Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Ha a gépbe nem akar extra funkciókat, ez az őskori megoldás tökéletesen megteszi. A régi NDK MSG 2-es előtolókban volt egy ilyen"poti" meg 2 db relé,és -ha nem dobták le- örök életű volt
-igaz,a poti kicsit fűtött hiszen 48V DC volt a két végén és a motor 160W-os volt,aminek a fordulatszámát volt hivatott szabályozni. De a megrendelő akarata szent, ha ő vezérlőkártyát akar, legyen benne az. ![]()
Tisztelt uraim, gondolom ismerős nektek ez az NG431-es vezérlőkártya, vettem egy hegesztőgépet,és szomorúan datáltam hogy nem volt a dob házban befűző gomb. Szeretném megkérdezni tőletek hogy valakinek nem-e lenne kapcsolási rajza, hogy ki tudjam deríteni van e rajta hely befűző gombnak?
Előre is köszönöm.
Ritka az a CO2 hegesztő, amin van befűző gomb. Legalábbis a régebbiek között. Hobbi gyakorlatban ritkán van rá szükség, addig elzárod a palackot.
![]()
Minden esetre nekem szükségem lenne rá. A panelt nézegetve látni egy X2 nevezetű csatlakozót, a burnback potenció méter mellet, esetleg nem lehet hogy ez pont erre a célra van itt?
NG 431-en nincs befűzés funkció az x2-tőt a főtrafó termikus védelemébe kell bekötni.
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2019
Szia!
A termikus védelme a fő sorkapcson van jelenleg is bekötve, ráadásul az X2 sorkapocs a burnback potival párhuzamos, nem hinném hogy oda hőbiztit kellene kötni, de lehet rosszul gondolom. A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2019
Esetleg fotót tudnál feltenni a gépedről, hány A-os ? Az NG 431 az nem hobbi panel, ipari gépekbe is használják.
Egy Mig 300-as, hasonló mint a képen, esetleg valaki nem tudja a fokozat kapcsoló melletti másik 1-2 állású kapcsoló hogy alakítja a fokozatokat, mikor kell kapcsolni?
Az a 2 állású fokozatkapcsoló a durva fokozatok kapcsolója. Jellemző megoldás,hogy a primer tekercsek kezdő végein van a durva fokozatváltás,ami kb.40-80 menetet kapcsol ki-be a kapcsoló állásától függően. Hogy mennyi a menetszám az mindig a gép nagyságától függ, kis gépnél magasabb a menetszám, nagyobb gépen kevesebb. Mind a 3 oszlopon, szimmetrikus a menetszám váltás, tehát jellemzően 2x3 érintkezőt vált a kapcsoló.
A durva fokozat váltást úgy szokás méretezni hogy a durva fokozat 1. állása + finom fokozat max.állása azonos vagy kisebb kimeneti feszültséget eredményezzen mint a durva fokozat 2.állása+finom fokozat min.állása. A finom fokozatok váltása általában 0,5-1V lépésekben történik, a durva fokozat által előidézhető feszültségváltozás pedig a finom fokozatok számától függ. Pl. ha a finom fokozatok száma 7 és a feszültségváltozás 1 V ;akkor a durva fokozat váltása jó eséllyel 7-8 V változást fog eredményezni. Röviden: finomabb munkához durva fokozat 1.állás, finom fokozat igény szerint, erősebb munkához durva fokozat 2.állás, a finom fokozat szintén igény szerint. A legjobb fokozatváltós gépeknél a kimeneti feszültség változása azonos lépcsőkben történik, a "mezei" gépekre ez nem jellemző.
Sziasztok !
Újra itt vagyok a Trakis Hetra MIG 160 as gépemmel- csak tanulság képen- vettem bele egyenirányító hidat, tettem is fel róla képet, beépítettem nem változott számottevően semmi. Elvitettem egy szervízzel, 42 ezerért csinálták meg. A trafó még mindig dübörög (ezek ilyenek?) a huzal előtolás most 1-2 másodperc elteltével leáll, ha bekapcsolom újra indul, majd leáll. tehát használhatatlan. eddig cirka 130 ezrembe van a gép, visszasírom az Einhell 145 ösömet amit balga fejjel eladtam.
Én csak azt nem értem, miért ide jössz a problémával? Miért nem viszed vissza a oda, ahol javították nem kevés pénzért. Javítottam már sok ilyen gépet, de soha nem került a javítás ennek az összegnek a felébe sem. Mágneskapcsoló, ventilátor, és vezérlés hibán kívül, soha nem volt más jellegű meghibásodás. Lehet tudni mit javítottak rajta ezért az iszonyatosan magas összegért?
A jelenlegi probléma leírásodból ítélve az, hogy a szakaszos üzem potmétere vagy hibás, vagy csupán be van kapcsolva. Az az Einhell gép köszönő viszonyban sincs ezzel a géppel.
Azért jöttem ide mert itt kezdtem. Amúgy ez a gép egy rakás sz@r. Lehet, hogy kétszer annyi anyag van benne mint az Enhellben, de azzal legalább lehetett hegeszteni. Ez meg csak csattog, pattog szakadozik. Soha többet még hasonlót sem!
Ja és még azt nem is mondtam úgy dübörög a gép "hegesztés" közben, mintha acél kapnis bakancsal rugdosná valaki.
Ellenőrizni kell a pufferkondikat, hogy jók-e még.
Meg az előtoló elektronikát mechanikát (ajánlott főtrafótól független külön táp), munkakábelt huzalvezető cső kopásra, áramátadó kopásra. Azért zörög mert állandóan rövidrezárja a hegesztődrót, aminek oka van! Vagy a feszültséggel van baj, vagy a huzal folyamatos haladásával. Elképzelhető, hogy a diódahíd is azért adta be a kulcsot, mert a puffer már nem ér semmit. Szervízben nem javították meg (illetve nem azt javították meg ami a baja volt), hiszen nem működik. Pofátlan dolog volt ennyi péntzt lehúzni a semmire (2 szállításra meg pár óra szöszmötölésre)
A kondik jók, amit észre vettem, hogy az euró csatlakozó egy részen be van égve egy kicsit, lehet egy másik munkakábellel is ki kellene próbálni. Az előtolással van valami, látom a dobon ahogy szakaszosan forog a hegesztés ütemére.
Ja és a lényeg, a rosszul bekötött fokozat kapcsolóhoz hozzá sem nyúltak, az egyes fokozat után most is a négyes jön stb...
Miért nem a Trakishoz vitted szervizbe? Akár a Pesti, akár a Nagykőrösi, amelyik közelebb van. De 100körül már új trafós Formig gépet lehet kapni. Persze utólag könnyen okoskodok.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2019
Asszen GeeLee írta itt régebben, hogy találkozott olyan dobbal, amiről nehezen jött le a drót.
Azaz egyes helyeken az aktuálisan legördülő drót alá volt szorulva egy másik (késöbbi) menetnek. Ettől aztán ráncigálta a tolómű. Ha tudsz kölcsönmunkakábelt szerezni, akkor hajrá! Azt is meg kellene nézni, hogy a hegesztődrót ténylegesen és csakis az áramátadón kap kontaktust (nincs kikopva kidörzsölve a munkakábelben a vezető). Meg azt is nézd meg, hogy a munkakábel erősáramú kötése rendben van-e (mindkét végén). Azt nem tudom hirtelen, hogy az eurós csati tolómű végén teflon bevezető, vagy réz bevezető van-e (kap-e másodlagos kontaktot a drót a csatitömbben). A szervíz a munkakábeleddel együtt vitte?
Nem. Kábel nélkül. A fazonnak azonnal feltűnt a barnás- feketés elszíneződés az euró csatlakozó homlok felületén. de az maradt ugyan olyan, nem cserélték.
Szia!Ilyen adagolót,hol lehet szerezni és mennyibe kerül?Üdv.
Nem értem mit hisztizel itt... Kifizettél egy kisebb vagyont a javításért, nem működik továbbra sem és nem kérdezted meg mit javítottak rajta? Hát én azt szoktam mondani erre, hogy akivel ezt meg lehet csinálni, az meg is érdemli. Ennyi pénzért a gép fél belső részét ki kellett volna cserélniük. Több ezer gépet gyártottak abból a típusból 20 éven keresztül, ha nem lehetne használni szerinted megvette volna valaki?
Na ja. Ha ennyire tetszik vegyél magadnak te is! Amúgy az enyém pont eladó.
Azért akármilyen gép is legyen az, ha nincs elcseszve benne a trafó, meg jó az egész mechanika az elejétől a végéig, akkor nem hiszem el hogy ne lehetne belőle rendes gépet csinálni. Mert kizárólag ezeken múlik a dolog, a többi már hozzáigazítható.
Sajnos úgy néz ki nem lehet. A fokozat kapcsolója össze vissza van kötve. hozzám így került, én nem tudom megcsinálni. Több szerelővel beszéltem, egyik sem vállalta, az egyikük majdnem- azt mondta, ha szerzek a Hetrától gépkönyvet- megcsinálja, Gépkönyv a Hetránál állításuk szerint nincs! Ez a cég ahol végül megnézték, elvállalták 42 ezer forintért, szerintem úgy küldték vissza, hogy semmit sem javítottak rajta. Előtte én már vettem hozzá, és be is építettem diódahidat 3 darab 22 ezres kondit. Ezek régi dolgok, még a szocializmus idejéböl- szerintem el kell engedni őket. Egyszerűen idejét múltak és így gazdaságtalanok is egyébként 100 ezer forint használtan Például itt:
Bővebben: Link A toló rendben van, viszi a huzalt mint az állat, egyszer be is gyűrte nekem amikor beégett a drót az áram átadóba.
Ja még annyit- megcsinálják a kapcsolót ha elviszem a gépet két hét kb. ma beszéltem velük telefonon vidékiek. Én Kiskőrösi vagyok.
Nekem , csak egyszer volt szerencsém kipróbálni a fent nevezett gépet . Nagyon szép varratot készített . Szerintem valahol a mai napig használja valaki . A használtak áráért egy új hobbi szintű inverteres , bevont elektródás gép kapható .
Már ne haragudj, de miért a gépet szidod ha el van kötve a kapcsolója? Ez butaság... Nem csoda hogy zörög akkor...
Én adnék neked gépkönyvet ha nem ilyen stílusban írogatnál ide, de semmire nem mennél vele, mert abban az van leírva hogyan kell használni a gépet.
A probléma az, hogy van 12 jelöletlen vezeték és azt kell bekötni egy kapcsolóba. Lehetne rajzod is, akkor sem tudnád melyik vezeték melyik, mert nincs megszámozva! Csak egy ténylegesen hozzáértő tudja bekötni a kapcsolót, aki ismeri a tekercselési adatokat, vagy lerajzolta egy jól bekötött gépről. Az a gép a 90-es években készült, semmi szocialista nincs benne. Hozzáértő kezekben még 30 év múlva is jól működő gép lesz.
Nem tudom mennyit értesz hozzá vagy mennyit sem, de a trafó szekunderét kell megtáplálni valamekkora fesszel, mondjuk 12V AC-val, aztán szét lehet válogatni azokat a primer szálakat akkor is ha 100db van belőle... A kapcsoló érintkezőinek a szétválogatásához meg kell egy multiméter, meg papír és ceruza. Negyvenkétezerért még talán én is megcsinálnám, csak messze lakom onnét.
![]()
Sziasztok! Új vagyok itt, bele kezdtem egy védőgázas hegesztő épitésébe, a tfafó az átalakitott Hetra lessz. Azt szeretném kérdezni, hogy irjátok, hogy átlagos esetben az egyenirányitott pufferelt feszültség 16-25 V között szabályozható legyen, akkor ehhez a trafó által leadott váltófesz. ennek √2-e legyen mint a gyenge áramú elektronikában? Vagy a gyakorlat mást mutat?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |