Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Ahogy elnézem ez egy VP30/44 dízel adagoló. Nekem is volt vele dolgom. A vezetékekhez nem lehet forrasztani. Nem tudom milyen anyagból van de ón nem fogja sehogy. Nekem úgy sikerült megoldani, hogy a kerámia hordozón lévő pad-et kicsit megkapargatva folyasztószerrel megkenve sikerült egy vékony merev vezetéket hozzáforrasztani. A képről nem nagyon látszódik de nekem úgy tűnik az a FET megégett. A FET egy kis alumínium tönkön van rajta amire egy TO-220-as tok van forrasztva. Az alu tönk pedig odavan ragasztva a házhoz.
Ez aluminium wire bonding technológia.
Házilag sajnos nem javítható. Fordulj vele szakemberhez.
Szia!
Köszönöm a válaszokat. Igen jól látod ez egy adagoló elektronika. Milyen folyasztószert használtál? Szerinted sikerülhet nekem is? Arra gondoltam egy vékony réz szállal vezetnék el a tranzisztor lábaihoz.
A képen nekem nem egyértelmű hogy mit is szeretnél és hova forrasztani. Amit látok kapargatott felületet az ránézésre réz, forrasztható, de mással ne is próbáld mint rozsdaoldóval (RO55) egyedül azzal tudsz oxidos rétegre ónt vinni. Az aluhoz pedig ugyanúgy lehet folyasztószert kapni amivel meg tudod forrasztani, persze ott feltétel hogy ne legyen nagy a felület, mert az elviszi a hőt, vagy eleve nagyobb teljesítményű páka kell.
Szia!
Köszönöm a választ. A mellékelt képen remélem látni fogod mit szeretnék elérni. Tehát aluhoz vegyek folyasztószert és rozsdoldót. Idézet: Azt azért tegyük hozzá, hogy a kezelés után alapos és teljes átmosás kell, különben oxidál mindent, viszonylag rövid idő alatt. „(RO55) egyedül azzal tudsz oxidos rétegre ónt vinni.”
Nem, a rozsdaoldó a rézhez kellett volna, de ha azt sikerült már megforrasztani akkor nem kell hozzá semmi. Létezik az alu forrasztásához is folyasztószer, sőt olyan is, ami kifejezetten alu és mondjuk a réz összeforrasztását segíti. Például.
Az a konkrét forrasztástól függ. Régóta csinálom a szenvedések elkerülésére, főleg nagy átmérő és oxidos vezeték esetén, mint pl. egy 40-50 éves hegesztő munkakábel és hasonlók. A meleg a lényege a dolognak. Ahol a forrasztás közben elserceg, azaz aktiválódik majd elpárolog azzal ott utána nem lesz baj, akkor sem ha nem mosod le. Bajt ott fog csinálni a foszforsav a későbbiekben ahol ez nem történt meg, ezért ajánlott lemosni. Egy ragacsos fehér trutymó marad vissza, amit egy fogkefével vagy akármivel és alkohollal szépen le lehet mosni.
Tudom, próbáltam. Elpáárolog a forrasztás helyétől majd kicsit távolabb kicsapódik.
Ha az egységet tudod előmelegíteni, akkor a kerámia hibrid forrasztható,(maga a pad) de jó minőségű ón, és folyasztószer kell hozzá,valamint profi forrasztástechnika, ezért is ajánlottam szakember felkeresését.
Semmilyen maró anyagot, főleg rozsdaloldót ne vigyél fel a hibridre, ez később beláthatatlan problémákat okozhat! Gépjárműelektronikában fokozottan fontos a biztonság, szakszerűtlen, kontár módon ne állj neki. Akár emberélet is múlhat egy javításon.
Köszönöm a hozzászólásokat. Sajnos 50e forint lenne ha szakember csinálná, de sajnos nem engedhetem meg magamnak egy jó darabig ezt a "nagyobb" kiadást, ezért szeretném megoldani magam a forrasztást. Milyen folyasztószert ajánlasz hozzá? Ilyen ilyen ónom van.
Megértem a problémát.
Ha mindenképp saját magad javítod akkor járj el a következők szerint: -A kerámia hibriden tedd szabaddá azokat a pad-eket, ahová huzalt szeretnél forrasztani. -Melegítsd elő az egységet, 80-100 fokra, ezt a hőfokot a ház és a csatlakozók anyaga adja meg. -Forrassz a pad-ekre lehetőleg CuAg huzalokat,(Wrap huzalok megfelelnek) vagy réz huzalt, ha más nem akad.(Normál ólmos ónnal, amit linkeltél megfelel.Használj flux zselét , de a No-clean változat maradványait is távolítsd el izopropilalkohollal, vagy Flux-Frei tisztítóval.) -Forraszd fel a Fet -et a fülre. -Forraszd fel a huzalokat méretre szabás után a FET-re.(Bekötésre ügyelj!) -Próbáld le az egységet. -Ha működik, akkor Plastik-70 lakkal zárd le a javítás helyét. -Zárd vissza az egység fedelét.(Nem ecetsav bázisú szilikon tömítő megfelel.) ECETSAVAST SEMMIKÉPP NE HASZNÁLJ! Röviden ennyi.Ha kérdés van, megpróbálok segíteni. Ez a metódus sem szakszerű, de működhet.
Hálás köszönetem a segítségért. Megrendelem a szükséges anyagokat és megpróbálkozok vele. Esetleg tudsz webshopot ahol mindent be tudok szerezni?Még egyszer nagyon szépen köszönöm.
Spray-ket szerintem sok elektronikai webáruház forgalmaz, lehet a közeledben lévő elektronikai boltban is beszerzik, meghozatják.(Flux-Frei,-vagy új nevén Flux-Off, és Plastik-70.Mindegyik Cramolin gyártmány)
Folyasztószert, wrap huzalt, profi KESTER ónt tudok küldeni grátisz, ha magánban megadod a címed. Kis mennyiség miatt ne vegyél tekercset, és egész tubus folyasztószert. A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2018
Azta mindenit de rendes. Írok privátban.
Sziasztok
Elég sokat szenvedek kiforrasztás terén, most rendeltem egy ilyet: Bővebben: Link Próbálkozott már valaki hasonlóval? Üdv
És ezzel az ónkáddal, hogy szeretnéd könnyebbé tenni a kiforrasztást? Mert ez nem erre való.
Viszonylag nagy a kád. Csak olyan NYÁK-on használható, amiből alkatrészt akarsz kitermelni de használni már nem szeretnéd. Sok forrasztóón kell bele és viszonylag óvatos használatot igényel. Színültig kell tölteni különben a lábak nem érnek bele az olvadt ónba.
Két fogó is kell hozzá. Az egyikkel a panelt tartod az ónban, a másikkal az alkatrészeket szeded ki. A felületén folyamatosan oxidálódik az ón, azt időnkén le kell húzni róla. Mindezek mellet használható arra, amire való.
Régen használtam nagyobb edényt villanyrezsóval (fűtötte ész nélkül)
De azt csak vastag kábelek leforrasztására használtam, nem ilyen célra. Ha ezzel be tudnék állítani egy szűk keretek közt mozgó hőmérsékletet akkor még annyira se kockáztatnám a NYákot mint hőlégfúvóval. Ha megjön, beszámolok róla mennyire jött be. Üdv
Úgy, hogy színültig nyomom ónnal.
És nem csak bontáskor lenne a cél. Üdv
Még mielőtt megjött volna, kipróbáltam, egy régi vasalótalpra tett edénykébe olvasztottam ónt (rudat) színültig.
Tökéletesen alkalmas kiforrasztásra a módszer, és nem vágja agyon a panelt, mivel a hőmérsékletet egy picivel az ón olvadási pont ja fölé állítom, így még akkora hősokkot se kap a panel mint hőlégfúvóval, főleg, ha nagyobb hőelnyelő felületekről van szó. Üdv
Egy GPS-ről valaki sikeresen letört félig egy mikro USB csatit. Szerintetek ezt mennyire esélytelen visszaforrasztani? Esetleg bármi ötlet, hogy hogyan vagy mivel lenne lehetséges?
Ónszívó szalag, jó minőségű folyasztószer, SMD-hez való pákacsúcs.
Felszakadt a fólia is, azt patkolni kell vezetékkel. Utána két oldalról egy-egy csepp epoxival megerősíteni, hogy ne csak a forrasztás tartsa.
Én olvastam olyat közben, hogy pasztával és hőlégfúvóval is meg lehet, és úgy talán egyszerűbb is. Kösz a tippet az epoxiról. Azt hiszem először gyakorolni fogok, hogy meg tudom e csinálni anélkül, hogy rövidre zárnám. Baromi kicsik a hézagok, jóval kisebb, mint 1mm.
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2019
Megesik, hogy összefolyik. Nem probléma, korrigálható.
Olyankor friss ónt rá, majd ónszívó szalaggal legyűjteni a felesleget. Ólmos ónnal dolgozz, szabályozható hőmérsékletű pákával. Én az ilyesmit széles lapos heggyel csinálom (min. 3mm) 290 fok környékén. A magasabb hőmérsékleten a szalag nem dolgozik szépen. Viszonylag ütemesen kell csinálni, mert az ónból hamar kiég az ón és megváltozik a viselkedése. A végén tisztítsd le fültisztító pálcika + izopropil alkohol segítségével.
Sziasztok!
Ezüst tartalmú ólommentes ónnal kapcsolatban: mi a titka az ilyennel történő forrasztásnak? Olyan mint ha nem lenne benne flux, nem fut, fénytelen a forrasztás... Van valami tipp? Plusz fluxot kellene használni? Milyet ajánlotok? Hőmérséklet?
Az ólommentes forraszanyaghoz magasabb hőmérsékletű páka kell. Arányaiban: ólomos: 350 °C, ólommentes: 380 °C. Azért írtam arányt mert kb minden páka másként működik. A magasabb hőmérséklet mellékhatása, hogy a folyasztószer gyorsabban elég, hatástalanná válhat. Extra az is, hogy maga az ón gyosrabban "kásásodik". A képről nem állapítható meg hogy a forraszanyag tartalmaz-e folyasztószert. Ha nem, neked kell pótolni. Léteznek fecskendőben kapható sűrített folyasztószerek. Ha nem kacsazsír (állítólag távolkeletről azt küldenek ), jó lehet. A házi készítésű kotyvalékok vagy jók, vagy nem, a gyáriakkal nincs negatív tapasztalatom.
Forrasztáskor a forrszemet melegítsd fel majd oda nyomd az ónt. A "pákával odaviszem" az ónt, nagyon nem működik. A felület sem mindegy, ha csak kicsit is szennyezett, oxidos, annyi az egésznek. Ha túl magas a páka hőmérséklete, a fentieken túl matt lesz a forrasztási felület. Az sem segít a helyzeten, ha a forraszanyag régi, szennyezett. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2019
Szia!
7-es heggyel (370Celsius) próbáltam, elvileg van benne folyasztószer (Flussmittel) de sajnos mégsem az igazi. Sokan szidják az ólommentest, úgy néz ki nekem se jön be ha plusz fluxot vagy zsírt kell használni. Macerás...
Hobbi célra egyáltalán nem ajánlom az ólommentes forrasztást,és az ólommentes ónokat.
A sikertelenséged oka az alacsony forrasztási hőmérséklet,és a kevés (1,4%-os) flux tartalom. Mint látod, az ónod a standard SAC-305-től eltérő ötvözet, ezért a magasabb olvadáspont. (360-380 fok már okés, Weller TCP esetén 8-as hegy) Viszont azt vedd figyelembe hogy az ólmos forrasztás minőségét nem fogja elérni, és a panel is fokozottan ki van téve a magasabb forrasztási hőmérséklet káros hatásainak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |