Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   181 / 196
(#) Ge Lee válasza Josh75 hozzászólására (») Márc 30, 2019 /
 
Úgy minden tizedik nyitásra nekem is csinálja. Állítólag van az ajtóban valahol egy mikrokapcsoló azt kell cserélni, közelebbit én sem tudok, csak olyantól hallottam akinél szintél volt már ilyen gond.
(#) Josh75 válasza Ge Lee hozzászólására (») Márc 31, 2019 /
 
Nekem nem volt előzmény, egyszer csak nem működött és azóta sem. A zárat teljesen szétszedtem, kapcsolókat kimérve mindegyik ok állapotú, motor működik, mechanikusan is rendben van. Azért kösz az infót! Norbi
(#) Tom-ee válasza Tom-ee hozzászólására (») Ápr 4, 2019 /
 
Üdv!

Volna egy elméletem... amikor a vízhőfok-mérő gomba csatlakozóját mozgatom, időnként kisimul az alapjárat. Egyszer már jártam úgy, hogy tönkrement és el sem indult az autó, miután nagy nehezen mégis, azután már ment. Akkor az volt a gond, hogy ez a csoda gomba 4 pólusú, 2 adja a jelet a műszerfalon lévő vízhőfok jelzőnek, 2 pedig a motorvezérlőnek. Hogy miért nem ugyanazt látom a műszerfalon, mint amit a vezérlő megkap, a mai napig nem értem. (szerintem marhaság...) Annó úgy derült ki, hogy egy szervizes rádugta a diagnosztikai eszközét és kimutatta, hogy míg a műszer üzemi hőfokot mutat, addig a vezérlő -24 fokos értéket kap, teletolta benzinnel a motort, nyilván nem indult el, nem volt megfelelő a keverék.
Kérdés, hogy hogyan lehet kiszűrni ezt a hibalehetőséget? A gépen VCDS lite van és van egy kábelem, de ezen csak a műszercsoport jelét tudom olvasni, azt nem, amit a vezérlő kap. (vagy legalábbis nem találtam eddig) Ha lehúzom a jeladó csatlakozóját, elindul a motor, vagy megáll, ha üzem közben csinálom? Ha multiméterrel sikerül rámérnem, ugyanazt az értéket kell mérnem a műszer felé és a vezérlő felé is, vagy két külön hőellenállás van beleépítve a jeladó házba?
Előre is köszönöm a segítséget!
(#) KIG1970 hozzászólása Ápr 30, 2019 /
 
Segítséget kérek! Bocs, ha hosszú leszek.

Van nekem egy 2002-es ALH motoros, 1,9 Tdi Skoda Octaviám.
Pár hete a klímát szerettem volna használni, bár az AC lámpa bekapcsolt, és eleinte mintha működött is volna, de később azt tapasztaltam, hogy nem csökken a belső hőmérséklet.
Amikor odatettem a kezem a kifúvónyílásokhoz csak a kinti (nem hűtött) levegő jött be.
Ekkor további ellenőrzésként az a alapjárati fordulaton, 0,4 L/óra fogyasztás mellett kapcsoltam be a légkondit, de a fogyasztási érték nem változott, igaz, a légkondi lámpa ekkor is be és kikapcsolt.
Korábban ilyenkor kb. 0,7 L/órára emelkedett a fogyasztási érték. Egy nap múlva hideg motor reggeli indítása után, ellenőrzésként újra bekapcsoltam a légkondit és különös módon a fogyasztás a régiek szerint megemelkedett, fel is lélegeztem, hogy jaj de jó, hogy működik mégis a légkondi, de végül kiderült, hogy mégsem vagy csak egy rövid időre indulhatott be, de utána újra "leállt". Azóta sem működik.

Ezzel körülbelül egy időben megszűnt a tempomatom is, azóta nem tudom azt sem használni, természetesen nem egyszerre próbáltam csak pár nap különbséggel erre is felfigyeltem.
Innen, tőletek kaptam egyszer egy biztosítékokra vonatkozó táblázatot, amiből az derült ki számomra, hogy ennél a típusnál az F5 biztosítékon van a klíma, a tempomat, elektromos tükör, (bár ez nekem jelenleg is működik), ülésfűtés (nálam nincs), olvasó lámpa, tetőablak és multifunkcionális kapcsoló is, tehát közös ezeknek a biztosítéka.

Ezek után biztosíték csere következett, mert az F5 biztosíték tényleg kiégett volt.
A kellemetlen hír, hogy gyújtáskapcsolás után azonnal újra leveri az új biztosítékokat, anélkül, hogy be lenne kapcsolva akár a klíma, akár a tempomat. Sőt a tempomatot a szerelő próbaképpen ki is kötötte teljesen, mert elsőre azt gondoltuk talán az lett zárlatos. Kikötött tempomatnál is megismétlődött a biztosíték azonnali kiolvadása. A klíma ugyebár szintén nem volt bekapcsolva gyújtás ráadásakor, de mégis leverte azonnal valami a biztosítékot.

Tehát valami még elvileg kikapcsolt állapotban is rövidzárlatot okoz az F5 biztosítéknál. Mi lehet a gond?

Szerintem nem függ össze, de az időbeliség miatt leírom hátha mégis. Körülbelül 3-4 hónapja a bal hátsó ajtó azt hittem, hogy a "nyitásérzékelője" elromlott, mert mindig jelzett a műszerfal kontroll lámpa és a belső világítás, mintha nyitva lenne az ajtó. Hogy ne merítse le az aksit a belső világítás evégett ez kikapcsolásra került, hiszen a hibajelenség először csak szakaszosan jelentkezett, ezért ki-be kapcsolta rendszeresen a belső világítást, majd folyamatossá vált és mindig jelzett a műszerfalon az ajtónyitás jelző.
Amikor egy hosszabb úton hazajöttem - miközben már több hónapja fennállt ez a hibajelenség -, ez a hibajelenség hirtelen eltűnt, ill. megváltozott - a fenti klíma és tempomat probléma kialakulásával körülbelül egy időben úgy, hogy többet már nem működött a bal hátsó ajtónyitás-érzékelő (nem jelzett állandóan nyitott ajtót), azaz vissza lehetett kapcsolni a belső világítást normál helyzetbe. A többi ajtó rendesen vezérli a belső világítást, de ekkor viszont az alacsony olajszint jelzés váratlanul bekapcsolt, de ez csak minden indítás után kb. 5 másodpercig jelez, ilyenkor sárgán villog az olajnyomás jelző lámpa, majd utána elalszik.
Motorolaj szint jó, sőt az olaj azóta le is lett cserélve, de a hibajelenség ugyanúgy fennáll.
A szerelő jelezte, hogy viszont akkor hibás a motorháztető nyitásjelzője, mert egyébként ez a hiba akkor szokott előjönni, amikor egyszer lefogy az olaj és bár utána lesz töltve az olaj, de mivel nem működik a motorháztető nyitásérzékelője – mint kiderült ténylegesen sem -, ezért nem törli a hibát, mert olajutántöltéshez a motorháztetőt ki kell elvileg nyitni.
Érdekes, hogy a Bal hátsó ajtónyitás-érzékelőnek úgy tűnik még sincs baja, mert másik kettő be lett szerelve helyette, de azzal sem működött a bal hátsó ajtó nyitásérzékelő, tehát a régi visszakerült. Természetes megnézte az ajtóátvezető kábelkötegen (bal hátul) nem látszik szakadás.

Ebből az egészből most leírva még egy kérdés felmerült bennem, lehetséges lenne az, hogy az egész a motorháztető-nyitásérzékelőjére vezethető vissza és ha az jóra lenne cserélve, akkor működik majd talán a klíma és a tempomat is? Nem hiszem, de ki tudja?
Hasonló tapasztalat és megoldás valakinél?
Mi okozhat ilyen zárlatot a klímánál, hogy már kikapcsolt állapotban is kiveri a biztosítékot.

Nagyon örülnék ha valaki tudna távsegíteni, mert azt remélem talán ez is egy típushiba, amit esetleg könnyen és egyszerűen lehet orvosolni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
(#) zolika60 válasza KIG1970 hozzászólására (») Ápr 30, 2019 /
 
Vedd ki a klíma vezérlő egységet és az abban lévő relé lábainak forrasztását ellenőrizd. B5 Passat hasonló évjárat tapasztalata alapján írom. Ez csak a klíma hibára vonatkozik. A többi jelenséget a komfort elektronika beázása okozhatja, ha úgy van mint a Passaton a vezető lába alatt a padlón.
(#) VIM válasza KIG1970 hozzászólására (») Ápr 30, 2019 /
 
Szia! A fűtőmotor fokozat kapcsolójáról az 5. pontról próbáld meg lehúzni a fekete-kék szálat, ugyanis az a légterelő lapát mozgató motort táplálja és ha az le van égve vagy mert megszorult a lapát vagy felakadt esetleg kiszáradt a csapágya és azért szorult meg a motor és veri a biztosítékot. A 2. pontra ugyanilyen színű vezeték van csatlakoztatva de az nem az F5 biztosítékról jön hanem az F25-ről és az 25A-os nem 7.5A .
(#) KIG1970 válasza VIM hozzászólására (») Máj 1, 2019 /
 
Helló Imre!
Nagyon szépen köszönöm a tippet, hálás vagyok, hogy időt fordítottatok (Te és a Zoli is) a problémámra.
Ez amit te említesz elsőre reálisnak tűnik nekem is, mert először a szerelő is talán éppen az F25-ös biztosítékot és a légterelő lapátot emlegette.
Akkor ezzel azt mondod, hogy ez a gyújtás ráadásakor azok a kimeneteke azonnal áram alá kerülnek és próbálná helyre állítani a légterelő lapátot, de nem sikerül?
Ok, eddig szuper, de most amint időm lesz keresgélek valami youtubos videót, hogy hogyan is kell kivenni fűtőmotort fokozatkapcsolóját, amiről írtál? Nem szeretném feszegetni és eltörni a kapcsolók burkolatát.
Ha esetleg lenne tippetek ehhez, az talán segítene.
(#) KIG1970 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 1, 2019 /
 
Zoli, köszönöm a gyors tanácsot, de mivel ez tűnik elsőre nehezebbnek ezt majd másodikra próbálom, ha Imre ötlete nem járt eredménnyel.
Egyébként hol található a klíma vezérlő egység és annak a reléje?
Jól értem, hogy a relét szét is kellene szedni, hogy megnézzem belülről a lábak forrasztását?

A komfort elektronikával kapcsolatban az mekkora költséget jelent? Bontottat is érdemes lehet beszerelni? Azt egyébként hol találom az autóban?
(#) dara válasza KIG1970 hozzászólására (») Máj 18, 2019 /
 
Sziasztok.Adott egy BXE 1,9 dizel Oktávia,amibe ma gázolaj szűröt cseréltem.El is indult mondom akkor próba.Talán egy kilométert mentem megált a gép, iditozok nézegetem a biztiket,semmi.Még jó hogy nem értem ki a faluból jött egy ismerös hazahúzott.Itthon nézem az üzemenyag szivattyú nem kap áramot az összel is történt velem ilyen.Müszerfal alatt nézem a vezetékeket reléket,a szivattyú relé gyujtásra behúz két másodpercre és elenged.Rá a vagkom,olvasom,üzemanyag ellátás hiba,üzemanyag érzékelés hiba amit a visszafolyó ágban találtam meg.Ezt nem endedi törölni.Szétkaptam nem tudtam összerakni majd holnap,de initozásnál folyamatosan van rajta áram.Az űzemanyag szivattyú inditózásnál kap áramot én úgy tudtam ez folyamatos üzemű vagy mégsem?Szétszedtem a szűrőt,tele van anyaggal.Találkozott már valaki ilyen hibával?Érthetetlen hogy egy szűrő csere ilyen gondot okozzon.Hétfőn mennem kéne melózni sürgős lenne.Köszönöm.
(#) dara válasza dara hozzászólására (») Máj 18, 2019 /
 
Most mondja a feleségem hogy látták a faluba mikor mikor meg állt az autom nagyon füstölt.Ha ez segitség a hiba feltárásához.Teljesen érthetetlen számomra hogy egy üzemanyag szürő csere ekkora prolémát okoz.
(#) Robikafabia hozzászólása Jún 3, 2019 /
 
Üdvözletem!

3 hete vásároltam egy octavia 2-t (1.9 PD BXE) a vásárlásnál már nem működött a duda, a szervó, illetve a klíma. Ezek tudatában vásároltam meg. Viszont kb 1 hete a jobb hátsó indexem is elszállt. Annyit megnéztem, hogy a két hátsó panel megcserélése nem orvosolja a problémát. Az autó holnap megy villanydoktorhoz, de szeretném tudni, hogy kb mire számíthatok. Az indexnek a jobb hátsó vezetéke pl honnan indul ki? Mennyire kellene szétbontsam, hogy le tudjam tesztelni másik kábellel? Illetve a dudánál, szervónál klímánál mi lehet a gond? A klímában van gáz, tartja is, de nem kapcsol be. Biztosítékokat néztem. Köszönöm a segítséget
(#) Electro hozzászólása Jún 6, 2019 /
 
Üdvözlet!

Tegnap cseréltem termosztátot a Skoda Octavia mk1 1,6 benzines autómon. Az autó egy BFQ motorkódos, 2005-ös, 168.000 km-el (én 152.000-el vettem tavaly október végén, Svédországból lett behozva).
A hiba az volt, hogy néha megtorpant a kocsi, és a hűtőventilátorok nem indultak be, mint eddig. A hűtőből jövő alsó cső pedig alig volt kéz melegnél melegebb. ODB csatin telefonnal a víz hőmérsékletet figyelve a régi termosztáttal 107 C°-ra felment a víz (bár a műszerfal végig 90 C°-ot mutatott).
A kiszedett termosztátnak a fűtőérintkezőin beépítve nem tudtam ellenállást mérni, igaz nagyon nehezen fértem hozzá, így nem biztos, hogy sikerült eltalálni az érintkezőket. Kiszerelve kimérhető a 15 Ohm körüli ellenállás, azonban feszültséget rákapcsolva szerintem nagyon lassan fűt. Az áramfelvétele 0,6 amper körül van 12V-os számítógéptáppal (ez ugye durván számolva ~7,2W-os fűtőteljesítmény). Végül kinyit, de nagyon lassan. Nekem ez kicsit gyengének tűnik egy 75 kW-os motor mellé kiegészítő fűtésnek.
/ Az új termosztáttal max 99 C°-ra emelkedik fel, és motorfordulattól függően van, hogy már 90 C°-nál indulnak a ventilátorok. Ráadásul a hűtő alsó csöve is olyan forró, miután bemelegedett a motor, hogy nem lehet hozzáérni. /

Tehát ez a hiba elmúlt, azonban a műszerfalon még mindig kijön néha az EPC piktogram, van, hogy hibakód nélkül, de van, hogy a P0130-as kódot tárolja. Ezt a kódot már sikerült úgy is kiolvasnom, hogy nem világított semmilyen kontroll lámpa a műszerfalon. Amit tudok, hogy a kocsi elej, közepe táján hallható egy kis kifújás, ha befogom hátul a kipufogóvégeket. A lambda szonda feszültségét figyelve volt olyanra példa, hogy stabil 2500-as fordulaton közlekedve egy ideig 0,65 volton a jel, többnyire alig +/-1 százados ugrálásokkal. Aztán hirtelen a feszültség leesett 0,1 voltra ugyanazon fordulat és sebesség mellett, és amikor gyorsítani kezdtem, akkor sem akart onnan elmozdulni. Aztán egy idő után felugrott 0,8-0,9 környékére, és vissza 0,4 voltra, majd beállt 0,6 körüli értékre újra. (Motorféknél természetesen 0-ra esik vissza minden alkalommal, de az úgy tudom természetes.)

Okozhatja ezt a kipufogón lévő lyuk, vagy maga a szonda kezdi megadni magát?
(Ahogy néztem, egy ilyen szondának 160.000 km a kihordási ideje, de ez csak közelítő adat szokott lenni minden alkatrésznél, van , hogy többet, van, hogy kevesebbet bírnak.)

A segítséget, tippeket, tanácsokat előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2019
(#) pompidu válasza Electro hozzászólására (») Jún 6, 2019 /
 
A kipufogón lévő lyuk nem nagyon tud ilyet csinálni, célműszeres vizsgálattal kellene élő adatokat megnézni, hogy pontosan lehessen tudni mi is okozza a hibát. A lambda szonda általában úgy megy tönkre, hogy a fűtése szál el és az okozza a hibát.
(#) Electro válasza pompidu hozzászólására (») Jún 6, 2019 /
 
Ezt adja vissza a műszer:
"P0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség "
A fűtés áramkörre elvéletben a "P0135=Lambdaszonda-fűtő áramkör (Bank 1. szonda 1) funkció-rendellenesség " kódot kellene visszadobálnia, de azt eddig még nem csinálta.
A szonda fűtőáramkörét ki lehet valahogy mérni a termosztátéhoz hasonlóan? A termosztátra ugye nincs semmilyen hibakód rögzítve az ODB adatbázisban - én nem találtam sem az angol sem a magyar nyelvűben - , hiába elektromos fűtésű ugye nagyon sok kocsinál már. Ott azért méregettem, mert egy korábbi hozzászólásnál itt olvastam ezt a módszert.
(#) pompidu válasza Electro hozzászólására (») Jún 6, 2019 /
 
Akkor valószínűleg tönkrement a szonda, de komolyabb géppel kellene megnézni és élő adatokból grafikonból elemezni és dönteni a szonda helyes működéséről.
(#) Electro válasza Robikafabia hozzászólására (») Jún 6, 2019 /
 
A 2-es Octávában ha jók az információim, akkor már nincs mágneskuplung, hanem állandóan hajt a kompresszor, és egy elkerülő szelepet kapcsolsz át eletromosan, mikor ráadod a klímát. Lehet ott lesz a gond, hogy az krepált be vagy nem kap vezérlést/jelet.
A szervó is itt már eletro-hydraulikus. Ez annyit jelent, hogy nem a motor hajtja direktben szíjjal a hidraulikaolajat, hanem elektromos motor forgatja meg. Ez azért jó, mert így feleslegesen nem terheled a motort a hidraulikaolaj keringetésével, de sajnos másik oldalról egy plusz hibaforrás is. Itt: biztosíték, tápellátás, jelvezeték, kormányelfordulás érzékelő így hirtelen, amit ellenőriznék.

Vezetékelést nem tudom, az 1-es Octáviában (komi) a bal oldalon van elhozva a kábelköteg, és onnan van átvezetve a jobb oldalra is a csomagtér pereme alatt. (Egy tipp: Nézd meg, hol megy a csomagtér ajtóba fel a vezeték. Ha bal oldalon, akkor balra kell a kábelköteget keresni, aha jobb oldalon, akkor meg ott. A németek törekednek az ésszerű tervezésre és összeszerelésre!)
(#) jspapa hozzászólása Júl 1, 2019 /
 
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. Adott egy Skoda Octavia 1U2. Tegnap este vettem észre, hogy világít folyamatosan a jobb oldali index. Az eslő indexbúrából ki is olvadt a foglalat. Kiszedtem a vészvillogó kapcsolót, áramtalanítottam a kocsit. A vészvillogó relé jó. Kapcsoló kar jó. Ha többször egymás után kinyitom és bezárom a központi zárat, akkor egy idő után ismét világítani kezdenek a jobb oldali indexek. Riasztó nincs. Gyári kulcsos központizár nyitó. Arra gyanakszok, hogy a központi zár vezérlőnél lehet a probléma. Hol keressem ezt az egységet? Hol található? Köszi előre is.
(#) Hosszulabu hozzászólása Júl 29, 2019 /
 
Sziasztok
Skoda Octavia GLX i 1999 AKL
Önnálló életre keltek az autón az ablakemelők.
Szükségem lenne egy bal első ablakemelő modulra, a száma : 101446-202.
Ha valakinek van elfekvőben, vagy tud valamilyen beszerzési forrást, kérem segítsen.
Előre is köszönöm
(#) VIM válasza Hosszulabu hozzászólására (») Júl 29, 2019 / 1
 
Szia! Mostanában esett az eső elég rendesen az ország minden pontján. A Skodák ablakemelő elektronikája hajlamos a beázásra, talán csak a vezető oldali ablakemelő elektronikát kellene megnézni, hogy nem e vizes, esetleg már korrodált is a csatlakozója vagy a panelja. A képek között találsz beszédes képeket erről az ablakemelős dologról. Az AEE és AKL képeket nézzed, amiket lehetett mind felraktam már ezelőtt.
(#) Hosszulabu válasza VIM hozzászólására (») Júl 29, 2019 /
 
Szia VIM
Köszönöm a gyors választ !
Igen, pontosan ez a hiba.
Ezt a panelt szeretném cserélni, elég sokat küszködtem már vele, most volt benne víz/nedvesség.
(#) Faramy hozzászólása Júl 29, 2019 /
 
Szervusztok! Octávia 1. nél (1.9 TDI) ablaktörlő káosz van! Gondol egyet, és elfelejt kikapcsolni, csak a gyújtás levétele után áll le! Ha az időzített ablaktörlőt használom, akkor meg egy idő után, össze-vissza áll meg! Van valahol valami relé? Ez lehet a probléma? Ha igen, kb.( ) hol találom? Köszönöm a segítségeket!
(#) VIM válasza Faramy hozzászólására (») Júl 30, 2019 / 1
 
Szia! A relé tábla kiosztása. Az 5 vagy a 6 helyen lévő relék valamelyike az ütemvezérlő. Ha mindkét helyen van akkor egyik az elsőé a másik a hátsóé .... ha jól emlékszem.
(#) Faramy hozzászólása Júl 30, 2019 /
 
VIM! Köszönöm szépen a segítséget! Holnap megnézem!
(#) Faramy válasza Faramy hozzászólására (») Júl 31, 2019 /
 
Sikerült! Köszi a segítséget! Ez a relé adta meg magát!
(#) VIM válasza Faramy hozzászólására (») Júl 31, 2019 /
 
Javítható. Nem néztem meg, hogy szám szerint milyen való a kocsiba de a linkek segíthetnek ennek kiderítésében és talán nem kell venni másikat ha Te megtudod javítani. Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2019
(#) Qver hozzászólása Aug 6, 2019 /
 
Sziasztok! Cseréltem komfort elektronikát az autóban 1j0959799 AH típusú.
Be kellene állítani rajt a tetőablak kulcsal való zárást. Jelenleg amikor gyújtást adok akkor záródik be a tetőablak és kb 1 percig nem lehet kinyitni. Az ablakok záródnak kulcsal rendesen. Hogy lehet ezt felprogramozni vagy ki tudná megcsinálni nekem. Autó 1998 as 1,9 tdi elektronika 1999/12
(#) Faramy válasza VIM hozzászólására (») Aug 7, 2019 /
 
Köszönöm!
(#) Peti-1130 hozzászólása Aug 10, 2019 /
 
Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok találkozott esetleg már valaki olyan hibával Octavia 2009 1.8tsi menetközben bedobta az epc Hibát Majd csak 3000 fordulatig engedte az autót leálltam beindítottam eltűnt mentem majd újból vissza jött és ezt ismétli néha, hiba kód P1297 nyomás csökkenés turbó és fojtószelep között, szakadt és P0221 fojtószelep allasszenzor, hibás jel, állandó! Mi lehet esetleg pontosan a hiba? Előre is köszönöm!
(#) VIM válasza Peti-1130 hozzászólására (») Aug 10, 2019 /
 
Szia! Egy bőbeszédű leírás: Bővebben: Link ez utóbbi pedig P0221 szerintem az előző tünet hozadéka. Valahol ki van lyukadva, hasadva a turbó csöve esetleg a változtatható geometriájú turbó résszel lehet probléma. A csöveket át kell nézni tüzetesen ha kell tükröt is használni kell a vizsgálódáshoz.
(#) diamik hozzászólása Szept 13, 2019 /
 
Sziasztok!
Ugyan nem Skodám van, de 1,9TDI. A belső ugyan az.
Szóval. Tegnap -nem kevés hajolgatás és morgás árán- beszereltem utólagosan a tempomatot. Kábelek jó helyen az alábbi videó alapján: Tempomat beszerelés
VCDS-el aktiváltam ami oké is. Ha elhúzom a kis kapcsolót a karon ez fogad a 6-os blokkban (VCDS.jpg).
Természetesen nem működik. A fék, kuplung pedál visszajelző oké. Illetve minden gomb visszajelez a karról (mindegyik bit).
Amit észre vettem: ha kicsit visszatolom (nem visszakapcsolom) az ON/OFF gombot, akkor az utolsó előtti bit, 1-ből 0-ra vált.

A biztosítékra menő kábel is oké, gondolom, ha nem így lenne nem is menne.
Valakinek ötlet? Én is agyalok közbe, de nincs már tippem.

VCDS.JPG
    
Következő: »»   181 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem