Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   28 / 42
(#) Joco22 hozzászólása Dec 16, 2018 /
 
Készítettem pár képet. A szénkefék érintkező felülete elég csíkos nem sima. Két helyen találtam kis égést a kommutátoron. Az első csapágy is mintha lógna egy kicsit. Az lehet, hogy a szénkefék nem belevalóak? Ha "betolom" működik, épp csak egy pici mozdításra van szüksége.
(#) zolika60 válasza Joco22 hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Lehet a rugóerő kicsi.
(#) granpa válasza Joco22 hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Csapágy nem lóghat: csere, vagy a ház/fészek kihézagolása trombitalemezzel. A kefe nem igazán belevaló, de kommutátorszabályzás (eszterga, vagy csiszolás,-400-tól, polírozásig), kefebecsiszolás, kefeház-tisztítás után jó lehet. Kommutátorszeletek közt kipucolni min. 0.5 mm mélyen. Rúgóerőt növelni kissé: kiszedés után óvatosan összehúzni a rúgót (zárt helyzetben összefogni, pihentetni).
(#) lacika81 hozzászólása Dec 16, 2018 /
 
Üdv...Valaki eltudná magyarázni hogy ezt a villanymotort hogyan tudom be üzemelni?.régi olajos kapcsoloja volt de az tönkre ment
(#) zolika60 válasza lacika81 hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Rákötöd a három fázis és kész. Ha nem jó felé forog kettőt felcserélsz. Körülbelül ennyi.
(#) lacika81 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Köszi
(#) VIM válasza Joco22 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Szia! Ha beindul van benne erő? Ha jelentősen szikrázik, szinte biztosan forgórész hibás lett. Mintha festékporos lenne a kefe környékén. A kőport, fémport és a fűrészport sok gép elviseli de a festék származékokat nem szeretik.
(#) Joco22 hozzászólása Dec 18, 2018 /
 
Nagyon köszönöm mindenkinek aki hozzászólt. Újra működik a gépezet. A sárga színű kondenzátort cseréltem ki, és az első betolás után már magától indult(gondolom feltöltődött). Azóta indul szépen. Azért még kicserélem a csapágyakat meg a szénkeféket, hogy egy jó darabig csak használni kelljen. A hibás alkatrészt csatolom.
(#) kadarist válasza Joco22 hozzászólására (») Dec 19, 2018 / 1
 
Ez egy zavarszűrő kondenzátor, ami nem okozhat indítási zavarokat.
(#) marci91 hozzászólása Jan 3, 2019 /
 
Sziasztok!
Adott egy békebeli kék Bosch GWS 14-150C sarokcsiszoló. A gép egyszer csak megállt. Átnéztem benne mindent, én a fordulatszabályzóra gondolok, hogy megadta magát. A kérdésem az lenne, hogy ezt a 1 607 233 052 típusú elektronikát kiiktathatom valahogy? Egyszerűen sehol sem szerezhető be. Ha igen, hogy érdemes kiiktatni? Két vezeték direkten a hálózati fázisra és a 0-ára csatlakozik, egy vezeték a két vezetékes szénkefére (nem volt szakadt a két szál), egy vezeték az ellentétes oldali szénkefére direkten és van egy csatlakozó 2 kivezetéssel rajta, amik nem tudom merre indulnak. Szeretném valahogy megmenteni ezt a sarokcsiszolót, mert nagyon jó kis gép. Köszönöm a segítséget!
(#) erbe válasza marci91 hozzászólására (») Jan 3, 2019 /
 
Nem ugrott ki a kopott szénkeféből egy kis bakelit pöcök?
(#) marci91 válasza erbe hozzászólására (») Jan 5, 2019 /
 
Nemnem, kipróbáltam azt is, hogy a vékony vezetéket összekötöttem a szénkefe fővezetékével, de nincs változás.
(#) kivancsi4 válasza erbe hozzászólására (») Jan 5, 2019 /
 
Mivel nem része az átlag szénkefének, van aki nem is sejti miről kérdeztél.
A csatolt képen jól látszik (Iskra KB59), hogy a nagyobb gyárak mit alkalmaznak a gépeik tartósabbá tételére.
(#) VIM válasza kivancsi4 hozzászólására (») Jan 5, 2019 /
 
Valamikor a 80-as évek környékén volt róla szó az ezermesterben de a márkára már nem emlékszem, talán Black@Decker vagy Bosch gondolta úgy, hogy megvédi a kéziszerszámait az esetleges szénkefe okozta sérülésektől. Hát nem arra haladunk, hogy napjaink élettartam tervezésébe ez beleférjen. Amit szénkefét majd bele lehet tenni abban biztosan nem lesz ez a védelem beépítve. Az pedig, hogy abban a viharvert sarokcsiszolóban is ez a védelem okozott volna megállást .... akkor az igazán megérdemelne egy posztumusz díjat.
(#) pipi válasza kivancsi4 hozzászólására (») Jan 5, 2019 /
 
Hali!
Láttam már ilyet, és szépen tönkretette a kommutátort a középső rugós cucc, valahogy mégis átvezetgetett, a motor megyegetett tovább
(#) ritt hozzászólása Feb 3, 2019 /
 
Sziasztok

Hozzáértők véleményét kérném, van egy gyárilag is kovácsfújtatónak készült 230 voltos villanymotorom.. egyszer már zárlatosnak tűnt akkor elvittem egy szakihoz, ő elmondása alapján csapágyat cserélt, és a nyomokból láttam hogy a kommutátorok között kitisztította a rést. Most az a tünet jött elő, ha beindítottam nem indult el, ha egy kicsit (egy fával) megpöccintettem a ventillátort, akkor elindult. Ez most ott tart hogy megint levágja a firelét, megnéztem, kitisztítottam a kommutátorszeletek közötti hézagot, még át is csiszoltam a kommutátort (1000 es papírral) de ha áramot adok a gépnek beindul, de azonnal viszonylag nagy szikrázással a keféknél levágja a fi relét (ami sajnos amúgy is nagyon érzékeny) Segítenétek mi lehet a baj? Nem szeretném a motort kidobni, mert amúgy igen jó kis masina.. Mi okozhatja a zárlatot? Köszönettel
(#) Bakman válasza ritt hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
A szikrázás és a Fi-relé lekapcsolás arra egnged következtetni, hogy zárlatos a motor álló- vagy forgórésze. Újratekercselés nélkül nem javítható, hacsak nem látható helyen égett át a szigetelés.
(#) ritt válasza Bakman hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Köszönöm szépen, akkor megpróbálok valami tekercselőt keresni nagyon szomorú vagyok..
(#) VIM válasza ritt hozzászólására (») Feb 3, 2019 / 1
 
Szia! A jelentős szikrázás az lehet az elhasználódott szénkefétől is és annak rugóerő gyengüléséből, így a keletkező ív a felületi szennyeződésen keresztül lehúz testre és megszólal az FI relé.
Idézet:
„ha beindítottam nem indult el, ha egy kicsit (egy fával) megpöccintettem a ventillátort, akkor elindult.”
Ez a jelenség utalhat forgórész hibára is ami menetzárlatos lett és a továbbiakkal is
Idézet:
„ha áramot adok a gépnek beindul, de azonnal viszonylag nagy szikrázással a keféknél levágja a fi relét”
ez volna a helyzet. A beégett szénkefe és annak rugóerő nyomása is erős szikrázással jár, rossz a kommutáció. Ha nem tudod a keféket kicserélni újakra, hogy így ki tudd próbálni, akkor mérni kellene, ha
Idézet:
„egyszer már zárlatosnak tűnt”
éspedig a forgórészt, hogy melyik szegmense(i) szakadtak. Ha pedig a forgórész hibás, akkor nem sok értelme van javítani.
(#) ritt válasza VIM hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Nagyon köszönöm, megnézem akkor a szénkeféket első körben, szerencsére van egy másik ilyen motorom is tartalékba, az működik, csak kicsit zajos.
(#) ritt válasza VIM hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
VIM foglalkozol ilyennel? Mert az adatlapodat nézve nem vagyunk messze egymástól
(#) VIM válasza ritt hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Ha elhozod megnézhetem. El nem rontom.
(#) ritt válasza VIM hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
aAzt megköszönném,. Mmikor lehet zavarni?
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
Moderátor által szerkesztve
(#) VIM válasza ritt hozzászólására (») Feb 6, 2019 / 1
 
Írtam privit, majd jössz.
(#) jimmi12 hozzászólása Feb 7, 2019 /
 
Sziasztok,
Nemrég került hozzám javításra egy Parkside PAS500 D2-es porszívó. Szétszedés után a motorra szerelt hőbiztosíték szakadt volt, gondoltam csere és kész. Csere után a motor nem indult, ismét elszállt a hőbiztosíték (6A-es). A tekercsek mérés alapján nem zárlatosak, szénkefék jók, kommutátorokon különösebb hibát nem láttam. Próbaképpen megjárattam 24VAC-ról, így szépen jár az áramfelvétel 0.5A körül van. Kipróbáltam soros izzóval 220V-ról, az izzó világít, a motor meg sem moccan. Magában a porszívóban nincs semmi különös elektronika, kapcsoló, zavarszűrő és két darab mikrokapcsoló a fedélen (csak akkor lehet bekapcsolni ha a helyén van a fedél). Elvileg a motor 240V 500W-os. Valaki találkozott már hasonlóval?

v1z-ln22.jpg
    
(#) pipi válasza jimmi12 hozzászólására (») Feb 7, 2019 /
 
Hali!
A kommutátor réseiből kipiszkáltad a dzsuvát?
(#) jimmi12 válasza pipi hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
Szia,

Azt még nem próbáltam, hétvégén kipucolom.
(#) T_Kornel hozzászólása Feb 24, 2019 /
 
Sziasztok!
Vásároltam egy rönkhasítót, 400V 4,1kW motor van rajt.
Hosszabbítót akarok csinálni hozzá, elég ha négyeres kábelt veszek 16A 5p dugalj és dugvillával és üresen hagyom az N pólust, vagy kell az öteres kábel, és be kell kötni a nullát? lefényképeztem a kapcsoló és a motor tábláját. A gépen egy 16A 5p dugvilla van gyárilag, és a kapcsoló rajzon is fel van tüntetve a nulla. Ha 5eres hosszabbítót használok amin a nulla is be van kötve de a gépnek mégsem muszáj azzal nem okozok kárt a gépben ?
Amatőr kérdés de inkább kérdezek . Segítséget előre is köszönöm.
(#) erbe válasza T_Kornel hozzászólására (») Feb 24, 2019 / 1
 
Elég hozzá a 4 ér, nem kell nulla. Ha mégis van, nem használja.
(#) granpa válasza T_Kornel hozzászólására (») Feb 24, 2019 / 1
 
Lehet, hogy a mágneskapcsoló használja a "0"-t? (230 V-os a tekercse.)
Következő: »»   28 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem