Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
És az csak az egyik hogy titán de még táp is kell neki...
De ez a pálcás dolog lehet jó is akár
Egyszerű melegvizes bojlerbe nem szoktak külső tápos anódot tenni. Arról eddig nem is esett szó.
A cikkben benne van:
"A külső áramforrásos (inert) anód titánból Ez az egzakt megoldás, amit senki sem alkalmaz. A megoldás ugyanis az, hogy nem magnézium anódot kell használni, hanem titán anódot, ami nem kopik, de egy külső kis tápegység folyamatosan negatív potenciálon tartja, így megakadályozza a korróziót. Sajnos ez a külső áramforrásos anód meglehetősen drága és a beépítése utólag körülményes. Webshopunkban a titánium anód megtalálható"
Nem olvastam a cikket. Én csak bojlereket szoktam javítani alkalmanként. Ettől függetlenül ismerem a külső áramforrásos anódos védelmet, ami általában drágább, mint egy új bojler.
Az anód okozza a bűzt biztosan? Akkor minden új ill. felújított bojler büdös lenne. Nem inkább valami pangó víz okozza a bűzt? Milyen sűrűn engedsz vizet rajta, nincs valami kiágazás a csőhálózatban, amiben nincs mozgatva a víz?
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2018
Az eredeti hozzászólás ez volt Bővebben: Link. Csak azokon a helyeken ahol magas a víz kéntartalma, vastartalma és műanyag csövezés esetén. Sőt ugyan ez a víz, ha előbb egy fémtartályba kerül, és onnét már műanyagcsővel megy tovább, akkor sem büdös. A miértet ne kérdezd....
Sziasztok!
Egy új Hajdu Z120ERP bojler beszerelése előtt állok. Szeretném a tanácsotokat kérni több dologban. Előre is elnézést az off-ért. 1.) Normális dolog, illetve befolyásolja a működést, hogy a biztonsági szelepbe kifolyási irányba belenézve a rugó és a fekete pöcök a képen látható módon ferdén áll? (Így volt benne a gyári csomagolásban.) 2.) A bojler alján található felirat szerint beszereléskor a csővég nem érhet hozzá a biztonsági szelepben található, képen látható világos színű laphoz. Ránézésre elég necces. Nálatok volt gond abból, hogy elérte a csővég? 3.) Flexibilis csővel kötném be. A használati útmutató minimum 100°C-os hőállóságot ír elő. 90°C-ig hőálló cső nem megfelelő? Lehet egyáltalán 100°C-ig hőálló csövet kapni?
1. A rugó ha új, megfelelő erővel nyomja még soha nem okozott gondot.
2. A bojler csővég és a biztonsági szelep közé én mindig teszek egy ilyen csőidomot. Tettem fel képet.Találkoztam én is ezzel a hiba lehetőséggel. 3. A bojler méretét úgy kell méretezni, hogy normál üzemi helyzetben lehetőleg 50 - 60°C közé legyen beállítva. A magas hőfok a bojlernek sem tesz jót ( fűtőbetét, vízkövesedés ) és könnyen le is forrázhatod magad.
Szerintem nem gond ha ferde, a rugó miatt lehet olyan, nem központosan nyom. A bekötéshez mindkét ágba ajánlott egy réz toldat azért, mert idővel felkorrodálhat a kötésnél, és nem mindegy hogy a csődarab lesz ennek kitéve vagy a bojler tutukája. Mivel nem nagyon lesz ott 60-70 foknál melegebb, nyugodtan használhatsz flexi csövet, ma már kizárólag azzal kötik be.
Köszönöm a gyors válaszokat mindkettőtöknek! Nekem is a közdarab jutott eszembe, de a használati útmutató kimondottan tiltja a használatát: "A biztonsági szelep és a készülék közé vízvezetéki szerelvényt beépíteni tilos!", "A szelepet KÖZVETLENÜL a tároló elé a hidegvíz vezetékbe kell szerelni, ...". Rézzel való összekötéskor szigetelő közdarabot ír elő pont a korrózió elleni védelem miatt.
Bekötőcsőnek ezt találtam. Spéci szerszámok kellenek hozzá, de több helyen (pl. itt) méretre gyártják. Idézet: „" Vörösréz vízvezeték hálózatra történő csatlakoztatáshoz szigetelő közdarabok használata kötelező!.” Te összekevered a vörösréz vízhálózatot a sárgaréz közdarabbal. Hidd el, hogy beteheted. Ez nem fog gondot okozni. Azt a bekötőcsövet is ismerem, használhatod azt is. De nem javaslom, hogy a bojlert 90-100 °C-on használd.
Most kötöttem be a hőcserélős bojlert GEBO-val. Most szedhetem széjjel?
Mint mindent, ezt is túlbonyolítod.
2db sárgaréz csaphosszabbító kell, Loctite 55, szerszámok,és mehet a meló. A csaphosszabbító a bojler hideg/meleg kivezetőcsövére kell, arra nem túl szerencsés felszerelni a flexi csövet közvetlen, elnyíródhat a tömítése. Amennyi időt szántál a gépelésre, annyi idő kb a meló is....
Igaz, összekevertem. Krómozott sárgaréz is megfelelő? Nem akarom magas hőmérsékletre állítani a bojlert, csak az előírást betartani. A másik cső állítólag sokkal tartósabb. A flexibilis csövek elöregednek.
A GEBO az egy cég, azt, hogy melyiket használtad a széles választékából nem tudtuk meg.
Flexibilis csövet is sokan gyártanak, vízhez is és gázhoz is.
Ismerem a csövet, sőt a gyártóját is személyesen. Az előző gyártóját is, aki sárgaréz csőből készítette a bekötőcsövet. Az a szerelhetősége miatt szűnt meg, eléggé merev volt a cső és a hajlítgatásra merevvé vált és el is repedhetett. De ha jól volt felszerelve és megfelelő hosszúságban, akkor tartós volt.
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2018
Ha ilyennel szerelted, akkor szedd szét, nem jó.
Bővebben: Link
Arra szerettem volna rámutatni, " réz csőhálózatra kötés ". Nekem bojler - vas , sárgaréz toldó, GEBO variowater, sárgaréz csap, sárgaréz menetes forrasztott csatlakozó, vörösréz cső. És olyan vízköves a vizem, hogy csak na. A 200 literes villany Hajdú bojler most adta meg magát. 22 év után. De soha nem nyúltam bele. 2 évig volt elektromos, de tettem elé hőcserélőt és cirkulációs szivattyút, azzal csináltam a fűtésből melegvizet. Nyáron fűtés nélkül Olcsóbb volt így, mint az éjszakai áram. Ha ennyit kibírt akkor mi jöhet még? Annyi galvánelem van a csövekben, már világítani tudnék vele.
Ui: az új bojleren (sta-200c) felül van az anód, könnyen hozzáférni, minimális víz leengedésével. Boldog karácsonyt!
Köszönöm, nagyon hasznos minden, amit írtál és a képek is. Több áruházban járva az eladók fénykép alapján sem tudták megmondani mi a célja a sárgaréz közdarabnak a meglévő bojler esetén (szerintük felesleges oda)... Már nem is emlékeztem, hogy van Loctite 55-öm, alig találtam meg. Sajnos nem olyan egyszerű a vízszerelés, amilyennek látszik.
Szabad tudni milyen csapot építettél be? Szelepet vagy csapot érdemes elétenni és pontosan milyet? Áruházban csaptelephez való MOFÉM sarokszelepet ajánlott az eladó, ezért ilyet vettem. Egy bojlerszerelő írásában is megtaláltam ezt a szelepet. A személyes tapasztalataim nem jók, beragadt az összes.
Nem akarlak összezavarni, de nekem 5 csatlakozási pontom van, 5 valamilyen talján gömbcsap. Csap - szelep, olyan mint a drót - huzal megnevezés. A sarokszelepnél, ha nem mozgatod időnként, kikeményedik a tömítés és szorulni kezd. Egy jobbfajta gömbcsap lenne jó, de ha nincs a bojleren az sem baj. A lényeg a biztonsági szelep és a bojler közé nem szabad csapot, szelepet, szabályzó elemet tenni.
Holnap tenném fel a Hajdu Z120ERP bojlert. Lenne még néhány kérdésem.
A használati útmutatóban a "Csatlakozás a villamos hálózatra" fejezet két különböző pontjából az alábbiakat ragadtam ki: "A vízmelegítőt kábeles bekötéssel kell kialakítani a leválasztó kapcsolóig" "Védőcsöves csatlakozás nem alkalmazható!" Egy "bő" gumiköpenyben fut a három szigetelt vezeték (így jön ki a falból és megy a bojlerig). Ez védőcsőnek vagy kábelnek minősül? Lehet ebből valami probléma? "A forróvíztárolót használatbavétel előtt egy napra ivóvízzel fel kell tölteni, az öblítővizet a csatornába kell engedni." A fentiek szerint tényleg célszerű egy napot kivárni és utána leengedni az első adag vizet? (Nagy élmény lesz a bojlercsere.) Az alaplapot is szedjem ki az aljában maradó pár liter víz leengedése miatt?
Szerintem az a védőcsöves megoldás jó, én nem vesződnék vele. Fix eszköz, a mozgatástól nem fog megtörni a vezeték. Felesleges szétszedni, elég csak a vizet leengedni belőle. Általában olyan tömítések vannak a fenéklemeznél, amelyek egyszer használatosak.
ÁVK (Fi-relé) van? Ez a legfontosabb.
A "speicher" a bojler. A "DPN N Vigi C 16A" annak tűnik.
Igen az. Áramvédős kismegszakító, tehát kettős feladatok lát el.
Hidd el menni fog, nem egy nagy dolog.
Egy kis segítség, (lehet feleslegesen, mert tudod.) -Rögzíted a boylert a falicsavarokra.(amennyire lehet legyen vízszintesen) -Bekötöd a hideg/meleg ágakat. -Feltöltöd a boylert.(Eközben a meleg csapokat nyisd ki, hogy a tartályból kimenjen a levegő) -Ha ez okés, vedd le az alsó burkolatot.(várj egy picit, nem csöpög, nem folyik?) -Utána bekötheted a hálózati kábelt. (FI relé nem előírás, de jó ha van, én is tettem a kölkök miatt) -Utána bekapcsolod, aztán pár óra múlva veretheted melegvízzel a habtestedet Sok sikert! (Boylert szerelni karácsonykor, rosszabb vagy mint Én.)
A többi már menni fog. Ha valamit még hiányolsz, kérdezz nyugodtan. Az új évet már meleg vízzel kezd.
A bojleren a szabályzó gomb középső állása ( jelölve van) az 55 °C-nak felel meg.
Karácsony vagy sem, muszáj, mert a meglévő (Leov AD-100) bojler napi 10-12kWh-t elfogyaszt a 3-5 helyett. Erre a csillagászati összegű éves elszámoló számla kézhezvételekor jöttünk rá (szerencsére csak három hónap). Megvártam a karácsony végét, hogy ne 24-26-a között fúrjam a falat, 1-2 ezer forintnyi elvesztegetett energián már nem múlik...
Sajnos először a meglévő bojlert le kell venni, ami nem lesz kis munka, vélhetően tele van vízkővel és be van gipszelve a konzol egy része. A méglévő felfogatás nem jó helyre esik és egyébként sem bízom benne. A Hajdu konzolán 3-3 lyuk van távol egymástól, ezért fel szeretnék tenni még két 10mm-es csavart 14x75mm-es tiplikkel. Így négy csavar fogja majd. A használati szerint egy napig benne kell legyen az öblítővíz, amit utána le kell engedni. Ha ezt betartom, akkor maximum külön forralt vízben tudunk mosakodni aznap: "A forróvíztárolót használatbavétel előtt egy napra ivóvízzel fel kell tölteni, az öblítővizet a csatornába kell engedni. Az öblítővizet háztartási célra felhasználni nem szabad. A rendszer rendeltetésszerű használatát csak ezután szabad megkezdeni." A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2018
Idézet: Ezt szinte bármelyik bojler tudja. csak annyit kell tenni, hogy maximumra kell tekerni a hőmérsékletet. 55 - 60 °C fölé fűteni felesleges, hacsak nem nagy a család és/vagy kicsi a bojler. „bojler napi 10-12kWh-t elfogyaszt a 3-5 helyett.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |