Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kábeli zűrzavar, avagy a drótok, alkatrészek hatása a hangra
Témaindító: highand, idő: Aug 12, 2009
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Vitázni? Szimplán kérdeztelek valamiről, amit állítottál, gondoltam saját tapasztalati tény. Érdekelt volna, szívesen olvastam volna róla. Viszont akkor nem értem, hogy a más dolgok kapcsán szerzett tapasztalataid miért osztod meg magadtól. Ha kérem, akkor pedig nem. De igazad van, okosabb dolog mások tapasztalatait olvasgatnom, máshol. Talán több van mögöttük és kommunikativabbak.
A kiszemelt kábel sem egy filigrán, hajlékony fajta
Oyaide EE/F-S 2.0 Merev mint a betonvas, tömör vezető, de az elosztónál nem is opció a hajlékonyság. A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2019
Én csak egy AVA-t használok, és annak a kábelezése is csak 1mm-es tömör ezüstözött rézhuzal.
Ez viszont elmegy a trafók primerjéig. A szekunderektől ugyanez 2mm-esben a hangszórókig. Ha irigy lennék, irigyelnélek a monokristályosért. Én idáig csak egy készülékemben tapasztaltam meg a monokristályos hangját. Most készítem a másodikat a DAC-on belül. Tapasztalatom szerint (én is elcsodálkoztam), rövidebb hosszokon is hallani a megfelelőbb kábek hangját. Persze megfelelő hanganyagok., és teszttapasztalatok hátterével.
Így már érthetőbb.
Lehet, hogy kissé túlzásnak látszik, de van-e lehetőség a villanyórától kivezetékezni? Én így használom az elosztót (még szűrő sincs benne), és óriási javulást hozott. Erre a célra 3 eres tömör tűzálló kábelt használok. Sajnos nem egyforma mindegyik gyártóé, a legjobbnak utána kell néznem, mert már régen vettem. Ilyen kiépítésnél érdemes egy kismegszakítót is cserélni. Bár nem kérdezted, de az elosztóhoz ilyet javaslok: Elosztó Ez olyan régi, hogy már csak "kukázni" lehet. Porcelán foglalatok vannak benne, és eredetileg világítós kapcsoló. Többféle méretben létezik. A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2019
Kismegszakítóból mindegy, milyen fajtát használ az ember, vagy valami ajánlás, esetleg audiofil spéci megszakító?
Szia,
ez egy nagyon jó kérdés. Nem véletlenül nem írtam típust, mert vagy nagyon drágán árulnak "audiophile grade" kismegszakítót, pl. ilyet: Kismegszakító , vagy magadnak kell kitesztelned a legjobb javulást eredményezőt. Ez azért van, mert a gyártók sajnos nem tudnak folyamatos (időben állandó) minőséget produkálni. Nekem egy 15 éves Legrand 10A-es C-s van, mert akkor azt találtam a legjobbnak az általam teszteltek közül. Szóval azt javaslom, hogy szerezz be minél többet (ne olcsó kínait), és teszteld le őket.(Nem baj, ha használt, sőt..) Magam részéről a jó ár/érték arányú modokat preferálom, és ezt csak így tudod hatékonyan kivitelezni A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2019
Köszi. Eddig erről nem hallottam, pedig ez is fontos. Cserélt már ki valaki vezetéket, ami az mérőórától indul? Vagy onnan külön húzni egy külön kört? Ekkor nem lenne közel a többi vezetékhez sem. Az elosztóban túlságosan közel van egymáshoz minden vezeték. Milyen vezeték az ajánlott? Gondolom tápra más kell, mint amiről eddig hallottam. Ha nem lenne megszakító, talán még jobb lenne? Vagy az olvadóbiztosíték vajon jobb lehet, mint a szokványos automata?
Csak azért érdekel a téma, mert ahogy olvasom, a rendszer végén próbál az ember javítani, miközben az elején sokkal nagyobb problémák vannak! Szerintem ami nincs rendesen megtáplálva, a zavaroktól távol, az nem is szólhat igazán jól. Akkumulátoros erősítő sem lenne rossz, sokkal olcsóbb, mint az egész lakást átvésni. A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2019
Mek-elek szólt rám a múltkor, hogy a hanganyag (CD, LP stb) fontos, mert onnan indul minden.
Valójában ez igaz a zene útját követve, de a megfelelő "minőségű energia" nélkül mit sem ér az egész. Ezért fontos a hálózati betáplálással is foglalkozni. Az általad említett akkus üzemeknek is meg van a létjogosultsága, de nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy minden esetben jobb, mint a trafós megoldás. Ez is egy messzire vezető téma. Mivel egyszerre nem lehet (nem érdemes) mindennel foglalkozni, most maradjunk szerintem a hálózati kábelek-megszakítók vizsgálatánál. Amúgy az olvadó betétes javaslatod tetszik. Ki kell próbálni.
A legelejéről kell kezdeni, és lépésenként haladni.
Szevasz,
remélem nem értettelek félre, csak megjegyzem, én a hordozón, vagy fájlként meglévő anyag studió munkájára gondoltam. Mert annak lejátszása már megint külön műfaj. És annak része amit épp most fejtegettek. Van annak fizikai és elektromos része egyaránt. Én is szívesen kipróbálnék egy szünetmentes tápot. A villanyvezetékkel az a bajom ( bár azt is szívesen kipróbálnám), hogy szerintem nem hatna eléggé a házban, a lakók által produkált hálózati zavarokra. És a felújítatlan lakóházi villanykábeleken néha örömtáncot járó zavarok elkerülhetetlenül a külön vezetéken is meglátogatnának.
Én egyáltalán nem tartom túlzásnak az órától induló szeparált “hifi-kör” kiépítését. De valószínűleg ezzel egyedül vagyok a családban és a cuccaimat egy bőröndben találnám az ajtó előtt, ha nekilátnék a lakásban úgy 15 méternyi új vezetékelést kiépíteni
Pedig ha az erősítő és a hangleadó eszköz között vastag, speciális, árnyékolt kábel van, akkor nem értem, hogy ameddig lehet, miert nincs kicserélve/áthelyezve a betáp? Természetesen vannak korlátok, de az órától a "miénk", azt csinálunk vele amit akarunk. Volt szó arról, hogy egy rendszer túl részletező, már rossz. Akkor ezek szerint ott előjött volna a betáp nyers, káros hatása?
Ha nem lehet vésni, amit megértek, akkor is le lehet fektetni az órától egy kábelt, elvíve a fal-padló csatlakozásban. De még mindig nem tudom, 230V 50Hz betápra milyen kábel lenne jó? Tudtok esetleg linkelni? Nem látom értelmét a rendszert hangolni, ha az alapok rosszak, hiszen abból keletkezik a zene! Eddig senki nem gondolt erre? A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2019
Nálam az óra a bejárati ajtó mellett van, a hifi jóval odébb, nem lehet úgy elvinni falon kívül, hogy ne lenne néhol szemmagasságban kábelcsatorna a falon. Egyébként az a kábel amiből a szűrt elosztót akarom táplálni gyári ajánlás szerint fali kábelnek is való. Már akit nem tàntorít el a 80 dolláros méterára. Furukawa gyártmány, (Oyaide EE/F S 2.0) Akkor ehhez már illene megvenni a több 10 ezres Furutech fali konnektorokat is. Aki szán rá ennyit, akkor hajrá. Én úgy vagyok ezzel, hogy megteszek a betápért amit lehet, de az ésszerűség határain belül. Nálam egyèbként nem rossz a hálózat, de az innen-onnan összeszedett nagyfrekis zavarokat megpróbàlom kiszűrni. Ezzel rosszat nem nagyon tehetek.
Tudom, hogy fontos a jó betáp, de a zenét én akkor is csak a készülékeimtől eredeztetem, nem Pakstól.
Értem.
Csak az erősítők tápelnyomásából gondolnám (ami nem lehet végtelen), hogy a betáp a "mindennek az alapja". Drága drága, de hát ezért hobbi. A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2019
Egyetértek, de nálam akkor is van egy lélektani határ, amit nem azért nem lépek át, mert anyagilag nem tehetném meg, hanem már irreálisnak vélem. Annyira nem vagyok ortodox, nekem nem ér annyit.
Szia,
egyáltalán nem volt félreértés. A jól rögzített anyag, stúdió munka, masterelés stb. stb. nagyon fontos. Pl. a héten fogok meghallgatni néhány Stockfish és FIM kiadványt HDCD-n és 24bites XRCD-n. Ugyan ez igaz a rögzített fájlok esetén, ha valaki USB (vagy Firewire) DAC-ozik. A "szennyezett" hálózat valóban probléma sajnos. A sok kapcsoló üzemű táp, frekiváltók, mind rontják a hálózat minőségét. Törekedni kell a csökkentésére. Azonban a "dedikált" hifi betáp mindenképpen hoz a konyhára ettől függetlenül is.
Persze nem mindenki van így ezzel, máskülönben nem gyártana a Furutech olyan elosztókat, amit Kácsáék is forgalmaznak több mint potom 3,6 millióért. Ő lenne az
Azért itt már a józan ész elkezdi rázni a kolompot. Legalább is nálam
Sajnos legtöbb esetben ez van. Jó lenne már az építés, vagy esetleg egy felújítás alkalmával a családtagok számára is elfogadható (és persze sokkal esztétikusabb) rejtett vezetékezést alkalmazni. Ez ritkán oldható meg.
Ennek ellenére javaslom, hogy akár próba jelleggel "lengő" kivitelben teszteljük a módszert. Az így szerzett tapasztalatok alapján mindenki eldöntheti, hogy hogyan tovább. Szerintem nem kell a legdrágább anyagokkal kezdeni. A fentebb javasolt tűzálló kábel és a régimódi porcelán aljzat kipróbált, jó megoldások.
Nálam szerintem úgy nagyjából rendben van a dolog, mert azon az ösvényen, ahonnan a hifi is veszi az áramot más nem nagyon van, max a TV, de az meg ki van kapcsolva, ha megy a zene. A nagyobb áramfogyasztók mind külön kiépített, biztosítékolt körről mennek, ráadásul jó messze, a lakás túlsó falában. Tizenéve volt egy teljes belső rekonstrukció, azóta korszerű a belső rendszer, néhány éve az órán kívül is cserélve lett a kábelezés. Azóta 32A-es a bejövő megszakító, szinte mindig 236V a feszkó, 1-1V-ot ingadozik max és azóta nem pattog a hangfal ha kapcsolgat a kazán, vagy a mosógép.
A Karesz tett fel régebben 230V-ot előállító táp rajzot, miért nem építed meg és próbálod ki? Pár hónapja megnéztem a hálózatot és így nézett ki az 50Hz szinusz, úgy, hogy a házban abban a pillanatban egyetlen fogyasztó ment, egy digi beltéri 3 helyiséggel odébb.
Ezeket most is gyártom és mindenki elismerően nyilatkozik a hatásáráról. Azt gondolom nem érdemes nélküle zenét hallgatni.
De kipróbálnám, ha lenne ennyi pénzem. Szerintem meg minden relatív, ha van pénze van az embernek. Ki autóra, ki nőkre, ki utazásra, ki hifire költi. Mivel én zenebarát vagyok, ha lenne 10 millkóm a Kácsa is örülne neki.
Kedves Karesz!
Hiszem, ha hallom! Mert hiába nézem.
Most várom a futárt, hozza a frissen vásárolt van den Hul The Inspiration hangfalkábelemet.
Én fogom feldugózni és ehhez lenne egy kérdésem. A hollandus mágus weboldalán annyit találtam, hogy az erősítő oldali végén kell lekötni az árnyékolást és a központi földelőkábelt, a másikon nem szabad. Tehát itt is a klasszikus módszer követendő. Azt írja, hogy ha van rá lehetőség, akkor célszerű a készülékházra kötni, ha erre nincs mód, akkor a fekete aljzatra, amivel gondolom egyenértékű, ha rákötöm a kék kábeldugóra /sarura közvetlenül. Azt szeretném megtudni, hogy akár csak elméleti szinten is, hogy van-e különbség ha a dugóra, vagy az erősítő házára kötöm le? Az erősítő egy nagy böszme csöves, krómozott acél házban.
Hát akkor adott a tennivaló.
Ha nem haragszol, nekem egy kérdés merül fel, ha az ember duál monóban épít (két független testpontal), a készülékház (nálam fából) csupán zavarvédettség szempontjából van földelve. Az én meglátásom az ügyben, hogy az erősítő csillagpontjának földelésén van helye igazán a hangfalkábel földelésének. De csak hangosan gondolkodtam.
Lemaradt, elcsépelt téma, de ide kapcsolódik, hogy az eszközök piaci megjelenése elsődlegesen gazdasági jellegű. Azaz minél többet lehessen eladni belőle. Ezért azok általános tulajdonságúak. Így nem minden felhasználónak használható ki azok tulajdonságainak összessége.
Mért is írtam ezt. Egy színpadon bármi lehet, zavar, időjárás, fizikai extra ráhatások, stb. De házi körülmények között, én nem adnék pénzt egy jó minőségű hangfalkábel árnyékolásért, mert szerintem otthoni körülményeim ezt nem teszik indokolttá. Nincs wireless a lakásban, és amiket építettem, nem érzékenyek a mobilra sem. A hálózati csatlakozónál egye-fene, de a hangfalkábel egy jól megépített erősítőnél, egy megfelelő hangfalkábelnél szerintem felesleges. Kicsit olyannak mondanám, mint a fém készülékházat a zavarvédelem miatt. Ha jó van egy erősítő megépítve nem lehet csak úgy zavarba hozni.
Magáért az árnyékolásért én sem adtam volna külön pénzt, de bent van a kábelben gyárilag
Nem az árnyékolás volt a szempont, csak volt nálam egy VDH The Inspiration a közelmúltban meghallgatáson és nagyon tetszett. Most meg találtam egyet, kihagyhatatlan áron, úgyhogy lecserélem a CAT7-ből font DIY kábelemet.
Árnyékolt hangszóró kábel nálam még nem járt. (pontosabban árnyékolva is beköthető)
VDH szerint is kapcsolóüzemű erősítő esetén van jelentősége, a Tiéd nem ilyen. Ettől függetlenül, mivel már eleve ott van, én kipróbálnám, hogy lekötöm a test pontra, illetve nem kötöm le sehova. Egy ilyen teszt eredmény engem nagyon érdekelne. (Persze már a bejáratás után) |
Bejelentkezés
Hirdetés |