Fórum témák
» Több friss téma |
Szia ! Föltennél rajzot is ? Érdekelne a megoldásod ! Köszönettel.
Belekaptam én is egy Spotwelderbe, de abból akartam építkezni ami van a fiókban. Ez 99%-ra sikeredett is.
Arduino Nano (vagy valami klónja), egy 2x16 soros LCD 4 biten meghajtva és egy SSR, amit azt hittem, hogy öröm lesz használni, de mivel 20V-ot vár a bemeneten, rendeltem helyette másikat. A trafóval még nem kötöttem össze ennek hiányában. A vázlat és a program innen származik, kis módosítással. Az eredeti I2C LCD-t várt, mivel nem volt ilyenem ezt a részt átírtam. A kód a következő:
A háttérvilágítás direktben megy még... Elég egyértelmű, hogy mit csinál, alapvetően nem sok beállítási lehetőség van rajta. „Kétütemű”, de csak a második hegesztés időtartama állítható. Volna értelme tovább gondolni a kódot és kibővíteni egyéb beállítási lehetőségekkel is vagy jó ez így?
Kínai nikkelszalagokról van valakinek tapasztalata, mármint, hogy melyeket kell kerülni és melyiket érdemes venni?
Üdv!
Nekem EZ bejött. A 0.15mm vastag és 5mm szélesből rendeltem,forrasztani is könnyű.
Háát nem tudom... A videjókon olyan egyszerű... Én meg szenvedek hónapok óta.
Lát valaki elszúrást , mert nekem nem akar hegeszteni. Próbáltam kínai 8mm - 0,2mm szalaggal. Itthonról rendeltem 5mm - 0,15 mm; 10mm - 0,2mm. Ha feltekerem a szabályzót a szalag meglilul, de könnyedén leválik, ha leveszem, hogy ne liluljon oda sem ragad. A tarfó olyan 700W-os lehet (legalább is a tipusban van valami700) . A szekunder 1,8x5mm 6szál egymás fölött . A vezérlés kínai csoda.. A kábel kb.:80cm autó Hi-Fi tápkábel (21mm2). A csúcsok 10x8mm réz tekercshuzal.
4 meneted van. 2 bőven elég lenne, ha párhuzamosítanád. Túl hosszú és vékony a kábeled. Nem 21 mm2-es Hifi kábel kell, hanem 120-as hegesztőkábel és nem 80 cm, hanem 8.
A lemezkének nem lilulni kellene, hanem pirosan világítani. Mit szabályoz a vezérlésed? Nem áramot kellene szabályoznia, hanem bekapcsolási időt. 0,5-2 sec. Gondolom, az a nagy fekete buckó triac a hűtőfelületen?
Szerintem egyszerűbb lenne a dolgod pl. autósboltban méterre kapható testkábellel (kb. 80-90 mm2) Ez a sok csatlakozás, szorító stb. nagy átmeneti ellenállást visz be a körbe, amitől használhatatlan lesz a géped. Itt - 100 Amperes nagyságrendről van szó - minden egyes milliohm számít. Valami hasonló kivitelezést tervezzél.
A kis kínainak még ennél is több esze volt. A merev tekercsvéget dugta ki az előlapon. Ráfogatta a csúcsokat és a hegesztendő darabot mozgatja.
Spot welder A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2019
Az első videón amit láttam, 25...35mm2es kábelt tekert a manus a trafó ablakába... Ez több mint 50mm2... Ez nem az alu hangszóró vezeték .. Réz sodrat ! 120-a kábelt meg nem mozdítod 8cm hosszon ! Valóban felvöröslik. de nem az elemhez heged ! A fölső kijelzőhöz az van biggyesztve : Weld Current, az alsóhoz Weld time.. Gondolom az egyik a továbbengedett teljesítményt (%-ban)a másik az időt jelzi (ms-ban) és egy BTA41600B triacot (41A 600V) vezérel , azon keresztül a trafót (primert) ... A hűtőbordát csak biztosításként tettem rá, de nem melegszik a triac .
Tanácstalan vagyok...
A 35mm2-es kábel ment bele a vasba ilyen könnyen amikor először tekertem meg. Ennek is van vagy 30cm kivezetése és az elektródának használt 2,5mm2-es rézdrót sem valami nagyáramú...
Hali!
Az idő az 20ms lépésekben van kijelezve tudtommal -> vagyis a szinuszhullámok száma. De nézd meg az oldalon ahol vásároltad, szerintem le van írva
Bevallom nem tudom, hogy hol vesznek el az amperok Nálad. Én kínai időzítőt használok, de nem szoktam izzásig, mert akkor pár tized másodperc alatt szét is fröccsen a lemez.
Üdvözletem !
Sajnos angol az nem megy ! Bővebben: Link innen jött . Valóban igazad van (gugli szerint ) 30...99% a teljesítmény szabályzása, 1...99 ciklus az időzítése ( x20msec). A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2019
Az előbb kerestem a vezérlő leírását és belefutottam ebbe :Bővebben: Link Mentségemre legyen, hogy ennek sincs valami nagy keresztmetszete, a csati meg olyan amilyen...
Egy kósza kérdés, mivel sosem készítettem még transzformátort hálózati feszültségre/frekvenciára: számít a tekercselés iránya? (RF csatolásokat készítettem még amikor rádióztam, ott az összetartozókat egy irányba kellett tekerni)
Ha csak egy egyszerű trafót tekersz, 1 primerrel és 1 szekunderrel, nem számit.
Akkor lenne érdekes a menetirány, ha pl. több szekundered van és sorba is kötnéd őket.
Már írtam korábban. Sok a 4 menet. Használj kettőt!
Már korábban próbáltam, akkor is ugyan ez volt a szitu: felizzik a szalag, de az akuhoz csak épp ragad nem heged. Amúgy miért gond a több menetszám ? I=U/R . Ha nagyobb a feszültség könnyebben áthajtja az áramot, ha nagyobb a veszteség a kábelen . Vagy rossz a gondolatmenetem ? Most szereztem a másik vasra vastagabb kábelt... Jövőhéten nekifutok újra...
Köszi hogy segítesz !!!
Csakhogy a kivehető teljesítmény állandó: P=U*I
Idézet: „Ha nagyobb a feszültség könnyebben áthajtja az áramot,” Semmit se hajt könnyebben, hanem sokkal kisebb áram fog csak folyni. Márpedig a hegesztéshez ÁRAM kell. Rengeteg. Nálad pont ez a baj, hogy csak csordogál. A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2019
Mik azok a minimális/maximális időtartamok amiket érdemes beállítani a pre, szünet és hegesztés időtartamának és milyen lépésközzel? Az 1ms-os lépést túl kicsinek találom, pláne ha a fő hegesztési ciklusra gondolok. 5 vagy 10ms jó lehet?
Hali!
Milyen vezérlőd van? Azt nézd meg a doksijában (vagy ahol vetted weboldalon) hogy az 1 "lépés" mekkora idő... Szerintem nem 1 ms hanem 20ms lépést jelent egy egység...
Szia. Nem értek hozzá csak kérdezek! Nem lehet hogy az a baj hogy a szekunderre tekert vezeték hozzá ér a vasmaghoz szigeteletlenül? A videókon mindenűt szigetelt kábelt vezetnek át...
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2019
Bocsánat, nem voltam egyértelmű, most készítek egyet arduinoval (egy korábbi hozzászólásomban ott a kód alapja amit tovább gondoltam).
A határokat szerettem volna megtudni, hogy mit programozzak bele. Pl pre: 20ms-tól 500-ig, szünet 50-1000, hegesztés 150-2000ms-ig vagy ilyesmi. Még nincs teljesen kész, kipróbálni nem tudom és ezeket az értékeket szeretném már a kódban tudni, hogy amikor minden alkatrész meg lesz, ne akkor kelljen! Az arduino topicban van jelenlegi állása a projektnek, ha teljesen kész lesz, jelzem itt is.
Ez kettős szigetelésű huzal (a belső lakkozásra kívülről még valamilyen papírszerű cucc van felhordva) . Multival már mértem. Az eredeti prespán ott maradt a vasmagban, és még van két üvegszálas bakelit ív betéve (az a zöld a huzalok alatt) , hogy ne a vason hajoljon meg a huzal .
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2019
Nem értek a hegesztéshez, de amatőr körülmények között (vagy egyáltalán) szükség van ilyen "pre", meg várok aztán hegesztek időzítésekre ?
Én sem értek hozzá, de mindenfelé ezt látom! Van egy szép projekt (csak nekem ezek az alkatrészek nincsenek a fiókban), elég jól leír mindent, de nem csak ez alapján gondolom, hogy kellhet, hanem tényleg internetszerte mindenki bele írja. Azt hittem van itt valaki aki szintén szeret kísérletezni és tudja a tutit Az én kódomban ha a fő hegesztés nulla, akkor amíg nyomod a gombot, hegeszt. A többi csak extra és gyakorllom az arduinot ami jelen esetben nekem még újdonság.
Nos még nem látttam ezt a cikket. Szép feladat - pláne ha át is akarod írni a programot.
Le a kalappal és sok sikert ! Én mondjuk sokkal egyszerűbbet csináltam: trafó - occó kínai programozható időzítő - SSR. Bár még nincs dobozban... A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2019
Szerintem is szép projekt, de nem ezt írom át! Utálom az eclipse-t! Maradok az arduino sajátjánál, de ebben vannak okosságok és már nem az elsőt készíti, szóval van a víztoronyba valami Az arduino topicban ott a link (meg lehet, hogy ebben is) az eredetire, amiből indultam. Jelenleg más a kinézete, mint az eredetinek, de még nem megy a setup. Amit a kódba fordítasz, úgy hegeszt vagy az eredetivel 50ms-os lépésben tudod a fő impulzus hosszát léptetni. A semminél több
|
Bejelentkezés
Hirdetés |