibajavítás szándékosan nehezítve van és a rengeteg elektronika miatt sok is a hibalehetőség. Én ezelőtt három hónappal még egy "prémium" márkaszervizben dolgoztam. Azt nekem ne mond, hogy a korszerűség jegyében úgy kell megcsinálni egy autót, hogy sok alkatrészt nem cserélhetsz másikra, mert konfigurálni kell az autóhoz, amit csak egy speciális számítógéppel lehet. Sőt a márkának már van olyan autója, )mert régóta nyúvasztják ilyenekkel a népet,) amelyikhez már számítógép sincs, mert azok is tönkrementek amik voltak, az új gépekkel meg nem kompatibilis. Arról nem is beszélve, hogy olyan autót amiben nem lehet szerszámok nélkül, vagy egy csavarhúzóval fényszóró izzót cserélni, nem is engednék forgalomba ha rajtam múlna.
Pozitív csalódás nincs. Az körülbelül olyan, mint a forró jég.
Idézet: „hogy olyan autót amiben nem lehet szerszámok nélkül, vagy egy csavarhúzóval fényszóró izzót cserélni, nem is engednék forgalomba ha rajtam múlna.” Mint a VW Passat. Kiégett a fényszóró égő, mondom ilyen piti dologgal csak nem fogok szervizbe menni. Hát, kénytelen voltam. Ott mondták, hogy a cseréhez le kell bontani az elejét, ráadásul spec hosszúszárú csavarhúzóval.
Szia!
Igen, az én házam is így épült fel. Természetesen ami végzettséghez kötött, ott nincs pardon: statika, villanyszerelés, gázbekötések. De hidd el nem a festés lesz a legnagyobb gondod. Sok földmunka, rengeteg segédmunka, iszonyatos szervezés és pénztemető. Az épület kb 1/3-a a szerkezetkész állapot költségekben. A szakipar durván zsebbe nyúlós. Kb 30 éve az építőiparban tevékenykedem túl vagyok pár száz épületen. Már a közművek sem 2Ft-ba lesznek.
Fiat Stylo gyertyacsere, speciális célszerszámmal megy csak. Gyújtótrafók a gyertyák fölötti 1m-es furatban . Generátorcseréhez a fél autót le kell bontani. Ezeket nem fehér embereknek építették. KIA Ceed fényszórócsere csak nőgyógyászoknak ajánlott, vagy akksi és ablakmosó kiszerelése után.
Bizony bizony. Bár nekem is Passatom van, még csak a régi szép időkből.
Sógorék renault ja is megér egy misét. ilyen gáz kábeleket még nem láttam. A fényszóró kábele ami hibás volt a vázba rejtve futott, cseréhez bontsd le az elejét. És minden ilyen rajta. Cnc marógépem meg a céges nagy is csillag villás kulcsokkal+imbusz kulcsokkal+torx kulcsokkal és két méretű lapos/csillag csavarhúzóval elemeire bontható és rakható is össze. A hajtást már mindkettőbe reparáltam sw szinten, egyszerű. Bár a 3000 oldalas enciklopédiájába megtalálni mi kell azért nem az. Persze jellemző egy olajszűrő 50 ezer a masinába, egy autóba 1200....
Én az első alkalommal mikor kiégett az izzó az i30-amban, akkor nekiláttam nagy bőszen, hogy na most aztán én kicserélem gond nélkül... Kb. 5 perc szentségelés után - mert nem akartam elhinni, hogy nem fér oda a kezem sehogy se, csak, ha kiveszem a fényszórót -, megnéztem mit ír a kézikönyv idevágó fejezete. Bizony azt írja tekerd ki a három csavart, ami tartja a fényszórót, majd szedd ki, cseréld ki az izzót és mehet minden vissza. Na igen, csakhogy ez olyan szépen van megdizájnolva, hogy hatalmas élmény addig forgatgatni a lámpatestet milliméterről-milliméterre, míg nagy nehezen sikerül olyan szögbe tekerni, hogy ki is jöjjön, meg persze a lökhárítót se tépd le közben.
Anno a FIAT szalonban csodálkoztak rám, amikor ezt az apróságot (izzócsere) fontosnak ítéltem és fél perc alatt kikaptam a Qubo-ból az izzót, majd közöltem, hogy ott akár táncolni is lehetne
Sziasztok! A múltkor valaki beszélgetett az olcsó automata hegesztőpajzsokról a fórumon. Szóltak mellette érvek, és ellenérvek is rendesen. Az ellenérvek főleg az egészségügyi kockázat miatt. Gondoltam, úgyis keveset hegesztek, akkor viszont kéne mindkét kezem, veszek egyet. Vettem egy Iweld Nored Eye 2 csodát. Az első örömök a kibontás után, nos nem tartottak sokáig. Felvettem, és elkezdtem volna vele dolgozni. Mivel hozzászoktam az egyszerű üveghez, ettől is azt vártam, hogy a sötétedett üvegen annyit látok, mint az egyszerűn, szép zölden az olvadékot, és azt is, hogy merre kell "mennem". Ehhez képest van egy kék pötty, és semmi más. Most én állítom be rosszul, mert nem értek hozzá, vagy ez ennyi? Ha a külső nagy potival állítom, a legfényesebb állásban már kellemetlen annak a kék pöttynek a fényereje, amit látok, a de ugyanúgy nem látom az ív környékét, mint a legsötétebb fokozaton. Ez ekkora hulladék tizen ezer forintért, vagy tényleg csak én vagyok a hülye hozzá?
Nekem is egy olcsó automata pajzsom van. Azon beállítható mennyire sötétedjen. Nem hagytad rajta véletlenül a védőfóliát?
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2018
Most ezen gondolkozom. Az első védő plexiről leszedtem a fóliát, de azon még felirat is volt, hogy használat előtt vegyem le. Lehet, hogy az érzékenységgel kéne játszanom, és nem csak a fényesség potival? Holnap mindenképp próbálkozom vele, ma már inkább a kézben fogós öreg pajzsot használtam, gondoltam, azzal legalább tudok dolgozni. De szörnyű így hegeszteni, hogy semmit nem látok, ennyi erővel csukott szemmel, a fejemet félre is fordíthatnám.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |