Fórum témák
» Több friss téma |
Multicopterek, nulláról az UAV-kig I. - Alapok
Multicopterek, nulláról az UAV-kig II. - Építés Multicopterek, nulláról az UAV-kig III. - IMU szenzorok
Szervó jelet fogad, azzal tudod állítani a dőlést, elforgatást, stb. Szervójelet levéve viszont SW függően vagy hibaállapotba, vagy alaphelyzetbe áll, ritka esetben tartja csak meg előző állapotát.
Szia! Ez azt jelenti, hogy logikai magas jellel lehet ide-oda állítani, amit lehetne akár egy prell mentesített nyomógomb segítségével?
Esetleg tudnál nekem az ebay-ről mutatni egy számomra megfelelőt hasonló árkategóriában? Üdv
Tévedés!
Bővebben: Link
Szia!
Tehát ha jól értem, a vezérléshez, hogy az adott dőlésszög megmaradjon, kell egy PWM áramkör, aminek 50Hz-es jel van a kimenetén, valamint kísérletezéssel be kell állítani a megfelelő impulzusszélességet.
Szia!
Nem jól értelmezed. A vevőből ha van szabad csatorna, kijön a szükséges jel. Milyen távod és vevőd van?
Szia!
Egy MJX Bugs 3 Pro drónhoz szeretném csatlakoztatni a gimbalt. A távirányítón van két tolókapcsoló, amihez nincs funkció társítva, mellékelek róla képet. Találtam a neten szerencsére olyan képeket is, amiken látszódik az elektronika, de én nem igazán látok rajta szabad csatlakozót. Itt tekintheted meg. Üdv
Nem pont ehhez a témához kapcsolódik de talán tudtok segíteni nekem.
Kölcsön kaptam egy kis Smoby márkájú elektromos quadot 6V-os. Van benne egy kis elektronika ami meghibásodott, egyik alkatrész elfüstölt. Sajnos nem tudom hogy milyen alkatrész volt, de ennek hiányában a többi is melegedni kezdett. Ha valamelyikőtök meg tudná mondani hogy milyen alkatrész lehetett és hogy a panel pontosan mi célt szolgál azt megköszönném. Nem akarom így visszaadni a tulajnak
Szia!
Ha a baloldalon lévő kettő fehér vezeték a betáppont és a jobboldalon lévő piros és fekete vezeték megy a motorhoz, akkor ez a motorvezérlő elektronika, valószínűleg csak lágyindító. Ha ez így van, akkor a jobb felső sarokban lefüstölt alkatrész egy schottky dióda lehetett. Ha ez tönkrement, akkor valószínűleg a fet (legnagyobb méretű háromlábú alkatrész) is tönkrement, és azért melegedhet. Ha fet tönkremegy, gyakran viszi magával a meghajtó tranzisztort. Kérdés, hogy mi melegszik még. A vezérlő IC is behalhatott, ha a tönkrementel során túlfeszültség keletkezett. A fényképről nem tudom leolvasni a típusát, de nem kizárt, hogy csak egy négyes műveleti erősítő, pl.: egy LM324-es. Jó lenne a másik oldalt is látni. Valaminek van helye vagy kivezetése a fet mellett. Lehet, hogy valamilyen hővédelem, vagy legalábbis a helye. Kérdés, hogy mitől ment tönkre. Ha a kettő fehér a bemenet, vigyázni kell, mert a fordított polaritás is tönkreteheti.
Szia!
Köszönöm a gyors választ! Igen a jobb oldalon lévő piros, fekete vezeték megy a motorhoz a bal oldali kettő fehér közül az alsó elvileg a negatív a felső egy kis mikrokapcsolóra csatlakozik ami benyomott állapotban a pozitívra kinyomva a negatívra van kötve (nem is értem hogy miért) A vezérlő ic lm324 ahogy írtad. Az az érdekes hogy ha úgy mérek rá hogy a motor nincs rákötve akkor nem melegszik semmi és egyből a motorvezetékeknél 6.2V-ot tudok mérni, ha a motor rá van (volt kötve) akkor a fet annyira felmelegedett hogy a forrasztás is leolvadt és leesett. Valószínű hogy tönkrement. Hogyan lehet kimérni? A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2019
A tönkrement dióda pótlása nélkül nem kellene próbálgatni, mert jóeséllyel tönkremegy a fet a túlfeszültségek miatt. Ha bent van a dióda, akkor is tönkremehet, mert nincs kondenzátor a panelon, és a nagyon nagyok a vezetékhurkok, ezért azt is érdemes lenne pótólni (mondjuk egy 1µF-os fóliakondenzátor és egy 100µF 25V elektrolit kondenzátor párhuzamosan a fet source-e és a jobb felső piros kivezetés közé rövid lábakkal).
A fet source és drain-je között egyik irányban szakadást, másik irányban egy dióda átmenetet kellene mérni. Ha már leforrasztotta magát, nem érdemes vele foglalkozni, mert jó eséllyel tönkrement. Lehet, a motort is le kellene ellenőrizni, mert ha zátlatos lett, akkor az is tönkre teheti az elektronikát.
Nem vagyok annyira jártas az elektronikában, a lefüstölt schottky dióda az milyen fajta lehetett vagy milyen típusúval lehetne helyettesíteni?
A fet nagyon nagy áramú (77A), üzemszerűen ennek a töredéke folyhatott, de lehet hogy az 5-10A-t elérte. Szerintem vedd meg az SMB vagy SMC tokozásban elérhető legnagyobbat. 5A-es vagy 4A-es típust több helyen lehet találni, a HEstore-ban is van SS54 vagy SK54. De betehetsz furatszerelt kivitelt, akár PC tápból bontott gyorsdiódát is.
Beültetés előtt kapard ki az elszenesedett nyákrészeket. Az elszenesedett nyák vezetővé válik.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy vannak-e itt olyanok, akiknek van tapasztalatuk DJI Tello komolyabb programozásában? Konkrétan arról lenne szó, hogy esetleg csatolhatnánk-e GPS modult a drónhoz... Vagy esetleg tudtok-e olyan drónt, ami programozható, és rendelkezik beépített GPS modullal? Köszönöm szépen előre is a segítségetek!
AFAIK nincs főzött firmware a Tello-hoz anélkül meg azért körülményes lenne bármilyen komolyabb hardvares hack. A helyzetet nehezíti, hogy tudomásom szerint egy darab Intel Movidius van benne ami kezeli a kamerát, az optical flow-t, a wifit, intézi a motorok szabályzását, szóval nem kis patkolás lenne megcsinálni akár azt is, hogy egyátalán repüljön. Mindezt kapcsrajz nélkül úgy, hogy a Movidius azért nem egy barkácsolók kedvence processzor.
Ha ilyen jellegű vágyaid vannak akkor venni kell valami kevésbé leütött DJI Phantom 1-et vagy 2-t kihajítani a Naza-t belőle tenni bele valami nyílt koptervezérlőt. Esetlegesen végig kell nézni a fejlettebb DJI-ok (Spark, Mavic, P3-4) illetve Parrot Bebop SDK-kat, hogy nem-e lehet vele megcsinálni amit szeretnél.
Nos, kicsit megkésve válaszolok, lekerült a napirendről a dolog, de köszönöm szépen a segítséged!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |