Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, jó megoldás, a gáztöltésű csövek kb. 70V-nál (-ig) vezetnek, de a gyújtófesz, ami vagy rátekert / rágőzölögtetett elektróda, no az néhány kV-ot kér. A kialakult térerő hatására "átüt" és a csövön lévő kondenzátor töltése majdnem rövidzárként "kisül" a csövön, ez adja a fényt.
Kis fényképezőgépből kitermelt kistrafó 11kV-ot lök egy pillanatig (áttétel alapban 1-6000), erre kisül a transzverter által 170V-ra töltött kondi. (az értékek változhatnak, ezt mértem egy Fuji kisgépen...és még életemben nem rúgtam akkorát az asztalomba, mikor ezzel játszottam) Tehát 24V meg hasonlók felejtősek.
Idézet: „Igen, jó megoldás,” Vakvágány! Valóban vezetnek kb 70Voltig, de villanni, azaz vezetésbe kezdeni nem fognak! Még a 320V táp is kevés szokott lenni a stabil villanáshoz! Nem véletlen a feszültség kétszerező!
Nem történne semmi. 500-600V DC kell a működéséhez (XOP15). A kisebb csövek nem tudom mekkora feszültséggel vannak előfeszítve.
Valójában itt arra akartam célozni, hogy 24V-al, de még a duplájával sem fog menni a dolog, ezért írtam a 70V-ot, hogy efelett próbálkozzon.
Sziasztok. Ha villanócsövet fordítva kötöm be, akkor csak nem működik, vagy el is szállhat? A xop 15 ös csővön nem találtam jelölést,hogy melyik a plusz.
Tudtommal a középkivezetéshez közeli a katód és ahoz távoli az anód.
Tök mind1, hogy kötöd be nem megy tönkre! Én általában a nagyobb felületűnek tűnő elektródát használom katódnak!
Xop15 stabil működéséhet legalább 600 volt kell!
Köszönöm szépen mindenki segítségét. Viszont kérnék még ha lehet segítséget. Ez egy régi dodytronik 1500 w stroboszkóp. Új a cső, de nem csinál semmit. A kondikat kimértem kiszedve, és az értékük jó. Az összes ellenállást mértem,nincsenek megnyúlva, és nem is szakadtak. A triakot még nem mérte, és az opto csatolót sem. A forrasztási
oldalon vannak smd-k, ott csak a diodákat mértem még. Beszéltem a gyártóval,Dodyval, 2 dolgot mondott egyelőre, azokat megmértem és jók. Elvileg zúgást vagy pattogást kéne hallani, de semmit nem hallani, csak a ventilátort. A panelon átforrasztottam szinte mindent, de még nem volt időm berakni,hogy jó lesz-e. Ha esetleg nem megy, akkor mit és merre mérjek?
Szia!
A csövön tudsz mérni legalább 600V DC-t? Ha elő van feszítve a cső, a triac K-A lábát egy pillanatra rövidre zárva villannia kellene. Ha nem villan ellenőrizd a nagyfesz trafót.
Szia. A triakot most mértem. Mérés szerint jó, de még nem forrasztottam vissza.
Szia. Ha visszaforrasztom a triakot, és esetleg nem működik, akkor rámérek.
Sziasztok!
Tanácsot kérnék egy saját építésű 500W-os stroboszkóp meghajtó javításához. Nagyon régi "alkotás", 17 éve építettem. Sajnos a rajza már nincs meg. Évente 2-3 alkalommal van csak használva, mindig csak a potméterrel állított automatikus villogási frekvenciával használom, elvileg tud zene bemenetet is kezelni, de az nincs használva. Sokáig tökéletesen működött, de egy ideje olyat hibát produkál, hogy gyakran kihagy a villogás 1-2 másodpercre, majd villog tovább. Ez különösen nagyobb villogási frekvenciánál különösen zavaró. Bekapcsolás után "hidegen" igen gyakoriak ezek a kihagyások, később, ahogy belemegszik ritkábbak lesznek, de nem szűnnek meg teljesen. Jól sejtem, hogy valamelyik kondenzátor lehet a hiba okozója? Szerintetek merre induljak el a hibakeresésnél? A NYÁK-on az IC az TIL111-es optocsatoló, a tirisztor pedig TIC106M típusú. A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2019
Szia!
A cső milyen állapotban van? Nincs elfeketedve az egyik vége? Nem írtad a korát, ha 17 éves elképzelhető, hogy cserés lesz.
Így néz ki, az egyik végén van egy kis feketeség. Ez okozhatja a gondot, nem valamelyik kondenzátor esetleg?
17 éve építettem, de nagyon kevés üzemórát van használva. Minden évben 2-3 alkalommal van elővéve, egy-egy alkalommal legfeljebb 3-4 órát működik. Szóval mindenképp 200 óra alatt van az eddigi üzemórák száma.
Senki sem tudna tanácsot adni? A kondikat kezdjem-e el cserélgetni, vagy ez a cső szorul cserére szerintetek?
Tesztelni kellene, hogy a csövön a fesz megvan e minden villanásnál és azt is, hogy a gyújtó feszt megkapja e amikor kell. Multimétert rakd a csőfeszre vedd le a sebességet a leglassabbra, fázisceruzával meg a gyújtó feszt tudod nézni. Ha a fesz ok, és a fázis ceruza is jól villog akkor csőcsere, ha nincs meg a fesz akkor kondi csere, ha a fesz jó de nem jó a gyújtófesz akkor lehet menetzárlat is a tekercsben vagy a gyújtórész a hibás. Így elsőre ezt lehetne kipróbálni.
Szia! Nagyon köszönöm a tanácsokat!
Megcsináltam a méréseket. A csőfeszültség AC 125 V körül van, kivéve amikor kimarad egy villanás, akkor mindig leugrik egy pillanatra 100-106 V környékére. A fázisceruza a gyújtófeszültségre téve folyamatosan világít, nem villog. Ezekből mire lehet vajon következtetni?
Ez egy DC villanócső, 320V körül kellene a fesznek lennie, alatta nem szeret működni.
Elnézést, megmértem DC állásban is. Amikor épp nem villan, akkor stabil DC 600 V-ot mérek, villogás közben pedig ugrál a feszültség 300-400 V között. Akkor ez jónak tűnik?
Még annyit megfigyeltem, hogy a gyújtótrafóból hallatszik egy halk pattogás, ami elvileg ugye a villanásokkal kellene szinkronban legyen. Nos a halg pattogás az folyamatos és szakadozástól mentes, akkor is folyamatosan halaltszik, amikor éppen a cső nem villan fel. A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2019
Gyenge az a gyújtótrafó,de lehet hogy át is üt...
Az lenne a gond?
Úgy érted, hogy a menetek között üt át? Mert a NYÁK-on lévő kimart kis rés felett is átüt a lábai között amúgy, de oda annó betettem egy kis darabka zsugorcsövet és így megszűnt a szemmel látható átütés. Szerinted ez a gyújtótrafó okozhatja a hibát, érdemes lenne kicserélni? Ha igen, akkor tudnál ajánlani bele nagyobbat, ami jó lenne ehhez az 500W-os csőhöz?
Szerintem érdemes tekerni, régi AM vevő ferritantennára, vagy szerezz egy robogó gyújtótrafkát, az garantáltan örökös lesz. Én mondjuk 2cmx2cm E I trafóból csináltam annó, annak bő 1 centi volta távolság a lábai közt.
Közeli kivezetések eleve problémásak...
Akkor úgy gondolod, hogy a trafó okozza a rendszertelen villanáskimaradást?
Ha kicserélem nagyobbra, akkor jó eséllyel megszűnik a hiba? Elektronikai alkatrész üzletben nem lehet ilyen gyújtótrafót kapni készen? Mint ami benne van, csak nagyobbat. Inkább venném készen, ha lehet. Vagy ha nincs, akkor 6V-os bármilyen robogó gyújtótrafó megfelelne bele? Pl. ez jó lenne? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2019
Tegnap este még egyenként kiforrasztgattam a kondenzátorokat és mgemértem őket. Mindegyiknek megvan a névleges kapacitása.
Elég sok strobi volt nálam javításon.
Általában, ahogy fárad a cső elégtelen lesz a nagyfesz a gyújtáshoz. Lehet csövet is cserélni, de abban a csőben még sok üzemóra van! Gyári trafókat én sosem kedveltem, mind1gyik hitvány, gyenge... Robogó trafót (CDI trafó) ajánlanék, azok pont erre vannak kitalálva, ha gyári kell. Vagy ami még tegnap eszembe jutott: egy fizikailag nagyobb 1-2 ampert elbíró, gyári drótlábas induktivitás. Amire már csak a nagyfesz tekercset kell rátekerni....
Amit belinkeltem MZ trafó az nem lenne jó? Az túl kis feszültséget tudna? Bővebben: Link
Egyáltalán nem vagyok járatos járművek gyújtótrafójának témakörében. Bármilyen robogó trafó jó lenne, amire azt írják CDI? Mert láttam 8000-ért is, meg találtam 1800-ért is, pl ezt itt: Bővebben: Link Ez jó lenne szerinted? Mondjuk elég zavaros, hogy 5 kivezetése van neki. Ha ez jó szerinted és megvenném, tudnál segíteni, hogy kell bekötni, melyik 5 vezeték micsoda? Nekem ugye csak 4 illetve 3 ér kell.
Olyan trafó kell aminek 1 kivezetése van! Plusz a gyertyapipa... illetve a vasmag a 3 kivezetés. Robogóbontóst kell keresni...
Ne haragudj, de ezt a megoldást elengedem. Nem értek a gépjármű alkatrészekhez, nem tudnék megfelelő trafót találni. Ha ki is néznék egyet valahol, megvenném párezer forintért és nem jó a kapcsoláshoz, akkor dobhatnám ki az ablakon.
Említetted még a megtekert induktivitást. Szerinted ez pl. jó lehet, ilyesmire gondoltál: Bővebben: Link Ez 2,5 A-t bír, direkt nagyáramút kerestem. Itt maga az induktivitás érték nem számít? És úgy gondoltad, hogy a külsejére zománcozott huzalból tekerek egy szekunder nagyfesz tekercset meghatározott menetszámmal? A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |