Fórum témák
» Több friss téma |
Eddig sem volt érthető számomra, de most újabb dolgot nem értek:
Idézet: „főfázis (rózsaszín) vezetéke közös ponton van a fázis/ nulla betáp vezetékével”
Itt mértem nulla voltot.
Azonos vezetéken mi mást mértél volna?
Te írtad hogy probléma a nulla volt. Én csak utánna néztem és kiderült miért mértem nullát. Akkor most mégsem baj?
Rajz nélkül ezt írtad:
Hozzászólás Hogy te melyik vezetéket minek nevezted el akkor még nem tudtam. De "fázis/nulla betáp vezeték" nincs. Vagy fázis, vagy nulla, külön-külön.
Azt azért írtam úgy mert attól függ hogy van bedugva dugalj lehet az egyik fázis és a másik nulla és fordítva.
Értelmezzed már: a főfázis és a nulla között. Ez két külön vezetéket feltételez! De a te esetedben nem erről van szó. Én itt most feladom, rejtvények fejtésére nem vállalkozom.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2019
rendben köszi!
Esetleg, ha valaki érti a képek és a mért adatok alapján miröl van szó és tud válaszolni, hogy jók-e az értékek, hogy a tekercs hibát ki tudjam zárni, azt megköszönném. Köszönöm!
Szerintem az áramérékeket tekintve amiket most mértél, így minden bizonnyal jó lesz a motor.
Köszönöm! Nem mertem járatni a motort, hogy melegszik-e még a 25µF-os kondival, amíg nem ír valaki valami bíztatót. De holnap kipróbálom és figyelem a hőmérsékletet.
Köszönöm mégegyszer!
A közeljövőben meg kellene szakértenem egy ~30 éve telepített, de már kb 10-12 éve nem használt házi vízellátó-művet. (szivattyú-vill.motor + tartály és egyebek ....)
Legénykoromban apámmal rengeteg ilyen "berendezést" újítottunk fel, de kicsit megkopott a tudásom. Van valami "ökölszabály" a motor ellenőrzéséhez ? Gondoltam : - mechanikusan jó legyen, forog, nem lötyög(nagyon) nincs szétrothadva, - kicsi multiméteremmel megméregetem, találok-e zárlatot, gyanúsan kis ellenállást a tekercsvégek és a motortest között... -utána ima és jöhet a 230 V ?
Ha ennyit állt, alapból szimering, -csapágycsere. Szétszedve; tekercsek, szigetelés mérése. Szivattyúrész kitisztítása, beállítása. Lábszelep ellenőrzés.
Köszi a gyors választ !
Egyenlőre az a véleményem ( a halvány emlékek alapján) ha kefés motorú /talán Niagara volt a neve/ akkor megy a háztól és nézünk valami korszerű szivattyút. A másik fajtára /IMI-nek hívtuk ?/úgy emlékszem míg nem repedt, vagy kopott nagyon, érdemes felújítani... Csak a motor villamos ellenőrzése nem volt tiszta ... Idézet: „Lábszelep ellenőrzés.” Voltam olyan helyen, ahol a lábszelep 50 m-re van a vezérléstől. Lefelé. A motor néhány méterrel fölötte. Kihagytam. Nem tudom, hogyan gondolták a csapágycserét?
Előbb még kimaradt valami, ami elősegíti a pontosabb megértést.
Az ötnegyedes cső, ami levezetett a motorig, ~5 méterenként az öntött betonfalhoz van bilincselve. "Biztos, ami biztos!" Helyenként hozzáfogatták a kábelt.
Hi!
A mai nap járattam a pedrollot kb 30 percig és a képeken látható teljesítményt és áram értékeket mértem, valamint 70 fokig melegedett a 25µF-es kondenzátorral is. Indításnál felvette a 6 A-t, ezután szinte azonnal vissza esett 4,8-ra, majd a 30. percig tovább csökkent 3,6-ig. Itt kapcsoltam ki. Egy 1kw körüli motornak milyen hőmérsékleten kellene egyáltalán üzemelnie?
Szia!
70 fok még nem lenne káros egy motornak, ezekben a szivattyúkban van egy hőkioldó, (a tekercs között) ami kikapcsol, ha eléri a káros hőfokot. Ha még nem kapcsolt ki, felesleges tornázni rajta, had menjen. Ha leakar égni úgyis leég. A mostani motorok eléggé melegedősek.
Szia!
Holnap még tesztelem majd tovább járatva. Csak azért érdekel a melegedés, mert a 20µF-os kondenzátorral annyira melegedett, hogy leallítást követően a hűtés megszűnésével a műanyag ventilátor lapát a tengelyen megolvadt és a következő indításnál beleért a házba. Ezt egy óra locsolás után csinálta.
Azt nem értem, hogy az indítás után azonnal csökken az áramfelvétel és még tovább csökken az idő elteltével ..... és ilyenkor a kapocsfeszültség mennyi? Valahol átmeneti ellenállás van a vezetékeidben, csatlakozásokban. A legbiztosabb ha a villanyórához legközelebbi dugajzatból viszed oda a villanyt egy hibátlan hosszabbítóval és úgy tesztelsz tovább.
Lehet a terhelés csökken az idő múlásával. Nem tudjuk mit szivattyúz honnan hová.
Az áram 6 A-ról kb 10-15mp alatt csökkent le a 4,8-ra ott kb addig maradt amíg nem kezdett el jobban melegedni. Ahogy melegedett úgy csökkent az érték. Holnap átnézem a csatlakozásokat és kipróbálom, hogy a villanyóráról (15méter a kútig) mit produkál.
Köszi!
16méter mély fúrott kút. Enyhén vasas vízzel. És egy 3/4 es 25m hosszú slag van a szivattyún.
Az induláskori áramfelvétel csökkenés normális. A melegedéssel együtt járót indokolhatja a belső ellenállás növekedése és az ezzel járó teljesítmény csökkenés. A 4,8A még kevés is az adattáblán jelzett teljesítményhez. A ventilátort pótoltad?
Persze pótolva lett. Mennyi lenne az ideális áramfevétel?
Függetlenül a motoros témától, 16 méter mélyről vizet felhozni az nem egyszerű feladat (ezt már "szívni" nem lehet csak "tolni"). Ráadásul ezt 3/4 colos csövön további kihívás. És akkor még hol van az általában elvárt valamekkora nyomás és/vagy vízhozam.
Ehhez többlépcsős búvárszivattyúra lesz szükség, és vastagabb cső is jó lenne.
Hát nem szerencsés közvetlenül a kimeneten ekkora fojtás, legalább ilyen hosszan colossal kellene elvinni, ejtetni a nyomást és utána fojtani 3/4-re. A szívó oldal az ugye colos?
Nem tudom, nálunk a mélyebb kút sem okoz komoly gondot a szivattyúnak.( az illesztéseknek viszont igen. könnyen levegősödik) Melegedni igazából akkor melegszik, ha a maximális vízhozamot hozza. Mivel centrifugál szivattyú, ha nem tud vizet szívni/tolni saját magában kavillál a lapát, akár üresen járna a motor. Azt gondolom, ha a csapágy rendben, a kondenzátor jó, ne foglalkozzon semmivel, addíg kell járatni, míg le nem ég végleg, vagy ha a lapátot leolvasztja annyira meleg, akkor irány a tekercselő. A másik ami írás közben eszembe jutott, de nem neked szól, nincs felcserélve a segéd, és a fő fázis? Ha lehet ohm mérővel nézd már meg a vezetékeket, mindet mindenhova. és egy rajzot róla, hogyan van bekötve.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Eddig is egy pedrollo volt ráadásul egy 0,37kw-os és gond nélkül vitte ugyan ezzel a csővel, melegedés nélkül. 16m-en van a 40mm-es pvc cső vége, de fentebb lehet a vízszint. Érdekes, hogy az 1kw-os motornak kicsi lenne a cső és emiatt melegedne?
Így van bekötve ahogy a képen látszik. A főfázis 5.3ohm a segédfázis 13.3ohm-ot mértem.
Lényeges hol a szivattyú. Adatlap szerint 1" csövön tud 9 m-t szívni. Valójában ez az adat ettől rosszabb szokott lenni. Ha a szivattyútér már tele van vízzel, akkor kicsit javul a helyzet.
Mindezzel együtt, 5-6 m-től nagyobb mélységnél lényegesen jobb eredményt ígér a búvár, főleg egy vastagabb csövön (akár 6/4-es). |
Bejelentkezés
Hirdetés |