Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ezt a mellékelt képet nézegettem. Ez alapján a kezdeti áramfelvétel csillagban harmada a delta kezdeti áramának.
90-100% fordulat körül (gondolom terhelve folyamatos üszemben valahol ebben a tartományban járunk) a nyomaték is kb harmada csillagba kötve. Tehát a motorteljesítmény is kb harmada lesz a 4kW-nak ugye? A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2019
Szia!
Nekem egy 4kW siemens motor van 3*16A B-s kismegszakítón, egy schneider lágyindítóval. Gond nélkül megy, még a házban sincs korlátozás, asszony is vasalhat. Lágyindító nélkül szerencsejáték, hogy indul, vagy leveri...
Hát igen, de egy 4kW-os lágyindító egy hobbira használt kompresszorhoz kissé luxus beruházás. Annyiért már egy gyári kompresszort lehet kapni.
Szia!
Nem feltétlen... Jofogáson vettem, hibásan... 5, vagy 6e Ft volt? Félvezetők rendben voltak, valami pofont kaphatott... Olcsón megúsztam. De frekiváltó is jó lehet, nézelődni kell, boltból biztos drága... De a 4kW motor is, boltból, újonan
4 kW-os frekvenciaváltót nem nagyon láttam még 50.000,- Ft alatt. Én biztosan megpróbálnám "elcserélni" a motort egy 2 kW körüli teljesítményűre. Ahogy itt olvastam a gyakorlati tapasztalatokat, az elegendő a tervezett légsűrítőhöz, és biztonsággal üzemeltethető csillagban 3x16A-ről. Az esetleges fáziskimaradás miatt a motorvédelemről akkor is illik gondoskodni.
Nem vagyok szakértő az ügyben, de a nagyflexhez való lágyindítót nem lehet használni, minden fázisra egyet?
Valaki nem tudja véletlenül milyen menetek vannak az IFA kompresszoron és légtartályon? 21,9mm-t mérek, ami az 1/2 és 5/8 között van, viszont a menetemelkedés nagyjából stimmel, kb 14/coll.
Remélem nem valami speckó menet.
Az IFA tartály menetei szabványos 1/2 collos belső menetek.
Bevittem a helyi barkácsboltba ahol a szaki bácsi belepróbálta mindenféle menetbe de nem ment bele a fél colosba sem.
Ifa tartály ez egyáltalán.
Nagyon hasonlít az IFA tartályra, szerintem az. Ez itt az enyém. Ennek biztosan 1/2"-os, belső menetei vannak. A belső menetek miatt ezt nem is értem: "belepróbálta mindenféle menetbe de nem ment bele a fél colosba sem"
Köszönöm szépen! Ez tényleg az. Na holnap benézek egy pneumatikás boltba, majd kiderül
Erbe és Hulala!
Nagy nehezen meg lett a csörgés okozója. Vettem bele egy főtengelyt,kicseréltem de ugyan az,majd mérgembe vettem egy vadiúj ilyen Csonka Tk 200 as sűritőt jó áron,kicseréltem és akkor is csörgött. Ekkor már gondoltam hogy a vizes (nem kompresszorra való) visszacsapó szelep lehet a ludas mivel már nem zárt rendesen.Fél óra alatt leengedte a 65literes tartályt. Szétszedtem és esztergán kettészúrtam a visszacsapó szelepet,el volt törve. Ezután vettem normális kompresszorhoz való visszacsapó szelepet 6000ft ér. Ezzel tökéletes lett,4 nap alatt enged le 7,5 bárról 2-re. Remélem ez a szelep sokáig gond nélkül szolgálni fog rajta,bár 2 feltermelés után elég meleg maga a szelep. Van hozzá gumialkatrész 1200ft-ér,ha évente cserélni kell azt se bánom. Szóval most minden oké,már csak a vizes hűtését kell megoldanom. Hulala,neked van rajta vizes hűtés?
Szia!
Szerintem M22x1,5 menet lesz benne.
Igen
https://www.feranker.hu/en/termekek/Legtomlo-12x540-mm-kulso-menete...to-W50 Sajnos a pneumatika boltban nincsenek ilyen csatlakozók de legalább tudom mit keressek. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2019
Ha végképp nem talállsz akkor én tudok neked esztergálni bármilyen menetű csavart.
Persze az biztos drágább lenne mint megvenni. Hidraulikus/pneumatikus boltban érdeklődj.
Szia! Ezek a tartályok (a legtöbb autóra való tartály) metrikus menettel vannak ellátva, nem colossal! Kamion alkatrész boltban, vagy az esztergagépben található ilyen..
Elnézést kérek, ha valakit félrevezettem az IFA tartály + 1/2" menettel. Ellenőriztem, valóban metrikus, M22 x 1,5.
Köszönöm mindenkinek! Rendeltem 3db 22*1.5->1/2 átalakítót. A héten talán össze is tudom rakni a rendszert.
Ha sikerült, megtisztelsz pár fotóval? Én még csak az anyaggyűjtésnél tartok.
Persze szívesen
Először felújítottam a sűrítőt. Lényegében csak szimmeringet cseréltem és kipucoltam a szelepeket, a többi patent állapotú volt. Ja, kellett hozzá még egy forgattyúsházzáró-dugó. Ehhez vettem egy megfelelő csavart és méretre vágtam. Most kaptam meg a Haga Shopból a nyomáskapcsolót... a webshopban 3db 1/4-es vételezés pont van a hirdetett képen,amit küldtek azon meg csak a főcsatlakozó van Közben az összes betáp szerelvényt is megvettem. Visszacspószelep, ide kellett egy 1/2(Belső menet)-1/2(B) toldó, a betáphoz pedig egy 1/4(B)-1/2(K) toldó. A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2019
Igen,én azt mondom a föld legkreatívabb emberei az oroszok.
Annó én is gondolkodtam ilyesmin de kissebb köbcentis blokkal. Ez brutál,1500 ös zsiguliblokk,kitesz 5db Rába sűrìtőt. Ezzel igen csak lehet homokolni. Ez a Kl 300 as se semmi,Csepel motor hajtja és a teljesitménye 7bár végnyomásnál 5m3/perc. Nem semmi
Szia! Igen, de kellett is a hozam. Egyszerre 4 melós dolgozott megállás nélkül rommá kopott légkalapáccsal, lyukas tömlőkkel.
Megjöttek a 22x1.5 -> 1/2 átalakítók. Nagyon szuper, csak a nyomáskapcsoló M10-es főcsatlakozójához felejtettem el megvenni egy BSP->M10 átalakítót. 500 Forint de 1900 a posta...
Mondjatok valami okosságot, hogy lehetne a legolcsóbban colos szerelvényekre kötni az M10-es kapcsolót?
Hi!
Egy záró anya, átfúrod és egy M10 csavar bele amit szintén átfúrsz. Üdv. M.
Megcsináltam az összekötést erre kiderült, hogy rossz a leírás... 1/4-es a csatlakozó
Más. Van három darab 1/4-es csatlakozós reduktorom de nagyobb áteresztőképességűt akarnék, egy 3/8-os viszont 3x-4x annyiba kerülne. Nagy hülyeség kettő kisebbet párhuzamosan beállítani? Illetve a reduktor előtt a nagy nyomású oldalon mennyire megbízhatóak a műanyag bedugós csatlakozók?
Sziasztok!
Hozzám került egy elvileg épített kompresszor, de nem tudok róla semmit. Az érdekelne, hogy hogyan kell ezt biztonságosan üzemeltetni. Még nem volt kompresszorom, nem akarom se elrontani, se balesetet okozni. Előre is köszönöm!
Csak egy kérdés: mi az a két dugalj a kapcsoló mellett? Hová megy a vastagabb kábel? Csak nem az van bedugva a fali dugaljba?
A vastagabb a hálózat, a másik a motor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |