Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
A legjobb esetben, gondom. Tipikusan az az időtartam ami alatt egyébként is megérkezik a kisebb csomag. Gondolom nincs visszafizetési garancia...ha késett így jártál. ( Én is rendeltem innét régebben, hát nem voltak olyan túl gyorsak. Átlagos Kínai szállítás.)
Őszintén nem érdekel ha 30 naptári nap alatt ér ide. Csak érjen ide egyben. Amúgy ha sérült vagy nem érkezik időben jön a pénz vissza
A banggooddal veszekedni kell, ha problémád van! Én hosszú heteken át küzdöttem, mert nem jött meg egy csomag. Másik esetben nem vettem át a csomagot, mert irreális áfát és vámot raktak rá, a követési számon látszott, hogy már ismét náluk van a csomag, de őket ez nem érdekelte, csak fújták a saját szövegüket: kérdezzem meg a postán, ellenőrizzük a címem, jó-e, majd ők is rákérdeznek a postán, hol lehet a csomag, várják még egy hetet (miközben a követési szám mutatja, hogy már vissza is fordult a csomag!). Kb. 3 hónappal a megrendelés után visszakaptam a pénzem. De nem volt semmi normális kommunikáció, mintha el sem olvasták volna a levelem, csak automatikusan kiválasztották volna a sok sablon válasz közül az egyiket. Én nem rendelek banggoodról semmit. Rossz vele a tapasztalatom. Egy biztos: több csomag nem érkezett meg, mint ami megjött! És nem 1$-os tételről beszélünk, hanem 5-10$...
Azt is el tudom képzelni, hogy némely termékeket leáraznak, sehol máshol nem kapod meg ennyiért, megrendelik rengetegen, aztán a felének kiküldik, másik felének nem. Ennek a félnek egy része komplett elfelejti a rendelést, nem is panaszkodik. A másik rész panaszkodik, de ha elég sokáig húzzák az ügyet, az ember ezt is elfelejti, vagy úgy gondolja, nincs lehetősége, hogy visszakapja a pénzét. Van aki úgy van vele, 10$, tanulópénz, ez van. Mást úgysem lehet tenni. Hova fordul az ember? A banggood egy cég, messze tőled. Azt csinálnak, amit akarnak. Ebay-en legalább van egy központ, aki az eladókat ellenőrzi. Ott ha bebizonyítod az igazad, visszakapod a pénzed. De banggodnál? Annál panaszkodsz, aki a pénzedből él Még jó, hogy nem akarja visszaadni! A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2019
Nekem viszont 100%-ig pozitív tapasztalatom van a Banggood-al.
Én 2016 február óta rendelgetek igen gyakran tőlük. Legalább 150 megrendelésem volt már. Pontosan nem tudom megmondani mennyi, mert a profilom alatt csak 2 évre visszamenőleg látszanak a megrendelések, ez is eléri a 100 darabot. VIP4 kategóriás felhasználó vagyok a sok rendelésnek köszönhetően. Én még egyszer sem jártam pórul velük, mindig megnyugtatóan intéztek minden problémát. A kb. 150 megrendelésből összesen kb. 5-6 darabbal volt eddig probléma. Ha nem kaptam meg, akkor reklamáció után újraküldték, ha minőségi kifogás volt, akkor vagy küldtek újat, vagy megegyeztünk, hogy az ár egy részét visszautalták. Általában 2-3 levélváltás mindig elég volt a reklamációhoz. Ezek az én tapsztalataim velük.
Így legalább látszik, hogy minden éremnek két oldala van. Valakinek meg az Ebay nem jön be.
wish ebay eddig bejött nekem.Remélem a Bangood sem lesz másként.
Továbbá kezdenek elpofátlanodni.
1. Rendelek két különböző USB kábelt egy kínaitól, nem is olcsó. Az állapota shipped, még tracking number is van rá, erre pár nap múlva rámír, hogy nagy baj lenne-e egy cancel, mert a cucc out of stock. Megírom neki szépen, hogy én _nagyon_ akarok pont olyan kábelt venni, mert jó tapasztalatom van vele. És nem igazán érdekel se a színe (lehet zöld, rózsaszín, hupilila is), se a hossza (1-1,5-2 m, bármi jó), szóval nézzék már meg hogy mi van a raktárukban (az én 2 kábelem megrendelése után is mutat 2 készleten levőt abból a szín-méret kombinációból, amit én rendeltem). Két nap múlva jön egy levél: "Dear, We have returned the full money to you,pls check,if any problems,pls contact us." Szó szerint ennyi, nem én tettem bele a rövidítéseket. Hát bravó, tényleg. Mert ha elcseszték a készletet, hát ez van, de legalább ne attól legyen már rossz a szájízem, hogy hogy a cancel gomb megnyomása mellett nem szántak rá 2 percet arra, hogy normálisan leírják, hogy megnéztük, nincs, elcsesztük, bocsika. Még ha nem is igaz, legalább tegyenek már úgy... 2. Rendelek egy készülékházat Kínából. Szép feketére eloxált (festett?) alu, két U alak az alja és a teteje, előlap és hátlap 4-4 szép fekete csavarral rögíthető, a hátuljára csatlakozó, kapcsoló, minden egyben, csak össze kell rakni. Meg is jön 3 hét alatt, örülök amíg ki nem bontom. Mert az egy dolog, hogy pár kisebb karc van a dobozon (be kellett volna normálisan csomagolni), illetve egy csúnyább sorja az egyik sarkon (minőségbiztosítás), de annyira nem gáz, hogy reklamáljak. A karcos lesz az alja, a csúnyán vágott a hátulja, evvan. Na de sikerült a szép fekete csavarból hetet elküldeniük a csomagban, ez azért már felbosszantott. Megírom neki a csavaros problémát, és megkérem, hogy ugyan küldje már el nekem azt az egy darab hiányzó csavart. Válasz (ismét szó szerint): "sorry to hear that ,if you can try to buy it in your local ?" Hát persze, hogyne. Pont azért rendeltem tőle egy komplett dobozt csavarokkal és minden firlefranccal, mert én akarok utánaszaladozni minden ilyesminek "lokálban". Gondoltam hogy vagy berak 1 csavart egy borítékba és feladja nekem (ez neki kb. ingyen van), vagy felajánl egy jelképes refund-ot (25 cent? a gesztus a lényeg), amit én elfogadok aztán békében elválunk egymástól. De úgy tűnik, hogy ez nagyon nem így lesz...
Sziasztok. Tanácsotokat kérném ki jelen hejzetemben. Egy jó ideje rendelek folyamatosan minden probléma nélkül , csomagok megszokott időkben érknek. Viszont az elmúlt 1 hónapban a csomagok nem érkeznek meg , annak ellenére hogy magyarországra beérkeztek. Kb 5 csomag amit az elmúlt 1.5 hónapban rendeltem ebből a legrégebbi 35 napja futott be az országba , és még nem kaptam meg. Természetesen a többi 4 et sem. Lehet ilyen esetben valamit intézni?
Posta ügyfélszolgálat, emailt írj nekik, követési számokkal. Az is lehet, hogy a cím olvashatatlan.
Ezt az 58. napra határozzák meg a csomag megérkezését, én is tapasztaltam. Kellett készítenem egy excel táblázatot (online szerkeszthető), hogy tudjam követni, melyik rendelés jött meg, melyikkel mi a helyzet, mióta nem jött meg, kértem-e már refundot rá, ha igen, akkor mi a válasz?
Pont 4 terméket rendeltem 58 nappal ezelőtt, még nem érkezett meg (már megyek is elintézni ezeket). Tegnap szerettem volna egyből ügyet nyitva visszakérni a pénzt (ne húzzuk egymás idejét...), mire kiírja az Ebay, hogy a csomagom úton van, és csak ha lejárt a határidő, utána tudok reklamálni. Ezért csúsznak ki az emberek a reklamációból. És miért pont 60nap? Mert a 60 napnál régebbi tranzakciókat automatikusan elrejti az Ebay, amikor megnézed a vásárolt termékeidet... Fel sem tűnik, hogy nincs rajta se értékelés, se semmi. Én már egy ideje nem is értékelek senkit. Egyszerűen nincs rá időm kikeresgetni a megrendelések közül. A legjobb, ha valamiből 2x rendelek egy hónapon belül, és vissza kell követni, hogy melyik is jött meg? Emiatt mindig eltérő darabszámút rendelek, hogy legalább megkönnyítsem a dolgom. A csavaros ügy nehéz, mindkét fele megértem. Írhatta volna a kis kínai, hogy ne haragudj, feladunk neked egy csavart, aztán nem ad fel semmit. Te úgysem tudsz vele mit kezdeni, ő meg megkapja a nyugalmát. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2019
Nem lehet összefüggés azzal hogy a kormány meg akarja szüntetni ezt a hatalmas mennyiségű kínai eBay-ezést és minden a vámhivatalban landol hogy ránézzenek hogy nem-e vám/áfa köteles-e, de erre nem készültek ott fel és feltorlódott.. ?
Ebben lehet valami. Nekem is már lassan 3 hete csücsül Magyarban több csomagom. Picit idegesítő.
Az excelen én is elgondolkodtam, de idén kicsit szolídabban tolom, február végén rendeltem először, bár azóta kicsit belehúztam.
Abban amúgy igaza van az ebay-nek, hogy amíg szállítási határidőn belül vagy, addig nincs semmi reklamáció. És az eladókat is megértem valamennyire a 60 nappal, mert se a királyi póóósta nincs a helyzet magaslatán, de a vámosok, aztán ők se akarnak a szükségestől nagyobbat szívni. Mondjuk 60+ napnál csak értékelni nem tudsz, és amúgy eltünteti az ebay, de a határidő+30 napig reklamálhatsz. Persze sokan elfelejtik, nyilván. Amúgy értékelni én mindig szoktam, már ha lehet ugye, nekem belefér rászánni fél percet ha minden rendben volt. A csavaros témában pedig: ők hibáztak. Mennyibe kerülhet nekik egy csomag feladása? Mert 1 ausztrál dodó (<200 Ft) körüli áron is árulnak ebay-en dolgokat, free shipping-gel természetesen. Ebben benne van az ebay és a paypal jutaléka, a termék ára, a boríték ára, a dolgozók bére, a profitjuk, stb., és természetesen a szállítási költség is. Tuti kerülhet nekik vagy 30 Ft-ba egy 2 dekás boríték feladása, már ha akarták volna. Így viszont felidegesítenek, aztán az lesz a vége, hogy kapnak majd egy negatívot. Esetleg refund-ban szépen ideadják egy darab csavar 5 Ft-os árát az 1675 Ft-os házhozszállítási díjjal (ami még mindig olcsóbb, mintha rászámolnék 4 buszjegyet és 2 órányi nettó béremet). Ja, az a csavar nem fekete... A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2019
Igen lehetséges , valami változott a feldolgozással mivel eddig kb 10 nap után átmentek a csomagok a vámon. Vagy is én igy tapasztaltam . Most meg kb 1 hónapja egy csomagom sem jött meg .
Én tegnap voltam a vámosoknál rákérdeztem erre, nem tudnak ilyenről, nekik se nagyon akar ideérni
Most pedig az lenne a kérdésem, hogy a "Preorder" (előrendelhető) árut is azonnal ki kell fizetni ? Csupán valamikor ápr. 14-e után kerülne hajóra....ez egy kicsit "necces".
Nekem eddig szinte minden helyen jók a tapasztalataim. Most rendeltem telefont, Olaszországból. Szinte majdnem tudja amit kell. Aliexpressen persze.
Ami rossz hogy alibabás termékeknél sok a szállítás. Vám és áfa van emiatt. Bangggod drága. Ám igazából 1-2 dolláron nem szoktam nyűglődni, többe kerül az olcsót megkeresni. Mondjuk 30 dollár valami ha keresném fél egy órát 28 lenne, nem lecsapok a 30 asra. Általában olcsóbb is mert van pl követési szám. Legutolsó best buy az egy mikrométer volt. . Emlékszem, főnökömnek adtam ajándékba a maradékát. Hát rendesen rossz . A pofája annyira nyers hogy annál nyersebb már csak a rozsdás vas lehet. A határoló kellett róla, az jó. Le negatívoztam persze.
Én egyszer rendeltem egy műanyag tolómérőt. Annyira gagyi, hogy azt elmondani nem lehet.
Életem egyik legjobb befektetése volt, mert azt adom bárki kezébe, aki tolómérőt kér tőlem kölcsön. Látni az arcukat amikor a kezükbe fogják, az egyenként megéri ennek a gagyi cuccnak az árát.
Lehet drága de csak azért mert a vámot is megoldják neked. Nem kell idegeskedni telefonálni.
Nekem számít 1-2 dollár is. Főleg ha sok darabot veszek belőle. 5Ft különbség 200 darabnál már tetemes összeg. Főleg hogy havonta rendelem.
Bekerült a látóterembe egy eddig még számomra ismeretlen intermezzó a külföldi váráslások kapcsán.
Egyik panelrendelésem időben megérkezett az országba a nyomkövetés szerint, de itt megtorpant. Pár nap múlva kaptam egy levelet, amiben volt egy sok adatában előre kitöltött "Egyszeri import vámkezelési megbízás". Az előre töltött adatok alapján be tudtam azonosítani melyik rendelésre vonatkozik. Kitöltöttem a hiányzó adatokat, csatoltam a számlát és a fizetést igazoló PayPal kivonatot majd elküldtem az egészet elektronikus formában. Ezen a megbízáson van néhány választható opció, de csak a vámkezelési folyamat költsége is vetekszik a termék árával, és akkor még nem is beszéltem a vámról és az ÁFA-ról. Tehát némi aggodalommal tekintettem a jövőbe. Ma megjött a panel (még nincs a kezemben, de már beszéltem a postással). Nem kellett vámkezelés alá vonni, így semmilyen egyéb költség nem terhelte a rendelést. Ez szerintem így nagyon kedvező fordulat, kívánni sem lehetne jobbat. A várakozási idő alatt hívtam az ügyfélszolgálatukat is, ahol szokatlanul precíz és konkrét információkat kaptam. 22 EUR összérték alatt (a szállítás is benne van), nem indokolt a vámkezelési eljárás, általában ettől eltekintenek. De ha úgy vélekednek, hogy a számla valamilyen manipuláció miatt nem a reális értéket mutatja, akkor joguk van csomagvizsgálatot tartani, és a benne lévő termék valós piaci értékét összehasonlítással felülbírálni. Ez nálam nem történt meg, kiadták a csomagot. Az nem derült ki miért pont ezt a csomagot gondolták érintettnek, de a néhány napos többlet időn kívül a dolognak nem volt semmilyen érezhető hátrányos következménye. Érdekes módon, a csomagon nincs semmilyen értékre utaló információ. Idézet: Biztos a rezet aranynak nézték.. „miért pont ezt a csomagot gondolták érintettnek”
A csomag a postás szerint érintetlen, tehát nem tudják mi van benne. A számla alapján hittek nekem és a vételárnak (ami egyébként korrekt és hiteles, semmilyen huncutság nem korrigálta azt).
Súly és méret alapján válogatnak. Ha a csomagban elfér egy mobiltelefon/tablet/bármi más elektronikai cikk, ami drágább, mint 20€, azonnal átrakják a csomagot a "gyanús" dobozba. Ha jól tudom, át is tudják világítani a csomagot.
A papír / műanyag / szövet csomagoláson simán átlátnak a különféle mikrohullámú v röntgen detektorok.. De egy 3mm vágást (endoszkóp kamerához) se hiszem hogy észreveszel bizonyos helyeken.
Én mintaszerűnek érzem ezt az eljárást, ezért hoztam szóba. A Posta vámügyintését akartam ezzel megdicsérni.
A vizsgálat technikai részleteibe én nem gondoltam bele. Azt tételezem fel, a csomag tartalma utáni kutakodásra fordított energia, arányba van a várható vám-Áfa bevétel nagyságrendjével.
Némi info: YouTube. Szerintem itt is csak a jéghegy csúcsát mutatták be a videóban. Ugyanakkor ilyen tömegű csomag esetén érthető, hogy itt-ott porszem kerül a gépezetbe, bármelyik oldalról. Rendeltem már én is VÁM köteles eszközt, az a történet is gyorsan lezajlott.
Ha úgy érzed, hogy közel van az áfahatárhoz, akkor érdemes előre menni és a postaimportnak elküldeni a magadtól kitöltött papírt, mielőtt ők küldik ki. Ilyenkor persze ugyan úgy csatolni kell a banki kivonatot/paypal fizetést, meg a termék oldalát, ahonnan jött, de ez akár egy héttel is gyorsíthatja az eljárást.
Nekem volt olyan kamerám, amit azért vettem meg, mert hatalmas kuponos kedvezményem volt rá (valami akció volt aliexpresséknél). A termék maga bőven beleesett volna az áfahatárba, így hát mielőtt jött volna a papír, de már azután, hogy az országba bejutott, magamtól küldtem a szokásos formanyomtatványt, pdf-be "kinyomtatva" a fizetős oldalt meg a tranzakció kivonatát e-mailben - két napon belül nálam volt ezután a kamera. Ha ezt kihagyom, akkor még két hetet csücsül náluk (abból kiindulva, hogy a kézhezvétel után több, mint egy héttel kaptam meg postai levélként a formanyomtatvány kézzel tölthető változatát).
Most már birtokomban van a csomag, amin az érte fizetett ártól egy lényegesen kisebb érték van feltüntetve (az kb. a csomagoló anyagot fedezné). Feltevésem szerint, a Posta/NAV szakembereinek is ez tűnhetett fel, ezért volt szükséges néhány további intézkedés. (A csomagolás és a tartalma sértetlen, a benne lévő panelek kifogástalanok.)
Akkor minden rendben..
Ha pár kiló porcukrot rendeltél volna Panamából, akkor lehet hosszabb ideig vizsgálgatták volna. |
Bejelentkezés
Hirdetés |