Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Szisztok
A Z tengely meghajtasat teszteltem, marlin fw ramps 1.6 A4988 meghajtóval. A motorok tengelye könnyen forognak, mégis teszteleskor főleg lefelé nagyon könnyen lépést veszt, majd bugva leall. A velocity menübe 5-rol leviszem 1-re akkor már oké, de a hangja nagyon zúgó, ez normális? Valamint álló helyzetbe borzasztoan sisteregnek a motorok. A motorok eredetileg unipolarisok. Ki próbáltam stk icvel ami sokkal izmosabban tekert, de ilyenkor sincs különösebb változás, ugyanúgy kiesik a szinkronbol. Udv
Szia!
Van egy kis poti az A4988-on. Pici csavarhúzóval tekerd amerre engedi (balkéz felé). Azzal tudod szabályozni mennyi áramot adjon a motornak. Valószínű túl sokat ad le motor felé, ezért is sistereg. Üdv, Laci A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2019
Szia
Azt tekergettem, de nem vettem észre változást. De egyébként nem pont fölfelé kellene tekerni? Udv
Szia!
Igen írni akartam, hogy jáccós ??? lesz a történet, csak gyorsabban reagáltál. Egyébiránt anno, mikor az én 3D nyomtatómat építettem, akkor nekem is volt sistergés. Némelyik vezérlőn még túlzott melegedés is tapasztalható volt. Utána kezdtem el játszani vele. És megtaláltam az "arany középutat". A velocity-t tedd vissza az alapra, és csak később módosítsd! Nehogy az félre vezessen. Megjegyzés: Nálam a motoroknak nincs hangjuk álló helyzetben, és kellően erősek is. Szerváltam egy LED tápegységet (12V 19A), mert kellett a fűthető asztalhoz. De az agyamra megy, mert van benne egy venti, ami hűti a belső lelkivilágát, és olyan szinten hangos, hogy néha már fáj! Üdv, Laci A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2019
Moderátor által szerkesztve
Ha ez segit a táp megválasztásban:
noname 12v 400W táp van 5x nema17 átlag áram 1,2A mocin (TMC2660) ként... asztal ~10A ..fej 3A ..táp venti bekapcsol ugy fél óránkét 1..2 percre!
Gagyi PC táp volt az elődje, de lehet vissza térek rá (de nagyobbra). Az csak 300W-os volt, és egy őskövület. Ezért is nem mertem ráengedni az asztalt.
Ezt a LED tápegységet meg kilógatom az ablakon. Köszi amúgy! Üdv, Laci
Miért nem cseréled ki a ventit, vagy köss sorba vele egy ellenállást, ha egyébként mindig maxon pörög.
A ventihez köss egy hőkapcsolót, amit a legnagyobb borda tövéhez tegyél! Valamilyen furcsa okból ezt az apróságot lespórolták ezekről a tápokról, pedig filléres dolog. Amikor az enyémbe betettem, akkor hajszárítóval melegítettem a környezetét és mértem folyamatosan, hogy be tudjam állítani egy barátságos értékre (45 °C) - még sose kapcsolt be pedig zárt dobozba került (jó nagy dobozba, kb. 90 liter légtérfogat jut neki).
Szia! Ha megnézed a csatornámat ott van a tápegységről videó. Épp erről van szó, hogy az olcsó tápegységekben miért megy a ventilátor agyba főbe. Csak nem reklámozom itt a csatornám mióta megdorgáltak érte. ITT megnézheted, hogy mit kell csinálni ahhoz, hogy ne menjen folyamatosan. Remélem tudtam segíteni.
Szerk.: Ja és majd elfelejtettem, hogy a termosztátot mindenképp a videóban látható helyre rakd. Ugyanis az a tekercs sokkal jobban melegszik mint bármi más a tápegységben. A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2019
Miután kész lett a váz, belekerültek a fenti áthidalók, szilárdsáilag erősebb és a motorok is könnyebben forognak.
Viszont rájöttem egy hibára, nálam fent vannak a Z motorjai, alul vannak önbeálló csapágyak és mivel az önbeálló csapágy, csak a nevébe önbeálló, mert csak szeretne beállni, de mivel szoros és nem SKF minőség (nem is kell), valamennyire ugyan beáll, de 100%-osan nem, a 10-es orsó hajlékonyságából fakadóan. Ha föllazítom a cspágy tartó csavarjait, akkor látszik, hogy egy kicsit kóvályog forgás közbe, ha meg meghúzom akkor a tengely hajladozik, ez viszont energiát von el a motortól. Ti is biztos találkoztatok ezzel a gonddal, hogy oldottátok meg? Üdv
Szia!
Nekem sima 8mm-es trapéz orsóm van. 500mm hosszú. sima anya van hozzá. Nálam nem volt ilyen probléma. Üdv, Laci
Vagy nem egytengelyű a kuplung-anya-talpcsapágy , vagy görbe az orsód . Az előbbi a csapágy és az anya hézagolásával , az utóbbi a menetes orsó cseréjével oldható meg .
Akkor nem fogalmaztam egyértelműen.
Az egytengelyuseggel nincs gond. Hanem az alsó csapágy ami onbeallo. Nem kap akkora késztetés, hogy bealljon, de közbe rajottem, ha belerakok egy rudat és manuálisan beallitom a szélét figyelve akkor jó lesz. Esetembe ha fix és nem onbeallo lenne akkor kevesebb macera lenne vele
Ez nem beálló csapágy, ez sima egysoros golyós. Csak a csapágy mozog a házban...
Köszönjük...
Biztos sok onbeallo csapágy létezik ebbe az átmérőbe és ebbe a kategóriába, meg jó, hogy írtam, hogy nem skf.
Miért írod, hogy beálló mikor nem az. Keress rá google-val. Két soros golyós, vagy 2 soros hordógörgős. EZ a gagyi spiáter házú semmi ez nem beállós csapágy.
Önbeálló, vagy önbeálló házas csapágy, szerintem ez itt nem a nők lapja, mindenki tudja, mi a külömbség a kettő között, ezen ne lovagoljunk már!
Remélem ezen, túl tudunk lépni. Közbe még mindig a Z tengelyel szenvedek, valahogy mé mindig nem egytengelyű a hajtás, pedig már minden 1mm-en belül van és tök érdekes módon lefele hajtáskor rázkódik maj esik ki a lépésből. Gagyi tengely kapcsoló Először ezt rendeltem, majd amikor láttam, hogy a tengelyen rögzítés nem központosított, akkor rendeltem ezt: jobb tengely kapcsoló Ez már központosan szorít és semmi látható ütése nincs járás közbe, viszont sokkal merevebb mint a másik. Kicseréltem a gagyira és úgy egyből megszűnt az előbb említett probléma, tehát annak ellenére, hogy üt mint állat, a lazaságából fakadóan sokkal jobban képes kikompenzálni a hibákat mint a jobb. Elég sok helyen lehet a hiba, az is lehet, hogy az önbeálló CSAPÁGYHÁZAS csapágy, még mindig nem áll jól, meg is nézem, hátha van egy 20.000 ft alatti alternatívája
Ha a tengelyt két helyen megcsapágyazod mereven és a csapágyon túlról hajtod - nem fog kóvályogni akkor sem, ha a rosszabbik kuplungot használod. A konstrukció gondokat nem oldja meg egy jobb vagy rosszabb minőségű alkatrész. Én is vettem rossz kuplungot, vettem jobbat is, de amíg az egytengelyűség nem volt korrekt, semmit nem ért egyik sem.
Idézet: Ez nem elég ! 1mm éppen elég ahhoz hogy megszoruljon ha nem egytengelyű . Ezért szorul a jobbik kuplunggal .. „minden 1mm-en belül van”
Nekem fekvő verzió van el billen a tengely vonaltól benne a csapágy íves a külső felülete (golyó)......
Nekem ez jobban bevált:
https://www.aliexpress.com/item/32318591537.html?spm=a2g0o.detail.1...063443 Kevésbé hajlamos elfáradni és eltörni(nagy egytengejűtlenség esetén fokoottan áll) illetve csavarásra sem olyan rugalmas.
Nekem is ilyen van, 8-as és tizes is. Csak szerintem ha könnyen billeg akkor már szerintem rossz. Nekem beállós csapágyam a 3 fázisú motor tengelyéről közvetlenül hajtott kompresszornál volt. Két soros golyós. Azt kis újjal tudtam mozgatni x szögben. Tegnap hazamentem megnéztem az enyémet ezt a kínait, azt kézzel nem tudtam megmozdítani, ha tettem volna tengelyt biztosan elmozdult volna, szerintem ezt sima csapágyként kell kezelni, úgy nem okoz csalódást
Befejeztem a nőklapja barkács rovatát A zsoltee0001 által említett kuplungra én is kíváncsi vagyok, hogy tényleg annyira rossz-e, nekem is olyan van(gagyi tengelykapcsoló), bár már ott tartanék az építésben...
Az csak egy teszt volt, de beigazolódott, hogy az egytengelyűség hiánya miatt áll le, a jobbik kuplunggal akarom összeszerelni.
Viszont most már kezdem elveszteni a hitemet, most már minden első osztályú illesztéssel csúszik egybe, a tengely az biztos, hogy nem üt, a kuplung miatt volt egy kis kóválygás, mutatja a képen a derékszög mellett egy 10-es tengely befogva, egy kis hajligatálsasal ki lehetett szedni belőle. Egyébként nagyon jó kuplung semmi szemmel látható ütése nincs. A motort úgy úgy pozícionáltam be, hogy a tengelyt leengedtem és szépen elkezdtem felfelé tolni, közbe a motor tengelyét figyeltem, hogy találkozik, így ellenállás nélkül csúszott össze a két tengely, basszus, ha ez nem egy tengelyű mostmár akkor semmi. Ennek ellenére, teszt üzembe, lefelé és ez is érdekes, hogy miért pont lefelé? megint búgva megszorul. Talán egy kicsivel később mint eddig, de akkor se jó. Üdv
Nem rossz, ezen már gondolkoztam, lehet, jobb volna, mert nem viszi át a léptető motor rezonanciáját, lehet, ez szívat engemet.
Komolyan levideózom holnap, ha oda jutok. Üdv
Az a gáz, hogy a léptető motor felől nem tudom megcsapégyazni, mert nincs hely, de nem is látom értelmét.
Üdv
Párhuzamosság, derékszög? Az is csúnya dolgokra képes.
Bármelyik motor önmagába képes gyönyörűen mozgatni (nem gondoltam volna) az egész Z-t, a kettő egyszerre képtelen dolgozni!
Két tök egyforma motor, ugyanaz a bekötés... na ezt magyarázza meg nekem valaki. |
Bejelentkezés
Hirdetés |