Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ha a légsűrítő tengelyére van ékszíjtárcsád, akkor annak a pályaszáma, ékszíjmérete meghatározza a motor tengelyére szükségeset is.
Hát igen csak ha tennék a motorra még egy kompresszort
Üdv!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Nem éppen kompresszor építés de felújítás téma. Lenne egy régi (1998) Schneider profimaster kompresszor,(olajos, dugattyús) tavaly már alig-alig termelte a levegőt, gondoltam megnézem miért nem akarja az igazságot.Levettem a hengerfejet és sajnos a rugós szelepek el vannak törve. Lenne v.mi alternatíva a javításukra? A neten nem találtam hozzá alkatrészt. Minden ötlet érdekelne, kidobni nem szeretném.
Mire szeretnéd használni a sűrített levegőt? Háztáji használatra IFA kompresszorhoz megfelel 1,5 kW-os motor, a kompresszor járhat ~1000 fordulaton. Ha ennél jobban akarod hajtani, esetleg még egy kompresszort rákötni, legalább 200 l-es tartálynál kezdjél. 1600 fordulaton azt is fél perc alatt felnyomja. Vaterán, jófogáson találsz ilyen méretű tartályokat.
A 4 kW-os motoroddal ne is kísérletezzél! Még ha csillag-deltában lehetne indítani, akkor automatikus váltással igen. Különben nem bírják a kismegszakítók. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2019
Megfelel. Néhány hete újítottam fel egyet. 2,5 m-ből hajtottam lapos spirált. Roppantógyűrűs kötéssel kötöttem be. A készítője fél m-es acélszövet betétes gumicsövet rakott rá eredetileg. Nekilátott a gazdája gumit szerelni (kisvállalkozásban), elkezdett füstölni néhány kerék után.
A rézcsövet a hengerfej után a 200 l-es tartály töltésénél 5 bar-nál már nem "illik" tapogatni. Ahol a tartályba csatlakozik, már csak langyos. A vízhűtő ventillátora ezt is fújja. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2019
Elsősorban festésre. Pannónia, Lada Niva... de egy csomó minden mására is kellett volna már.
Végső esetben van szüleimnél egy kisebb motor az asztali fűrészben, az utóbbi 30 évben nem volt bekapcsolva, na ahhoz mondjuk van szíjtárcsa is. Holnapra kiderül miféle. Az jó hír ha ilyen gyorsan feltölti a tartályt egy ilyen komresszor Nézem a használt hirdetéseket de a közelben egyenlőre nincsen (Veszprém környéke).
Egy-egy nagyobb darab (Niva) festésére nem érdemes nagy tartályba beruházni. Egy ilyen szerkezet nehezen mozdítható. Ha magad festesz, ráérsz kivárni, amíg feltermel. Nálam, mikor autót festettek, tettem a 40 l-es tartály mellé egy 400-asat is. Ott a kompresszor kapacitása volt kevés.
Azóta évente 2-3-szor indítom a kompresszoromat.
Tegyél fel képet, úgy jobban lehet segíteni, mint látatlanban.
Veszprémben találod az ország egyik legjobb lomis piacát. Szerintem ott is érdemes körülnézni.
Köszönöm szépen válaszod.
Lenne még egy kérdésem,biztos ismered nagyon jól a Rába sűrítőt Csonka Tk200 az vele a problémám hogy valahol csörög benne valami szétszedtem hogy biztos a főtengely van ki egy nagyon jó állapotú főtengelyt vettem beleraktam,golyós csapágyak nagyon jó állapotúak annyi lógása az újnak is van.Tavaly volt fúrva új dugók új felső bronz persely.Leszedtem a hengerfejet semmi nincs meglazulva és mégis csörög. Van valami ötleted?
Csak most tudtam megnézni: Az IFA tartály 40 literes.
Nem ismerem. Nem motorszerelő vagyok, hanem informatikus mérnök. Hogy hobbiból vagy szívességből mást is elvégzek, az más dolog.
Az említett kompresszornál néhány hiányosságot pótoltam az elektromos rendszer teljes cseréje mellett.
Nekem is Rába TK200-as a kompresszorom és nekem is elég durva a hangja de már nincs kedvem szétszedni és leellenőrizni . Most egy Scroll kompresszorral próbálkozom majd inkább . Az olajozása ennek állítólag belső szivattyús de ki kellene valamit találnom a fogyó olaj pótlására valami apró egyszerű trükköt , hogy ne kelljen folyamatosan figyelnem rá .
Üdv mindenkinek. Kompresszort szeretnék építeni. Hozzájutottam egy légsűrítőhöz, tudtommal ikarusé volt. A kérdésem hogy milyen teljesítményő egy fázisú motorral érdemes hajtani milyen átéttellel? 16ah biztosítékom van. Egyáltalán ezeket a légsűrítőket mekkora fordulaton érdemes forgatni? És mennyi és milyen olajat kell bele önteni? Köszönöm
Hálásan köszönöm! Apu szomszédja a mindenhez értő Peti bácsi kerített nekem egy IFA tartályt Kezdetnek jó lesz.
Nyomáspróbát hogy csináltok? Elvileg vízzel kell felrölteni, majd rákapcsolhatom a kompresszort? Másik kérdésem, a 380V vagy 400V feszültséggel árult nyomsákapcsolók azok a 3 fázisúak ugye?
Szia! Nyomáspróbát legolcsóbban otthon magasnyomású mosóval...
Bővebben: Link
Köszönöm! Ez tényleg jól hangzik
Idézet: A lényeg, hogy az összes levegőt ki kell engedni belőle. Még ha teljesen csak víz van benne, akkor is nagyot szól ha elpukkan, de ha levegő is van benne akkor meg akár fel is robbanhat, életveszélyes! „Nyomáspróbát hogy csináltok?”
Üdv. Nekem is van egy ilyen légsűrítöm és kérdeznélek a tapasztalataidról. Mekkora fordulattal használod a sűrítőt és az olajzását hogy oldottad meg? Köszi
1000-es fordulaton jár a kompresszor, az olajozást pedig úgy oldottam meg hogy alul középen látható vakdugót kivettem és a helyére egy közcsavarral feltettem egy tartályt. a szuszogóra tettem egy csövet amit bevezettem a tartály tetején és ott tud tágulni.
1.8kw motor gond nélkül birja a 8-10 bárt? Milyen olajat szeret a sűrítő? Esetleg képet tudsz feltenni? Köszi
A 12 bárt is bírja. Induláskor üresen indul a kompresszor a nyomóágba van a nyomáskapcsoló ami le engedi a nyomást a motor leállitásakor.
Kerítettem egy kisebb motort, sajnos kopottas az adattábla kérlek segítsetek beazonosítani a teljesítményt! Az 1400 lenne a Watt?
És hogyan kell bekötni, mert elég sok csatlakozó van rajta? Ez többsebességes lenne? A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2019
Elég jól látni az adattáblát. Az 1400 az a fordulatszám. Előtte a teljesítmény az valószínűleg 180 W. Az áram jelzése sérült, de úgy látni, hogy csak 0,5 A. Mekkora ez a motor? Főképpen hány kg? 1,8 kW még ezzel az alumínium házzal is 10-12 kg lehet. Tengelyátmérő is eléggé meghatározó.
Az "IMG....kicsi.jpg valóban eléggé kicsi.
Köszi, akkor ez nem lesz jó
Másik opció a 4kW-os. Akkor ezt hajtsam csillag üzemben? Mi lesz a hátránya ennek a deltához képest? Csak 1,5 kW terhelés lesz rajta kb.
Korábban már célozgattunk rá neked, hogy egy 4 kW-os motor áramfelvétele induláskor nem kicsi. Mekkora teljesítmény áll rendelkezésre? Hány amperesek a kismegszakítóid? Üdv, Dezső
Pont ezért kérdezem. Mi van ha simán csillgaban használom? Azt olvastam közben, hogy a nyomaték nagyjából harmada lesz a deltához képest. Elvileg annak is elégnek kéne lennie.
Emlékeim szerint 16 Amperesek.
3x16A kevés egy 4 kW-os motor indításához. Terhelten különösen. Eddig nekem max 3 kW-os motort sikerült biztonsággal üzemeltetnem. Háromfázisú motorok esetében elengedhetetlen a motorvédő alkalmazása.
Az a motor deltában 4kW-os! Csillagban jóval "lágyabb".
|
Bejelentkezés
Hirdetés |