Fórum témák
» Több friss téma |
Ez egy földkábeles csatlakozás, amit a Ferenc1234 képein látsz.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2019
Biztos voltak visszajelzések, nem véletlen, hogy átláthatóvá tették az utódját a 221-est, így a vezeték ellenőrizhető, hogy teljesen benne van-e.
Amit láthattál szerelési hiba is lehetett, nem biztos, hogy a WAGO hibája. Idézet: De hát éppen azt szajkózzátok évek óta, hogy azé köll olyan, mer ott a szerelési hiba mint olyan kizárt. Most akkor mégse? Vagy hogy is van ez most akkor? Ha meg azt is el lehet rontani, akkor nem mindegy hogy melyiket rontom el? „Amit láthattál szerelési hiba is lehetett, nem biztos, hogy a WAGO hibája.”
Ha szereltél volna vele, akkor tudnád mi a különbség a csatos, oldható wago és a nem oldható között (egyébként ebbős is ki lehet roncsolás nélkül szedni a vezetéket).
Oldhatót leginkább sodrott hajlékony vezetékhez lehet használni. A nem oldhatót a tömörhöz. Ezt igen nehéz elrontani, mert amikor bele dugod a vezetéket nagyon jól lehet érezni, ha a kontaktus előállt. Ezért írtam, hogy ha ismernéd, akkor nem tettél volna fel ilyen kérdést. Egyébiránt, ha valaki dilettáns, akkor nyilván ezt is el lehet rontani. Láttam már eseteket, mire képesek az emberek.
Elég kicsit görbe vezetéket beletolni, aztán mozgatni.
Nem a kérdésre válaszoltál, de sebaj. Akkor még egyszer. Azt harsogta mindenki fennhangon, hogy azt nem lehet elrontani. Aztán amikor meg előjön egy hiba, akkor jön egy olyan hozzászólás hogy "nem biztos" hogy a wago hibája. Józan paraszti ésszel is csak két lehetőség marad:
- vagy mégis a wago hibája - mégiscsak el lehet rontani
Mindent el lehet rontani. Ez nem újdonság.
A Kínai webáruházak kínálatában is kapható "Wago", megtévesztően hasonlít az eredetire ( szín,alak, méret ugyanaz ). Kaptam egyet, kipróbáltam. Halogén izzó ( 50 W, 12 ) zselés akku, két perc után melegedett.
Azt hiszem, így is jó de még ezt nem próbáltam.
Egy wago dobozon láttam, a bedugott vezetéket elkezded forgatni ide-oda és közben húzod ki. Néhány csavarás után kijön.
Ilyet nem használok, nincs vele tapasztalatom.
A bilincsbe a KPE cső volt fogatva, ez a képen a zsalukőnek van támasztva. A KPE csövet azért vettem ki a bilincsből, hogy le tudjam fotózni a csőadaptert, takarta. A mérőhely (betonfal) a telekhatáron van, a túloldal már az utca.
1. Hiába ásom lejjebb a védőcső végét mélyebbre, a védőcső vége a földben "nyitva" van és a talajból a párát felvezeti a kábelfogadóba. Ezért kérdeztem az előző írásomban, hogy ha az Elmű rácsatlakozik a berakott védőcsőre, a toldásnál illetve az egész védőcső hosszán teljes lesz a tömítettség? Nem fog behatolni a védőcsőbe a talajpára? Mert ha a teljes védőcső hosszán bárhol bejut a talajpára (földben) vagy esővíz (villanyoszlopra rögzített védőcső másik vége), akkor ez a kábelfogadóban fog kicsapódni (lásd rajz). 2. A másik kérdésem, amit még mindig nem tisztáztunk, hogy a kábelfogadóra felcsavarozott zárólap szabályos, elfogadja az Elmű? A doboz alja nincs kikönnyítve, a hozzá adott 4db ékkel nem rögzíthető a zárólap. Hihetetlen! Nem értem, hogy az Elmű miért nem a tömszelencés tömítési módot írja elő kötelezően! Miért ragaszkodik a KPE illetve csőadapteres + védőcsöves megoldáshoz. A TÖMSZELENCÉS csatlakozásnál nincs profibb megoldás földkábel esetében, innentől kezdve nem kellene foglalkozni a bejövő védőcső tömítettségével.
A probléma ott kezdődik, ha valaki már sokat használta a WAGO 222-öt és utána a WAGO 221-et és nem tud különbséget tenni a két elem között.
Nem volt véletlen a fejlesztés, előnyére vált. Bővebben: Link
E miatt ne aggódj, a földkábelt talajvizes helyen is lefektetik.
1. A pára csak ott csapódik ki, ahol van hőkülönbség és légáramlat. Ezt kell megakadályozni. Azt, hogy hogyan, már leírtam. A védőcső szerelhetőség és mechanikai védelem miatt van. 2. A zárólap így nem szabályos, mert kívüről van csavarozva. Az ékes megoldás pedig belső rögzítés. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2019
Ahhoz, hogy jól szereld, meg kell ismerni és alkalmazni, itt van 5 példa :
Bővebben: Link Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2019
Ez igaz, ha egyenes a vezeték, jól van összerakva, a vezetéken menet lesz, és csavargathatod sokáig. Ha a vezeték görbe, akkor meg mire a helyére nyomod, már félig kijött.
Valahogy én is így gondolom ezt a belső szerkezeti felépítése alapján. Tehát, elég ha van egy kis kifli a bedugott vezetékben, és máris nem olyan lesz a kötés mint amilyennek lennie kellene... Szóval az alap elgondolás az nem rossz, de a fejlesztőknek kell még ezen dolgozni néhány évet, hogy én is azt mondhassam rá, hogy igen, most már be merem tenni a saját lakásomba is. Ott van mindjárt maga a szorítás, na azt is sikerült nekik pont fordítva megoldani mint ahogy az egyébként logikus lenne. Nem a bedugáskor kellene nyomni a karnak a laprugót, és utána a rugóerőnek szorítani a huzalt, hanem épp fordítva. És akkor nincs olyan hogy öregszik, csökken a rugóerő, hanem lenne egy erős, fix szorítóerő. Abban ficánkolni sem tudna a huzal amikor be van szorítva, nem úgy mint ebben. De ez már legyen annak a probléma aki gyártja, meg aki használja.
Sziasztok.
Egy problémával fordulnék hozzátok. Most vittem ki a műhelybe az áramot. 2,5ös földkábellal. Elhelyeztem egy háromfázisú kismegszakítót a ház elosztó dobozába ha véletlenül valami érné a földkábelt és elhelyeztem egy háromfázisú kismegszakítót a garázs dobozába közvetlenül a háromfázisú csatlakozó elött, hogy ne kelljen befutni ha esetleg valami gond lenne a garázsba. Lecsapja a házban található kismegszakítót a villanymotorom. Ez a villanymotor 5,5KW. problémamentesen működik a villanyóraszekrényben található háromfázisú csatlakozóból. Néztem a garázsban található csatlakozót, úgyanúgy van bekötve mint a villanyórai, jó helyen vannak a fázisok, jó helyen van a föld és a nulla. Megmozdul a motor, de lecsapja a házban található kismegszakítót, először rossz fele mozdult meg a villanymotor, megcseréltem kettő fázist, most jófele mozdul meg, de ugyanúgy lenyomja a házban található kismegszakítót. A földkábel kb. 20 méter. A házban a kismegszakító doboz FI relé fázis kivezetéseire kötöttem a fázisokat, a földet a kismegszakító doboz föld sínére nullát a nulla sínére. Miért oldhat le? Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2019
Idézet: „valami érné a földkábelt” Valahol megsérült a földkábel. A kép alapján lehet segítene a kismegszakítót "C" karakterisztikára cserélnia motorikus terhelés miatt. A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2019
Ezt hogy érted, hogy valahol megsérült a földkábel?
Szinte kizárt dolog. KPE csőbe van. Illetve a műhelyben három fele van osztva, kettő konnektor kör, egy világítás ott működik minden rendben.
A másik doboznál a villanyóra szekrénynél 3 fázisú 16A C Trakon kismegszakító van.
Ott azért nem veri le.
Az lenne a csoda ha nem csapná le. Mérted már mekkora induló árama van egy motornak? Ráadásul egy ekkora motor már deltában megy, teljesen esélytelen elindítani a B16-os automatáról. Ha csillagba kötöd akkor elvileg el fog indulni, viszont gyengébb lesz, és nem is terhelheted túl mert leég.
Nekem a legnagyobb motorom ami most van az 4 vagy 4,5kW, de már az sem indítható a B16-ról, mert kb. minden második vagy harmadik indításra koppint.
Most már 3-an is leírtuk, remélem hiszel nekünk.
Köszönöm a válaszaitokat.
Ahogy írtátok a megszakítóval volt gond ha C.s van akkor nem csapja le, B.set C.s re cseréltem indul a motor.
Sziasztok!
Tudtok ajánlani egy 230V-os moduláris csengőt, ami nem kerreg, hanem dallamot játszik le, esetleg állítható a hangereje? Jó lenne, ha valami kedves dallam szólna, mert a mostani az túl agresszívan kerreg, megijedünk tőle... Conrad-ból lenne a legjobb, de máshonnan is jöhet tipp. Köszönöm!
Megörököltem nagybátyám régi, gyűjtögetett hagyatékának jó részét. Például Z80 dallamcsengőket eredeti panellel, eprommal stb. A rosszakat is felélesztettem, hiszen nekem már jobb,pontosabb eszközeim voltak a beüzemeléshez. Soknak csak annyi volt a gondja, hogy bontott alkatrészekből épült. 7805 lába nem látható helyen eltört, az oszcillátor chip nem rezonált be, vagy éppen az RC kör nem volt megfelelően pontos 1,5MHZ-es frekvencián. Egyben rám maradt pár UV eprom is. Ha gondolod a működőekből szívesen adok. Én úgyis csak egyfajta tiszteletből fejeztem be ezeket. Igaz kell hozzá hangszóró és csengőtrafó, doboz. Egyiket egy D-Link router dobozába építettem bele. 150 dallam, kb 30 polifónikus dallam (a nagyobb epromos változat High memóriaterületén kiválaszthatóan). Elég egyedi és kicsit retró. Egyben itt a fórumon is összehoztuk az Arduinós változatát, de sajnos cikkírásra nem maradt időm. Legutoljára - mivel tagja vagyok a "Speccyalista" klubnak is, összeraktam Arduinóra egy Supermario zenét játszó 1 bites lejátszót. . Imádom. Supermario A hangerőért elnézést, a család miatt van levéve.
Köszönöm, kedves a felajánlás, de nem szeretnék komolyabban belefolyni, csak kivenni a jelenlegit, és a helyére berakni egy újat. Csak szerintem nincs olyan hely, ahol meg lehetne hallgatni a dallamokat vásárlás előtt... Keresgélek kicsit youtube-on.
OK. Bár ha már hobbielektronika - Arduinóra van pár jópofa megoldás. Akár MIDI is. De egy használt régi telefon is megteszi...
Hogyan lehet a fordított kalap-profilra felpattintott egységeket oldalirányú elmozdulás ellen rögzíteni?
Kollégám az otthoni csengőt szeretné lecserélni. Ehhez vett is egy hangjelzőt, egy trafót, meg egy darab sínt és egy guman táblát utánzó pvc vackot. A sínt fel is szerelte a táblára. Erre felpattintható a hangjelző, és a dupla széles trafó, de ezek oldalirányba csúszkálnak. Az lenne a cél, hogy a két egység a sín két szélén rögzüljön, így köztük is lenne kb. 2 cm hely. |
Bejelentkezés
Hirdetés |